Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Tema studiului de caz pe care o propunem astazi este aceea a desfiintarii unui punct de lucru si a aspectelor fiscale care decurg de aici. Asadar, o firma detine un apartament in alta localitate si este un punct de lucru din anul 2008. Consiliul AGA a decis desfiintarea acestui punct de lucru din cauza reducerii activitatii. Acum se vor face documente la Registrul Comertului, iar in acest apartament nu se vor mai desfasura activitati economice momentan.
Din acest studiu de caz apar cateva intrebari la care veti gasi raspuns mai jos.
1.Care declaratie trebuie sa depunem la ANAF in legatura cu desfintarea punctului de lucru? Declaratia 060 sau 061?
2. Pentru mentinerea in stare buna a imobilului firma doreste sa mentina urmatoarele contracte: - Contract energie in zona curentul si incalzirea este electric. -asigurare CASCO pentru imobil pentru a ne proteja apartamentul de eventual daune -asigurare RCA tert si PAD Aceste cheltuieli sunt deductibile sau nedeductibile?
3. Impozitele care se vor plati la Directia Fiscala: impozitul pe cladire si taxa de concesiune comerciala aferent terenului sunt cheltuieli deductibile sau nedeductibile? Din cate am inteles din codul fiscal Pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare Impozitul pe cladire si taxa de conceciune sunt impuse de statul roman si consider ca le putem incadra ca o cheltuiala deductibila.
4.Apartamentul nu este amortizat complet. Ce se intampla cu amortizarea in cazul inchiderii punctului de lucru? Amortizarea lunara va fi o cheltuiala deductibila sau nedeductibila?
5.Alte aspecte fiscale pe care considerati ca ar fi utile pentru firma noastra.
Daca punctul de lucru a fost inregistrat fiscal avand minimum 5 angajati se depune formularul 060 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare. Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect dedrept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia. In caz contrar se depune formularul 061.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Regimul fiscal al punctelor de lucru. Completare D112Ce documente sunt necesare la deducerea chiriei?Impozit pe salariu si obligatii de plata pentru punct de lucru. Cand se cere anularea CIF?Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Radierea inregistrarii fiscaleArticole similare
Reevaluare cladire. Descresterea valorii contabile. Amortizarea contabila si fiscalaAmortizare active achizitionate in 2012, venituri din 2013Ce e nou in Codul fiscal legat de impozitul pe profitSuspendare calcul amortizare mijloace fixe. Care sunt conditiile?Schimbarea unei piese la un mijloc fix | Amortizare contabila si fiscalaUltimele articole
Reguli privind limitarea deductibilitatii dobanzii si a altor costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economicRegim fiscal-contabil pentru sumele decontate conform OUG 30/2020 si pentru amortizarea in perioada de inchidere/suspendare a activitatiiPlafon deductibil. Costurile excedentare ale indatorariiSuspendarea activitatii unei firme, fara regim derogatoriu. Aspecte fiscaleAMORTIZARE FISCALA diferita de amortizarea contabila - Deductibilitate. Completare D 101Sfaturi de la experti
Venituri din inchirierea in scop turistic. Norma de venit
Intrebare: Conform Hotararii 926/2016 s-a introdus in categoria statiunilor balneoclimaterice si Arealul Baile Turda, judetul Cluj. Ce se intelege prin "Areal"? Daca ai un apartament in alta parte a localitatii Turda, in afara zonei Baile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Inchidere societate la 31.12.2024
Intrebare: Inchiderea societatii se va realiza la 31 decembrie 2024. Ne propunem ca, pana la 30 noiembrie, sa nu mai avem datorii fata de salariati si fata de furnizori. Toate contractele de munca ale salariatilor vor fi incheiate cu data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA