Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 150 in 2024. Unde, cand si cum se poate depune formularul?

04-Feb-2024
80500
Declaratia 150 in 2024. Unde, cand si cum se poate depune formularul?

Unde si cum se depune declaratia 150 dupa 01.03.2024? La ANAF nu se mai primeste. Multumesc!

Raspunsul consultantului fiscal Ionut Jinga: 

Declaratia 150 in 2024

Incepand cu 1 martie 2022, au intrat in vigoare anumite prevederi ale Codului de procedura fiscala, asa cum au fost completate acestea de O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale.

Astfel, urmatorii contribuabilii: persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, persoanele fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent (PFA, II, IF) vor fi obligati sa transmita organului fiscal central (ANAF) cereri, inscrisuri sau orice alte documente, numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta (Spatiul Privat Virtual – SPV).

In situatia in care contribuabilii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul SPV a diverselor cereri, iar acestea sunt depuse in format letric (pe suport de hartie), nu vor fi luate in considerare, urmand ca ANAF sa notifice contribuabilii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul SPV.

Avand in vedere cele de mai sus, contribuabilii care inca nu s-au inregistrat in SPV sunt obligati sa efectueze acest demers cat de curand posibil pentru a nu risca eventualele efecte negative care pot aparea prin nedepunerea unui document intr-un anume termen (prescrierea unui drept, pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aparitia unor amenzi etc.).

Contribuabilii care sunt deja inregistrati in spatiul prival virtual nu trebuie sa se mai inregistreze din nou. Obligatia inregistrarii in SPV o au doar contribuabilii care nu s-au inregistrat inca.

Toate cererile, inscrisurile, sau alte documente care nu sunt inca digitalizate/disponibile in format electronic (nu exista in format pdf inteligent sau orice alt format care poate permite completarea sau transmiterea si gestionarea automata si care nu se pot depune electronic prin mijloacele electronice de transmitere la distanta) se vor transmite de contribuabili prin intermediul Formularului unic de contact din cadrul serviciului Spatiul Privat Virtual.

Acestea se vor completa, scana si transmite ca atasament in Formularul unic de contact. In momentul transmiterii contribuabilul va selecta, la categoria solicitarii, ”Asistenta si indrumare de specialitate in domeniul fiscal”.

Cum se depune declaratia 150

Formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat (OMFP 847/2009) se depune online si se utilizeaza pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere on line a declaratiilor fiscale.

Deocamdata nu este, inca, un formular digitalizat, astfel incat acesta se va depune numai prin SPV, prin intermediul formularului unic de contact.

Dupa digitalizare acesta se va depune online, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul site-ului anaf.ro - Spatiul Privat Virtual, portal www.e-guvernare.ro, fiind obligatoriu insotite de documente justificative, atasate, in formatele «PDF», sau intr-o arhiva zip care nu poate depasi 5 MB.

Pentru a nu exista dificultati in transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a oricaror alte documente catre organele fiscale, s-a procedat la ridicarea limitei maxime a fisierelor ce pot fi atasate formularului de contact, de la 5MB la 10MB. Se recomanda urmatoarele: rezolutie de maxim 300dpi, eliminarea automata a paginilor albe(goale), scanarea alb-negru, scanarea in fisier format pdf., comprimare fisier pdf.

”Certificatul calificat - certificat calificat eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, si ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE, denumit in continuare Regulamentul (UE) nr. 910/2014”. (art. 5, lit. B din OMFP 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica).

Unde se depune declaratia 150

Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza on-line, se listeaza si se depune impreuna cu documentele necesare (documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie, documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil) la sediul organului fiscal.

Cererea se obtine numai in urma completarii formularului on-line de pe site-ul oficial al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (A.N.A.F.), accesand urmatoarele sectiuni: www.anaf.ro → asistenta contribuabili→declararea obligatiilor fiscale→toate formularele cu explicatii→formularele fiscale ordonate dupa numar→150→formular on-line→introducere date identificare→obtinere formular 150.

In cazul in care nu sunteti inregistrati in SPV, va informam ca pasii de urmat pentru inregistrarea in spatiul privat virtual, sunt prevazuti de OMFP 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, cu modificarile si completarile ulterioare.

