Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

De ce dau gres afacerile in Romania. Principalele obstacole

08-Dec-2017
260

Obstacolele aflate in calea celor care doresc sa isi dezvolte o afacere de la zero in Romania nu sunt putine. O spun cetatenii romani, dar o recunosc si investitorii straini. Cauzele sunt nenumarate, iar eforturile pentru a le depasi, corecta sau elimina in intregime trebuie sa fie de durata. 

Un studiu facut de EY Romania arata ca educatia precara ocupa primul loc in topul celor mai importante obstacole pentru cei care vor sa inceapa si sa dezvolte o afacere in Romania. 23% dintre respondenti sunt convinsi de acest lucru, fata de doar 16% in anul 2016.

De asemenea, accesul la finantare si teama de esec sunt al doilea, respectiv al treilea obstacol resimtite de antreprenori.

"Educatia antreprenoriala, spre deosebire de cea academica, se dezvolta prin contactul cu povestile antreprenoriale de succes. De aceea, aproape jumatate dintre respondenti au indicat mentoratul si discutiile cu alti antreprenori ca fiind principala lor sursa de invatare (44%). Totusi, activitatea de mentorat a scazut in importanta pe agenda antreprenorilor maturi, in pofida faptului ca este considerata ca esentiala de tot mai multi antreprenori de start-up. Aceasta scadere ar putea fi justificata de contextul generat de o cerere in crestere pentru acest tip de invatare, care nu mai poate fi sustinuta de antreprenorii maturi, in mod special intr-o economie in plina expansiune care lasa mai putin timp la dispozitie acestora pentru a se dedica mentoratului", arata Agerpres, citand studiul amintit. 

De asemenea, au fost subliniate patru masuri care vizeaza regimul de fiscalitate si reglementare, dar si de functionarea institutiilor statului, drept cei mai importanti pasi in directia stimularii si sustinerii celor care isi doresc sa demareze o afacere. Astfel, 27% considera ca solutiile de finantare pentru startup-uri ar avea cel mai mare impact, in crestere cu 22% fata de anul trecut. 24% dintre respondenti considera ca scutirea sau scaderea taxelor i-ar ajuta cel mai mult, 20% mentioneaza relaxarea si simplificarea fiscala iar 4%, predictibilitatea fiscala.

36% dintre antreprenori vor investi cele mai multe resurse in promovare, in timp ce 67% dintre respondenti sunt ingrijorati de obtinerea fondurilor pentru cresterea numarului de angajati.

Conform acelorasi date, publicate de Ey, cei mai multi antreprenori aflati la inceput de drum dedica zece ore afacerii lor in fiecare zi, la fel ca la prima editie a studiului, ceea ce inseamna ca lucreaza cu 16% mai mult decat angajatii cu norma intreaga din Romania. Conform Eurostat, angajatii romani lucreaza in medie 39,8 ore pe saptamana. Desi cei mai multi dedica 10 ore afacerii, 7% dintre antreprenori depasesc limita de 13 ore, unii dintre acestia ajungand chiar la 20 ore de munca in fiecare zi, conform raspunsurilor inregistrate la aceasta intrebare.

Mediul fiscal si de reglementare s-a deteriorat in ultimul an in Romania pentru antreprenorii de start-up, conform a 44% dintre respondenti. Procentajul celor care percep o inrautatire este cu aproape 50% mai mare, in crestere de la 30% la 44%, in conditiile in care si numarul celor nehotarati a scazut vizibil (de la 19% la 12%).

Aflat la cea de-a doua editie, Barometrul startup-urilor din Romania, realizat de EY Romania, Impact Hub si Startarium analizeaza raspunsurile a 357 antreprenori de startup (fondatori ai unor companii cu vechime mai mica de trei ani calendaristici). 63% dintre respondenti au varsta cuprinsa intre 21 si 35 de ani, 33% intre 35 si 50 de ani, 3% au peste 50 de ani iar 1% au sub 21 de ani.

Majoritatea antreprenorilor chestionati provin din mediul urban (93%) si activeaza in diverse sectoare, de la IT&tech (27%), la media si publicitate (11%), servicii pentru afaceri (10%), comert cu amanuntul (10%). Cei mai multi respondenti (69%) se afla la prima companie fondata, in timp ce 12% au creat deja cel putin doua startup-uri pana la firma actuala.

Fata de studiul publicat anul trecut, se observa o crestere a veniturilor personale ale antreprenorilor de startup. 73% dintre respondenti au raportat un castig lunar de peste 500 euro. A scazut procentul celor care castigau sub 500 euro pe luna - de la 38% in 2016 la 27% in 2017. in acelasi timp, a crescut numarul antreprenorilor care obtin intre 1000 si 2000 euro lunar ( 25% in 2017 fata de 18% in 2016) si al celor cu castiguri de peste 2.000 euro (16% in prezent fata de 11% in 2016).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De ce dau gres afacerile in Romania. Principalele obstacole":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016