
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Tema studiului de caz pe care o propunem astazi este aceea a desfiintarii unui punct de lucru si a aspectelor fiscale care decurg de aici. Asadar, o firma detine un apartament in alta localitate si este un punct de lucru din anul 2008. Consiliul AGA a decis desfiintarea acestui punct de lucru din cauza reducerii activitatii. Acum se vor face documente la Registrul Comertului, iar in acest apartament nu se vor mai desfasura activitati economice momentan.
Din acest studiu de caz apar cateva intrebari la care veti gasi raspuns mai jos.
1.Care declaratie trebuie sa depunem la ANAF in legatura cu desfintarea punctului de lucru? Declaratia 060 sau 061?
2. Pentru mentinerea in stare buna a imobilului firma doreste sa mentina urmatoarele contracte: - Contract energie in zona curentul si incalzirea este electric. -asigurare CASCO pentru imobil pentru a ne proteja apartamentul de eventual daune -asigurare RCA tert si PAD Aceste cheltuieli sunt deductibile sau nedeductibile?
3. Impozitele care se vor plati la Directia Fiscala: impozitul pe cladire si taxa de concesiune comerciala aferent terenului sunt cheltuieli deductibile sau nedeductibile? Din cate am inteles din codul fiscal Pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare Impozitul pe cladire si taxa de conceciune sunt impuse de statul roman si consider ca le putem incadra ca o cheltuiala deductibila.
4.Apartamentul nu este amortizat complet. Ce se intampla cu amortizarea in cazul inchiderii punctului de lucru? Amortizarea lunara va fi o cheltuiala deductibila sau nedeductibila?
5.Alte aspecte fiscale pe care considerati ca ar fi utile pentru firma noastra.
Daca punctul de lucru a fost inregistrat fiscal avand minimum 5 angajati se depune formularul 060 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare. Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect dedrept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia. In caz contrar se depune formularul 061.
Cartea verde a Contabilitatii 2023 varianta online
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2023
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Articole similare
Ce documente sunt necesare la deducerea chiriei?Regimul fiscal al punctelor de lucru. Completare D112Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Radierea inregistrarii fiscaleImpozit pe salariu si obligatii de plata pentru punct de lucru. Cand se cere anularea CIF?Articole similare
AMORTIZARE FISCALA diferita de amortizarea contabila - Deductibilitate. Completare D 101Titlul II, Capitolul II pct. 49 - 702Reguli privind limitarea deductibilitatii dobanzii si a altor costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economicAmortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?Echipament in conservare. Cum calculam amortizarea fiscala?Ultimele articole
Regim fiscal-contabil pentru sumele decontate conform OUG 30/2020 si pentru amortizarea in perioada de inchidere/suspendare a activitatiiPlafon deductibil. Costurile excedentare ale indatorariiSuspendarea activitatii unei firme, fara regim derogatoriu. Aspecte fiscaleAmortizarea fiscala a mijloacelor fixe cu valoare mai mica de 2.500 lei. Completare D 101Amortizarea fiscala a mijloacelor de transport din categoria M1Sfaturi de la experti
Intrebare: In situatia in care se depunere D 318 si se recupereaza TVA, care va fi monografia contabila? Cum se va declara in decontul de TVA din luna in care se recupereaza? Trebuie modificata si valoarea bunului, care initial s-a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Societatea noastra este platitoare de impozit pe profit si platitoare de TVA, obiectul de activitatea fiind inchirierea de "Inchirierea si subinchirierea bunurilor proprii - 6820". In anul 2017 societatea a cumparat un imobil cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii