Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depasire cifra de afaceri si Declaratia 097. Cand depunem cererea pentru iesirea din sistem?

22-Aug-2016
1948

In randurile de mai jos, vom avea ca subiect al analizei noastre firma A cu TVA la incasare care a depasit la data de 30.06.2016 cifra de afaceri de 2250.000 lei. Vom vedea ce anume si cand trebuie sa depuna cerere la ANAF pentru iesirea din evidenta "TVA la incasare", precum si ce se intampla cu TVA-ul din conturile 4428.1 si 4428.2 in acest caz.

Potrivit prevederilor art. 324 alin. (14) din Legea nr. 227/2015, Codul fiscal, persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata.

In consecinta, daca societatea A a depasit cifra de afaceri de 2.250.000 lei la 30.06.2016 ( a se vedea si prevederile art. 282 alin. 3 lit. a) pentru calcul plafon), avea obligatia de a depune Declaratia 097 Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare pana la data de 25 iulie 2016, urmand ca incepand cu data de 1 august 2016 sa aplice sistemul normal de TVA.

In situatia in care persoana impozabila care depaseste plafonul nu depune notificarea, aceasta va fi radiata din oficiu de organele fiscale competente, incepand cu data inscrisa in decizia de radiere, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.

In perioada cuprinsa intre data la care persoana impozabila avea obligatia de a nu mai aplica sistemul TVA la incasare si data radierii din oficiu de catre organele fiscale competente din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare:

a) pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de persoana impozabila se aplica regulile generale privind exigibilitatea taxei, prevazute la art. 282 alin. (1) si (2), iar dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de persoana impozabila in perioada respectiva ia nastere la momentul exigibilitatii taxei.

b) dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de beneficiari care nu aplica sistemul TVA la incasare de la persoanele impozabile respective se exercita pe masura platii.


De la data radierii din oficiu a furnizorului/prestatorului din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, beneficiarul deduce TVA la momentul exigibilitatii taxei.

Pentru operatiunile efectuate inainte de iesirea din sistemul TVA la incasare (sumele din soldul contului 4428, analitice distincte TVA la incasare/TVA plata) se aplica urmatoarele reguli:

a. Pentru facturile emise:
- In cazul in care ati emis facturi pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii inainte de data iesirii din sistemul TVA la incasare, indiferent daca le-ati incasat sau nu, pentru care data livrarii/data prestarii (faptul generator) intervine dupa iesirea din sistemul TVA la incasare, se continua aplicarea sistemului, adica exigibilitatea TVA intervine la data incasarii facturii.
- In cazul in care ati emis facturi pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii inainte de data iesirii din sistemul TVA la incasare, pentru care faptul generator de TVA (data livrarii/data prestarii) intervine dupa data iesirii din sistemul TVA la incasare, exigibilitatea TVA intervine la data incasarii facturii numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de iesirea din sistem. Pentru diferentele care vor fi facturate dupa data iesirii din sistemul TVA la incasare, exigibilitatea intervine la data emiterii facturii/facturilor.

b. Pentru facturile primite:
- Se mentine acelasi regim, adica se deduce TVA la data platii facturilor.

Pentru facturile partiale emise inainte de iesirea din sistemul TVA la incasare, care nu au fost incasate integral inainte de iesirea din sistem, orice suma incasata/platita dupa iesirea furnizorului din sistemul TVA la incasare se atribuie mai intai partii din factura neincasate/neplatite pana la iesirea din sistem, atat la furnizor cat si la beneficiar.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depasire cifra de afaceri si Declaratia 097. Cand depunem cererea pentru iesirea din sistem?":
Rating:

Nota: 2 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016