Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declararea veniturilor obtinute in Romania. Cine are aceasta obligatie?

08-Sep-2014
1678
ANAF a publicat Ghidul privind declararea veniturilor obtinute in Romania prin care se aduce la cunostinta celor interesati ca persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, au obligatia sa declare aceste venituri in anul urmator celui de realizare prin depunerea formularului 200 - Declaratia privind veniturile realizate din Romania (cf. OPANAF 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare).

1. CONTRIBUABILII CARE AU OBLIGATIVITATEA DE DEPUNERE A DECLARAtIEI PRIVIND VENITURILE REALIZATE DIN ROMaNIA - formularul 200

Declaratia se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, provenind din:
1.1. activitati independente;
1.2. cedarea folosintei bunurilor;
1.3. activitati agricole pentru care venitul net se stabileste in sistem real;
1.4. transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise;
1.5. operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si orice alte operatiuni similare, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii


Contribuabilii care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere veniturile mai sus enumerate, au obligatia de a depune "Declaratia privind veniturile realizate din Romania,, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului (Art. 83, alin (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal).

in situatia in care, ultima zi a unui termen cade intr-o zi nelucratoare, termenul expira la sfarsitul primei zile lucratoare care urmeaza (Art. 181, alin. (2) din Legea nr. 134 din 1 iulie 2010*** Republicata privind Codul de procedura civila).

Exemplu: pentru veniturile realizate in anul 2012, termenul de depunere a formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania,, este 27 mai 2013.

1.1. ACTIVITATI INDEPENDENTE

Veniturile din activitati independente cuprind veniturile comerciale, veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.

1.1.1. Venituri comerciale sunt: veniturile realizate din fapte de comert, prestari de servicii, altele decat cele din profesii libere, practicarea unei meserii, inclusiv din activitati adiacente, precum si venituri din cedarea folosintei bunurilor calificate in categoria venituri din activitati independente.
Persoanele fizice care, in anul de raportare, au realizat venituri din cedarea folosintei bunurilor calificate, in conditiile legii, in categoria venituri din activitati independente, bifeaza casuta "Cedarea folosintei bunurilor calificata in categoria venituri din activitati independente". Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net anual/pierderii fiscale anuale sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare.

1.1.2. Constituie venituri din profesii libere, veniturile realizate din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, auditor financiar, consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament in valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii reglementate, desfasurate in mod independent, in conditiile legii.

1.1.3. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala provin din brevete de inventie, desene si modele, mostre, marci de fabrica si de comert, procedee tehnice, know-how, drepturi de autor si drepturi conexe dreptului de autor si altele asemenea.
Contribuabilii care obtin venituri din drepturi de proprietate intelectuala de la mai multi platitori depun o singura declaratie.
1.1.4. Venituri realizate de persoanele fizice dintr-o activitate desfasurata intr-o forma de organizare cu personalitate juridica (SPRL) constituita potrivit legii speciale si care este supusa regimului transparentei fiscale, asimileaza venitul distribuit, venitului net anual din activitati independente. in cazul societatii civile cu personalitate juridica constituita potrivit legii speciale si care este supusa regimului transparentei fiscale, potrivit legii, se aplica regulile de determinare a venitului net din activitati independente.

In cazul societatii civile cu personalitate juridica constituita potrivit legii speciale si care este supusa regimului transparentei fiscale, potrivit legii, se aplica regulile de determinare a venitului net din activitati independente.

1.1.5. Declaratia se depune si de catre persoanele fizice care au realizat venituri din activitati independente pentru care impozitul retinut la sursa de platitorii de venituri reprezinta plata anticipata in contul impozitului anual, potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal):

venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie;
venituri din activitati desfasurate in baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial;
venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil;
venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara;
venituri obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil, platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor potrivit titlului IV^1 din Codul fiscal, care nu genereaza o persoana juridica. Venitul cuvenit unei persoane fizice, dintr-o asociere cu o persoana juridica romana, microintreprindere care nu genereaza o persoana juridica, determinat cu respectarea regulilor stabilite in titlul IV^1 din Codul fiscal, este asimilat, in vederea impunerii la nivelul persoanei fizice, venitului din activitati independente, din care se deduc contributiile obligatorii in vederea obtinerii venitului net anual.

