Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce dau gres afacerile in Romania. Principalele obstacole

08-Dec-2017
1336

Obstacolele aflate in calea celor care doresc sa isi dezvolte o afacere de la zero in Romania nu sunt putine. O spun cetatenii romani, dar o recunosc si investitorii straini. Cauzele sunt nenumarate, iar eforturile pentru a le depasi, corecta sau elimina in intregime trebuie sa fie de durata. 

Un studiu facut de EY Romania arata ca educatia precara ocupa primul loc in topul celor mai importante obstacole pentru cei care vor sa inceapa si sa dezvolte o afacere in Romania. 23% dintre respondenti sunt convinsi de acest lucru, fata de doar 16% in anul 2016.

De asemenea, accesul la finantare si teama de esec sunt al doilea, respectiv al treilea obstacol resimtite de antreprenori.

"Educatia antreprenoriala, spre deosebire de cea academica, se dezvolta prin contactul cu povestile antreprenoriale de succes. De aceea, aproape jumatate dintre respondenti au indicat mentoratul si discutiile cu alti antreprenori ca fiind principala lor sursa de invatare (44%). Totusi, activitatea de mentorat a scazut in importanta pe agenda antreprenorilor maturi, in pofida faptului ca este considerata ca esentiala de tot mai multi antreprenori de start-up. Aceasta scadere ar putea fi justificata de contextul generat de o cerere in crestere pentru acest tip de invatare, care nu mai poate fi sustinuta de antreprenorii maturi, in mod special intr-o economie in plina expansiune care lasa mai putin timp la dispozitie acestora pentru a se dedica mentoratului", arata Agerpres, citand studiul amintit. 

De asemenea, au fost subliniate patru masuri care vizeaza regimul de fiscalitate si reglementare, dar si de functionarea institutiilor statului, drept cei mai importanti pasi in directia stimularii si sustinerii celor care isi doresc sa demareze o afacere. Astfel, 27% considera ca solutiile de finantare pentru startup-uri ar avea cel mai mare impact, in crestere cu 22% fata de anul trecut. 24% dintre respondenti considera ca scutirea sau scaderea taxelor i-ar ajuta cel mai mult, 20% mentioneaza relaxarea si simplificarea fiscala iar 4%, predictibilitatea fiscala.

36% dintre antreprenori vor investi cele mai multe resurse in promovare, in timp ce 67% dintre respondenti sunt ingrijorati de obtinerea fondurilor pentru cresterea numarului de angajati.

Conform acelorasi date, publicate de Ey, cei mai multi antreprenori aflati la inceput de drum dedica zece ore afacerii lor in fiecare zi, la fel ca la prima editie a studiului, ceea ce inseamna ca lucreaza cu 16% mai mult decat angajatii cu norma intreaga din Romania. Conform Eurostat, angajatii romani lucreaza in medie 39,8 ore pe saptamana. Desi cei mai multi dedica 10 ore afacerii, 7% dintre antreprenori depasesc limita de 13 ore, unii dintre acestia ajungand chiar la 20 ore de munca in fiecare zi, conform raspunsurilor inregistrate la aceasta intrebare.

Mediul fiscal si de reglementare s-a deteriorat in ultimul an in Romania pentru antreprenorii de start-up, conform a 44% dintre respondenti. Procentajul celor care percep o inrautatire este cu aproape 50% mai mare, in crestere de la 30% la 44%, in conditiile in care si numarul celor nehotarati a scazut vizibil (de la 19% la 12%).

Aflat la cea de-a doua editie, Barometrul startup-urilor din Romania, realizat de EY Romania, Impact Hub si Startarium analizeaza raspunsurile a 357 antreprenori de startup (fondatori ai unor companii cu vechime mai mica de trei ani calendaristici). 63% dintre respondenti au varsta cuprinsa intre 21 si 35 de ani, 33% intre 35 si 50 de ani, 3% au peste 50 de ani iar 1% au sub 21 de ani.

Majoritatea antreprenorilor chestionati provin din mediul urban (93%) si activeaza in diverse sectoare, de la IT&tech (27%), la media si publicitate (11%), servicii pentru afaceri (10%), comert cu amanuntul (10%). Cei mai multi respondenti (69%) se afla la prima companie fondata, in timp ce 12% au creat deja cel putin doua startup-uri pana la firma actuala.

