Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deschidere sediu secundar. Declaratia de mentiuni. Formular 060

13-Sep-2019
123513

In ce priveste sediul secundar, potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea).

Click aici pentru Declaratia 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (OPANAF 3725/2017)

Click aici pentru Declaratia 061Declaratie privind sediile secundare (OPANAF 3725/2017)

Conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
 
Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
 
Prin urmare, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, are urmatoarele obligatii:
 
  • In cazul infiintarii de sedii secundare care au sub 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au sub 5 angajati au obligatia de a declara infiintarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala) fara a se atribui cod de identificare fiscala (nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor).
In acest sens, se depune formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare" (OPANAF 3725/2017).
 
Formularul 061 se completeaza de catre contribuabilii care infiinteaza aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii fiscale.
 
Formularul 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediile secundare.
 
La incetarea activitatii unui sediului secundar cu mai putin de 5 salariati se depune formularul 061 insotit de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie privind desfiintarea sediului secundar.
 
In cazul infiintarii de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au minimum 5 angajati nu au obligatia declararii acestora in baza formularului 061, dar au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatilor respective, ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala).
 
In acest sens se depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" (OPANAF 3725/2017).
 
Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.
 
Formularul 060 se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati.
 
Formularul 060 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
 
La incetarea activitatii unui sediului secundar cu minimum 5 salariati se depune la organul fiscla formularul 060 insotit de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie privind desfiintarea sediului secundar.
 
Precizari utile:
  • in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor:
- competenta pentru administrarea impozitului pe veniturile din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul/platitorul care le-a infiintat;
- competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate sediile secundare;
- contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor are obligatia de a declara in Sectiunea F din formularul 112, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea, potrivit legii – pe codul de inregistrare fiscala al sediului secundar;
- plata impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare care au minimum 5 angajati se efectueaza de catre contribuabilul care le-a infiintat in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire”, deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat. contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, inscriind codul fiscal al sediului secundar la codul de identificare fiscala al beneficiarului.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deschidere sediu secundar. Declaratia de mentiuni. Formular 060":
Rating:

Nota: 4.04 din 91 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

03-Feb-2015

Buna ziua! am urmatoarea problema: am declarat punctul de lucru iar acum a angajat cel de-al 5 -lea angajat. cum procedez? depun 060 cu toate actele?!Va multumesc!

15-Oct-2014

toate informatiile postate sunt de mare caliate, la obiect si foarte bine explicate.multumesc





Subiectele saptamanii

  • Documentele de Contabilitate primara. ATENTIE la ce NU iti spune nimeni despre modelele editabile si legislatia modificata
    • Orice control ANAF urmareste existenta si corectitudinea evidentei contabile, a documentelor finaciar-contabile justificative, necesare fiecarei etape. De ce este important sa nu uitam acest lucru? Fiindca orice neconcordanta cu legea in vigoare privind intocmirea, depunerea, pastrarea si arhivarea, se pedepseste cu mii de lei amenda! De aceea, Rentrop & Straton a lansat cea mai recenta creatie a Grupului de Experti Contabili Rentrop & Straton: lucrarea pe CD Totul despre documentele de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul ia in calcul doua scenarii pentru cresterea salariului minim
    • Directia Coordonare Politici si Prioritati din cadrul Secretariatului General al Guvernului a organizat ieri – 14 noiembrie 2019 – o reuniune pentru elaborarea analizei de impact privind salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata. In cadrul acestei reuniuni au fost prezentate doua scenarii, care, de altfel, vor prezenta baza unui proiect de HG pe care Guvernul il va discuta cu partenerii implicati, anunta Secretariatul General al Guvernului. Reuniunea pentru elaborarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor promite ca rectificarea bugetara va fi facuta in jur de 26-27 noiembrie
    • Potrivit declaratiilor facute de ministrul Finantelor Publice, rectificarea bugetara pentru 2019 va fi facuta in jurul datei de 26-27 noiembrie, cu un deficit de 4%. Cat priveste bugetul pentru anul 2020, acesta va fi gata in jurul datei de 15 decembrie, mai promite ministrul Florin Citu. "Rectificarea bugetara pentru 2019 va fi in jur de 26 noiembrie, 27 noiembrie, deci in saptamana de pana in 30 noiembrie, in prima parte a acelei saptamani. Aceasta rectificare va fi cu deficit de 4%. De aceea...» citeste mai departe aici

  • Stimulente chirie. Inregistrari contabile
    • Cum se inregistreaza in contabilitate stimulentele pentru chirie acordate de Locator Locatarului, in cazul unui Leasing operational? Speta este urmatoarea: Ca urmare a prelungirii unui contract de leasing pentru o perioada de 5 ani si suplimentarii spatiului, Locatorul acorda Locatarului urmatoarele stimulente: a) O perioada de 4 luni Chiria nu va fi datorata (in acest sens Locatorul emite facturi lunare cu valoarea 0 in care mentioneaza urmatoarele: 1) chirie lunara 1000lei TVA 2) reducere...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016