Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deschidere sediu secundar. Declaratia de mentiuni e obligatorie. Formular 060

15-Apr-2015
75192

Vom analiza mai jos in ce masura o societate care efectueaza activitati de constructii in alte zone fata de cea in care isi are sediul este obligata sa infiinteze un sediu secundar si sa il declare conform normelor in vigoare.



Click aici pentru Declaratia 060 -Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare (OMFP 2296/2007). Se utilizeaza la inregistrarea sediilor secundare care au obligatii de plata. Se intocmeste in doua exemplare.

Astfel, mentionam ca potrivit art 74 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala:

"(1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.

(2) Contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii


(3) In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.

(4) Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.".

Daca avem de-a face cu un santier de constructii care va dura mai mult de 6 luni, atunci trebuie sa infiintati un punct de lucru (sediu secundar ) la santierul respectiv.

Pasul 1. Solicitarea de deschidere a unui sediu secundar (punct de lucru) se realizeaza la Oficiul Registrului Comertului prin completarea unei cereri. Cererea trebuie insotita de urmatoarele documente:
- certificatul de inregistrare al firmei mama (CUI-ul);
- hotararea asociatului unic sau a asociatilor de infiintare a punctului de lucru;
- actele de identitate ale acestora;
- dovada detinerii spatiului (act de proprietate, contract de inchiriere, de comodat, etc.).

In urma depunerii acestor documente se va obtine un certificat de mentiuni/constatator din care rezulta infiintarea punctului de lucru (adresa acestuia).

Pasul 2. Potrivit prevederilor art. 74 alin.1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.

Declaratia de inregistrare fiscala a sediului secundar se intocmeste prin completarea unui formular pus la dispozitie gratuit de organul fiscal din subordinea ANAF si va fi insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta. (art. 75, alin. 1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , cu modificarile si completarile ulterioare).

Exista doua cazuri, si anume :
- puncte de lucru (sedii secundare) cu mai putin de cinci salariati;
- puncte de lucru cu minim cinci salariati.

Pentru punctul de lucru (sediul secundar) cu mai putin de cinci salariati, declaratia care se depune este cea prevazuta de OMFP 1329/2004 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind sediile secundare". Formularul "Declaratie privind sediile secundare" se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza, adica la Administratia Finantelor Publice unde este arondata pentru administrare fiscala firma mama (art. 4 din OMFP 1329/2004 ).

Punctul de lucru cu mai putin de cinci salariati nu are obligatii declarative si de plata. Toate contributiile si impozitul pe venit din salarii pentru salariatii de la punctul de lucru se declara si se platesc de catre firma mama la trezoreria statului de la organul fiscal de care apartine aceasta.

Pentru punctul de lucru (sediul secundar) cu minim cinci salariati, declaratia care se depune este cea prevazuta de OMFP 2296/2007 privind modificarea OMFP 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, si anume formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare" .

Conform prevederilor acestui ordin, formularul 060 se completeaza si se depune de catre contribuabilii care, potrivit Legii 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru si au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii.

Declaratia de inregistrare fiscala a punctului de lucru se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Urmare depunerii formularului 060, Administratia Finantelor Publice la care este arondat punctul de lucru cu minim cinci salariati va emite Certificat de inregistrare fiscala cu cod de inregistrare fiscala (CIF) pe punct de lucru, diferit de cel al firmei mama.

Competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediul secundar, inregistrat fiscal ca platitor de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de firma-mama.

In cazul punctului de lucru cu minim 5 salariati, firma-mama are obligatia de a declara, in numele sediului secundar, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acest punct de lucru. Declararea impozitului pe venitul din salarii datorat se face potrivit prevederilor HG 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate".

Impozitul pe venitul din salarii datorat de sediul secundar se vireaza in contul 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al sediului secundar la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondata firma mama.

In ambele cazuri, declaratia de inregistrare fiscala a sediilor secundare completata, semnata si stampilata va fi insotita de copii xerox ale urmatoarelor documente, conform punctului 72.1 din HG 1050/2004 privind Normele metodologice de aplicare a Codului de procedura fiscala :
- certificatul de inregistrare al firmei mama (CUI-ul);
- certificatul constatator eliberat de ORC cu declararea punctului de lucru;
- actul de spatiu de la punctul de lucru;
- act de identitate al reprezentantului legal al firmei mama.

In cazul punctului de lucru (sediul secundar) cu mai putin de cinci salariati, un set de copii ale documentelor mentionate mai sus se vor depune totusi si la organul fiscal in raza caruia s-a infiintat punctul de lucru, chiar daca nu exista nicio obligatie de plata. Pot exista cazuri cand trebuie fiscalizate case de marcat. Acestea se fiscalizeaza obligatoriu la organul fiscal unde este infiintat punctul de lucru.( punctele 62, 68, alin.4) si 73, alin.5) din HG 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare).

In ambele cazuri este obligatoriu sa existe si la sediul punctului de lucru, Registrul unic de control. Astfel, potrivit prevederilor art. 5, alin. 2) din Legea 252/2003 privind registrul unic de control, "registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare".

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deschidere sediu secundar. Declaratia de mentiuni e obligatorie. Formular 060":
Rating:

Nota: 3.99 din 82 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

03-Feb-2015

Buna ziua! am urmatoarea problema: am declarat punctul de lucru iar acum a angajat cel de-al 5 -lea angajat. cum procedez? depun 060 cu toate actele?!Va multumesc!

15-Oct-2014

toate informatiile postate sunt de mare caliate, la obiect si foarte bine explicate.multumesc





Subiectele saptamanii

  • Tomac: Suntem categoric impotriva split TVA si a taxei de solidaritate
    • Presedintele executiv al PMP, Eugen Tomac, a declarat la inceputul saptamanii ca formatiunea politica amintita este categoric impotriva split TVA, considerand totodata ca "Guvernul este in plin haos". Acesta a precizat ca ar trebui gandita cu seriozitatea relatia cu mediul de afaceri din partea guvernului, potrivit Agerpres: "Observam ca Guvenul este in plin haos. Suntem categoric impotriva split TVA si credem ca orice guvern responsabil trebuie sa se gandeasca cu seriozitate la relatia cu...» citeste mai departe aici

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • DIICOT: O angajata de la Taxe si Impozite Sector 5 a sters contra cost amenzile a zeci de oameni
    • Politistii si procutorii DIICOT au facut, luni, 35 de perchezitii in Bucuresti si in judetele Dambovita si Giurgiu la persoane suspectate de frauda informatica, fiind vizata o angajata a Directiei Impozite si Taxe Locale a Sectorului 5. Potrivit anchetatorilor, angajata in cauza ar fi sters din sistem amenzile primite de zeci de persoane sau le-a trecut pe numele unor persoane decedate, contra unor sume de bani. Una dintre perchezitiile de ieri a fost la sediul unei institutii publice. De...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"