Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Decontare cursuri salariat. Tratament fiscal

13-Iul-2018
942

Ce tratament fiscal se aplica in cazul firmelor care deconteaza cursurile salariatilor? Aceasta este intrebarea la care specialistii nostri vor oferi raspuns astazi.

In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei firme, platitoare de impozit pe profit., care are un salariat admis sa urmeze cursurile unui MBA. Costul cursului se va derula pe parcursul a 2 ani calendaristici. Intrebarea care apare este daca cheltuiala e sau nu una deductibila, conform art. 25 Codul fiscal si art. 13 (1) lit. e) din norme e) cheltuielile pentru perfectionarea managementului. Consultantul fiscal Elena Garofil va explica si ce consecinte fiscale exista pentru salariat, in cazul in care se pune problema de asa ceva.

Iata ce spune specialistul

In situatia in care programul MBA este adresat unei persoane cu functie de conducere si societatea poate demonstra ca a fost achizitionat in scopul perfectionarii managementului, aceasta poate deduce cheltuiala aferenta cursului. Acest tip de cheltuiala este mentionata in legislatia nationala ca fiind efectuata in scopul desfasurarii activitatii economice, in prevederile mentionate de dvs.

De asemenea, la alin. (2) ale articolului 25 se mentioneaza cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor, astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, cu exceptia celor reglementate la alin. (3) si (4).

Potrivit prevederilor pct. 14 din Normele metodologice, in aplicarea prevederilor art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor, astfel cum sunt definite potrivit titlului IV "Impozitul pe venit" din Codul fiscal, sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, indiferent de regimul fiscal aplicabil acestora la nivelul persoanei fizice.

La nivelul persoanei fizice, apreciez ca aceste cheltuielile sunt considerate avantaje si se impoziteaza atat din punct de vedere al impozitului pe venit cat si al contributiilor sociale, avand in vedere urmatoarele:

Potrivit prevederilor art. 76 alin. (4) lit. p) din Codul fiscal, nu sunt venituri impozabile in intelesul impozitului pe venit cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat si directorilor care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat potrivit legii, astfel cum este prevazut in raporturile juridice respective, pregatire legata de activitatea desfasurata de persoanele respective pentru angajator/platitor.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Potrivit prevederilor art. 193 din Codul muncii, republicat, formarea profesionala a salariatilor se poate realiza prin urmatoarele forme:
a) participarea la cursuri organizate de catre angajator sau de catre furnizorii de servicii de formare profesionala din tara ori din strainatate;
b) stagii de adaptare profesionala la cerintele postului si ale locului de munca;
c) stagii de practica si specializare in tara si in strainatate;
d) ucenicie organizata la locul de munca;
e) formare individualizata;
f) alte forme de pregatire convenite intre angajator si salariat.

Potrivit prevederilor art. 196 alin. (1), participarea la formarea profesionala poate avea loc la initiativa angajatorului sau la initiativa salariatului.

Modalitatea concreta de formare profesionala, drepturile si obligatiile partilor, durata formarii profesionale, precum si orice alte aspecte legate de formarea profesionala, inclusiv obligatiile contractuale ale salariatului in raport cu angajatorul care a suportat cheltuielile ocazionate de formarea profesionala, se stabilesc prin acordul partilor si fac obiectul unor acte aditionale la contractele individuale de munca.

Conform art. 7 alin. (1) din OUG 129/2000, republicata, formarea profesionala a adultilor cuprinde formarea profesionala initiala si formarea profesionala continua organizate prin alte forme decat cele specifice sistemului national de invatamant.

La art. 10 alin. (1) se mentioneaza ca formarea profesionala a adultilor se organizeaza in mod distinct pe niveluri de pregatire, profesii, ocupatii, meserii si specializari, tinandu-se seama de nevoile angajatorilor, de competentele de baza ale adultilor, de cerintele posturilor pe care acestia le ocupa si de posibilitatile lor de promovare sau de incadrare in munca, precum si de cerintele de pe piata muncii si aspiratiile adultilor.

Astfel, formarea profesionala a adultilor cuprinde atat pregatirea profesionala, cat si perfectionarea pregatirii profesionale. Insa, formarea profesionala a adultilor nu cuprinde formele specifice sistemului national de invatamant.

Sistemul national de invatamant este alcatuit, conform Legii 1/2011, din ansamblul unitatilor si institutiilor de invatamant de stat particulare si confesionale acreditate, de diferite tipuri, niveluri si forme de organizare a activitatii de educare si formare profesionala. Conform art. 137 alin. (4) din acest act normativ, programele de studii universitare sunt grupate pe domenii de studii si organizate pe 3 cicluri de studiu: licenta, master, doctorat.
In consecinta, formarea profesionala nu cuprinde studiile de licenta, master, doctorat.

Astfel, cursurile MBA nu pot fi considerate cheltuieli cu formarea profesionala, ci avantaje in natura pentru salariati conform prevederilor art. 76 alin (2) lit. s) din Codul fiscal, si sunt supuse impozitarii atat din punct de vedere al impozitului pe venit, cat si al contributiilor sociale.

Insa, exista posibilitatea acordarii de burse private, in conditiile reglementate de Legea 376/2004 privind bursele private.
O persoana juridica de drept privat poate acorda sprijin pentru studii sub forma unei burse privata unui beneficiar care poate fi, dupa caz, elev, student, doctorand sau care urmeaza un program de pregatire postuniversitara intr-o institutie de invatamant superior acreditata, din tara sau din strainatatea.

Bursa privata poate fi acordata pe intreaga durata a studiilor sau pe o perioada mai scurta de timp, stabilita prin contract. Bursa privata nu poate fi acordata, in conditiile acestei legi, rudelor sau afinilor pana la gradul al IV-lea inclusiv.
Beneficiarul bursei private are obligatia sa prezinte contractul, in vederea avizarii, la institutia/unitatea de invatamant in care studiaza.

Contractul poate contine clauze prin care sa se stabileasca obligatia beneficiarului de a lucra dupa finalizarea studiilor, prin angajare pe o anumita perioada, pentru persoana juridica sau fizica ce acorda bursa privata, dar numai pe un post corespunzator studiilor absolvite.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Decontare cursuri salariat. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Achizitie imobil. Conditii pentru cota redusa de TVA 5%
    • Care sunt conditiile in care o persoana fizica poate achizitiona un imobil cu TVA 5%? Se poate depasi valoarea sau suprafata constructiei in functie de cati cumparatori va avea imobilul respectiv? In cele ce urmeaza vom analiza situatia unei familii care intentioneaza sa achizitioneze un apartament intr-un imobil, indeplinind urmatoartele conditii: - nu a mai achizitionat un imobil cu TVA 5%; - valoarea imobilului este de 96.000 euro; - constructia este noua; - suprafata este de 178 mp. Imobilul...» citeste mai departe aici

  • ANRP anunta simplificarea procedurilor pentru stingerea datoriilor
    • Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (A.N.R.P.) anunta ca, incepand cu 13 iulie a.c., a intrat in vigoare OUG nr. 63/2018 Ordonanta de Urgenta nr. 63 privind compensarea unor creante reciproce intre statul roman si persoanele beneficiare ale legilor din domeniul restituirii proprietatii. In interesul persoanelor vizate de OUG nr. 63/2018, A.N.R.P. a stabilit o procedura simplificata de depunere si solutionare a cererilor. “A fost instituit, astfel, un mecanism de...» citeste mai departe aici

  • Cursuri gratuite pentru antreprenori: Cand incep inscrierile
    • Cursuri gratuite pentru antreprenori: Cand incep inscrierile Antreprenorii romani sau cei care vor sa se perfectioneze se pot inscrie la cursuri gratuite de antreprenoriat si management, prin programul guvernamental UNCTAD/EMPRETEC, incepand de miercuri, 25 iulie 2018. Aplicatia pentru Programul UNCTAD/EMPRETEC Romania pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, va deveni activa miercuri, 25 iulie...» citeste mai departe aici

  • Angajarea pensionarilor cu grad de invaliditate
    • Din punct de vedere al legislatiei muncii, se ridica multe semne de intrebare, atat din partea nagajatorilor, cat, mai ales, a salariatilor, care nu isi cunosc foarte bine drepturile. Ce se intampla in cazul in care o persoana se pensioneaza pe caz de boala, mai poate ea munci? Iar daca da, in ce conditii? In cele ce urmeaza avem o analiza amanuntita, in functie de diversele situatii in care se poate afla un potential angajat cu grad de invaliditate. De la inceput trebuie sa precizam ca, in...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica in cazul rezidentilor angajati in strainatate: Cand trebuie completata?
    • In jurul Declaratiei Unice continua sa se ridice semne de intrebare, cum ar fi in cazul romanilor care primesc venituri din activitati realizate in afara tarii, desi sunt salariati si in Romania. Ce se intampla in aceasta situatie, trebuie sau nu depusa Declaratia? In analiza de mai jos vom vorbi despre cazul concret al unui rezident roman, care este angajat pe perioada determinata in Ungaria – anul 2018 – pe pozitia de conferentiar universitar cu norma intreaga. Din salariul brut...» citeste mai departe aici

  • Alocatii de 750 de lei pentru asistentii care au grija de persoane cu handicap
    • Executivul va adopta o OUG prin care asistentii care se ocupa de persoanele cu handicap vor primi o alocatie lunara de in cuantum de 600 – pana la 750 de lei, a declarata premierul Viorica Dancila, marti, la inceputul sedintei de Guvern. Alocatia de 600 de lei se acorda asistentilor care au in grija un adult cu grad de handicap accentuat, iar cea de 750 de lei, pentru ingrijirea unui adult cu handicap grav. Aceasta alocatie se va adauga salariului asistentului personal profesionist, si are...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016