Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deputatii au adoptat Legea privind combaterea spalarii banilor, dupa ce, intial, Legea a fost respinsa

25-Oct-2018
1484

Respinsa initial, Legea privind combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului a trecut de Camera Deputatilor, dupa ce PSD-ul a propus reluarea votului, invocand faptul ca unii parlamentari nu si-au exprimat votul, desi erau prezenti in sala.

Odata reluat procesul de votare, legea a trecut, nu fara scandal, insa, cei care nu au sustinut proiectul fiind de parere ca unele prevederi incalca drepturile omului, precum alineatul care spune ca ONG-urile sunt obligate sa raporteze toti beneficiarii ajutoarelor pe care le dau.

Astfel, in raportul dat de comisiile reunite juridica si de buget la legea de prevenire a spalarii banilor si finantarii terorismului, „beneficiarul real”, in cazul asociatiilor si fundatiilor, reprezinta „persoanele fizice sau, in cazul in care acestea nu au fost identificate, categoria de persoane fizice in al caror interes principal asociatia sau fundatia a fost infiintata sau functioneaza”. Exceptie de la obligativitatea raportarii beneficiarilor reali fac organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, membre ale Consiliului Minoritatilor Nationale, care nu mai trebuie sa raporteze beneficiarii reali. 

"Fara publicarea niciunei analize de risc, asa cum recomanda standardele internationale in materie, ONG-urilor li se impun asadar niste obligatii de raportare la care cu greu vor face fata pana si institutii puternice, care inregistreaza profituri importante, precum bancile si cazinourile. Legea introduce obligativitatea de a raporta beneficiarul real in termen de 30 de zile de cand acesta este cunoscut; in caz de neconformare, organizatia poate fi dizolvata. Caracterul excesiv nu este dat de obligatia de raportare per se, ci de subiectii acestei obligatii: persoanele fizice care beneficiaza de asistenta, consiliere, ajutor, activitati socio-medicale, educationale sau culturale, inclusiv copii, varstnici, persoane cu dizabilitati sau conditii medicale pentru care au nevoie de ajutor".

In lege, spalarea de bani este definita, la Art. 49, astfel:

(1) Constituie infractiune de spalare a banilor si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 12 ani: a) schimbarea sau transferul de bunuri, cunoscand ca provin din savarsirea de infractiuni, in scopul ascunderii sau al disimularii originii ilicite a acestor bunuri ori in scopul de a ajuta persoana care a savarsit activitatea infractionala din care provin bunurile sa se sustraga de la urmarire, judecata sau executarea pedepsei;
b) ascunderea ori disimularea adevaratei naturi, a provenientei, a situarii, a dispozitiei, a circulatiei sau a proprietatii bunurilor ori a altor drepturi asupra acestora, cunoscand ca bunurile provin din savarsirea de infractiuni; 
c) dobandirea, detinerea sau folosirea de bunuri, cunoscand ca acestea provin din savarsirea de infractiuni.

(2) Tentativa se pedepseste.

(3) Daca fapta a fost savarsita de o persoana juridica, pe langa pedeapsa amenzii, instanta aplica, dupa caz, una sau mai multe dintre pedepsele complementare prevazute la art. 136 alin. (3) lit. a) - c) din Codul penal.

(4) Cunoasterea provenientei bunurilor sau scopul urmarit, necesare ca elemente ale activitatilor mentionate la alin. (1) ?i art. 2 lit. c) pot fi deduse din circumstantele faptice obiective. (5) Dispozitiile alin. (1) - (4) se aplica indiferent daca activitatea infractionala din care provine bunul a fost comisa pe teritoriul Romaniei sau in strainatate.

Proiectul asupra Legii pentru combaterea si prevenirea spalarii banilor a fost adoptat miercuri de Camera deputatilor, for decizional, in contextul transpunerii unei directive a Uniunii Europene, care, pe 19 iulie, anunta ca trimite Romania, Grecia si Irlanda in fata Curtii de Justitie a UE pentru ca nu au pus in aplicare normele in materie de combatere a spalarii banilor.

Termenul pentru transpunerea acestei directive europene a fost 26 iunie 2017.

Legea poate fi consultata integral AICI!

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deputatii au adoptat Legea privind combaterea spalarii banilor, dupa ce, intial, Legea a fost respinsa":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Examenul de consultant fiscal 2020: Iata unde se va sustine
    • UPDATE 2020 Camera Consultantilor Fiscali anunta stabilirea modului prin care se va desfasura examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020. Asadar, examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020, se va desfasura in sistem ONLINE, avand in vedere recomandarile privind conduita sociala responsabila in prevenirea si combatere raspandirii coronavirusului...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 2737/2020. Aprobarea formularelor si actelor de control utilizate in activitatea de inspectie economico-fiscala
    • Ordinul nr. 2737/2020 privind aprobarea modelului si continutului actelor de control si ale unor formulare utilizatein activitatea de inspectie economico-financiara a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 868 din 23 septembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare de la 23 septembrie 2020, a fost aprobat modelul si continutul actelor de control si ale unor formulare utilizate in activitatea de inspectie economico-financiara. (Raport de inspectie economico-financiara;...» citeste mai departe aici

  • Cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020
    • Specialistul Irina Dumitrescu a analizat cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020: 1. O.M.M.P.S. nr. 1.426/2020 privind modificarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei...» citeste mai departe aici

  • Regimul FISCAL aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de ZILIERI. Obligatii si facilitati
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, a publicat, in data de 15 septembrie 2020 un material informativ cu privire la regimul fiscal aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. ZILIER : persoana fizica, cetatean roman sau strain, ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional, pentru un beneficiar, contra unei remuneratii; BENEFICIAR poate fi:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016