Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia privind beneficiarul real - eliminata pentru firmele formate doar din persoane fizice ( Propunere legislativa)

06-Mar-2020
5337

O noua propunere legislativa ar putea elimina obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real in cazul societatilor, asociatiilor sau fundatiilor formate doar din persoane fizice.

Pentru simplificarea procedurii de declarare a beneficiarului real al unei societati, firmele si ONG-urile ar putea sa nu mai fie obligate sa depuna aceasta declaratie, daca nu exista modificari.

Obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real al unei societati a fost introdusa de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului.

Situatia actuala:

Societatile comerciale, asociatiile si fundatiile trebuie sa depuna anual o declaratie prin care sa ateste cine este beneficiarul real al entitatii, chiar daca nu s-a schimbat nimic in structura entitatii si beneficiarii reali sunt aceiasi. Trebuie depusa suplimentar o declaratie anuala dupa aprobarea situatiilor financiare pentru firme. 

De asemenea, si firmele formate doar din persoane fizice sunt obligate sa faca aceasta raportare, desi beneficiarul real rezulta chiar din datele existente deja in registrele autoritatilor publice. 

Astfel ca prin noua propunere legislativa se doreste modificarea si completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si modificarea si completarea unor acte normative, precum si prin modificarea Ordonantei de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.

Proiectul de lege propune urmatoarele modificari (extras din Proiect):

Art. I. - Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 589 din 18 iulie 2019, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza; 

1. AlineatuI (1) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins;

„(1) Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la imatriculare si ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei Juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.”

2. Dupa alineatul (1) al articolului 56, se introduc doua noi alineate, alineatele (l') si (1^), cu urmatorul cuprins:

„(1') Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (1);
a) regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat; 
b) persoanele juridice formate doar din asociati persoane fizice. 

In cazul persoanelor exceptate conform alineatului (1') litera b), Registrul beneficiarilor reali va fi completat din oficiu de catre Oficiul National al Registrului Comertuuii pe baza documentelor care insotesc cererea de inmatriculare, sau pe baza evidentelor detinute in cazul societatilor deja inmatriculate.” 

3. AlineatuI (4) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(4) Daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.” 

4. AlineatuI (1) al articolului 62 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 „(1) In termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi, societatile inregistrate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi in registrul comertului, cu exceptia celor prevazute la articolul 56 alineatul (l'), depun, prin grija reprezentantului legal, spre inregistrare in Registrul beneficiarilor reali ai societatilor, tinut de Oficiul National al Registrului Comertului, o declaratie privind datele de identificare ale beneficiarilor reali.” 

Art. II. - Ordonanta de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, se modifica dupa cum urmeaza: 

1. La articolul 7, alineatul (2), litera c^) se modiflca si va avea urmatorul cuprins:

„c^) declaratia pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului.

Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta.

In cazul asociatiilor formate doar din persoane fizice, se va putea opta pentru nedepunerea declaratiei pe propria raspundere si completarea registrului central din oficiu pe baza datelor de identificare din dosar si conform regulilor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.” 

2. La articolul 17, alineatul (2), litera c^) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„c^) declaratie pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului. 

Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta. 

In cazul fundatiilor formate doar din persoane fizice, se va putea opta pentru nedepunerea declaratiei pe propria raspundere si completarea registrului central din oficiu pe baza datelor de identificare din dosar si conform regulilor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.” 

3. Alineatul (1) al articolului 34“* se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(1) Ori de cate ori intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, asociatia sau fundatia are obligafia de a comunica Ministerului Justitiei datele de identificare ale beneficiarului real, in vederea inregistrarii actualizarii evidentei privind beneficiarii real ai asociatilor si fundatiilor.”

4. Alineatul (3) al articolului 34“* se abroga.

Aceasta lege a fost adoptata de parlamentui Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. I din Constitutia Romaniei, republicata.


Pentru a citi Expunerea de motive, click AICI.

 

Sursa: Senatul Romaniei

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025

    • Toti contabilii trebuie sa aiba pe birou singura Agenda care contine toate obligatiile fiscale ale anului! Aceasta va este de folos pentru a va asigura ca nu ratati termene limita la depunerea declaratiilor obligatorii catre ANAF sau pentru a stii cu exactitate cand trebuie sa respectati noutatile fiscale aparute in anul precedent. TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025 Nu aveti inca Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025? Atunci este cazul sa o comandati chiar acum! Mai ales ca...» citeste mai departe aici

  • Exemplu calcul recuperare pierdere fiscala

    • Atunci cand firmele inregistreaza pierderi fiscale intr-un an pot, printr-un mecanism legislativ, sa beneficieze de recuperarea lor prin reducerea anumitor impozite si obligatii fiscale viitoare. Important este de mentionat ca acestea trebuie sa fie raportate de contribuabili pentru a putea fi compensate. In acest articol vom vedea exact ce sunt pierderile fiscale, cum pot fi recuperate, dar si un exemplu util de calcul recuperare pierdere fiscala, explicat pe indelete de specialistul...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024

    • In ceea ce priveste sistemul RO e-Factura, incepand cu data de 1 ianuarie 2025 se aplica modificarile aduse prin OUG 138/2024 mai multor legi care vizeaza sistemul: OUG nr. 120/2021, OUG nr. 70/2024, OUG nr. 8/2009. E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024 I. OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania a fost modificat prin OUG 138/2024....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016