Declaratia 150 online

Astfel, pe prima pagina a portalului ANAF, anaf.ro este disponibila sectiunea “Spatiu Privat Virtual”.
- La accesarea link-ului, se afiseaza sectiunea INREGISTRARE/INROLARE PERSOANE FIZICE SI JURIDICE IN SPATIUL PRIVAT VIRTUAL:
- La accesarea sectiunii Inregistrare utilizatori, se deschide pagina cu servicii oferite pentru persoane fizice si persoane juridice;
- Pentru inregistrarea unui utilizator cu certificat digital, se afiseaza formularul in care se completeaza datele de identificare :
- La datele de identificare a solicitantului, trebuie completat CUI/CNP al persoanei fizice sau juridice pentru care se doreste accesul in SPV.
- La datele de identificare a persoanei, se completeaza datele persoanei fizice, titular de certificat.
- Cod numeric personal - CNP sau NIF al titularului de certificat
- Nume, prenume - Numele, prenumele titularului de certificat
- Tip act de identitate – se alege din lista tipul actului de identitate pe care il poseda titularul de certificat
- Serie act de identitate – se completeaza conform documentului detinut
- Numar act de identitate - se completeaza conform documentului detinut
- Calitate – se alege din lista, conform documentului din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de imputernicit, potrivit art. 18, alin. (2) din Codul de procedura fiscala(Legea 207/2015, cu modificarile ulterioare)
- Nr telefon mobil – se completeaza cu un numar de telefon mobil din Romania
- Adresa de email – se completeaza cu o adresa de mail valida. ATENTIE! Daca adresa este eronata, contribuabilul nu va putea finaliza inregistrarea.
- Se bifeaza casuta „Sunt de acord sa primesc atentionari prin email de la ANAF – Gratuit” daca se doreste primirea atentionarilor pe email. ATENTIE! Aceste notificari sunt trimise in situatia in care utilizatorul nu a descarcat documentul in termen de 24 ore de la publicarea in SPV.
- Se bifeaza obligatoriu casuta „Sunt de acord cu Termenele si conditiile de utilizare a serviciului”, dupa citirea acestora.
- Cu butonul Browse disponibil in formular, se selecteaza documentul de confirmare pentru certificatul detinut si arhiva zip cu documentele justificative:
- Actul de identitate al reprezentantului legal / reprezentantului desemnat / imputernicitului,
- Documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de imputernicit, potrivit art. 18, alin. (2) din Codul de procedura fiscala.
- Dupacompletarea si transmiterea cererii de inregistrare prevautala art. 16, Ministerul Finantelor/Agentia Natonalia de Administrare Fiscala, inregistreaza cererea si atribuie un numar de inregistrare pe care il comunica solicitantului prin SPV.
- Ministerul Finantelor / Agentia Natonalia de Administrare Fiscala, verifica corectitudinea informatiilor inscrise in documentul prevaut la art. 16 din OMFP 660/2017 si valideaza informatiile. Validarea informatiilor are ca efect aprobarea cererii.
- In situata in care informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt incorecte, cererea de inregistrare in SPV a persoanei juridice, a entitatii fara personalitate juridica sau a persoanei fizice se respinge.
- In situatia in care nu sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV, cererea de inregistrare in SPV nu se poate finaliza.
- In situatia in care din verificarea la emitent a informatiilor justificative prezentate optional rezulta ca acestea sunt incorecte, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
- In situatia in care imputernicirea nu este generala pentru toate operatunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generala pentru toate operatiunile din SPV, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
- In situatia in care informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informatiile referitoare la calitatea reprezentantului sau calitatea de imputernicit nu se pot verifica sau informatiile furnizate sunt insuficiente, se notifica solicitantul la adresa de posta electronica in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la faptul ca aprobarea cererii de inregistrare se face la ghiseu.
- In cazul aprobarii la ghiseu, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/ imputernicitul se prezinta la orice organ fiscal din cadrul Agentei Natonale de Administrare Fiscala
- In vederea aprobarii cererii la ghiseu, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/ imputernicitul prezinta organului fiscal central prevazut la art. 17, alin. (7) din OMFP 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele informatii:
a) numarul de inregistrare atribuit potrivit alin. (1);
b) actul de identitate, in copie si original;
c) documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat, respectiv de imputernicit potrivit art. 18 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in original sau copie legalizata, dupa caz, indicate in cererea cu numarul de inregistrare prevazut la lit. a).
- Se completeaza, obligatoriu, Codul de validare afisat in josul paginii si se apasa butonul continua.
- Se afiseaza pagina de validare a email-ului, in care se va completa codul primit pe email-ul declarat in formularul de inregistrare:
- La apasarea butonului Trimite, se va afisa pagina cu toate informatiile completate in formular.
- In aceasta pagina este disponibil butonul de tiparire, pentru situatia in care aveti acces la o imprimanta. Daca nu exista, se poate copia numarul de inregistrare, in vederea prezentarii lui la ghiseu.

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti

  • Calcul rezultat fiscal

    Intrebare: La data de 30.09.2024, se inregistreaza urmatoarea situatie: Total cheltuieli: 2.600.000 lei Cheltuieli considerate nedeductibile: 3.950 lei Venituri din servicii prestate: 2.690.000 lei Venituri din productia de imobilizari...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Acordare credit unui IFN

    Intrebare: O societatea X doreste sa imprumute un IFN. In afara de autorizare cod CAEN, 6492 "Alte activitati de creditare - finantarea tranzactiilor comerciale si imprumuturi monetare in afara sistemului bancar" mai trebuie sa obtina alte...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024

    • Amnistia fiscala care prevede anularea unor accesorii si amanari la plata pentru datornici a fost introdusa prin OUG 107/2024, iar recent a fost publicat in Monitorul Oficial si Ordinul 5521/2024 care contine procedura pe care trebuie sa o urmeze contribuabilii ca sa beneficieze de masuri. Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii Procedura de acordare a amanarii la plata (1) Debitorii isi exprima intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare,...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2024. Obligatii fiscale scadente pentru luna OCTOMBRIE 2024 Luni, 7 octombrie Obligatii fiscale: Depunerea declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania Dupa caz, contribuabilii depun: Formularul 010...» citeste mai departe aici

  • Reduceri de toamna de pana la 60% la R&S! Lucrarile explica TOATE modificarile fiscale din acest an

    • Pentru ca ne pregatim deja de un final de an incins din punct de vedere fiscal, venim n ajutorul dumneavoastra si va oferim o serie de oferte de pana la 60% la cele mai important titluri de contabilitate si fiscalitate. Cu ajutorul lor veti reusi sa scapati de amenzile si sanctiunile pentru neconformare date de ANAF si va puteti adapta noilor modificari legislative, care nu sunt putine la numar. Reduceri de toamna de pana la 60% TAXARE 2024. Noutatile Codului fiscal (stick USB) Ne...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016