Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declararea anuala a impozitului pe profit. Cum procedam?

11-Iul-2016
1476

In analiza de mai jos, discutam despre o societate care a devenit platitoare de impozit pe profit incepand cu data de 01.10.2015 si care depus declaratia 010 cu perioada fiscala anuala. S-a depus pe data de 25.03.2016 declaratia 101 privind impozitul pe profit pentru anul 2015. Vom stabili daca atunci cand o societate este platitoare de impozit pe profit anual mai are obligatia depunerii declaratiei 100 trimestrial, precum si care este temeiul legal.

Potrivit dispozitiilor art. 41, alin (2) din Legea nr. 227/2015, entitatile platitoare de impozit pe profit, altele decat cele exceptate expres de la acest sistem, pot declara si plati impozit pe profit anual cu plati anticipate efectuate trimestrial.

Optiunea se comunica la inceputul anului fiscal prin completarea si depunerea formularului 012 "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit" pana la data de 31 ianuarie, inclusiv, a anului fiscal pentru care se solicita aplicarea sistemului anual de declarare si plata a impozitului pe profit, respectiv a anului fiscal pentru care se renunta la optiunea de aplicare a acestui sistem. De asemenea, notificarea se depune in termen de 30 de zile de la inceputul anului fiscal modificat si de catre persoanele juridice care aplica din punct de vedere al legislatiei contabile un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic.

Optiunea efectuata pentru aplicarea sistemului anual de declarare si plata a impozitului pe profit este obligatorie pentru cel putin 2 ani fiscali consecutivi.

Formularul 012 a fost aprobat prin Opanaf nr. 3853/2013.

Din informatiile prezentate consideram ca pana la data de 1 octombrie societatea a avut statutul fiscal de microintreprindere si de la aceasta data a devenit platitoare de impozit pe profit. Depunerea formularului 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" a avut ca efect luarea in evidenta ca platitor de impozit pe profit.

Datorita faptului ca in anul 2015 ati aplicat impozitul pe venitul microintreprinderilor pana la 1 octombrie 2015, pentru acest exercitiu fiscal se aplicau prevederile art. 33 din Codul fiscal (art. 41 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 incepand cu anul 2016) in sensul ca trebuia sa definitivati si sa faceti plata impozitului pana la termenul de depunere al declaratiei privind impozitul pe profit anual. Pentru anul 2015 nu se putea opta pentru sistemul anual de declarare si plata deoarece nu aveati o baza la care sa calculati ¼ din impozitul pe profit.

Pentru anul 2016 platile anticipate se calculeaza in suma de o patrime din impozitul pe profit datorat pentru anul 2015, asa cum a fost declarat prin formularul 101. Impozitul pe profit datorat pentru anul 2015 trebuie actualizat cu indicele preturilor de consum, indice publicat in Monitorul Oficial conform prevederilor Omfp nr. 83/2015. Pentru anul 2016 acesta este de 100,5%.
In cursul anului 2016 platile anticipate se declara trimestrial prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs (Opanaf nr. 587/2016, cu modificarile ulterioare) asa cum se prevede la pct. 1.2. din instructiunile de completare ale declaratiei:

"1.2. Trimestrial, pentru obligatiile de plata reprezentand:
b) plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual, pentru trimestrele I - III, datorate de catre contribuabilii care au optat, potrivit legii, pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial."

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declararea anuala a impozitului pe profit. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016