Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
In randurile de mai jos, vom avea ca subiect al analizei noastre firma A cu TVA la incasare care a depasit la data de 30.06.2016 cifra de afaceri de 2250.000 lei. Vom vedea ce anume si cand trebuie sa depuna cerere la ANAF pentru iesirea din evidenta "TVA la incasare", precum si ce se intampla cu TVA-ul din conturile 4428.1 si 4428.2 in acest caz.
Potrivit prevederilor art. 324 alin. (14) din Legea nr. 227/2015, Codul fiscal, persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata.
In consecinta, daca societatea A a depasit cifra de afaceri de 2.250.000 lei la 30.06.2016 ( a se vedea si prevederile art. 282 alin. 3 lit. a) pentru calcul plafon), avea obligatia de a depune Declaratia 097 Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare pana la data de 25 iulie 2016, urmand ca incepand cu data de 1 august 2016 sa aplice sistemul normal de TVA.
In situatia in care persoana impozabila care depaseste plafonul nu depune notificarea, aceasta va fi radiata din oficiu de organele fiscale competente, incepand cu data inscrisa in decizia de radiere, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.
In perioada cuprinsa intre data la care persoana impozabila avea obligatia de a nu mai aplica sistemul TVA la incasare si data radierii din oficiu de catre organele fiscale competente din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare:
a) pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de persoana impozabila se aplica regulile generale privind exigibilitatea taxei, prevazute la art. 282 alin. (1) si (2), iar dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de persoana impozabila in perioada respectiva ia nastere la momentul exigibilitatii taxei.
b) dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de beneficiari care nu aplica sistemul TVA la incasare de la persoanele impozabile respective se exercita pe masura platii.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Pentru operatiunile efectuate inainte de iesirea din sistemul TVA la incasare (sumele din soldul contului 4428, analitice distincte TVA la incasare/TVA plata) se aplica urmatoarele reguli:
a. Pentru facturile emise:
- In cazul in care ati emis facturi pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii inainte de data iesirii din sistemul TVA la incasare, indiferent daca le-ati incasat sau nu, pentru care data livrarii/data prestarii (faptul generator) intervine dupa iesirea din sistemul TVA la incasare, se continua aplicarea sistemului, adica exigibilitatea TVA intervine la data incasarii facturii.
- In cazul in care ati emis facturi pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri/prestarii de servicii inainte de data iesirii din sistemul TVA la incasare, pentru care faptul generator de TVA (data livrarii/data prestarii) intervine dupa data iesirii din sistemul TVA la incasare, exigibilitatea TVA intervine la data incasarii facturii numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de iesirea din sistem. Pentru diferentele care vor fi facturate dupa data iesirii din sistemul TVA la incasare, exigibilitatea intervine la data emiterii facturii/facturilor.
b. Pentru facturile primite:
- Se mentine acelasi regim, adica se deduce TVA la data platii facturilor.
Pentru facturile partiale emise inainte de iesirea din sistemul TVA la incasare, care nu au fost incasate integral inainte de iesirea din sistem, orice suma incasata/platita dupa iesirea furnizorului din sistemul TVA la incasare se atribuie mai intai partii din factura neincasate/neplatite pana la iesirea din sistem, atat la furnizor cat si la beneficiar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Pana la 25 iulie mai puteti depune unele declaratii fiscaleDepunere ultim decont de TVA | Perioada TVA LA INCASAREReminder ANAF! Luni 27 iulie - termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -Livrari persoane afiliate. Se aplica TVA LA INCASARE?Documentar fiscal: Regimul special de scutire pentru intreprinderile miciUltimele articole
Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in luna martie 2024Calendar ANAF februarie 2024. Ce declaratii fiscale trebuie sa depuna contribuabilii si termenele limitaCalendar obligatii fiscale ANAF. Ce declaratii fiscale trebuie depuse in luna ianuarie 2024ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna DECEMBRIE 2023Calendar ANAF: Pana pe 20 octombrie 2023 contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii importanteArticole similare
Cine depune obligatoriu DECLARATIA 097Plafon TVA: Cum determinam cifra de afaceri pentru DECLARATIA 097?Declaratii ANAF octombrie 2014. Care sunt termenele-limita si formularele obligatorii?Cifra de afaceri. Cum procedam in ce priveste DECLARATIA 097?Articole similare
Scoatere din evidenta client in faliment. Monografie contabilaRegimul fiscal al cheltuielilor de cazare pe durata deplasarii salariatilorPrestari servicii in sistem lohn. Obligatii privind utilizarea E- Factura si E-TransportFacturi clasice vs. Facturi electronice. Ce spune specialistulRegulile E-Factura, modificate prin Legea 296/2023. Vezi TOATE schimbarile care au intrat in vigoare din 11 noiembrie 2023Ultimele articole
Facturare in E-Factura: CCF cere lamuriri in privinta emiterii de facturi de catre persoanele impozabile care au codul de TVA anulatCe trebuie sa stie firmele care inchiriaza spatii de la persoane fizice in 2024Atentie la mesajele FALSE in numele ANAF!RO e-Factura. Exceptii de la obligativitatea trimiterii facturilor in sistemE-Factura. Cum se face dovada primirii facturilor in e-FacturaSfaturi de la experti
Contracte incheiate cu persoane fizice
Intrebare: Se poate face contract de colaborare pe o perioada determinata intre o PFA si o persoana fizica? Ce declaratii ar trebui facute?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O microintreprindere cu activitate in IT cu un singur salariat are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma din SUA. Salariatul este asociat unic si administrator in SRL si este incadrat cu salariul minim. Faptul ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<