Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depasire cifra de afaceri si Declaratia 097. Cand depunem cererea pentru iesirea din sistem?

22-Aug-2016
1391

In randurile de mai jos, vom avea ca subiect al analizei noastre firma A cu TVA la incasare care a depasit la data de 30.06.2016 cifra de afaceri de 2250.000 lei. Vom vedea ce anume si cand trebuie sa depuna cerere la ANAF pentru iesirea din evidenta "TVA la incasare", precum si ce se intampla cu TVA-ul din conturile 4428.1 si 4428.2 in acest caz.

Potrivit prevederilor art. 324 alin. (14) din Legea nr. 227/2015, Codul fiscal, persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata.

In consecinta, daca societatea A a depasit cifra de afaceri de 2.250.000 lei la 30.06.2016 ( a se vedea si prevederile art. 282 alin. 3 lit. a) pentru calcul plafon), avea obligatia de a depune Declaratia 097 Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare pana la data de 25 iulie 2016, urmand ca incepand cu data de 1 august 2016 sa aplice sistemul normal de TVA.

In situatia in care persoana impozabila care depaseste plafonul nu depune notificarea, aceasta va fi radiata din oficiu de organele fiscale competente, incepand cu data inscrisa in decizia de radiere, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.

In perioada cuprinsa intre data la care persoana impozabila avea obligatia de a nu mai aplica sistemul TVA la incasare si data radierii din oficiu de catre organele fiscale competente din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare:

a) pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de persoana impozabila se aplica regulile generale privind exigibilitatea taxei, prevazute la art. 282 alin. (1) si (2), iar dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de persoana impozabila in perioada respectiva ia nastere la momentul exigibilitatii taxei.

b) dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de beneficiari care nu aplica sistemul TVA la incasare de la persoanele impozabile respective se exercita pe masura platii.


De la data radierii din oficiu a furnizorului/prestatorului din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, beneficiarul deduce TVA la momentul exigibilitatii taxei.

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Vezi detalii
Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal
Vezi detalii

Pentru operatiunile efectuate inainte de iesirea din sistemul TVA la incasare (sumele din soldul contului 4428, analitice distincte TVA la incasare/TVA plata) se aplica urmatoarele reguli:

a. Pentru facturile emise:
- In cazul in care ati emis facturi pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii inainte de data iesirii din sistemul TVA la incasare, indiferent daca le-ati incasat sau nu, pentru care data livrarii/data prestarii (faptul generator) intervine dupa iesirea din sistemul TVA la incasare, se continua aplicarea sistemului, adica exigibilitatea TVA intervine la data incasarii facturii.
- In cazul in care ati emis facturi pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii inainte de data iesirii din sistemul TVA la incasare, pentru care faptul generator de TVA (data livrarii/data prestarii) intervine dupa data iesirii din sistemul TVA la incasare, exigibilitatea TVA intervine la data incasarii facturii numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de iesirea din sistem. Pentru diferentele care vor fi facturate dupa data iesirii din sistemul TVA la incasare, exigibilitatea intervine la data emiterii facturii/facturilor.

b. Pentru facturile primite:
- Se mentine acelasi regim, adica se deduce TVA la data platii facturilor.

Pentru facturile partiale emise inainte de iesirea din sistemul TVA la incasare, care nu au fost incasate integral inainte de iesirea din sistem, orice suma incasata/platita dupa iesirea furnizorului din sistemul TVA la incasare se atribuie mai intai partii din factura neincasate/neplatite pana la iesirea din sistem, atat la furnizor cat si la beneficiar.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depasire cifra de afaceri si Declaratia 097. Cand depunem cererea pentru iesirea din sistem?":
Rating:

Nota: 2 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul ar putea renunta la impozitul de 1% pe cifra de afaceri pentru unele firme
    • Masura prin care se anunta pentru 2018 majorarea de la 500.000 euro la 1 milion euro a pragului pana la care se aplica impozitul pe cifra de afaceri de !%. "Am discutat despre acest lucru, ca acel prag, daca este 500.000 euro sau 1 milion euro pana la care este introdus impozitul de 1%...sa fie introduse (modificari-n.r.) prin amendament in Parlament", a declarat premierul Mihai Tudose, raspunzand intrebarilor adresate de jurnalisti. Saptamana trecuta a avut loc o intalnire a premierului cu...» citeste mai departe aici

  • Initierea negocierii colective intre 20 noiembrie - 20 decembrie. Amenzi de 10.000 lei
    • OUG nr.82/2017, publicata in Monitorul Oficial nr.902 din 16.11.2017, include o obligatie noua pentru toate firmele din Romania, indiferent de numarul de angajati. Conform unor noi reglementari din OUG nr.82/2017 prin derogare de la prevederile art. 129 alin. (1) din Legea dialogului social nr. 62/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, apare obligatia ca in unitatile in care nu exista incheiat contract/acord colectiv de munca, initierea negocierii colective sa devina...» citeste mai departe aici

  • Atentie la HG 804/2017: Normele privind casele de marcat au fost modificate
    • In M.Of. nr. 907 din 20.11.2017 a fost publicata HG 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003. Noile prevederi coreleaza modificarile aduse incepand cu anul 2014 ordonantei de urgenta 28/1999 (ultima modificare a normelor metodologice fiind adusa de HG 73/2014) si aduce...» citeste mai departe aici

  • Un nou regulament se aplica din 2018 si introduce o adevarata revolutie. Iata ce ne asteapta
    • Uniunea Europeana a introdus noutati legislative foarte stricte. Mai exact, la 25 mai 2018 vor incepe sa se aplice prevederile Regulamentului UE nr. 679/2016, cunoscut drept Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR). Specialistii spun ca acest Regulament introduce o adevarata revolutie in domeniu, prin prisma impactului pe care il va avea asupra bunului mers al oricarei afaceri, mici sau mari, din Europa si nu numai. Conceptul de "date personale" devine atat de larg...» citeste mai departe aici

  • SRL-D-urile nu vor mai beneficia de facilitati fiscale incepand cu 1 ianuarie 2018
    • Intr-o analiza a masurilor adoptate recent de Guvern pentru modificarea Codului fiscal de la 1 ianuarie 2018, Platforma Romania 100 a aratat care sunt acele masuri care vor influenta negativ mediul de afaceri si nu numai. Printre acestea masuri se numara si trecerea contributiilor sociale de la angajator la angajat, precum si eliminarea facilitatilor fiscale de la inceputul anului pentru firmele de tip SRL-D. "Trecerea contributiilor sociale de angajator la angajat propusa prin "Revolutia...» citeste mai departe aici

  • Ce tratament se aplica pentru cheltuielile de protocol?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care inregistreaza in anul 2017 cheltuieli de protocol dupa cum urmeaza: - cafea, apa, diverse produse protocol pentru diverse sedinte, intalniri cat si pentru uzul angajatilor. - mese la restaurant cu potentiali clienti, furnizori, parteneri de afaceri, angajati din grup care se deplaseaza in scopul rezolvarii anumitor situatii (scolarizari, implementari, alte activitati curente). La fiecare factura de restaurant exista un referat cu detalii legate de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"