Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deductibilitate cheltuieli cu bunuri distruse in incendiu. Cum procedam?

11-Iul-2014
2345
In studiul de caz de azi, analizam situatia in care in urma unui incendiu s-a constatat marfa distrusa integral si marfa afectata.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1.Se poate scoate din evidente acesta marfa dupa 2 luni de la incendiu si nu in luna in care a avut loc incendiul? ( Avand in vedere ca atat a durat pana a venit comisia de la firma de asigurare pentru a face inventarierea bunurilor afectate).

Se va lua in calcul termenul la care firma va primi suma de la asigurator? Avand in vedere faptul ca aceasta cheltuiala este deductibila, vom vedea in ce masura este corect ca acesta sa fie dedusa inainte de a inregistra venitul din despagubiri, cu mentiunea ca in prezent nu se cunoaste cuantumul despagubirii.

2. Avand in vedere ca asiguratorul nu doreste despagubirea pentru unele articole afectate deoarece pot fi reparate, iar firma contesta acest lucru, vom vedea ce se intampla cu aceste produse si daca pot fi scoase din gestiune ca fiind afectate in urma incendiului si predate pentru colectare si considerate cheltuieli deductibile.
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

3. Pe ce cont se inregistreaza scoaterea din gestiune?


Scoaterea din evidenta o veti face in luna in care s-a constat marfa lipsa, respectiv in luna in care s-a terminat inventarierea si s-au stabilit cantitatile lipsa.

Consideram insa ca societatea trebuia sa efectueze un inventar in luna in care a avut loc incendiul, si nu sa astepte comisia de la firma de asigurare. Eventual, se poate efectua un inventar si in prezenta acesteia, daca asa prevede procedura. Nu trebuie sa asteptati pana veti primi suma de la asigurator, intrucat societatea trebuie sa prezinte patrimoniul real, existent in orice moment.

Este corect sa considerati cheltuiala deductibila la momentul scoaterii din gestiune a materialelor, si ulterior, cand veti incasa suma de la asigurator venitul sa il considerati impozabil la calculul impozitului pe profit.

Apreciem corect tratamentul fiscal propus de Dvs. pentru cheltuiala cu materialele care nu vor fi despagubite de firma de asigurare, acestea fiind considerate deductibile la calculul impozitului pe profit, urmand a fi predate a si deseuri, conform art. 21 alin. 4 lit.c din Codul fiscal.

Pentru acordarea deductibilitatii va trebui sa demonstrati cu documente legale faptul ca bunurile au fost distruse de incendiu (constatare de la pompieri, de la firma de asigurare).

Scoaterea din gestiune se inregistreaza pe contul 671.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deductibilitate cheltuieli cu bunuri distruse in incendiu. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 4.25 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

  • Declaratii si plati cu termen la 27 martie. Util pentru a nu plati amenzi luna aceasta!
    • O noua informare ANAF vine sa reaminteasca persoanelor fizice si juridice lista de obligatii declarative si de plata cu termen la 27 martie a.c. Va reamintim, pe aceasta cale, ca astfel de liste au ca scop prevenirea unor amenzi pentru nerespectarea termenului-limita sau a modalitatii de completare. Astfel, intrucat 25 martie este zi nelucratoare, pana luni, 27 martie, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.