Raportul Special
realizat de specialisti
Noutate
Avem un nou act normativ privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice. Este vorba despre recentul Ordin al ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, care aduce noutati importante atat in ceea ce priveste sfera declaratiilor ce pot fi depuse prin mijloace electronice, cat si in ceea ce priveste modalitatile de depunere a acestora.
Ce declaratii putem depune electronic?
Urmatoarele declaratii fiscale pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta:
Cum procedam pentru a depune electronic declaratiile?
Semnarea declaratiilor fiscale poate fi efectuata:
SAF-T Ghid de raportare corecta
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
1 . Utilizarea certificatului digital emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Pentru utilizarea metodei de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta trebuie sa solicitam certificatul digital.
Certificatul digital se elibereaza gratuit de catre Ministerul Economiei si Finantelor, pe numele persoanelor imputernicite pentru semnarea declaratiilor fiscale.
Solicitarea certificatului digital se face prin inregistrarea persoanei imputernicite pentru semnarea declaratiilor ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line" si depunerea formularului 140 "Cerere pentru obtinerea certificatului digital", aflat pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF.
Cererea pentru obtinerea certificatului digital se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".
Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, intr-un interval de 30 de zile lucratoare de la transmiterea electronica a cererii, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:
Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere, iar copia documentului de identitate a solicitantului si documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale se anexeaza la cerere.
Informatiile necesare pentru ridicarea certificatului digital se transmit persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in cererea pentru obtinerea certificatului digital.
Certificatul digital emis de ANAF este valabil o perioada de un an.
2. Utilizarea certificatelor digitale calificate, emise in conditiile Legii nr. 455/2001
Declaratiile fiscale pot fi semnate si de persoane care detin certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati (in conditiile Legii nr. 455/2001).
Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe siteul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF, se vor efectua urmatoarele operatiuni:
Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".
Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:
Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere, iar copia documentului de identitate a solicitantului si documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale se anexeaza la cerere.
Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii online", existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF, semnata electronic prin utilizarea unui certificat digital calificat, emis de catre un furnizor de servicii de certificare acreditat, se transmite persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in cerere.
Acte normative aplicabile: Ordin al ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
NOU de la ANAF: Reinnoirea certificatelor digitale pentru semnatura electronicaProcedura reinnoirii Certificatelor digitale pentru semnatura electronicaDeclaratia 112 se depune online pana la 26 septembrieANAF: Lista intalnirilor cu contribuabilii, in luna mai, in vederea indrumarii privind obligatiile fiscaleStabilirea rezidentei fiscale a persoanelor fizice la sosirea in/plecarea din RomaniaUltimele articole
Redirectionare impozit pe profit si micro. Formularul 177 a fost actualizat de fisc si poate fi depus pana pe 25 decembrie 2022ANAF: Contribuabilii pot depune Declaratia Unica fara documentele doveditoare ale veniturilorANAF: Chestionarele de stabilire a rezidentei fiscale se pot depune electronicBilantul masurilor luate de Ministerul Muncii in perioada starii de urgenta. Somaj tehnic si indemnizatii de sprijinOrdinul nr. 1830/2020. Noi formulare cu completare si DEPUNERE ELECTRONICAArticole similare
DECLARATII FISCALE din mai 2017! Ce obligatii declarative aveti?Modificarea anexei la Ordinul MFP pentru aprobarea OUG nr. 29/2011Declaratia 101 pentru 2017 are termen de depunere 25 martieTitlul II, Capitolul 5Reminder ANAF! 25 februarie 2020 este termenul-limita pentru unsprezece DECLARATII FISCALEUltimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiCalendar ANAF: Ce declaratii trebuie depuse pana pe 20 decembrie 2024Luni, 25 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor DECLARATII FISCALE importanteIntocmire bilant contabil. Poate fi semnat de un consultant fiscal?Amnistie fiscala 2024: Contribuabilii trebuie sa depuna cererile pana pe 25 noiembrieSfaturi de la experti
Achizitii servicii intracomunitare firma care aplica regimul de TVA la incasare
Intrebare: O microintreprindere din Romania inregistrata in scopuri de TVA (la incasare) achizitioneaza servicii de publicitate din Franta in valoare de 2.000 euro, si plateste partial aceste servicii: 1.000 euro. Fiind platitoare de TVA la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Hotararea AGA din luna decembrie este aferenta profiturilor din anii precedenti. Va rog sa imi indicati notele contabile in acest caz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA