Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea electronica a declaratiilor s-a extins - apr. 2008

17-Mai-2008
4263

Noutate


Avem un nou act normativ privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice. Este vorba despre recentul Ordin al ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, care aduce noutati importante atat in ceea ce priveste sfera declaratiilor ce pot fi depuse prin mijloace electronice, cat si in ceea ce priveste modalitatile de depunere a acestora.

Ce declaratii putem depune electronic?
Urmatoarele declaratii fiscale pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta:

  • Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cod 14.13.01.99/bs;
  • Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, cod 14.13.01.40;
  • Declaratia privind accizele, cod 14.13.01.03/a;
  • Declaratia rectificativa, cod 14.13.01.00/r;
  • Declaratia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;
  • Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02;
  • Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02/s;
  • Decontul privind accizele, cod 14.13.01.03;
  • Decontul privind impozitul la titeiul din productia interna, cod 14.13.01.05.

Cum procedam pentru a depune electronic declaratiile?

Semnarea declaratiilor fiscale poate fi efectuata:

  • fie prin utilizarea certificatului digital emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
  • fie prin utilizarea certificatului digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

1 . Utilizarea certificatului digital emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala

Pentru utilizarea metodei de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta trebuie sa solicitam certificatul digital.

Certificatul digital se elibereaza gratuit de catre Ministerul Economiei si Finantelor, pe numele persoanelor imputernicite pentru semnarea declaratiilor fiscale.


Solicitarea certificatului digital se face prin inregistrarea persoanei imputernicite pentru semnarea declaratiilor ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line" si depunerea formularului 140 "Cerere pentru obtinerea certificatului digital", aflat pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF.

Cererea pentru obtinerea certificatului digital se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".

Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, intr-un interval de 30 de zile lucratoare de la transmiterea electronica a cererii, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:

  • documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie;
  • documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.

Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere, iar copia documentului de identitate a solicitantului si documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale se anexeaza la cerere.

Informatiile necesare pentru ridicarea certificatului digital se transmit persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in cererea pentru obtinerea certificatului digital.

Certificatul digital emis de ANAF este valabil o perioada de un an.

2. Utilizarea certificatelor digitale calificate, emise in conditiile Legii nr. 455/2001

Declaratiile fiscale pot fi semnate si de persoane care detin certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati (in conditiile Legii nr. 455/2001).

 Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe siteul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF, se vor efectua urmatoarele operatiuni:

  • inregistrarea persoanei care detine certificat digital calificat, imputernicita de catre contribuabil pentru semnarea declaratiilor fiscale, ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF;
  •  depunerea formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", insotit de documentul de confirmare a certificatului digital calificat, existente pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF. Documentul de confirmare se depune in format electronic, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare.

Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".

Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:

  • documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie;
  •  documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.

Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere, iar copia documentului de identitate a solicitantului si documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale se anexeaza la cerere.

Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii online", existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF, semnata electronic prin utilizarea unui certificat digital calificat, emis de catre un furnizor de servicii de certificare acreditat, se transmite persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in cerere.

Important
Incepand cu data de 1 mai 2008, certificatele digitale vor putea fi solicitate numai de la furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001. Cu alte cuvinte, nu se vor mai putea solicita certificatele digitale de la ANAF.
Concluzie
Orice masura menita sa usureze munca contribuabililor prin economisirea de timp este binevenita.

Acte normative aplicabile: Ordin al ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016