Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declararea veniturilor obtinute in Romania. Cine are aceasta obligatie?

08-Sep-2014
2577
ANAF a publicat Ghidul privind declararea veniturilor obtinute in Romania prin care se aduce la cunostinta celor interesati ca persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, au obligatia sa declare aceste venituri in anul urmator celui de realizare prin depunerea formularului 200 - Declaratia privind veniturile realizate din Romania (cf. OPANAF 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare).

1. CONTRIBUABILII CARE AU OBLIGATIVITATEA DE DEPUNERE A DECLARAtIEI PRIVIND VENITURILE REALIZATE DIN ROMaNIA - formularul 200

Declaratia se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, provenind din:
1.1. activitati independente;
1.2. cedarea folosintei bunurilor;
1.3. activitati agricole pentru care venitul net se stabileste in sistem real;
1.4. transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise;
1.5. operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si orice alte operatiuni similare, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.

Contribuabilii care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere veniturile mai sus enumerate, au obligatia de a depune "Declaratia privind veniturile realizate din Romania,, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului (Art. 83, alin (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal).

in situatia in care, ultima zi a unui termen cade intr-o zi nelucratoare, termenul expira la sfarsitul primei zile lucratoare care urmeaza (Art. 181, alin. (2) din Legea nr. 134 din 1 iulie 2010*** Republicata privind Codul de procedura civila).

Exemplu: pentru veniturile realizate in anul 2012, termenul de depunere a formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania,, este 27 mai 2013.

1.1. ACTIVITATI INDEPENDENTE

Veniturile din activitati independente cuprind veniturile comerciale, veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.

1.1.1. Venituri comerciale sunt: veniturile realizate din fapte de comert, prestari de servicii, altele decat cele din profesii libere, practicarea unei meserii, inclusiv din activitati adiacente, precum si venituri din cedarea folosintei bunurilor calificate in categoria venituri din activitati independente.
Persoanele fizice care, in anul de raportare, au realizat venituri din cedarea folosintei bunurilor calificate, in conditiile legii, in categoria venituri din activitati independente, bifeaza casuta "Cedarea folosintei bunurilor calificata in categoria venituri din activitati independente". Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net anual/pierderii fiscale anuale sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare.

1.1.2. Constituie venituri din profesii libere, veniturile realizate din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, auditor financiar, consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament in valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii reglementate, desfasurate in mod independent, in conditiile legii.

1.1.3. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala provin din brevete de inventie, desene si modele, mostre, marci de fabrica si de comert, procedee tehnice, know-how, drepturi de autor si drepturi conexe dreptului de autor si altele asemenea.
Contribuabilii care obtin venituri din drepturi de proprietate intelectuala de la mai multi platitori depun o singura declaratie.
1.1.4. Venituri realizate de persoanele fizice dintr-o activitate desfasurata intr-o forma de organizare cu personalitate juridica (SPRL) constituita potrivit legii speciale si care este supusa regimului transparentei fiscale, asimileaza venitul distribuit, venitului net anual din activitati independente. in cazul societatii civile cu personalitate juridica constituita potrivit legii speciale si care este supusa regimului transparentei fiscale, potrivit legii, se aplica regulile de determinare a venitului net din activitati independente.

In cazul societatii civile cu personalitate juridica constituita potrivit legii speciale si care este supusa regimului transparentei fiscale, potrivit legii, se aplica regulile de determinare a venitului net din activitati independente.

1.1.5. Declaratia se depune si de catre persoanele fizice care au realizat venituri din activitati independente pentru care impozitul retinut la sursa de platitorii de venituri reprezinta plata anticipata in contul impozitului anual, potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal):

venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie;
venituri din activitati desfasurate in baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial;
venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil;
venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara;
venituri obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil, platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor potrivit titlului IV^1 din Codul fiscal, care nu genereaza o persoana juridica. Venitul cuvenit unei persoane fizice, dintr-o asociere cu o persoana juridica romana, microintreprindere care nu genereaza o persoana juridica, determinat cu respectarea regulilor stabilite in titlul IV^1 din Codul fiscal, este asimilat, in vederea impunerii la nivelul persoanei fizice, venitului din activitati independente, din care se deduc contributiile obligatorii in vederea obtinerii venitului net anual.

1.1.6. Contribuabilii care au realizat venituri din activitati independente impuse pe baza de norme de venit, in cazul contribuabililor care au depus declaratiile de venit estimativ in luna decembrie si pentru care nu s-au stabilit plati anticipate, conform legii.

 NU AU OBLIGATIA DEPUNERII Declaratiei privind veniturile realizate din Romania:

- persoanele fizice pentru care impozitul retinut de platitorii de venituri este final, potrivit optiunii contribuabililor, in conformitate cu prevederile Codului fiscal;
- persoanele fizice care in anul de raportare au realizat venituri din activitati independente impuse pe baza de norme de venit, cu exceptia celor mentionate la pct. 1.1.6 din ghid.

1.1.7. Contribuabilii care desfasoara o activitate impusa pe norme de venit si care, in cursul anului fiscal de raportare, isi completeaza obiectul de activitate cu o alta activitate care nu este cuprinsa in nomenclatorul activitatilor pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, vor fi impusi in sistem real de la data respectiva, venitul net anual urmand sa fie determinat prin insumarea fractiunii din norma de venit aferenta perioadei de impunere pe baza de norma de venit cu venitul net rezultat din evidenta contabila.

1.1.8. in cazul schimbarii modalitatii de exercitare a unei activitati si/sau transformarii formei de exercitare a acesteia intr-o alta forma, potrivit legislatiei in materie, in timpul anului, venitul net/pierderea se determina separat pentru fiecare perioada in care activitatea independenta a fost desfasurata de contribuabil intr-o forma de organizare prevazuta de lege. Venitul net anual/Pierderea anuala se determina prin insumarea venitului net/pierderii inregistrat/inregistrate in toate perioadele fiscale din anul fiscal in care a avut loc schimbarea si/sau transformarea formei de exercitare a activitatii si se inscrie in declaratie.

1.2. CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR

Veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente.
1.2.1. Persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din mai multe surse, respectiv contracte de inchiriere, completeaza declaratia pentru fiecare sursa de venit.
1.2.2. Persoanele fizice care obtin venituri din arenda, pentru care venitul net se determina in sistem real depun formularul 200.
1.2.3. Persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor pentru care chiria prevazuta in contractul incheiat intre parti este stabilita in lei completeaza declaratia in urmatoarele cazuri:
- pentru situatiile in care declaratia de venit estimativ a fost depusa in luna decembrie si pentru care nu s-au stabilit plati anticipate, conform legii;
- pentru situatiile in care intervin modificari ale clauzelor contractuale, cu exceptia rezilierii, in cursul anului fiscal, a contractelor incheiate intre parti in care chiria este exprimata in lei, si pentru care platile anticipate stabilite au fost recalculate de organul fiscal competent la cererea contribuabilului, pe baza de documente justificative;
- pentru situatiile in care investitiile la bunurile mobile si imobile ale proprietarului, uzufructuarului sau ale altui detinator legal, care fac obiectul unor contracte de cedare a folosintei bunurilor, inclusiv a contractelor de comodat, sunt efectuate de cealalta parte contractanta.

Venitul net din cedarea folosintei bunurilor detinute in comun pe cote-parti se repartizeaza intre coproprietari proportional cu cotele detinute de acestia in coproprietate. Venitul net din cedarea folosintei bunurilor detinute in comun in devalmasie se repartizeaza in mod egal intre proprietarii comuni. Repartizarea venitului net conform prevederilor de mai sus se face in conditiile in care in contractul de cedare a folosintei se mentioneaza ca partea contractanta care cedeaza folosinta este reprezentata de coproprietari. In conditiile in care coproprietarii decid asupra unei alte impartiri, se va anexa la contract un act autentificat din care sa rezulte vointa partilor (Pct. 183 din Normelor metodologice date in aplicarea art. 85 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal).

In situatia in care chiria reprezinta echivalentul in lei al unei valute, venitul brut anual se determina pe baza chiriei lunare evaluate la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei din ultima zi a fiecarei luni, corespunzator lunilor din perioada de impunere (Pct. 1371 din Normelor metodologice date in aplicarea art. 62 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.)

In cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real se inscrie totalitatea veniturilor incasate ca urmare a cedarii folosintei bunului, pe baza datelor din evidenta contabila.

NU AU OBLIGATIA DEPUNERII Declaratiei privind veniturile realizate din Romania:

- persoanele fizice care in anul de raportare au realizat venituri din cedarea folosintei bunurilor pentru care chiria prevazuta in contractul incheiat intre parti este stabilita in lei, nu au optat pentru determinarea venitului net in sistem real si la sfarsitul anului anterior nu indeplinesc conditiile pentru calificarea veniturilor in categoria veniturilor din activitati independente, pentru care platile anticipate cu titlu de impozit sunt egale cu impozitul anual datorat si impozitul este final, cu exceptiile mentionate la pct. 1.2.3 din prezentul ghid;
- persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor sub forma de arenda, a caror impunere este finala.

1.3. ACTIVITATILE AGRICOLE PENTRU CARE VENITUL NET SE DETERMINA iN SISTEM REAL cuprind:

1.3.1. veniturile din cultivarea si valorificarea florilor, legumelor si zarzavaturilor, in sere si solarii special destinate acestor scopuri si/sau in sistem irigat;
1.3.2. veniturile din cultivarea si valorificarea arbustilor, plantelor decorative si ciupercilor;
1.3.3. veniturile din exploatarea pepinierelor viticole si pomicole si altele asemenea.
Pentru veniturile de la pct. 1.3. contribuabilii au obligatia depunerii Declaratiei privind veniturile realizate din Romania.

Declaratia se depune de contribuabilii care desfasoara activitatea in mod individual si/sau in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, constituita intre persoane fizice si care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Persoanele fizice care realizeaza venituri in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, constituita intre persoane fizice, completeaza declaratia avand in vedere venitul net distribuit, care le revine din asociere.

NU AU OBLIGAtIA DEPUNERII Declaratiei privind veniturile realizate din Romania:

persoanele fizice care, in anul de raportare, au realizat venituri din activitati agricole cu impunere finala, din valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare, in stare naturala, de pe terenurile agricole proprietate privata ori luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati pentru utilizare ca atare.

1.4. TRANSFERUL TITLURILOR DE VALOARE, ALTELE DECAT PaRtILE SOCIALE sI VALORILE MOBILIARE iN CAZUL SOCIETatILOR iNCHISE

Declaratia se depune de catre persoanele fizice care, in anul de raportare, au realizat castiguri/pierderi din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise si au obligatia stabilirii castigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii.

In cazul castigurilor din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, la completarea formularului, se au in vedere dispozitiile Codului fiscal, dispozitiile Hotararii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si normele privind determinarea, retinerea si virarea impozitului pe castigul de capital rezultat din transferul titlurilor de valoare, obtinut de persoanele fizice, aprobate prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare.

1.5. OPERATIUNI DE VANZARE-CUMPARARE DE VALUTA LA TERMEN, PE BAZA DE CONTRACT, PRECUM SI ORICE ALTE OPERATIUNI SIMILARE, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare

Declaratia se depune de catre persoanele fizice care, in anul de raportare, au realizat castiguri/pierderi din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si orice alte operatiuni similare, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare si au obligatia stabilirii castigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii.
in cazul operatiunilor de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si orice alte operatiuni similare, la completarea formularului se au in vedere dispozitiile Codului fiscal si ale Hotararii Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

2. MODALITATEA DE COMPLETARE SI DEPUNERE A DECLARATIEI PRIVIND VENITURILE REALIZATE DIN ROMANIA

2.1. Persoanele care au realizat venituri din mai multe surse sau categorii de venit pentru care exista obligatia depunerii declaratiei, completeaza in mod corespunzator numarul de surse sau categorii de venituri realizate, capitolele II "Date privind veniturile realizate, pe surse si categorii de venit, in formularul - "Anexa nr… la Declaratia privind veniturile realizate din Romania", care se ataseaza la declaratia privind veniturile realizate.

2.2. Formularele se completeaza de catre contribuabili sau de catre imputernicitii acestora
potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inscriind cu majuscule, citet si corect datele prevazute de formular.

2.3. Formularul se depune, impreuna cu anexele completate, daca este cazul, in format hartie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire precum si on-line, in situatia in care contribuabilii dispun de un certificat digital calificat, conform prevederilor legale.

2.4. Formularul 200 precum si instructiunile de completare se pot obtine de la sediul unitatilor fiscale sau poate fi descarcat de pe site-ul ANAF : www.anaf.ro, sectiunea: asistenta contribuabili, rubrica: toate formularele cu explicatii sau accesand urmatorul link:

http://www.anaf.ro/public/wps/portal/ANAF/AsistentaContribuabili/formulare#200

2.5. Organul fiscal competent pentru primirea formularului 200 este:
a) organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;
b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz, in cazul persoanelor fizice care nu au domiciliul fiscal in Romania, pentru urmatoarele categorii de venituri:

venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal;
venituri din investitii reprezentand castiguri/pierderi din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise;
venituri din investitii reprezentand castiguri/pierderi din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si din orice alte operatiuni de acest gen, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.

c) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit (exemplu - in cazul realizarii de venituri din inchirierea unui imobil, sursa de venit este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla imobilul inchiriat), pentru contribuabilii persoane fizice, fara domiciliu fiscal in Romania care realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la lit. b).

