Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Desfiintare punct de lucru. Aspecte fiscale

30-Mai-2019
4896

Tema studiului de caz pe care o propunem astazi este aceea a desfiintarii unui punct de lucru si a aspectelor fiscale care decurg de aici. Asadar, o firma detine un apartament in alta localitate si este un punct de lucru din anul 2008. Consiliul AGA a decis desfiintarea acestui punct de lucru din cauza reducerii activitatii. Acum se vor face documente la Registrul Comertului, iar in acest apartament nu se vor mai desfasura activitati economice momentan.

Din acest studiu de caz apar cateva intrebari la care veti gasi raspuns mai jos.

1.Care declaratie trebuie sa depunem la ANAF in legatura cu desfintarea punctului de lucru? Declaratia 060 sau 061?

2. Pentru mentinerea in stare buna a imobilului firma doreste sa mentina urmatoarele contracte: - Contract energie in zona curentul si incalzirea este electric. -asigurare CASCO pentru imobil pentru a ne proteja apartamentul de eventual daune -asigurare RCA tert si PAD Aceste cheltuieli sunt deductibile sau nedeductibile?

3. Impozitele care se vor plati la Directia Fiscala: impozitul pe cladire si taxa de concesiune comerciala aferent terenului sunt cheltuieli deductibile sau nedeductibile? Din cate am inteles din codul fiscal Pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare Impozitul pe cladire si taxa de conceciune sunt impuse de statul roman si consider ca le putem incadra ca o cheltuiala deductibila.

4.Apartamentul nu este amortizat complet. Ce se intampla cu amortizarea in cazul inchiderii punctului de lucru? Amortizarea lunara va fi o cheltuiala deductibila sau nedeductibila?

5.Alte aspecte fiscale pe care considerati ca ar fi utile pentru firma noastra.

Raspunsul specialistului

Daca punctul de lucru a fost inregistrat fiscal avand minimum 5 angajati se depune formularul 060 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare. Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect dedrept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia. In caz contrar se depune formularul 061.



Cheltuielile efectuate pentru a mentine in stare buna cladirea din patrimoniul societatii (utilizati, paza, asigurare s.a) precum si cele impuse de legislatie (impozit pe cladiri) consider ca sunt cheltuieli deductibile fiind efectuate in scopul activitatii economice a societatii, chiar si viitoare, dupa reluarea activitatii in acest imobil, ori vanzarea/inchirierea sa. 

In ceea ce primeste amortizarea fiscala, conform art. 28 alin. (12) lit. k) din Codul fiscal in cazul in care mijloacele fixe amortizabile sunt trecute in regim de conservare, in functie de politica contabila adoptata, valoarea fiscala ramasa neamortizata la momentul trecerii in conservare se recupereaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare iesirii din conservare a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit special pe bunuri de valoare mare. Cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi platit

    • Impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF. Insa cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi indeplinita? Cine plateste impozit pe bunuri de valoare mare? Sunt obligate la plata impozitului special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare, stabilit conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili: a) persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Contractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)

    • Conform legislatiei in vigoare, ultima modificare fiind adusa prin Ordinul 161/2025, apar schimbari la inregistrarea contractelor de inchiriere. Astfel ca, daca bunul respectiv este la comun, adica are mai multi proprietari, obligatia declararii contractului la ANAF ii revine doar unuia dintre ei, nu ambilor, asa cum prevedea in trecut legea.» citeste mai departe aici

  • Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabila

    • Prin Legea 296/2023 a fost introdus impozitul special pe bunurile mobile si imobile de mare valoare, cunoscut si drept ‘taxa pe lux’. Vom vedea in acest articol cine trebuie sa plateasca impozitul pe bunuri mobile si imobile, care este cota de impozitare, dar si o monografie contabila utila contribuabililor. Impozitul special pe bunurile mobile si imobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF.» citeste mai departe aici

  • [GHID] Rezidenta fiscala a cetatenilor straini in Romania

    • In vederea stabilirii obligatiilor fiscale si evitarii dublei impozitari, persoanele fizice rezidente si nerezidente care sosesc sau pleaca din Romania trebuie sa depuna un chestionar pentru stabilirea rezidentei. In acest articol vom vedea ce inseamna rezidenta fiscala, care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele fizice rezidente si nerezidente, de cand poate deveni rezident un cetatean strain, dar si care sunt documentele necesare pentru depunerea chestionarului.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016