
Raportul Special
realizat de specialisti
Noutate
Avem un nou act normativ privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice. Este vorba despre recentul Ordin al ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, care aduce noutati importante atat in ceea ce priveste sfera declaratiilor ce pot fi depuse prin mijloace electronice, cat si in ceea ce priveste modalitatile de depunere a acestora.
Ce declaratii putem depune electronic?
Urmatoarele declaratii fiscale pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta:
Cum procedam pentru a depune electronic declaratiile?
Semnarea declaratiilor fiscale poate fi efectuata:
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
1 . Utilizarea certificatului digital emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Pentru utilizarea metodei de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta trebuie sa solicitam certificatul digital.
Certificatul digital se elibereaza gratuit de catre Ministerul Economiei si Finantelor, pe numele persoanelor imputernicite pentru semnarea declaratiilor fiscale.
Solicitarea certificatului digital se face prin inregistrarea persoanei imputernicite pentru semnarea declaratiilor ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line" si depunerea formularului 140 "Cerere pentru obtinerea certificatului digital", aflat pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF.
Cererea pentru obtinerea certificatului digital se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".
Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, intr-un interval de 30 de zile lucratoare de la transmiterea electronica a cererii, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:
Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere, iar copia documentului de identitate a solicitantului si documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale se anexeaza la cerere.
Informatiile necesare pentru ridicarea certificatului digital se transmit persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in cererea pentru obtinerea certificatului digital.
Certificatul digital emis de ANAF este valabil o perioada de un an.
2. Utilizarea certificatelor digitale calificate, emise in conditiile Legii nr. 455/2001
Declaratiile fiscale pot fi semnate si de persoane care detin certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati (in conditiile Legii nr. 455/2001).
Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe siteul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF, se vor efectua urmatoarele operatiuni:
Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".
Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:
Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere, iar copia documentului de identitate a solicitantului si documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale se anexeaza la cerere.
Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii online", existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF, semnata electronic prin utilizarea unui certificat digital calificat, emis de catre un furnizor de servicii de certificare acreditat, se transmite persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in cerere.
Acte normative aplicabile: Ordin al ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
ANAF: Lista intalnirilor cu contribuabilii, in luna iunie 2019, in vederea indrumarii privind obligatiile fiscaleO depunere mai rapida a formularelor. Ce solutie a gasit ANAFDepunere si semnatura digitala. Cine poate obtine acest drept si care e procedura?Stabilirea rezidentei fiscale a persoanelor fizice la sosirea in/plecarea din RomaniaANAF: Chestionarele de stabilire a rezidentei fiscale se pot depune electronicUltimele articole
Redirectionare impozit pe profit si micro. Formularul 177 a fost actualizat de fisc si poate fi depus pana pe 25 decembrie 2022ANAF: Contribuabilii pot depune Declaratia Unica fara documentele doveditoare ale veniturilorBilantul masurilor luate de Ministerul Muncii in perioada starii de urgenta. Somaj tehnic si indemnizatii de sprijinOrdinul nr. 1830/2020. Noi formulare cu completare si DEPUNERE ELECTRONICAAu fost stabilite noi masuri in domeniul protectiei sociale in contextul coronavirus (OUG nr.30/2020)Articole similare
Doua termene-limita pentru anumite DECLARATII FISCALE. Ce formulare se depun?ANAF a publicat noul Ordin pentru regimul de declarare derogatoriuDeclaratia 150. Termen de depunere si cele 12 etape pentru transmiterea declaratiilor electroniceAfla pana cand poti depune fisele fiscale pentru 2011Calendar ANAF. DECLARATII FISCALE cu scadenta in luna martie 2024Ultimele articole
Declaratii ANAF. Ce obligatii fiscale au contribuabilii in luna IUNIE 2025SECRETUL unei contabilitati impecabileD107 in 2025. Va mai fi depus formularul de catre microintreprinderi in 2025?Reminder ANAF! DECLARATII FISCALE scadente la 27 ianuarie 2025Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importanteSfaturi de la experti
Intrebare: Compania a depasit in anul 2024 cifra de afaceri de 50 milioane euro, iar in anul 2025 nu va depasi acest prag. Va fi obligata, la calculul impozitului pe profit pentru trimestrul IV din 2025, sa aplice tot cota de 1% pe cifra de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Microintreprindere. Activitati agricole
Intrebare: Firma are doar activitati agricole: cultivare de grau, porumb, rapita si orz. Are 3 salariati si a realizat, in anul 2024, o cifra de afaceri de 472.000 lei. Este incadrata ca microintreprindere. Ce cota de impozit trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025
Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?
CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative
Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi
Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025
Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA