Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Decontare cursuri salariat. Tratament fiscal

13-Iul-2018
1096

Ce tratament fiscal se aplica in cazul firmelor care deconteaza cursurile salariatilor? Aceasta este intrebarea la care specialistii nostri vor oferi raspuns astazi.

In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei firme, platitoare de impozit pe profit., care are un salariat admis sa urmeze cursurile unui MBA. Costul cursului se va derula pe parcursul a 2 ani calendaristici. Intrebarea care apare este daca cheltuiala e sau nu una deductibila, conform art. 25 Codul fiscal si art. 13 (1) lit. e) din norme e) cheltuielile pentru perfectionarea managementului. Consultantul fiscal Elena Garofil va explica si ce consecinte fiscale exista pentru salariat, in cazul in care se pune problema de asa ceva.

Iata ce spune specialistul

In situatia in care programul MBA este adresat unei persoane cu functie de conducere si societatea poate demonstra ca a fost achizitionat in scopul perfectionarii managementului, aceasta poate deduce cheltuiala aferenta cursului. Acest tip de cheltuiala este mentionata in legislatia nationala ca fiind efectuata in scopul desfasurarii activitatii economice, in prevederile mentionate de dvs.

De asemenea, la alin. (2) ale articolului 25 se mentioneaza cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor, astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, cu exceptia celor reglementate la alin. (3) si (4).

Potrivit prevederilor pct. 14 din Normele metodologice, in aplicarea prevederilor art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor, astfel cum sunt definite potrivit titlului IV "Impozitul pe venit" din Codul fiscal, sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, indiferent de regimul fiscal aplicabil acestora la nivelul persoanei fizice.

La nivelul persoanei fizice, apreciez ca aceste cheltuielile sunt considerate avantaje si se impoziteaza atat din punct de vedere al impozitului pe venit cat si al contributiilor sociale, avand in vedere urmatoarele:

Potrivit prevederilor art. 76 alin. (4) lit. p) din Codul fiscal, nu sunt venituri impozabile in intelesul impozitului pe venit cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat si directorilor care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat potrivit legii, astfel cum este prevazut in raporturile juridice respective, pregatire legata de activitatea desfasurata de persoanele respective pentru angajator/platitor.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Potrivit prevederilor art. 193 din Codul muncii, republicat, formarea profesionala a salariatilor se poate realiza prin urmatoarele forme:
a) participarea la cursuri organizate de catre angajator sau de catre furnizorii de servicii de formare profesionala din tara ori din strainatate;
b) stagii de adaptare profesionala la cerintele postului si ale locului de munca;
c) stagii de practica si specializare in tara si in strainatate;
d) ucenicie organizata la locul de munca;
e) formare individualizata;
f) alte forme de pregatire convenite intre angajator si salariat.

Potrivit prevederilor art. 196 alin. (1), participarea la formarea profesionala poate avea loc la initiativa angajatorului sau la initiativa salariatului.

Modalitatea concreta de formare profesionala, drepturile si obligatiile partilor, durata formarii profesionale, precum si orice alte aspecte legate de formarea profesionala, inclusiv obligatiile contractuale ale salariatului in raport cu angajatorul care a suportat cheltuielile ocazionate de formarea profesionala, se stabilesc prin acordul partilor si fac obiectul unor acte aditionale la contractele individuale de munca.

Conform art. 7 alin. (1) din OUG 129/2000, republicata, formarea profesionala a adultilor cuprinde formarea profesionala initiala si formarea profesionala continua organizate prin alte forme decat cele specifice sistemului national de invatamant.

La art. 10 alin. (1) se mentioneaza ca formarea profesionala a adultilor se organizeaza in mod distinct pe niveluri de pregatire, profesii, ocupatii, meserii si specializari, tinandu-se seama de nevoile angajatorilor, de competentele de baza ale adultilor, de cerintele posturilor pe care acestia le ocupa si de posibilitatile lor de promovare sau de incadrare in munca, precum si de cerintele de pe piata muncii si aspiratiile adultilor.

Astfel, formarea profesionala a adultilor cuprinde atat pregatirea profesionala, cat si perfectionarea pregatirii profesionale. Insa, formarea profesionala a adultilor nu cuprinde formele specifice sistemului national de invatamant.

Sistemul national de invatamant este alcatuit, conform Legii 1/2011, din ansamblul unitatilor si institutiilor de invatamant de stat particulare si confesionale acreditate, de diferite tipuri, niveluri si forme de organizare a activitatii de educare si formare profesionala. Conform art. 137 alin. (4) din acest act normativ, programele de studii universitare sunt grupate pe domenii de studii si organizate pe 3 cicluri de studiu: licenta, master, doctorat.
In consecinta, formarea profesionala nu cuprinde studiile de licenta, master, doctorat.

Astfel, cursurile MBA nu pot fi considerate cheltuieli cu formarea profesionala, ci avantaje in natura pentru salariati conform prevederilor art. 76 alin (2) lit. s) din Codul fiscal, si sunt supuse impozitarii atat din punct de vedere al impozitului pe venit, cat si al contributiilor sociale.

Insa, exista posibilitatea acordarii de burse private, in conditiile reglementate de Legea 376/2004 privind bursele private.
O persoana juridica de drept privat poate acorda sprijin pentru studii sub forma unei burse privata unui beneficiar care poate fi, dupa caz, elev, student, doctorand sau care urmeaza un program de pregatire postuniversitara intr-o institutie de invatamant superior acreditata, din tara sau din strainatatea.

Bursa privata poate fi acordata pe intreaga durata a studiilor sau pe o perioada mai scurta de timp, stabilita prin contract. Bursa privata nu poate fi acordata, in conditiile acestei legi, rudelor sau afinilor pana la gradul al IV-lea inclusiv.
Beneficiarul bursei private are obligatia sa prezinte contractul, in vederea avizarii, la institutia/unitatea de invatamant in care studiaza.

Contractul poate contine clauze prin care sa se stabileasca obligatia beneficiarului de a lucra dupa finalizarea studiilor, prin angajare pe o anumita perioada, pentru persoana juridica sau fizica ce acorda bursa privata, dar numai pe un post corespunzator studiilor absolvite.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Decontare cursuri salariat. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Conditii de aplicare a cotei de 1% in cazul microintreprinderilor
    • Care sunt conditiile de aplicare a cotei de 1% in cazul unui SRL? In cele ce urmeaza vom vedea concret cum se aplica legea in cazul unei societati care a indeplinit conditia de minimum 1 salariat, pana la data de 13.07.2018, pentru a beneficia de cota de impozitare de 1% pe veniturile microintreprinderii. Pentru a beneficia fara intrerupere de aceasta cota de impunere, societatea trebuia sa angajeze un nou salariat in cursul trimestrului III (pana la 30.09 inclusiv), cu contract individual de...» citeste mai departe aici

  • Producatorii agricoli, nemultumiti: Declaratia ministrului privind productiile istorice au prabusit pretul cerealelor
    • Presedintele Ligii Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania (LAPAR), Laurentiu Baciu, atrage un atentia asupra faptului ca declaratiile ministrului Agriculturii, Petre Daea, care a anuntat ca Romania a inregistrat anul acesta productie record la grau, porumb si floarea-soarelui, au dus la prabusirea pretului cerealelor. "Producatorii sunt nemultumiti ca aceste declaratii au determinat prabusirea pietei si au prejudicii enorme. Productiile nu sunt nici pe departe istorice, ci sunt mai...» citeste mai departe aici

  • Sesiune ANAF: Indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite de contribuabili
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a sustinut, miercuri, 19 septembrie, o sesiune de indrumare pentru contribuabili cu tema “Indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite de contribuabili". Sesiunea s-a desfasurat online, pe pagina de Facebook a institutiei. Ordin de plata cu un CUI gresit Unul dintre contribuabili a vrut sa afle ce se intampla in cazul in care pe ordinul de plata/foaia de varsamant se greseste si se trece CUI-ul altei societati: “Buna...» citeste mai departe aici

  • Medierea muncii: Ce inseamna si cine o realizeaza?
    • Punerea in legatura a angajatorilor cu persoanele in cautarea unui loc de munca, in vederea stabilirii de raporturi de munca reprezinta activitatea de mediere a muncii. Notiunea aceasta de “mediere a muncii” este reglementata in cateva acte normative: – art. 59-62 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002 si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016