Fata de studiul publicat anul trecut, se observa o crestere a veniturilor personale ale antreprenorilor de startup. 73% dintre respondenti au raportat un castig lunar de peste 500 euro. A scazut procentul celor care castigau sub 500 euro pe luna - de la 38% in 2016 la 27% in 2017. in acelasi timp, a crescut numarul antreprenorilor care obtin intre 1000 si 2000 euro lunar ( 25% in 2017 fata de 18% in 2016) si al celor cu castiguri de peste 2.000 euro (16% in prezent fata de 11% in 2016).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "De ce dau gres afacerile in Romania. Principalele obstacole":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti

  • Declaratia 205

    Intrebare: In luna aprilie 2023 profitul anului 2022 a fost repartizat in totalitate pentru distribuirea de dividende catre actionari persoane fizice. In urma aprobarii situatiilor financiare - 31.12.2022, in luna iunie s-a facut plata...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Proiect in faza de preserie

    Intrebare: Societatea noastra are un proiect in faza preserie pentru productia de piese auto. In perioada pana la intrare in serie se desfasoara teste de fabricatie, in acest sens consumandu-se materii prime si materiale. As dori opinia...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Facturile trebuie transmise in sistem cel tarziu in 5 sau 20 de zile de la data emiterii?

    • Sunt societate comerciala cu capital de stat. Avand in vedere ART 10 (7) OUG 120/2021 Termenul - limita pentru transmiterea facturilor prevazute la alin. (1) in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la data - limita prevazuta pentru emiterea facturii la art. 319 alin. (16) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. (alineat introdus prin art....» citeste mai departe aici

  • Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utile

    • OUG 115/2023 a adus modificari semnificative in ceea ce priveste impozitarea veniturilor din chirii pentru persoanele fizice, incepand cu anul 2024. Noutati impozit chirii 2024 VENITUL BRUT DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR Pana la 31.12.2023, art. 84 alin. 1 din Codul fiscal, prevedea: ”Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendarea bunurilor agricole, reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in...» citeste mai departe aici

  • Plafon casierie 2024. Ce se intampla cu sumele ce depasesc plafonul de 50.000 lei

    • Care e opinia dvs. in legatura cu tratarea sumei peste plafonul legal de casa ca venit din alte surse cu declararea si plata impozitului aferent de 10%? Plafon casierie 2024 – raspunsul specialistului: Din informatiile prezentate retinem ca sunteti o societate cu raspundere limitata neplatitoare de impozit pe profit a carei activitate este, potrivit codului CAEN 3011 Constructia de nave si structuri plutitoare. Intrebarea d-voastra face subiectul Legii nr. 70/2015 pentru intarirea...» citeste mai departe aici

  • RO e-Transport. Obligatii, noutati in 2024 si lista produselor vizate

    • Inca de la 1 iulie 2022, prin OUG 41/2022, a fost implementat sistemul RO e-Transport, care trebuie utilizat pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal pe teritoriul Romaniei. Desi sistemul a fost obligatoriu inca de acum doi ani, amenzile pentru nedeclarare s-au aplicat abia de la 1 ianuarie 2023. Mentionam ca si in 2024 se vor aplica cateva schimbari in privinta sistemului. Este vorba despre extinderea listei de bunuri cu risc fiscal (de la 1 martie), care nu a fost...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Utilizarea sistemului in relatia B2B devine obligatorie din 1 ianuarie sau din 1 iulie 2024?

    • Va rog sa precizati care e textul de lege care precizeaza obligativitatea incepand cu data de 01.01.2024 a raportarii/transmiterii facturilor prin sistem RO E FACTURA, in relatia B2B. Doar din lecturarea OUG 120/2021 asa cum a fost aceasta modificata prin OUG 115/2023 si legea 296/2023, ar rezulta ca aceasta obligatie intervine la 01.07.2024. Utilizare E-Factura in relatia B2B – raspunsul specialistului: Pentru a raspunde intrebarii privind obligativitatea transmiterii facturilor prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Care este modul corect de completare, cu exemple pentru toate tipurile de venit

    • Prin OPANAF nr. 6/2024, in vigoare din 9 ianuarie a.c., a fost aprobat noul model al formularului 212 referitor la declararea impozitului pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si la impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024. Formularul a fost suferit modificari importante fata de anul trecut, determinate de aparitia unor obligatii fiscale noi sau de cresterea salariului minim pe economie – lucruri care au impus introducerea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016