Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Desfiintare punct de lucru. Aspecte fiscale

30-Mai-2019
1713

Tema studiului de caz pe care o propunem astazi este aceea a desfiintarii unui punct de lucru si a aspectelor fiscale care decurg de aici. Asadar, o firma detine un apartament in alta localitate si este un punct de lucru din anul 2008. Consiliul AGA a decis desfiintarea acestui punct de lucru din cauza reducerii activitatii. Acum se vor face documente la Registrul Comertului, iar in acest apartament nu se vor mai desfasura activitati economice momentan.

Din acest studiu de caz apar cateva intrebari la care veti gasi raspuns mai jos.

1.Care declaratie trebuie sa depunem la ANAF in legatura cu desfintarea punctului de lucru? Declaratia 060 sau 061?

2. Pentru mentinerea in stare buna a imobilului firma doreste sa mentina urmatoarele contracte: - Contract energie in zona curentul si incalzirea este electric. -asigurare CASCO pentru imobil pentru a ne proteja apartamentul de eventual daune -asigurare RCA tert si PAD Aceste cheltuieli sunt deductibile sau nedeductibile?

3. Impozitele care se vor plati la Directia Fiscala: impozitul pe cladire si taxa de concesiune comerciala aferent terenului sunt cheltuieli deductibile sau nedeductibile? Din cate am inteles din codul fiscal Pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare Impozitul pe cladire si taxa de conceciune sunt impuse de statul roman si consider ca le putem incadra ca o cheltuiala deductibila.

4.Apartamentul nu este amortizat complet. Ce se intampla cu amortizarea in cazul inchiderii punctului de lucru? Amortizarea lunara va fi o cheltuiala deductibila sau nedeductibila?

5.Alte aspecte fiscale pe care considerati ca ar fi utile pentru firma noastra.

Raspunsul specialistului

Daca punctul de lucru a fost inregistrat fiscal avand minimum 5 angajati se depune formularul 060 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare. Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect dedrept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia. In caz contrar se depune formularul 061.



Cheltuielile efectuate pentru a mentine in stare buna cladirea din patrimoniul societatii (utilizati, paza, asigurare s.a) precum si cele impuse de legislatie (impozit pe cladiri) consider ca sunt cheltuieli deductibile fiind efectuate in scopul activitatii economice a societatii, chiar si viitoare, dupa reluarea activitatii in acest imobil, ori vanzarea/inchirierea sa. 

In ceea ce primeste amortizarea fiscala, conform art. 28 alin. (12) lit. k) din Codul fiscal in cazul in care mijloacele fixe amortizabile sunt trecute in regim de conservare, in functie de politica contabila adoptata, valoarea fiscala ramasa neamortizata la momentul trecerii in conservare se recupereaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare iesirii din conservare a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Desfiintare punct de lucru. Aspecte fiscale":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 205 in 2021. Care este termenul limita de depunere si cine NU are aceasta obligatie
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala Brasov a publicat, pe site-ul oficial, un material informativ cuprivite la depunerea formularului 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit". Pentru veniturile realizate in anul 2020, Declaratia 205 se completeaza si se depune pana in 28 FEBRUARIE 2021-ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat, respectiv 1 MARTIE 2021, de catre platitorii...» citeste mai departe aici

  • OUG 10/2021-noi masuri pentru sprijinirea Horeca! Platile catre firme se vor face pana cel tarziu la 30 iunie 2022
    • Ordonanta de urgenta nr. 10/2021 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimentatie si agentii de turism, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, precum si privind unele masuri fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 186 din 24 februarie 2021. Conform actului...» citeste mai departe aici

  • Venituri neimpozabile pentru ONG-uri, prevazute in Codul Fiscal. Studiu de caz
    • Intrebare: Codul fiscal la art. 15 alin (1) si (2) prevede veniturile neimpozabile pentru organizatiile nonprofit. Veniturile neincluse in lista sunt considerate implicit impozabile? De exemplu, veniturile din valorificarea deseurilor, cele din vanzarea bunurilor materiale (obiecte de inventar sau materialele rezultate din dezmembrarea imobilizarilor coporale) vor fi tratate ca impozabile? Raspunsul specialistului: Pe langa clasicele venituri neimpozabile (cotizatii membri, contributii, taxe de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016