1.1.6. Contribuabilii care au realizat venituri din activitati independente impuse pe baza de norme de venit, in cazul contribuabililor care au depus declaratiile de venit estimativ in luna decembrie si pentru care nu s-au stabilit plati anticipate, conform legii.

 NU AU OBLIGATIA DEPUNERII Declaratiei privind veniturile realizate din Romania:

- persoanele fizice pentru care impozitul retinut de platitorii de venituri este final, potrivit optiunii contribuabililor, in conformitate cu prevederile Codului fiscal;
- persoanele fizice care in anul de raportare au realizat venituri din activitati independente impuse pe baza de norme de venit, cu exceptia celor mentionate la pct. 1.1.6 din ghid.

1.1.7. Contribuabilii care desfasoara o activitate impusa pe norme de venit si care, in cursul anului fiscal de raportare, isi completeaza obiectul de activitate cu o alta activitate care nu este cuprinsa in nomenclatorul activitatilor pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, vor fi impusi in sistem real de la data respectiva, venitul net anual urmand sa fie determinat prin insumarea fractiunii din norma de venit aferenta perioadei de impunere pe baza de norma de venit cu venitul net rezultat din evidenta contabila.

1.1.8. in cazul schimbarii modalitatii de exercitare a unei activitati si/sau transformarii formei de exercitare a acesteia intr-o alta forma, potrivit legislatiei in materie, in timpul anului, venitul net/pierderea se determina separat pentru fiecare perioada in care activitatea independenta a fost desfasurata de contribuabil intr-o forma de organizare prevazuta de lege. Venitul net anual/Pierderea anuala se determina prin insumarea venitului net/pierderii inregistrat/inregistrate in toate perioadele fiscale din anul fiscal in care a avut loc schimbarea si/sau transformarea formei de exercitare a activitatii si se inscrie in declaratie.

1.2. CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR

Veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente.
1.2.1. Persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din mai multe surse, respectiv contracte de inchiriere, completeaza declaratia pentru fiecare sursa de venit.
1.2.2. Persoanele fizice care obtin venituri din arenda, pentru care venitul net se determina in sistem real depun formularul 200.
1.2.3. Persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor pentru care chiria prevazuta in contractul incheiat intre parti este stabilita in lei completeaza declaratia in urmatoarele cazuri:
- pentru situatiile in care declaratia de venit estimativ a fost depusa in luna decembrie si pentru care nu s-au stabilit plati anticipate, conform legii;
- pentru situatiile in care intervin modificari ale clauzelor contractuale, cu exceptia rezilierii, in cursul anului fiscal, a contractelor incheiate intre parti in care chiria este exprimata in lei, si pentru care platile anticipate stabilite au fost recalculate de organul fiscal competent la cererea contribuabilului, pe baza de documente justificative;
- pentru situatiile in care investitiile la bunurile mobile si imobile ale proprietarului, uzufructuarului sau ale altui detinator legal, care fac obiectul unor contracte de cedare a folosintei bunurilor, inclusiv a contractelor de comodat, sunt efectuate de cealalta parte contractanta.

Venitul net din cedarea folosintei bunurilor detinute in comun pe cote-parti se repartizeaza intre coproprietari proportional cu cotele detinute de acestia in coproprietate. Venitul net din cedarea folosintei bunurilor detinute in comun in devalmasie se repartizeaza in mod egal intre proprietarii comuni. Repartizarea venitului net conform prevederilor de mai sus se face in conditiile in care in contractul de cedare a folosintei se mentioneaza ca partea contractanta care cedeaza folosinta este reprezentata de coproprietari. In conditiile in care coproprietarii decid asupra unei alte impartiri, se va anexa la contract un act autentificat din care sa rezulte vointa partilor (Pct. 183 din Normelor metodologice date in aplicarea art. 85 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal).

In situatia in care chiria reprezinta echivalentul in lei al unei valute, venitul brut anual se determina pe baza chiriei lunare evaluate la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei din ultima zi a fiecarei luni, corespunzator lunilor din perioada de impunere (Pct. 1371 din Normelor metodologice date in aplicarea art. 62 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.)

In cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real se inscrie totalitatea veniturilor incasate ca urmare a cedarii folosintei bunului, pe baza datelor din evidenta contabila.

NU AU OBLIGATIA DEPUNERII Declaratiei privind veniturile realizate din Romania:

- persoanele fizice care in anul de raportare au realizat venituri din cedarea folosintei bunurilor pentru care chiria prevazuta in contractul incheiat intre parti este stabilita in lei, nu au optat pentru determinarea venitului net in sistem real si la sfarsitul anului anterior nu indeplinesc conditiile pentru calificarea veniturilor in categoria veniturilor din activitati independente, pentru care platile anticipate cu titlu de impozit sunt egale cu impozitul anual datorat si impozitul este final, cu exceptiile mentionate la pct. 1.2.3 din prezentul ghid;
- persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor sub forma de arenda, a caror impunere este finala.

1.3. ACTIVITATILE AGRICOLE PENTRU CARE VENITUL NET SE DETERMINA iN SISTEM REAL cuprind:

1.3.1. veniturile din cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, in sere si solarii special destinate acestor scopuri si/sau in sistem irigat;
1.3.2. veniturile din cultivarea si valorificarea arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor;
1.3.3. veniturile din exploatarea pepinierelor viticole si pomicole si altele asemenea.
Pentru veniturile de la pct. 1.3. contribuabilii au obligatia depunerii Declaratiei privind veniturile realizate din Romania.

Declaratia se depune de contribuabilii care desfasoara activitatea in mod individual si/sau in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, constituita intre persoane fizice si care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Persoanele fizice care realizeaza venituri in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, constituita intre persoane fizice, completeaza declaratia avand in vedere venitul net distribuit, care le revine din asociere.

NU AU OBLIGAtIA DEPUNERII Declaratiei privind veniturile realizate din Romania:

persoanele fizice care, in anul de raportare, au realizat venituri din activitati agricole cu impunere finala, din valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare, in stare naturala, de pe terenurile agricole proprietate privata ori luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati pentru utilizare ca atare.

1.4. TRANSFERUL TITLURILOR DE VALOARE, ALTELE DECAT PaRtILE SOCIALE sI VALORILE MOBILIARE iN CAZUL SOCIETatILOR iNCHISE

Declaratia se depune de catre persoanele fizice care, in anul de raportare, au realizat castiguri/pierderi din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise si au obligatia stabilirii castigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii.

In cazul castigurilor din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, la completarea formularului, se au in vedere dispozitiile Codului fiscal, dispozitiile Hotararii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si normele privind determinarea, retinerea si virarea impozitului pe castigul de capital rezultat din transferul titlurilor de valoare, obtinut de persoanele fizice, aprobate prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare.

1.5. OPERATIUNI DE VANZARE-CUMPARARE DE VALUTA LA TERMEN, PE BAZA DE CONTRACT, PRECUM SI ORICE ALTE OPERATIUNI SIMILARE, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare

Declaratia se depune de catre persoanele fizice care, in anul de raportare, au realizat castiguri/pierderi din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si orice alte operatiuni similare, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare si au obligatia stabilirii castigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii.
in cazul operatiunilor de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si orice alte operatiuni similare, la completarea formularului se au in vedere dispozitiile Codului fiscal si ale Hotararii Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

2. MODALITATEA DE COMPLETARE SI DEPUNERE A DECLARATIEI PRIVIND VENITURILE REALIZATE DIN ROMANIA

2.1. Persoanele care au realizat venituri din mai multe surse sau categorii de venit pentru care exista obligatia depunerii declaratiei, completeaza in mod corespunzator numarul de surse sau categorii de venituri realizate, capitolele II "Date privind veniturile realizate, pe surse si categorii de venit, in formularul - "Anexa nr… la Declaratia privind veniturile realizate din Romania", care se ataseaza la declaratia privind veniturile realizate.