3. NU SE DEPUNE DECLARATIA PRIVIND VENITUL REALIZAT PENTRU URMaTOARELE CATEGORII DE VENITURI A CAROR IMPUNERE ESTE FINALa:

3.1. venituri sub forma de salarii si venituri asimilate salariilor, pentru care informatiile sunt cuprinse in declaratia privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit sau declaratii lunare, depuse de contribuabilii prevazuti la art. 60 din Codul fiscal;
3.2. venituri din investitii, cu exceptia celor prezentate la cap. 1.4. si 1.5. din prezentul ghid, precum si venituri din premii si din jocuri de noroc, a caror impunere este finala;
3.3. venituri din pensii;
3.4. veniturile din activitati agricole a caror impunere este finala;
3.5. venituri din transferul proprietatilor imobiliare;
3.6. venituri din alte surse.

4. SANCTIUNI

Nedepunerea formularului 200 - "Declaratia privind veniturile realizate din Romania", pana la data de pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului, se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 50 si 500 lei.
in cazul aplicarii sanctiunii amenzii, contribuabilul are posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii, agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal de constatare si sanctionare contraventionala.

5. CUM SE POT OBTINE INFORMATII SUPLIMENTARE?

Informatii detaliate se pot obtine la:

- accesand pagina de Internet a ANAF;

- birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declararea veniturilor obtinute in Romania. Cine are aceasta obligatie?":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea nr.214/2019 - Alocatiile copiilor se vor majora anual
    • UPDATE 18 noiembrie Legea nr. 214/2019, pentru completarea art. 3 din Legea nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 924 din 15 noiembrie 2019. Propunerea legislativa pentru completarea alin.(1) al art.3 din Legea nr.61/1993 privind alocatia de stat pentru copii a devenit LEGE in data de 14 noiembrie: Legea nr. 214/2019. Propunere legislativa pentru completarea alin.(1) al art.3 din Legea nr.61/1993 privind alocatia de stat pentru copii a fost...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale, noiembrie 2019: Pana la 1 milion de lei pentru un bon de 86 de lei
    • Cine a facut cumparaturi in data de 20 octombrie este cu un pas mai aproape de castigarea a pana la 1 milion de lei la Loteria bonurilor fiscale din luna noiembrie. Duminica, 17 noiembrie, a avut loc extragerea Loteriei bonurilor fiscale la care au participat toate bonurile din luna octombrie. Castigatoare insa sunt doar cele in valoare de 86 de lei, emise in data de 20 octombrie. Fondul de premiere este de un milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Aceasta este...» citeste mai departe aici

  • Recalcularea pensiilor, pe ordinea de zi a ministrului Muncii
    • Ministrul Muncii si Protectiei Sociale a discutat cu directorii executivi ai caselor teritoriale de pensii despre situatia dosarelor de recalculare a pensiilor care sunt intarziate, dar si posibilele solutii. Potrivit statisticii Casei Nationale de Pensii Publice, in luna septembrie, 45.252 de dosare de recalculare a pensiilor erau intarziate. Dintre acestea, unele ajungeau si pana la 6 luni de intarziere, media intarzierilor fiind intre 1 si 3 luni. Ministrul Muncii si Protectiei Sociale,...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru active. Tratament contabil
    • "O societate a primit ajutor de minimis nerambursabil pentru achizitia unui mijloc fix in valoare de 109143 lei amortizabil in 8 ani. Perioada de implementare a proiectului este de 3 ani. Va rog sa-mi transmiteti in acest caz, care este venitul amanat care se vireaza la venituri pe masura recunoasterii cheltuielilor cu amortizarea?" - la aceasta intrebare vor raspunde specialistii nostri in cele ce urmeaza. Tratamentul contabil al subventiilor este prevazut de reglementarile contabile in...» citeste mai departe aici

  • Modificarea Legii RCA, la un pas de adoptare tacita in Senat
    • Persoanele care beneficiaza de despagubiri directe de la societatile de asigurare vor fi obligate ca in termen de maximum 45 de zile de la data reparatiei intr-o unitate autorizata sa prezinte societatii de asigurari decontul lucrarilor. In caz contrar, vor fi obligate sa returneze integral suma de bani primita cu titlu de decontare directa. Proiectul de lege este la un pas de a fi adoptat tacit de Senat. Noi modificari aduse Legii RCA sunt la un pas de a fi adoptate tacit de Senat, daca...» citeste mai departe aici

  • Asistenta tehnica aferenta bunurilor livrate. Tratament fiscal
    • In studiul de caz propus astazi vorbim despre o societate platitoare de TVA produce structuri metalice pentru constructii de case pe care le livreaza in tara si strainatate. Pentru o structura livrata in Germania se trimit 3 muncitori care sa asiste la montarea structurii la client, acestuia facturandu-i-se separat structura (livrare intracomunitara) si separat asistenta montaj (prestare servicii). Care este regimul facturii de asistenta montaj si ce implicatii fiscale sunt?...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016