Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deputatii au adoptat Legea privind combaterea spalarii banilor, dupa ce, intial, Legea a fost respinsa

25-Oct-2018
896

Respinsa initial, Legea privind combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului a trecut de Camera Deputatilor, dupa ce PSD-ul a propus reluarea votului, invocand faptul ca unii parlamentari nu si-au exprimat votul, desi erau prezenti in sala.

Odata reluat procesul de votare, legea a trecut, nu fara scandal, insa, cei care nu au sustinut proiectul fiind de parere ca unele prevederi incalca drepturile omului, precum alineatul care spune ca ONG-urile sunt obligate sa raporteze toti beneficiarii ajutoarelor pe care le dau.

Astfel, in raportul dat de comisiile reunite juridica si de buget la legea de prevenire a spalarii banilor si finantarii terorismului, „beneficiarul real”, in cazul asociatiilor si fundatiilor, reprezinta „persoanele fizice sau, in cazul in care acestea nu au fost identificate, categoria de persoane fizice in al caror interes principal asociatia sau fundatia a fost infiintata sau functioneaza”. Exceptie de la obligativitatea raportarii beneficiarilor reali fac organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, membre ale Consiliului Minoritatilor Nationale, care nu mai trebuie sa raporteze beneficiarii reali. 

"Fara publicarea niciunei analize de risc, asa cum recomanda standardele internationale in materie, ONG-urilor li se impun asadar niste obligatii de raportare la care cu greu vor face fata pana si institutii puternice, care inregistreaza profituri importante, precum bancile si cazinourile. Legea introduce obligativitatea de a raporta beneficiarul real in termen de 30 de zile de cand acesta este cunoscut; in caz de neconformare, organizatia poate fi dizolvata. Caracterul excesiv nu este dat de obligatia de raportare per se, ci de subiectii acestei obligatii: persoanele fizice care beneficiaza de asistenta, consiliere, ajutor, activitati socio-medicale, educationale sau culturale, inclusiv copii, varstnici, persoane cu dizabilitati sau conditii medicale pentru care au nevoie de ajutor".

In lege, spalarea de bani este definita, la Art. 49, astfel:

(1) Constituie infractiune de spalare a banilor si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 12 ani: a) schimbarea sau transferul de bunuri, cunoscand ca provin din savarsirea de infractiuni, in scopul ascunderii sau al disimularii originii ilicite a acestor bunuri ori in scopul de a ajuta persoana care a savarsit activitatea infractionala din care provin bunurile sa se sustraga de la urmarire, judecata sau executarea pedepsei;
b) ascunderea ori disimularea adevaratei naturi, a provenientei, a situarii, a dispozitiei, a circulatiei sau a proprietatii bunurilor ori a altor drepturi asupra acestora, cunoscand ca bunurile provin din savarsirea de infractiuni; 


c) dobandirea, detinerea sau folosirea de bunuri, cunoscand ca acestea provin din savarsirea de infractiuni.

(2) Tentativa se pedepseste.

(3) Daca fapta a fost savarsita de o persoana juridica, pe langa pedeapsa amenzii, instanta aplica, dupa caz, una sau mai multe dintre pedepsele complementare prevazute la art. 136 alin. (3) lit. a) - c) din Codul penal.

(4) Cunoasterea provenientei bunurilor sau scopul urmarit, necesare ca elemente ale activitatilor mentionate la alin. (1) ?i art. 2 lit. c) pot fi deduse din circumstantele faptice obiective. (5) Dispozitiile alin. (1) - (4) se aplica indiferent daca activitatea infractionala din care provine bunul a fost comisa pe teritoriul Romaniei sau in strainatate.

Proiectul asupra Legii pentru combaterea si prevenirea spalarii banilor a fost adoptat miercuri de Camera deputatilor, for decizional, in contextul transpunerii unei directive a Uniunii Europene, care, pe 19 iulie, anunta ca trimite Romania, Grecia si Irlanda in fata Curtii de Justitie a UE pentru ca nu au pus in aplicare normele in materie de combatere a spalarii banilor.

Termenul pentru transpunerea acestei directive europene a fost 26 iunie 2017.

Legea poate fi consultata integral AICI!

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deputatii au adoptat Legea privind combaterea spalarii banilor, dupa ce, intial, Legea a fost respinsa":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2019 - ANAF a publicat PDF-ul inteligent
    • Incepand din 2019, Declaratia Unica - privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - nu va mai putea fi depusa decat in format PDF inteligent, potrivit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Fisierul poate fi descarcat de pe portalul ANAF. Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice se depune doar in format PDF inteligent (fisierul descarcat de pe portalul ANAF), completat si...» citeste mai departe aici

  • Completare si depunere D107 pentru sponsorizarea altor entitati
    • Unul dintre specialistii nostri va raspunde in materialul propus astazi intrebarilor formulate de o societate platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care a efectuat sponsorizari in cursul anului 2018, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru susinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Totusi, entitatile sponsorizate nu au facut dovada ca sunt furnizori de servicii sociale acreditate cu cel putin un serviciu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016