
Atentie contabili!
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
Tema studiului de caz pe care o propunem astazi este aceea a desfiintarii unui punct de lucru si a aspectelor fiscale care decurg de aici. Asadar, o firma detine un apartament in alta localitate si este un punct de lucru din anul 2008. Consiliul AGA a decis desfiintarea acestui punct de lucru din cauza reducerii activitatii. Acum se vor face documente la Registrul Comertului, iar in acest apartament nu se vor mai desfasura activitati economice momentan.
Din acest studiu de caz apar cateva intrebari la care veti gasi raspuns mai jos.
1.Care declaratie trebuie sa depunem la ANAF in legatura cu desfintarea punctului de lucru? Declaratia 060 sau 061?
2. Pentru mentinerea in stare buna a imobilului firma doreste sa mentina urmatoarele contracte: - Contract energie in zona curentul si incalzirea este electric. -asigurare CASCO pentru imobil pentru a ne proteja apartamentul de eventual daune -asigurare RCA tert si PAD Aceste cheltuieli sunt deductibile sau nedeductibile?
3. Impozitele care se vor plati la Directia Fiscala: impozitul pe cladire si taxa de concesiune comerciala aferent terenului sunt cheltuieli deductibile sau nedeductibile? Din cate am inteles din codul fiscal Pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare Impozitul pe cladire si taxa de conceciune sunt impuse de statul roman si consider ca le putem incadra ca o cheltuiala deductibila.
4.Apartamentul nu este amortizat complet. Ce se intampla cu amortizarea in cazul inchiderii punctului de lucru? Amortizarea lunara va fi o cheltuiala deductibila sau nedeductibila?
5.Alte aspecte fiscale pe care considerati ca ar fi utile pentru firma noastra.
Daca punctul de lucru a fost inregistrat fiscal avand minimum 5 angajati se depune formularul 060 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare. Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect dedrept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia. In caz contrar se depune formularul 061.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
Intrebare: In contract, dobana negativa este definita astfel: â??Rata dobanzii si capitalizarea dobanzii - Dobanda pe contul de la Banco Santander S.A. Rata de referinta pentru operatiunile de depozit interbancar de tip O/N pe piata...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Eu am citit ca ca nu se impoziteaza veniturile din vanzarea pachetului de actiuni primit initial, adica 1.172.147 actiuni. Ulterior da, se impoziteaza. Ce inseamna natura lor juridica? Textul de mai jos este cel corect?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<