
Raportul Special
realizat de specialisti

Declaratia 060 este un formular fiscal important prin care se declara sediile secundare sucursalele, agentiile, punctele de lucru sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica pentru care este obligatorie inregistrarea fiscala. In acest articol, vom analiza in detaliu categoriile de contribuabili vizati pentru depunerea declaratiei, cand trebuie depusa, precum si consecintele nerespectarii acestor obligatii.
Declaratia 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu peste 5 angajati .
Conform legislatiei in vigoare, contribuabilii care deschid puncte de lucru cu minim 5 salariati au obligatia de a solicita
inregistrarea fiscala a acestor entitati ca platitoare de impozit pe venituri din salarii.
Declaratia 060 de inregistrare a punctelor de lucru cu minim 5 salariati se completeaza cu ocazia infiintarii, declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.
Examen Consultant Fiscal 2025
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Modelul, continutul, precum si instructiunile de completare a formularului 060 a fost aprobat prin OPANAF nr. 3725 din 2017.
In primul rand se bifeaza cu "X" Felul declaratiei, si anume de daca se refera la inregistrare/mentiuni sau radiere. Atentie!
In cazul declaratiei de mentiuni/radiere se completeaza toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declararii, indiferent daca acestea au mai fost declarate.
Apoi vor fi completate urmatoarele informatii:
Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.
In cazul infiintarii de sedii secundare, contribuabilul are obligatia declararii in termen de 30 de zile de la data infiintarii.
Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.
Ce NU vrea ANAF sa stii. Piruete legale in aspecte fiscale - Lucrarea contine secrete legale pentru cele mai frecvente probleme fiscale>>>
Va prezentam mai jos o imagine cu modelul declaratiei D060.

Pentru completare, modelul D060 se gaseste pe site-ul ANAF de unde poate fi descarcat in format PDF inteligent. Este important sa se descarce ultima varianta disponibila.
Nedepunerea de catre contribuabil la termenele prevazute de lege a declaratiilor de inregistrare fiscala, de radiere a inregistrarii fiscale sau de mentiuni (inclusiv pentru punct de lucru) reprezinta contraventie, care se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice incadrate in categoria contribuabililor mijlocii si mari dupa cum se prevede la art. 336 alin. 1 lit. a si alin. 2 lit. d din Codul de procedura fiscala.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Ce declaratii fiscale depunem la infiintarea de sedii secundare?Modificare sediu social. Stabilirea domiciliului fiscal la locul conducerii efective a afaceriiPunct de lucru in acelasi sector cu sediul social. Declaratia 060Inregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti. Important!Desfiintare punct de lucru. Aspecte fiscaleUltimele articole
Min. Economiei propune eliminarea declaratiilor 060 si 061, necesare firmelor obligate sa declare sediile secundareObligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Care sunt aspectele la care trebuie sa fiti atenti?Informare Finante: Sediile permanente ale persoanelor juridice straineAnaliza zilei: Inregistrarea sediilor secundare. Ce declaratii se depun in 2016Sediu secundar cu 4 salariati. Cum procedam in ce priveste radierea fiscala a impozitului pe salarii?Sfaturi de la experti
Inscriere in scop de TVA societate cu activitate in domeniul medical
Intrebare: O firma de servicii medicale are un site pe Google pentru promovarea clinicii, de aceea Google emite factura de reclama si publicitate. Iar noi ar trebui sa refacturam o parte din aceasta factura catre alta societate in care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Neindeplinire conditie microintreprindere
Intrebare: Un asociat unic detine 100%din actiuni la un SRL si mai detine 27% din drepturi la o alta societate comerciala. Ambele societati au fost pe microintreprindere an 2024. Nu am depus vectorul fiscal de trecere a unei societati la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025
[MODEL] Referat scoatere din evidenta clienti prescrisi si reglementari cheie
Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025
Capitalul social. Poate fi majorat prin incorporarea rezervelor?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA