Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

De ce dau gres afacerile in Romania. Principalele obstacole

08-Dec-2017
226

Obstacolele aflate in calea celor care doresc sa isi dezvolte o afacere de la zero in Romania nu sunt putine. O spun cetatenii romani, dar o recunosc si investitorii straini. Cauzele sunt nenumarate, iar eforturile pentru a le depasi, corecta sau elimina in intregime trebuie sa fie de durata. 

Un studiu facut de EY Romania arata ca educatia precara ocupa primul loc in topul celor mai importante obstacole pentru cei care vor sa inceapa si sa dezvolte o afacere in Romania. 23% dintre respondenti sunt convinsi de acest lucru, fata de doar 16% in anul 2016.

De asemenea, accesul la finantare si teama de esec sunt al doilea, respectiv al treilea obstacol resimtite de antreprenori.

"Educatia antreprenoriala, spre deosebire de cea academica, se dezvolta prin contactul cu povestile antreprenoriale de succes. De aceea, aproape jumatate dintre respondenti au indicat mentoratul si discutiile cu alti antreprenori ca fiind principala lor sursa de invatare (44%). Totusi, activitatea de mentorat a scazut in importanta pe agenda antreprenorilor maturi, in pofida faptului ca este considerata ca esentiala de tot mai multi antreprenori de start-up. Aceasta scadere ar putea fi justificata de contextul generat de o cerere in crestere pentru acest tip de invatare, care nu mai poate fi sustinuta de antreprenorii maturi, in mod special intr-o economie in plina expansiune care lasa mai putin timp la dispozitie acestora pentru a se dedica mentoratului", arata Agerpres, citand studiul amintit. 

De asemenea, au fost subliniate patru masuri care vizeaza regimul de fiscalitate si reglementare, dar si de functionarea institutiilor statului, drept cei mai importanti pasi in directia stimularii si sustinerii celor care isi doresc sa demareze o afacere. Astfel, 27% considera ca solutiile de finantare pentru startup-uri ar avea cel mai mare impact, in crestere cu 22% fata de anul trecut. 24% dintre respondenti considera ca scutirea sau scaderea taxelor i-ar ajuta cel mai mult, 20% mentioneaza relaxarea si simplificarea fiscala iar 4%, predictibilitatea fiscala.

36% dintre antreprenori vor investi cele mai multe resurse in promovare, in timp ce 67% dintre respondenti sunt ingrijorati de obtinerea fondurilor pentru cresterea numarului de angajati.

Conform acelorasi date, publicate de Ey, cei mai multi antreprenori aflati la inceput de drum dedica zece ore afacerii lor in fiecare zi, la fel ca la prima editie a studiului, ceea ce inseamna ca lucreaza cu 16% mai mult decat angajatii cu norma intreaga din Romania. Conform Eurostat, angajatii romani lucreaza in medie 39,8 ore pe saptamana. Desi cei mai multi dedica 10 ore afacerii, 7% dintre antreprenori depasesc limita de 13 ore, unii dintre acestia ajungand chiar la 20 ore de munca in fiecare zi, conform raspunsurilor inregistrate la aceasta intrebare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Mediul fiscal si de reglementare s-a deteriorat in ultimul an in Romania pentru antreprenorii de start-up, conform a 44% dintre respondenti. Procentajul celor care percep o inrautatire este cu aproape 50% mai mare, in crestere de la 30% la 44%, in conditiile in care si numarul celor nehotarati a scazut vizibil (de la 19% la 12%).

Aflat la cea de-a doua editie, Barometrul startup-urilor din Romania, realizat de EY Romania, Impact Hub si Startarium analizeaza raspunsurile a 357 antreprenori de startup (fondatori ai unor companii cu vechime mai mica de trei ani calendaristici). 63% dintre respondenti au varsta cuprinsa intre 21 si 35 de ani, 33% intre 35 si 50 de ani, 3% au peste 50 de ani iar 1% au sub 21 de ani.

Majoritatea antreprenorilor chestionati provin din mediul urban (93%) si activeaza in diverse sectoare, de la IT&tech (27%), la media si publicitate (11%), servicii pentru afaceri (10%), comert cu amanuntul (10%). Cei mai multi respondenti (69%) se afla la prima companie fondata, in timp ce 12% au creat deja cel putin doua startup-uri pana la firma actuala.

Fata de studiul publicat anul trecut, se observa o crestere a veniturilor personale ale antreprenorilor de startup. 73% dintre respondenti au raportat un castig lunar de peste 500 euro. A scazut procentul celor care castigau sub 500 euro pe luna - de la 38% in 2016 la 27% in 2017. in acelasi timp, a crescut numarul antreprenorilor care obtin intre 1000 si 2000 euro lunar ( 25% in 2017 fata de 18% in 2016) si al celor cu castiguri de peste 2.000 euro (16% in prezent fata de 11% in 2016).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De ce dau gres afacerile in Romania. Principalele obstacole":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016