
Raportul Special
realizat de specialisti
La finalizarea inspectiilor fiscale, rezultatul inspectiei se consemneaza, in scris, intr-un raport de inspectie fiscala, in care se prezinta constatarile organului de inspectie fiscala din punctul de vedere faptic si legal si consecintele lor fiscale.
Raportul de inspectie fiscala sta la baza emiterii:
a) deciziei de impunere, pentru diferente in plus sau in minus de obligatii fiscale principale aferente diferentelor de baze de impozitare;
b) deciziei de nemodificare a bazelor de impozitare, daca nu se constata diferente ale bazelor de impozitare si respectiv de obligatii fiscale principale;
c) deciziei de modificare a bazelor de impozitare daca se constata diferente ale bazelor de impozitare, dar fara stabilirea de diferente de obligatii fiscale principale.
Deciziile se emit in termen de cel mult 25 de zile lucratoare de la data incheierii inspectiei fiscale si se comunica contribuabilului/platitorului.
Incepand cu 1 ianuarie 2016 organele de inspectie fiscala pot emite si o alta decizie, respectiv Decizia de impunere provizorie pentru obligatiile fiscale principale. Modelul si continutul formularului "Decizie de impunere provizorie privind obligatiile fiscale principale" este reglementat de OANAF 3708/2015.
Aceasta decizie se emite pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale, la cererea contribuabilului/platitorului, in scopul platii obligatiilor fiscale suplimentare.
Examen Consultant Fiscal 2025
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Diferentele de impozit, taxa sau contributie constatate de organele de inspectie fiscala se pot plati, in functie de data comunicarii prezentei, astfel:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.
Obligatiile fiscale stabilite prin decizii de impunere provizorii se includ in deciziile intocmite la finalizarea inspectiei fiscale si se contesta impreuna cu acestea. Sumele stabilite prin decizie de impunere provizorie se regularizeaza in decizia de impunere/decizia de modificare a bazei de impunere emise la finalizarea inspectiei fiscale.
Titlul de creanta devine executoriu la data la care devine executorie decizia de impunere emisa la finalizarea inspectiei fiscale.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
NOUA procedura de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala (Ordinul 4077/2020)Inspectia fiscala se va derula dupa noi reguli. Noul raport de inspectie fiscala incheiat la persoane juridiceCum solutionam contestatiile formulate impotriva actelor administrative fiscale?Legea 222/2021 a DUBLAT competentele de verificare ale ANAF si MFP. Contribuabilii trebuie sa se astepte la intensificarea controalelor fiscaleCum procedam pentru inregistrarea diferentelor rezultate dintr-un act de inspectie fiscala?Ultimele articole
Controale ANAF 2023: Legitimatia de inspectie fiscala si ordinul de serviciu pot fi prezentate si prin utilizarea mijloacelor video de comunicare la distantaInspectii fiscale 2023: La inceperea controalelor organul de inspectie este OBLIGAT sa prezinte legitimatia si ordinul de serviciuProcedura prin care firmele pot recupera sumele achitate suplimentar pentru diurnele reincadrate de fisc la venituri salariale taxabileContribuabilii au 45 zile la dispozitie de la primirea actelor administrative fiscale pentru a depune contestatie. Exceptii de la termenConditiile de angajare a raspunderii materiale a administratorului pentru obligatiile fiscale ale societatiiArticole similare
Tratament dividende in 2017. Se mai vireaza si alta suma in afara de impozitul pe dividende?Modificarea procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restanteProfesii libere. Contributii sociale dupa 1 iulie 2012Documentar fiscal: Stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor si contributiilorImpozitarea castigurilor persoanelor fizice nerezidente din tranzactii cu titluri de valoare - apr. 2008Ultimele articole
Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Decizia de impunere in 2025 . Ce este, cum se contesta si studii de caz utileColectarea creantelor fiscale: ANAF propune introducerea a 23 de formulare noi si elimina 5 existenteProcedura de aplicare a amnistiei fiscale, modificata din nou prin Ordinul 6438/2024. Ce schimbari intra in vigoareAmnistie fiscala 2024. ANAF a publicat Ghidul prin care poti beneficia de facilitatiArticole similare
Teorii asupra sistemelor fiscale idealeNou de la ANAF: Decizii de impunere modificate in cadrul inspectiilor fiscaleArticole similare
Lista alba a firmelor care NU au datorii restante in ultimul semestru din 2022 a fost publicata de FiscMFP: Termenul de solutionare a cererilor de inscriere in Registrul entitatilor s-a redus la jumatateANAF va stabili din OFICIU impozitul pe indemnizatiile de pandemie daca nu ati depus la timp D212Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale. VIDEOConturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2024Ultimele articole
Declaratia 101 in 2025. Model de completare util pentru firmeDobanzi/Penalitati de intarziere/nedeclarare 2025. [MOD de CALCUL], cuantum si reglementari cheieLista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Venituri din inchiriere in regim Airbnb. Implicatii fiscale si reglementari cheieTi-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!Sfaturi de la experti
Emitere factura teren in cazul unei tranzactii imobiliare
Intrebare: 1. Doua persoane juridice au incheiat un contract de asociere in participatiune pentru construirea unui bloc de apartamente. 2. Asociatul 2 ? asociat secund ? este proprietarul unui teren pe care il aduce ca aport in asociere;...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Amortizare obiecte de inventar
Intrebare: Conform Codului fiscal, pentru incadrarea in categoria activelor fixe, legea stabileste o valoare minima de intrare. Astfel, pentru a fi incadrat in aceasta categorie, un mijloc fix trebuie sa aiba o valoare de intrare in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA