Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Descarcare gestiune. Documente justificative si mod de lucru

05-Nov-2010
14681
Descarcare gestiune conform coeficientului K. Documente justificative si mod de lucru.

Metoda de descarcare a gestiunii cu amanuntul este prevazuta la pct. 160 din Ordinul 3055/2009 privind contabilitatea.

Din punctul de vedere al documentelor utilizate se va utiliza documentatia aplicabila acestei situatii prevazuta de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile:

- la achizitia marfurilor se va intocmi Nota de receptie si constatare de diferente;

- la vanzarea marfurilor catre persoane juridice se va utiliza Factura prevazuta la art. 155 din Codul fiscal sau daca sunteti in imposibilitatea emiterii facturii veti intocmi Avizul de insotire a marfii prevazut de OMFP 3512/2008 cu obligatia emiterii ulterioare a facturii;


- in cazul in care livrarea se efectueaza catre persoane fizice aveti obligatia utilizarii casei de marcat fiscale conform OUG 28/1999, republicata cu modificari, cu emiterea bonului fiscal; daca persoana fizica solicita emiterea unei facturi aveti obligatia eliberarii acestui document.

Aceste documente stau la baza scaderii din gestiune a marfurilor vandute.

Valorile cumulative din totalul facturilor de marfa emise impreuna cu valorile inregistrate in memoria casei de marcat fiscale aferente marfurilor vandute sunt sumele asupra carora se va determina cat reprezinta costul de achizitie al marfurilor si cat adaosul comercial practicat.

Formula de calcul este prevazuta la art. 160 alin.(4) din OMFP 3055/2009. Actul normativ nu prevede un tipizat aferent acestei formule de calcul, astfel ca societatea poate utiliza un tipizat propriu dar care va cuprinde toate elementele constitutive de la pct. 2 din OMFP 3512/2008 redate in continuare:

- denumirea documentului;

- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;

- numarul documentului si data intocmirii acestuia;

- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);

- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;

- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;

- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale

persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;

- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016