Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deficit sau incasari peste asteptari la ANAF? Pareri impartite, asteptari la fel de diferite

04-Aug-2017
288

Daca la inceput de an lucrurile stateau pe roze si incasarile peste asteptari straluceau in bataia soarelui, iata ca opinia ministrului de finante publice, Ionut Misa, e cu totul alta. 

In opinia acestuia, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) ar trebui sa se implice mai mult si sa demonstreze ca ot creste incasarile, dat fiind faptul ca primele 6 luni ale acestui an inregistreaza deficit. 

"Este adevarat (ca nu sunt multumit de activitatea ANAF n.r.). Avem un deficit de incasari pe primele sase luni. Eu am experienta in ANAF de 18 ani si stiu. Eu imi doresc ca ei sa se implice mai mult si sa arate ca se poate face mai mult", a declarat Ionut Misa, intr-o emisiune la Digi24.

Totodata, conform Agerpres, care citeaza sursa amintita, acesta a precizat ca in iulie TVA-ul de rambursat s-a acordat integral:

"In iulie cred ca a fost un cumul de factori care au contribuit la aceasta realizare exceptionala a incasarilor, o depasire de plan cu 319 milioane, in conditiile in care, vreau sa mentionez, ca TVA-ul de rambursat s-a acordat integral. (...) Eu sunt optimist si cred ca o sa recuperam deficitul realizand planul de incasari".

Conform MFP, in cazul veniturilor, cresteri s-au inregistrat la incasarile din contributiile sociale (+16,1%), din impozitul pe salarii si venit (+11,5%) si din venituri din capital (+14,2%).

Incasarile din impozite si taxe pe proprietate au scazut cu 5,2% fata de perioada similara din 2016, fiind determinata, in principal, de eliminarea de la 1 ianuarie 2017 a impozitului pe constructii speciale.

De asemenea, incasarile din alte impozite si taxe pe bunuri si servicii s-au majorat cu 62,1%, cresterea fiind determinata, in principal, de evolutia incasarilor aferente contributiei datorate pentru medicamente, precum si pentru contractele cost-volum /cost-volum-rezultat finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Vezi detalii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Vezi detalii
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Vezi detalii

Conform aceleiasi surse, in ceea ce priveste veniturile din TVA, acestea au inregistrat o scadere cu 4,3% fata de primele sase luni ale anului 2016, pe fondul reducerii, incepand cu 1 ianuarie 2016, a cotei standard de TVA de la 24% la 20%, masura care s-a reflectat in incasari incepand cu luna februarie 2016. Totodata, din februarie 2017 se reflecta in incasari si efectele reducerii cotei standard de TVA de la 20% la 19%.

Au crescut in schimb, cum era si de asteptat, cheltuielile de personal, cu 19,5% fata de aceeasi perioada a anului precedent, fiind determinate de majorarile salariale acordate incepand cu a doua parte a anului 2016 si in 2017.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deficit sau incasari peste asteptari la ANAF? Pareri impartite, asteptari la fel de diferite":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Societate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?
    • In analiza de mai jos, o firma aflata in stare de insolventa are de achitat catre un furnizor transe de sume restante din 2014. Vom vedea cum se plateste TVA-ul in acest caz. Iata raspunsul specialistului! Conform prevederilor de la art. 2 alin. (1) lit. c) din OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii