Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declaratii obligatorii pentru o societate aflata in dizolvare/lichidare

04-Feb-2019
1312

"Societate intrata in lichidare, cod de TVA anulat, fara salariati. Din punct de vedere al declaratiilor: ce declaratii trebuie sa depuna la ANAF pe parcursul unui an, avand in vedere ca procedura nu s-a incheiat (100, 301)?"

Raspunsul specialistului

Din punct de vedere al TVA

Societatea inactiva va tine cont de prevederile art. 11 alin. (6) din Codul fiscal si pct. 5 1 din Normele metodologice de aplicare, respectiv:

- pe perioada declararii ca inactiv, va fi supusa obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de Codul fiscal (adica va datora TVA colectata si impozit pe profit), dar nu va beneficia de dreptul de deducere a TVA si a cheltuielilor aferente achizitiilor efectuate;

- declararea TVA datorata (provenind din TVA colectata) nu se va face cu ajutorul decontului de TVA formular D300, ci cu ajutorul formularului ”Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal” - formular D311 conform art. 324 alin. 10 lit. a din Codul fiscal si OPANAF nr. 188/2018;



- daca a fost declarata inactiva, in perioada respectiva societatea nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate
- daca este cazul, trebuie ajustat TVA pentru bunurile aflate in patrimoniu.

In ceea ce priveste inregistrarea taxei pe valoare adaugata colectata la vanzare(daca este cazul), intrucat in aceasta situatie societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA si nu sunt aplicabile reglementarile generale privind mecanismul TVA, consider ca dupa anularea codului de TVA nu se mai utilizeaza conturile 4427 si 4426 pentru livrarile/prestarile efectuate, respectiv achizitiile efectuate. Taxa pe valoare adaugata colectata de la clienti pe perioada in care societatea nu are un cod valid de TVA se inregistreaza prin formula contabila 4111=446/446=5121.
- daca societatea se afla in procedura falimentului beneficiarii care achizitioneaza bunuri de la aceasta au drept de deducere a TVA intrucat limitarea dreptului de deducere potrivit art. 11 alin. (7) si (9) nu se aplica pentru achizitiile de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare. Insa, pentru exercitarea dreptului de deducere TVA trebuie inscrisa separat in factura.

Declaratia 301 se depune numai in anumite situatii si anume:
- pentru servicii primite din comunitate sau din afara comunitiatii pentru care locul prestarii serviciului este in Romania, iar persoanele respective sunt obligate la plata TVA;
- achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi efectuate de persoanele prezentate mai sus;
- achizitii intracomunitare pentru care aceste persoane sunt obligate la plata TVA.

Deci in situatia descrisa aceasta declaratie nu se depune.

Din punct de vedere al vectorului fiscal, prin Declaratia 010/700, acesta trebuie modificat prin scoaterea salariatilor si astfel nu se mai depune Declaratia 112.

Declaratia 100 se va depune pana la radierea societatii, prin completarea impozitului respectiv.
Daca vorbim de o microintreprindere a carei dizolvare cu lichidare se prelungeste dupa data de 01 ianuarie 20xx, societatea trebuie sa depuna la ANAF declaratia de mentiuni 010 pana la data de 15 ianuarie 20xx pentru modificarea vectorului fiscal din micro in impozit pe profit, deoarece, la data de 31.12.20xx(an precedent), fiind in dizolvare cu lichidare, nu mai indeplineste conditia de a fi micro, de la art. 47 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal.

Ca urmare, dupa data de 01 ianuarie 20XX, societatea va deveni platitoare de impozit pe profit si va calcula impozit pe profit pentru rezerva legala si pentru profitul rezultat din inchiderea conturilor.
Astfel, societatea va depune declaratia 101 pana la data depunerii la ONRC a documentelor respectiv pana la data depunerii la ANAF a bilantului de radiere.

De asemenea, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr.82/1991, pe parcursul procedurii, societatea este obligata sa depuna si situatii financiare anuale.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declaratii obligatorii pentru o societate aflata in dizolvare/lichidare":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Facturare chirie spatii, refacturare utilitati
    • "Suntem o societate comerciala care obtine venituri din inchirierea unor spatii catre o alta societate comerciala. Se factureaza chiria separat. Se factureaza utilitatile separat (apa, gaz, energie, caldura). Care este monografia contabila aferenta acestor operatiuni? Care este regimul fiscal al veniturilor obtinute prin facturare - in special pentru refacturarea utilitatilor - in conditiile in care societatea este platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor de 3%? Cum se calculeaza...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016