Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratiile dau batai de cap unei intreprinderi individuale. Cum rezolvam situatia?

28-Feb-2012
6803
Avem ca exemplu o intreprindere individuala, infiintata in 2010, cu 4 angajati dintre care unul este reprezentat de intreprinzator, cu contract de munca cu norma intreaga. In primul an, 2010, se depune declaratia la finante pentru impozitarea in sistem real aproximand un impozit pe venit de 6.000 lei achitat in transe conform legii, insa la terminarea exercitiului financiar I.I.-ul a iesit pe pierdere cu 9.500 lei.

Iata care sunt intrebarile la care vom oferi raspuns:

1. Pentru anul 2011, exista vreun impozit de plata sau se va recupera mai intai pierdere ca si in cazul societatilor comerciale?

2. Pentru anul 2010, in afara de suma de 6.000 lei impozit pe venit, ar fi trebuit societatea sa mai achite si alta suma pentru asigurarile sociale avand in vedere ca aceasta a inregistrat pierderi?

3. Ce declaratii se vor depune in anul 2012?



Raspuns:

Din intrebare rezulta ca dvs nu sunteti inregistrat in scopuri de TVA si presupunem ca nu ati depasit plafonul de TVA si nu ati optat pentru inregistrarea in scopuri de TVA.

Astfel, raspunzand punctual, va putem comunica:

1) aveti dreptul sa va recuperati pierderea fiscala a anului anterior, intr-o perioada de 5 ani, conform art. 80 alin. (3) din Codul fiscal; acesta este un termen maximal, deci puteti sa recuperati chiar incepand cu 2012.

Din punctul de vedere al procedurii impozitarii in 2012, declaratia finala pentru anul 2011 devine declaratie initiala pentru 2012. Insa, daca dvs aveti elemente sa considerati ca situatiile economice vor conduce la modificari diferite cu mai mult de 20% fata de anul precedent, aveti dreptul sa depuneti o noua declaratie de venit estimat si implicit alte sume de plata a impozitului, conform art. 81 alin. (3) din Codul fiscal.

2) din punctul de vedere al contributiilor la asigurarile sociale, pentru pensii, consideram ca daca sumele s-au achitat conform contractului de asigurare, nu veti mai datora alte sume de plata. In ce priveste contributia la asigurarile de sanatate, consideram ca datorati contributia catre Casa de sanatate, pentru valoarea minima datorata la nivelul unui numar de 12 salarii minime brute pe economie, valabile in anul 2011, avand in vedere prevederile de la art. 257 alin. (2) din Legea 95/2006 privind sanatatea, valabile in 2011 si ulterior abrogate prin OUG 125/2011.

3) consideram ca aveti obligatia sa depuneti urmatoarele declaratii:

- fisele fiscale pentru salariati, pana pe data de 29 februarie 2012;
- declaratia 392B, pana pe data de 25 februarie 2012;
- declaratia de venit anuala formular 200, pana pe data de 25 mai 2012, tot pana la aceasta data declaratia estimativa formular 220;
- trimestrial pana pe data de 25 a lunii urmatoare trimestrului, declaratia 112.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016