Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 060. Model si instructiuni de completare

07-Oct-2024
158138
Declaratia 060. Model si instructiuni de completare

Declaratia 060 este un formular fiscal important prin care se declara sediile secundare sucursalele, agentiile, punctele de lucru sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica pentru care este obligatorie inregistrarea fiscala. In acest articol, vom analiza in detaliu categoriile de contribuabili vizati pentru depunerea declaratiei, cand trebuie depusa, precum si consecintele nerespectarii acestor obligatii. 

Cine depune declaratia 060

Declaratia 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu peste 5 angajati . 

Conform legislatiei in vigoare, contribuabilii care deschid puncte de lucru cu minim 5 salariati au obligatia de a solicita 
inregistrarea fiscala a acestor entitati ca platitoare de impozit pe venituri din salarii. 

Declaratia 060 de inregistrare a punctelor de lucru cu minim 5 salariati se completeaza cu ocazia infiintarii, declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale. 


Declaratia se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant legal la registratura organului fiscal competent sau la posta prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare. 

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul secundar. Declaratia se completeaza in doua exemplare, inscriind cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent. 

Cum se completeaza declaratia 060

Modelul, continutul, precum si instructiunile de completare a formularului 060 a fost aprobat prin OPANAF nr. 3725 din 2017

In primul rand se bifeaza cu "X" Felul declaratiei, si anume de daca se refera la inregistrare/mentiuni sau radiere. Atentie!
In cazul declaratiei de mentiuni/radiere se completeaza toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declararii, indiferent daca acestea au mai fost declarate. 

Apoi vor fi completate urmatoarele informatii:

  • Date de identificare a contribuabilului (CIF, nume si prenume, domiciliul fiscal)
  • Date de identificare ale sediului secundar (denumire, adresa, cod CAEN)
  • Date privind starea sediului secundar (detalii privind radierea, doar in acest caz)

Declaratia 060 termen depunere 2024

Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale. 
In cazul infiintarii de sedii secundare, contribuabilul are obligatia declararii in termen de 30 de zile de la data infiintarii. 
Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale. 

Ce NU vrea ANAF sa stii. Piruete legale in aspecte fiscale - Lucrarea contine secrete legale pentru cele mai frecvente probleme fiscale>>>

Declaratia 060 model 2024

Va prezentam mai jos o imagine cu modelul declaratiei D060.


Pentru completare, modelul D060 se gaseste pe site-ul ANAF de unde poate fi descarcat in format PDF inteligent. Este important sa se descarce ultima varianta disponibila.

Ce sanctiuni se aplica pentru nedepunerea D 060?

Nedepunerea de catre contribuabil la termenele prevazute de lege a declaratiilor de inregistrare fiscala, de radiere a inregistrarii fiscale sau de mentiuni (inclusiv pentru punct de lucru) reprezinta contraventie, care se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice incadrate in categoria contribuabililor mijlocii si mari dupa cum se prevede la art. 336 alin. 1 lit. a si alin. 2 lit. d din Codul de procedura fiscala.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016