Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
In randurile de mai jos, vom avea ca subiect al analizei noastre firma A cu TVA la incasare care a depasit la data de 30.06.2016 cifra de afaceri de 2250.000 lei. Vom vedea ce anume si cand trebuie sa depuna cerere la ANAF pentru iesirea din evidenta "TVA la incasare", precum si ce se intampla cu TVA-ul din conturile 4428.1 si 4428.2 in acest caz.
Potrivit prevederilor art. 324 alin. (14) din Legea nr. 227/2015, Codul fiscal, persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata.
In consecinta, daca societatea A a depasit cifra de afaceri de 2.250.000 lei la 30.06.2016 ( a se vedea si prevederile art. 282 alin. 3 lit. a) pentru calcul plafon), avea obligatia de a depune Declaratia 097 Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare pana la data de 25 iulie 2016, urmand ca incepand cu data de 1 august 2016 sa aplice sistemul normal de TVA.
In situatia in care persoana impozabila care depaseste plafonul nu depune notificarea, aceasta va fi radiata din oficiu de organele fiscale competente, incepand cu data inscrisa in decizia de radiere, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.
In perioada cuprinsa intre data la care persoana impozabila avea obligatia de a nu mai aplica sistemul TVA la incasare si data radierii din oficiu de catre organele fiscale competente din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare:
a) pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de persoana impozabila se aplica regulile generale privind exigibilitatea taxei, prevazute la art. 282 alin. (1) si (2), iar dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de persoana impozabila in perioada respectiva ia nastere la momentul exigibilitatii taxei.
b) dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de beneficiari care nu aplica sistemul TVA la incasare de la persoanele impozabile respective se exercita pe masura platii.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Examen Consultant Fiscal 2024
Pentru operatiunile efectuate inainte de iesirea din sistemul TVA la incasare (sumele din soldul contului 4428, analitice distincte TVA la incasare/TVA plata) se aplica urmatoarele reguli:
a. Pentru facturile emise:
- In cazul in care ati emis facturi pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii inainte de data iesirii din sistemul TVA la incasare, indiferent daca le-ati incasat sau nu, pentru care data livrarii/data prestarii (faptul generator) intervine dupa iesirea din sistemul TVA la incasare, se continua aplicarea sistemului, adica exigibilitatea TVA intervine la data incasarii facturii.
- In cazul in care ati emis facturi pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii inainte de data iesirii din sistemul TVA la incasare, pentru care faptul generator de TVA (data livrarii/data prestarii) intervine dupa data iesirii din sistemul TVA la incasare, exigibilitatea TVA intervine la data incasarii facturii numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de iesirea din sistem. Pentru diferentele care vor fi facturate dupa data iesirii din sistemul TVA la incasare, exigibilitatea intervine la data emiterii facturii/facturilor.
b. Pentru facturile primite:
- Se mentine acelasi regim, adica se deduce TVA la data platii facturilor.
Pentru facturile partiale emise inainte de iesirea din sistemul TVA la incasare, care nu au fost incasate integral inainte de iesirea din sistem, orice suma incasata/platita dupa iesirea furnizorului din sistemul TVA la incasare se atribuie mai intai partii din factura neincasate/neplatite pana la iesirea din sistem, atat la furnizor cat si la beneficiar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Calendar ANAF 2022: 10 iunie 2022, termenul limita pentru depunerea declaratiei de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAANAF: Agenda obligatiilor fiscale, iunie 2019Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna MARTIE 2021 a fost publicat de ANAFReminder: 25 octombrie 2019, termenul limita pentru achitarea mai multor obligatii fiscaleSinteza modificari noul model al decontului de TVAUltimele articole
Calendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024Notificare de conformare e-TVA. Unde si cum se poate trimite raspunsul catre ANAFVineri, 20 septembrie 2024, termenul pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA LA INCASARENotificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificareDeclaratia 040. Termen depunere si instructiuni de completareArticole similare
Plafon TVA: Cum determinam cifra de afaceri pentru DECLARATIA 097?Cine depune obligatoriu DECLARATIA 097Declaratii ANAF octombrie 2014. Care sunt termenele-limita si formularele obligatorii?Cifra de afaceri. Cum procedam in ce priveste DECLARATIA 097?Articole similare
Facturare servicii consultanta catre client strain. Solutii pentru PFA neinregistrat in scop de TVADeclarare facturi emise catre persoane fizice in D394. Cum declaram sumele peste 10.000 lei?Analiza zilei: Masuri tranzitorii pentru operatiunile supuse masurilor de simplificare de la 1 ianuarie 2016Sinteza modificarilor privind facturile fiscale. Schimbari in vigoare de la 1 ianuarie 2013Procedura de inchidere activitate PFA cand exista si facturi neincasate. Urmati acesti pasi!Ultimele articole
RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistemE-Factura: Cu ce data se inregistreaza in contabilitate facturile electronice primiteE-factura: Facturile catre persoane fizice trebuie emise prin sistem?Registrul RO e-Factura optional. Entitati care NU au obligatia, insa pot opta pentru utilizarea sistemuluiE-Factura: Cine are obligatia depunerii autofacturii in sistemSfaturi de la experti
Chirie de la persoana fizica si juridica. Completare declaratia unica. Plata CASS. Depunere C168
Intrebare: 1. O persoana fizica inchiriaza un apartament unei persoane juridice incepand cu 01.08.2023 pana in 31.08.2024. In luna septembrie 2024, intocmeste un act aditional de prelungire pentru perioada 01.09.2024 - 01.09.2025. Chiria...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cesiune creanta. Monografie contabila
Intrebare: Societatea noastra a incheiat cu o banca un contract de cesiune pentru creantele detinute de aceasta (banca) impotriva unui debitor. Dupa achitarea contractului catre banca, societatea noastra doreste cesionarea creantei cumparate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA