Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia privind beneficiarul real - eliminata pentru firmele formate doar din persoane fizice ( Propunere legislativa)

06-Mar-2020
3761

O noua propunere legislativa ar putea elimina obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real in cazul societatilor, asociatiilor sau fundatiilor formate doar din persoane fizice.

Pentru simplificarea procedurii de declarare a beneficiarului real al unei societati, firmele si ONG-urile ar putea sa nu mai fie obligate sa depuna aceasta declaratie, daca nu exista modificari.

Obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real al unei societati a fost introdusa de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului.

Situatia actuala:

Societatile comerciale, asociatiile si fundatiile trebuie sa depuna anual o declaratie prin care sa ateste cine este beneficiarul real al entitatii, chiar daca nu s-a schimbat nimic in structura entitatii si beneficiarii reali sunt aceiasi. Trebuie depusa suplimentar o declaratie anuala dupa aprobarea situatiilor financiare pentru firme. 

De asemenea, si firmele formate doar din persoane fizice sunt obligate sa faca aceasta raportare, desi beneficiarul real rezulta chiar din datele existente deja in registrele autoritatilor publice. 

Astfel ca prin noua propunere legislativa se doreste modificarea si completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si modificarea si completarea unor acte normative, precum si prin modificarea Ordonantei de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.

Proiectul de lege propune urmatoarele modificari (extras din Proiect):

Art. I. - Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 589 din 18 iulie 2019, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza; 

1. AlineatuI (1) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins;

„(1) Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la imatriculare si ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei Juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.”

2. Dupa alineatul (1) al articolului 56, se introduc doua noi alineate, alineatele (l') si (1^), cu urmatorul cuprins:

„(1') Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (1);
a) regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat; 
b) persoanele juridice formate doar din asociati persoane fizice. 

In cazul persoanelor exceptate conform alineatului (1') litera b), Registrul beneficiarilor reali va fi completat din oficiu de catre Oficiul National al Registrului Comertuuii pe baza documentelor care insotesc cererea de inmatriculare, sau pe baza evidentelor detinute in cazul societatilor deja inmatriculate.” 

3. AlineatuI (4) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(4) Daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.” 

4. AlineatuI (1) al articolului 62 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 „(1) In termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi, societatile inregistrate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi in registrul comertului, cu exceptia celor prevazute la articolul 56 alineatul (l'), depun, prin grija reprezentantului legal, spre inregistrare in Registrul beneficiarilor reali ai societatilor, tinut de Oficiul National al Registrului Comertului, o declaratie privind datele de identificare ale beneficiarilor reali.” 

Art. II. - Ordonanta de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, se modifica dupa cum urmeaza: 

1. La articolul 7, alineatul (2), litera c^) se modiflca si va avea urmatorul cuprins:

„c^) declaratia pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului.

Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta.

In cazul asociatiilor formate doar din persoane fizice, se va putea opta pentru nedepunerea declaratiei pe propria raspundere si completarea registrului central din oficiu pe baza datelor de identificare din dosar si conform regulilor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.” 

2. La articolul 17, alineatul (2), litera c^) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„c^) declaratie pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului. 

Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta. 

In cazul fundatiilor formate doar din persoane fizice, se va putea opta pentru nedepunerea declaratiei pe propria raspundere si completarea registrului central din oficiu pe baza datelor de identificare din dosar si conform regulilor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.” 

3. Alineatul (1) al articolului 34“* se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(1) Ori de cate ori intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, asociatia sau fundatia are obligafia de a comunica Ministerului Justitiei datele de identificare ale beneficiarului real, in vederea inregistrarii actualizarii evidentei privind beneficiarii real ai asociatilor si fundatiilor.”

4. Alineatul (3) al articolului 34“* se abroga.

Aceasta lege a fost adoptata de parlamentui Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. I din Constitutia Romaniei, republicata.


Pentru a citi Expunerea de motive, click AICI.

 

Sursa: Senatul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declaratia privind beneficiarul real - eliminata pentru firmele formate doar din persoane fizice ( Propunere legislativa)":
Rating:

Nota: 4.86 din 7 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • ANAF a modificat Nomenclatorul obligatiilor fiscale. Se abroga prevederile legale prin care a fost instituita taxa pe activele financiare
    • Ordinul nr. 551/2021 privind modificarea anexei la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 377 din 12 aprilie 2021. Articol initial: ANAF a publicat, pe site-ul oficial, un nou Proiect de Ordin privind modificarea Anexei la OPANAF nr. 1612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul...» citeste mai departe aici

  • Contribuabili care au OBLIGATIA completarii Registrului de Evidenta Fiscala in 2021
    • Stiti ca sunteti obligat sa completati si sa pastrati permanent la sediul dvs. Registrul de Evidenta Fiscala (REF)? Un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice privind venitul realizat din Romania. Problema este ca, asa cum se intampla in cazul oricarei noutati...» citeste mai departe aici

  • Cum se inregistreaza in contabilitate plata impozitului pe cladiri si terenuri
    • Am platit impozitul pentru cladiri si terenuri la primarie. Aceasta cheltuiala o evidentiez in luna platii integral sau in fiecare luna 1/12 din valoare? Cu stima! Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu: Plata impozitului pe cladiri si terenuri este reglementata de Codul fiscal la art. 462 si 467. Ambele impozite datorate organelor locale se platesc anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv. In mod expres se prevede ca pentru plata cu anticipatie a...» citeste mai departe aici

  • Acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in M. Oficial in perioada 5-9 aprilie
    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, buletinul informativ nr. 10 din 13 aprilie 2021 care contine actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 5-9 aprilie 2021. Acte normative: 1. Legea nr. 58/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 211/2020 privind prelungirea aplicarii unor masuri de protectie sociala adoptate in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea Ordonantei de urgenta a...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016