Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratiile dau batai de cap unei intreprinderi individuale. Cum rezolvam situatia?

28-Feb-2012
6678
Avem ca exemplu o intreprindere individuala, infiintata in 2010, cu 4 angajati dintre care unul este reprezentat de intreprinzator, cu contract de munca cu norma intreaga. In primul an, 2010, se depune declaratia la finante pentru impozitarea in sistem real aproximand un impozit pe venit de 6.000 lei achitat in transe conform legii, insa la terminarea exercitiului financiar I.I.-ul a iesit pe pierdere cu 9.500 lei.

Iata care sunt intrebarile la care vom oferi raspuns:

1. Pentru anul 2011, exista vreun impozit de plata sau se va recupera mai intai pierdere ca si in cazul societatilor comerciale?

2. Pentru anul 2010, in afara de suma de 6.000 lei impozit pe venit, ar fi trebuit societatea sa mai achite si alta suma pentru asigurarile sociale avand in vedere ca aceasta a inregistrat pierderi?

3. Ce declaratii se vor depune in anul 2012?


Raspuns:

Din intrebare rezulta ca dvs nu sunteti inregistrat in scopuri de TVA si presupunem ca nu ati depasit plafonul de TVA si nu ati optat pentru inregistrarea in scopuri de TVA.

Astfel, raspunzand punctual, va putem comunica:

1) aveti dreptul sa va recuperati pierderea fiscala a anului anterior, intr-o perioada de 5 ani, conform art. 80 alin. (3) din Codul fiscal; acesta este un termen maximal, deci puteti sa recuperati chiar incepand cu 2012.

Din punctul de vedere al procedurii impozitarii in 2012, declaratia finala pentru anul 2011 devine declaratie initiala pentru 2012. Insa, daca dvs aveti elemente sa considerati ca situatiile economice vor conduce la modificari diferite cu mai mult de 20% fata de anul precedent, aveti dreptul sa depuneti o noua declaratie de venit estimat si implicit alte sume de plata a impozitului, conform art. 81 alin. (3) din Codul fiscal.

2) din punctul de vedere al contributiilor la asigurarile sociale, pentru pensii, consideram ca daca sumele s-au achitat conform contractului de asigurare, nu veti mai datora alte sume de plata. In ce priveste contributia la asigurarile de sanatate, consideram ca datorati contributia catre Casa de sanatate, pentru valoarea minima datorata la nivelul unui numar de 12 salarii minime brute pe economie, valabile in anul 2011, avand in vedere prevederile de la art. 257 alin. (2) din Legea 95/2006 privind sanatatea, valabile in 2011 si ulterior abrogate prin OUG 125/2011.

3) consideram ca aveti obligatia sa depuneti urmatoarele declaratii:

- fisele fiscale pentru salariati, pana pe data de 29 februarie 2012;
- declaratia 392B, pana pe data de 25 februarie 2012;
- declaratia de venit anuala formular 200, pana pe data de 25 mai 2012, tot pana la aceasta data declaratia estimativa formular 220;
- trimestrial pana pe data de 25 a lunii urmatoare trimestrului, declaratia 112.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Declaratiile dau batai de cap unei intreprinderi individuale. Cum rezolvam situatia?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016