2.2. Formularele se completeaza de catre contribuabili sau de catre imputernicitii acestora
potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inscriind cu majuscule, citet si corect datele prevazute de formular.

2.3. Formularul se depune, impreuna cu anexele completate, daca este cazul, in format hartie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire precum si on-line, in situatia in care contribuabilii dispun de un certificat digital calificat, conform prevederilor legale.

2.4. Formularul 200 precum si instructiunile de completare se pot obtine de la sediul unitatilor fiscale sau poate fi descarcat de pe site-ul ANAF : www.anaf.ro, sectiunea: asistenta contribuabili, rubrica: toate formularele cu explicatii sau accesand urmatorul link:

http://www.anaf.ro/public/wps/portal/ANAF/AsistentaContribuabili/formulare#200

2.5. Organul fiscal competent pentru primirea formularului 200 este:
a) organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;
b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz, in cazul persoanelor fizice care nu au domiciliul fiscal in Romania, pentru urmatoarele categorii de venituri:

venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal;
venituri din investitii reprezentand castiguri/pierderi din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise;
venituri din investitii reprezentand castiguri/pierderi din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si din orice alte operatiuni de acest gen, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.

c) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit (exemplu - in cazul realizarii de venituri din inchirierea unui imobil, sursa de venit este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla imobilul inchiriat), pentru contribuabilii persoane fizice, fara domiciliu fiscal in Romania care realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la lit. b).

3. NU SE DEPUNE DECLARATIA PRIVIND VENITUL REALIZAT PENTRU URMaTOARELE CATEGORII DE VENITURI A CAROR IMPUNERE ESTE FINALa:

3.1. venituri sub forma de salarii si venituri asimilate salariilor, pentru care informatiile sunt cuprinse in declaratia privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit sau declaratii lunare, depuse de contribuabilii prevazuti la art. 60 din Codul fiscal;
3.2. venituri din investitii, cu exceptia celor prezentate la cap. 1.4. si 1.5. din prezentul ghid, precum si venituri din premii si din jocuri de noroc, a caror impunere este finala;
3.3. venituri din pensii;
3.4. veniturile din activitati agricole a caror impunere este finala;
3.5. venituri din transferul proprietatilor imobiliare;
3.6. venituri din alte surse.

4. SANCTIUNI

Nedepunerea formularului 200 - "Declaratia privind veniturile realizate din Romania", pana la data de pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului, se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 50 si 500 lei.
in cazul aplicarii sanctiunii amenzii, contribuabilul are posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii, agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal de constatare si sanctionare contraventionala.

5. CUM SE POT OBTINE INFORMATII SUPLIMENTARE?

Informatii detaliate se pot obtine la:

- accesand pagina de Internet a ANAF;

- birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declararea veniturilor obtinute in Romania. Cine are aceasta obligatie?":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Noul Ghid ANAF privind limita deducerilor unor cheltuieli incluse la calculul rezultatului fiscal
    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modific?rile si complet?rile ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile...» citeste mai departe aici

  • Termen amanat pentru mai multe declaratii fiscale din iunie
    • Deoarece data de 25 iunie este o zi nelucratoare, se prelungeste pana pe 26 iunie a.c. termenul pentru mai multe declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2017, formular 100.; - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta...» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

  • Lagarde, FMI, considera ca evaziunea fiscala si corupta sunt marile provocari ale economiei
    • Christine Lagarde, directorul general al Fondului Monetar International, a declarat recent ca evaziunea fiscala, coruptia si finantarea terorismului, precum si excluziunea financiara sunt marile provocari ale economiei globale. Declaratiile au fost facute in cadrul reuniunii Grupului de Actiune Financiara impotriva spalarii banilor, care se desfasoara joi si vineri in orasul spaniol Valencia, Lagarde a cerut "intensificarea luptei impotriva coruptiei si evaziunii fiscale", informeaza Agerpres....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.