Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deschidere sediu secundar. Declaratia de mentiuni. Formular 060

13-Sep-2019
127622

In ce priveste sediul secundar, potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea).

Click aici pentru Declaratia 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (OPANAF 3725/2017)

Click aici pentru Declaratia 061Declaratie privind sediile secundare (OPANAF 3725/2017)

Conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
 
Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
 
Prin urmare, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, are urmatoarele obligatii:
 
  • In cazul infiintarii de sedii secundare care au sub 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au sub 5 angajati au obligatia de a declara infiintarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala) fara a se atribui cod de identificare fiscala (nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor).
In acest sens, se depune formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare" (OPANAF 3725/2017).
 
Formularul 061 se completeaza de catre contribuabilii care infiinteaza aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii fiscale.
 
Formularul 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediile secundare.
 
La incetarea activitatii unui sediului secundar cu mai putin de 5 salariati se depune formularul 061 insotit de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie privind desfiintarea sediului secundar.
 
In cazul infiintarii de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au minimum 5 angajati nu au obligatia declararii acestora in baza formularului 061, dar au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatilor respective, ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala).
 
In acest sens se depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" (OPANAF 3725/2017).
 
Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.
 
Formularul 060 se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati.
 
Formularul 060 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
 
La incetarea activitatii unui sediului secundar cu minimum 5 salariati se depune la organul fiscla formularul 060 insotit de documentele doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie privind desfiintarea sediului secundar.
 
Precizari utile:
  • in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor:
- competenta pentru administrarea impozitului pe veniturile din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul/platitorul care le-a infiintat;
- competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate sediile secundare;
- contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor are obligatia de a declara in Sectiunea F din formularul 112, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea, potrivit legii – pe codul de inregistrare fiscala al sediului secundar;
- plata impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare care au minimum 5 angajati se efectueaza de catre contribuabilul care le-a infiintat in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire”, deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat. contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, inscriind codul fiscal al sediului secundar la codul de identificare fiscala al beneficiarului.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deschidere sediu secundar. Declaratia de mentiuni. Formular 060":
Rating:

Nota: 4.04 din 91 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

03-Feb-2015

Buna ziua! am urmatoarea problema: am declarat punctul de lucru iar acum a angajat cel de-al 5 -lea angajat. cum procedez? depun 060 cu toate actele?!Va multumesc!

15-Oct-2014

toate informatiile postate sunt de mare caliate, la obiect si foarte bine explicate.multumesc



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica 2020. ANAF reaminteste care este termenul de depunere
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor ca termenul de depunere a Declaratiei Unice este 25 mai 2020, fata de 15 martie – cat fusese stabilit anterior. Contribuabilii persoana fizica vor depune Declaratia Unica atat pentru declararea impozitului pe veniturile realizate si a contributiilor sociale datorate pentru anul 2019, cat si pentru estimarea obligatiilor datorate pentru anul 2020. Cine are obligatia completarii si depunerii Declaratiei Unice? Declaratia...» citeste mai departe aici

  • Planul de Conturi 2020 pentru societati comerciale si pentru ONG-uri
    • Ca sa ai siguranta ca folosesti intotdeauna conturile corecte, foloseste Planul de Conturi 2020 in format tiparit, actualizat, atat pentru societatile comerciale, cat si pentru ONG-uri! Noutatea in domeniul contabilitatii consta in publicarea unui instrument de lucru de mare folos in activitatea contabililor. Vorbim de Planul de Conturi, in format tiparit, de buzunar, atat in varianta pentru societati comerciale, cat si in cea pentru ONG-uri! Concret, este vorba despre un memorator care contine...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial ( Buletin informativ ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili, a facut public buletinul informativ nr. 8 din 24 februarie 2020, cu toate noutatile legislative cu incidenta fiscala, care au aparut in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 17-21 februarie 2020. Noile acte normative cu incidenta fiscala care apar in buletinul informativ sunt urmatoarele: 1. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 624/2020 privind aprobarea atributiilor de detaliu,...» citeste mai departe aici

  • Legalitatea si tratamentul fiscal al contractelor in arenda
    • Daca contractele de arenda intocmite sunt legale intre persoanele fizice, membri cooperatori (atat arendas cat si arendator), ce obligatii au intre ei si fata de organele fiscale? Iar daca se obtine venituri de peste 300.000 lei de catre persoana fizica producatoare, ce implicatii fiscale intervin? Despre aceste aspecte ne vorbeste, in materialul de fata, specialistul nostru Costin Istrate - senior economist si auditor, plecand de la cazul expus in cele ce urmeaza: O persoana fizica...» citeste mai departe aici

  • Limitele valorice aferente obiectivelor si proiectelor de investitii noi au fost modificate ( Proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Hotarare pentru modificarea limitelor valorice privind competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii noi, a documentatiilor de avizare a lucrarilor de interventii, respective a notelor de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investitii incluse la pozitia C «Alte cheltuieli de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016