Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declaratia privind beneficiarul real - eliminata pentru firmele formate doar din persoane fizice ( Propunere legislativa)

06-Mar-2020
2269

O noua propunere legislativa ar putea elimina obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real in cazul societatilor, asociatiilor sau fundatiilor formate doar din persoane fizice.

Pentru simplificarea procedurii de declarare a beneficiarului real al unei societati, firmele si ONG-urile ar putea sa nu mai fie obligate sa depuna aceasta declaratie, daca nu exista modificari.

Obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real al unei societati a fost introdusa de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului.

Situatia actuala:

Societatile comerciale, asociatiile si fundatiile trebuie sa depuna anual o declaratie prin care sa ateste cine este beneficiarul real al entitatii, chiar daca nu s-a schimbat nimic in structura entitatii si beneficiarii reali sunt aceiasi. Trebuie depusa suplimentar o declaratie anuala dupa aprobarea situatiilor financiare pentru firme. 

De asemenea, si firmele formate doar din persoane fizice sunt obligate sa faca aceasta raportare, desi beneficiarul real rezulta chiar din datele existente deja in registrele autoritatilor publice. 

Astfel ca prin noua propunere legislativa se doreste modificarea si completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si modificarea si completarea unor acte normative, precum si prin modificarea Ordonantei de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.

Proiectul de lege propune urmatoarele modificari (extras din Proiect):

Art. I. - Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 589 din 18 iulie 2019, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza; 

1. AlineatuI (1) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins;

„(1) Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la imatriculare si ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei Juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.”

2. Dupa alineatul (1) al articolului 56, se introduc doua noi alineate, alineatele (l') si (1^), cu urmatorul cuprins:

„(1') Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (1);
a) regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat; 
b) persoanele juridice formate doar din asociati persoane fizice. 

In cazul persoanelor exceptate conform alineatului (1') litera b), Registrul beneficiarilor reali va fi completat din oficiu de catre Oficiul National al Registrului Comertuuii pe baza documentelor care insotesc cererea de inmatriculare, sau pe baza evidentelor detinute in cazul societatilor deja inmatriculate.” 

3. AlineatuI (4) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(4) Daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.” 

4. AlineatuI (1) al articolului 62 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 „(1) In termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi, societatile inregistrate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi in registrul comertului, cu exceptia celor prevazute la articolul 56 alineatul (l'), depun, prin grija reprezentantului legal, spre inregistrare in Registrul beneficiarilor reali ai societatilor, tinut de Oficiul National al Registrului Comertului, o declaratie privind datele de identificare ale beneficiarilor reali.” 

Art. II. - Ordonanta de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, se modifica dupa cum urmeaza: 

1. La articolul 7, alineatul (2), litera c^) se modiflca si va avea urmatorul cuprins:

„c^) declaratia pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului.

Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta.

In cazul asociatiilor formate doar din persoane fizice, se va putea opta pentru nedepunerea declaratiei pe propria raspundere si completarea registrului central din oficiu pe baza datelor de identificare din dosar si conform regulilor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.” 

2. La articolul 17, alineatul (2), litera c^) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„c^) declaratie pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului. 

Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta. 

In cazul fundatiilor formate doar din persoane fizice, se va putea opta pentru nedepunerea declaratiei pe propria raspundere si completarea registrului central din oficiu pe baza datelor de identificare din dosar si conform regulilor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.” 

3. Alineatul (1) al articolului 34“* se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(1) Ori de cate ori intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, asociatia sau fundatia are obligafia de a comunica Ministerului Justitiei datele de identificare ale beneficiarului real, in vederea inregistrarii actualizarii evidentei privind beneficiarii real ai asociatilor si fundatiilor.”

4. Alineatul (3) al articolului 34“* se abroga.

Aceasta lege a fost adoptata de parlamentui Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. I din Constitutia Romaniei, republicata.


Pentru a citi Expunerea de motive, click AICI.

 

Sursa: Senatul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declaratia privind beneficiarul real - eliminata pentru firmele formate doar din persoane fizice ( Propunere legislativa)":
Rating:

Nota: 4.86 din 7 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Au fost publicate actele necesare acordarii somajului tehnic (pentru PFA-uri, II-uri, IF-uri, Drepturi de autor)
    • Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, prin Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, informeaza ca actele necesare in vederea obtinerii fondurilor pentru plata somajului tehnic pot fi depuse online, incepand cu 1 APRILIE. Actele normative prin care sunt reglementate documentele necesare acordarii somajului tehnic au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 269 din data de 31 martie 2020. Transmiterea documentelor se va face in 4 pasi, iar documentele trebuie depuse online, la adresa...» citeste mai departe aici

  • MFP: Schemele de ajutor de stat pentru stimularea anumitor investitii, SIMPLIFICATE (proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un Proiect de Hotarare care vizeaza modificarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 807/2014 - pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie – astfel incat sa se elimine o etapa din cadrul solutionarii cererilor de plata. In nota de fundamentare se arata ca este necesara aceasta modificare, dat fiind contextul actual al Romaniei, dar si nevoia urgentarii...» citeste mai departe aici

  • NU mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic ( Informare MEEMA)
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri informeaza ca in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi masuri economice in domeniul protectiei sociale destinate mediului de afaceri din Romania si ca nu mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic. Actele normative adoptate de Executiv reglementeaza si unele aspecte legate de Certificatele de Situatie de Urgenta (CSU). Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca vor prelua solicitarile pentru obtinerea somajului tehnic
    • Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca, incepand de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile si declaratiile pe propria raspundere in vederea obtinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada starii de urgenta, sub forma somajului tehnic. Demnitarul a dat asigurari ca toate agentiile judetene sunt pregatite sa preia si sa proceseze rapid aceste solicitari si ca se vor face eforturi in vederea achitarii sumelor solicitate de angajatori intr-un termen mai...» citeste mai departe aici

  • PFA. Dreptul la concediul pentru cresterea copilului
    • Ce contributii trebuie sa plateasca un PFA care are venitul net anual sub plafonul minim obligatoriu pentru plata CAS si CASS, pentru ca titulara PFA-ului sa beneficieze de indemnizatia crestere copil de pana la 2 ani? Consilierul juridic Gabriela Dita arata ca, potrivit art. 2 alin.(1) din OUG 111/2010 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, persoanele care, in ultimii 2 ani anteriori datei nasterii copilului, au realizat timp de cel putin 12 luni venituri din...» citeste mai departe aici

  • Aplicarea noii legislatiei fiscale, in contextul COVID-19. Solutii pentru contabili
    • Contabilii se afla in dificultate, dat fiind numeroaselor modificari legislative aparute in contextul creat de coronavirus. De aceea au inceput sa apara tot mai des solicitari privind lamurirea diferitelor spete, la care expertii nostri au raspuns prompt si la obiect. Ordonantele de urgenta emise de Guvern in luna martie, in contextul creat de coronavirus, au generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu un cadru legislativ complet nou, bine intentionat in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016