Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deputatii au adoptat Legea privind combaterea spalarii banilor, dupa ce, intial, Legea a fost respinsa

25-Oct-2018
809

Respinsa initial, Legea privind combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului a trecut de Camera Deputatilor, dupa ce PSD-ul a propus reluarea votului, invocand faptul ca unii parlamentari nu si-au exprimat votul, desi erau prezenti in sala.

Odata reluat procesul de votare, legea a trecut, nu fara scandal, insa, cei care nu au sustinut proiectul fiind de parere ca unele prevederi incalca drepturile omului, precum alineatul care spune ca ONG-urile sunt obligate sa raporteze toti beneficiarii ajutoarelor pe care le dau.

Astfel, in raportul dat de comisiile reunite juridica si de buget la legea de prevenire a spalarii banilor si finantarii terorismului, „beneficiarul real”, in cazul asociatiilor si fundatiilor, reprezinta „persoanele fizice sau, in cazul in care acestea nu au fost identificate, categoria de persoane fizice in al caror interes principal asociatia sau fundatia a fost infiintata sau functioneaza”. Exceptie de la obligativitatea raportarii beneficiarilor reali fac organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, membre ale Consiliului Minoritatilor Nationale, care nu mai trebuie sa raporteze beneficiarii reali. 

"Fara publicarea niciunei analize de risc, asa cum recomanda standardele internationale in materie, ONG-urilor li se impun asadar niste obligatii de raportare la care cu greu vor face fata pana si institutii puternice, care inregistreaza profituri importante, precum bancile si cazinourile. Legea introduce obligativitatea de a raporta beneficiarul real in termen de 30 de zile de cand acesta este cunoscut; in caz de neconformare, organizatia poate fi dizolvata. Caracterul excesiv nu este dat de obligatia de raportare per se, ci de subiectii acestei obligatii: persoanele fizice care beneficiaza de asistenta, consiliere, ajutor, activitati socio-medicale, educationale sau culturale, inclusiv copii, varstnici, persoane cu dizabilitati sau conditii medicale pentru care au nevoie de ajutor".

In lege, spalarea de bani este definita, la Art. 49, astfel:

(1) Constituie infractiune de spalare a banilor si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 12 ani: a) schimbarea sau transferul de bunuri, cunoscand ca provin din savarsirea de infractiuni, in scopul ascunderii sau al disimularii originii ilicite a acestor bunuri ori in scopul de a ajuta persoana care a savarsit activitatea infractionala din care provin bunurile sa se sustraga de la urmarire, judecata sau executarea pedepsei;
b) ascunderea ori disimularea adevaratei naturi, a provenientei, a situarii, a dispozitiei, a circulatiei sau a proprietatii bunurilor ori a altor drepturi asupra acestora, cunoscand ca bunurile provin din savarsirea de infractiuni; 


c) dobandirea, detinerea sau folosirea de bunuri, cunoscand ca acestea provin din savarsirea de infractiuni.

(2) Tentativa se pedepseste.

(3) Daca fapta a fost savarsita de o persoana juridica, pe langa pedeapsa amenzii, instanta aplica, dupa caz, una sau mai multe dintre pedepsele complementare prevazute la art. 136 alin. (3) lit. a) - c) din Codul penal.

(4) Cunoasterea provenientei bunurilor sau scopul urmarit, necesare ca elemente ale activitatilor mentionate la alin. (1) ?i art. 2 lit. c) pot fi deduse din circumstantele faptice obiective. (5) Dispozitiile alin. (1) - (4) se aplica indiferent daca activitatea infractionala din care provine bunul a fost comisa pe teritoriul Romaniei sau in strainatate.

Proiectul asupra Legii pentru combaterea si prevenirea spalarii banilor a fost adoptat miercuri de Camera deputatilor, for decizional, in contextul transpunerii unei directive a Uniunii Europene, care, pe 19 iulie, anunta ca trimite Romania, Grecia si Irlanda in fata Curtii de Justitie a UE pentru ca nu au pus in aplicare normele in materie de combatere a spalarii banilor.

Termenul pentru transpunerea acestei directive europene a fost 26 iunie 2017.

Legea poate fi consultata integral AICI!

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deputatii au adoptat Legea privind combaterea spalarii banilor, dupa ce, intial, Legea a fost respinsa":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • A4200 si D394: Diferente intre datele raportate la ANAF
    • In studiul de caz propus astazi unul dintre specialistii nostri ne va arata ce se intampla in cazul in care exista diferente intre datele raportate la ANAF in Declaratia A4200 si Declaratia 394. La ajutorul specialistilor nostri a apelat un contribuabil care se confrunta cu urmatoarea situatie: Vechea casa de marcat nu emitea bon fiscal cu CUI decat la solicitarea clientilor. Noua casa de marcat cu jurnal electronic emite bon fiscal cu CUI si la cerere si daca se solicita factura fiscala. Este...» citeste mai departe aici

  • Eroare casa de marcat. Documente contabile: Corectarea erorii si completarea A4200
    • Care sunt documnete care trebuie intocmite in cazul aparitiei unei erori la casa de marcat, eroare care nu poate fi corectata in ziua in care apare? Astazi vom vorbi despre o situatie cu care se poate confrunta oricand un operator economic: erorile care pot aparea in folosirea AMEF. De exemplu, o societate intampina urmatoarea problema: La unul din punctele de lucru ale societatii s-a tastat din greseala pe casa de marcat o valoare foarte mare. Corectia nu a fost posibila in ziua respectiva si...» citeste mai departe aici

  • Legea privind restituirea sumelor pe taxa speciala pentru autoturisme a fost promulgata
    • Presedintele Klaus Iohannis a semnat, luni, decretul pentru promulgarea Legii privind restituirea contravalorii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule, a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si a timbrului de mediu pentru autovehicule. Asadar, seful statului a semnat decretul pentru promulgarea legii pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 52/2017 pentru restituirea sumelor taxelor speciale, taxelor de...» citeste mai departe aici

  • CE a adoptat o reforma care permite reducerea TVA pentru publicatiile online si print
    • Statele membre UE au posibilitatea sa aplice cote reduse de TVA, inclusiv cote zero in cazul publicatiilor electronice, potrivit unei directive adoptate saptamana trecuta, pe 6 noiembrie, de Consiliul pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene. Directiva adoptata de CE permite alinierea normelor privind TVA pentru publicatiile electronice si pe suport fizic, se arata intr-un comunicat publicat pe siteul Consiliului European. Astfel, statele membre au posibilitatea de a prevedea...» citeste mai departe aici

  • AFM a publicat lista persoanelor juridice aprobate in programul RABLA si RABLA PLUS
    • Administratia Fondului pentru Mediu a publicat luni, 12 noiembrie, listele cu persoanele juridice aprobate in cadrul Programelor Rabla si Rabla Plus. “Ca urmare a aprobarii dosarelor de finantare in sedinta Comitetului de Avizare din data de 12 noiembrie 2018, Administratia Fondului pentru Mediu a publicat liste noi cu persoanele juridice acceptate in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national (Programul Rabla) si in Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de...» citeste mai departe aici

  • Propunere in Senat: PFA-urile si intreprinderile individuale ar putea avea mai multi angajati
    • Deputatul PNL Roman Florin-Claudiu a initiat o propunere legislativa prin care limitarile la angajari pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si intreprinderile individuale (II) ar putea fi relaxate. Propunerea legislativa este inregistrata in Senat pentru dezbatere, iar daca va fi adoptata, aceasta va modifica alin.(1) al art.17 si alin.(2) al art.24 din Ordonanta de urgenta nr.44 din 16 aprilie 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, II si intreprinderi familiale....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016