Raportul Special
realizat de specialisti
In situatia emiterii unui bon fiscal pe care valoarea este corecta dar, din greseala, s-a trecut la detalii incasare cu card, desi incasarea a fost cu numerar sau invers - s-a trecut incasare cu numerar in loc de incasare cu card (prin selectarea eronata a optiunii din aparatul de marcat), mai este necesara decizia de corectie sau anulare a bonului respectiv (procedura prevazuta pentru corectarea erorilor din bonurile fiscale), dat fiind ca suma nu este gresita?
La aceste intrebari raspunde unul dintre specialistii nostri in cele ce urmeaza.
Conform art. 36 din Normele metodologice date in aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal se va proceda la intocmirea unui dosar care sa cuprinda:
- sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
- decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
- copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
- nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
In cazul prezentat, nu este vorba de o anulare a bonului fiscal deoarece marfa vanduta si suma incasate sunt corecte, fiind vorba de o eroare a mentiunilor referitoare la modalitatea de incasare.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Daca softul casei de marcat permite obtinerea unor rapoarte (nefiscale) prin care suma vanzarilor este centralizata in functie de modalitatea de incasare, iar pe baza lor se intocmesc si notele contabile aferente inregistrarii veniturilor (contul 5311 - pentru incasarile in numerar, contul 5125 - pentru incasarile cu cardul, contul 5328 - pentru incasarile pe baza de tichete etc.), atunci va fi nevoie de sesizarea scrisa si decizia scrisa de aprobare pentru a se putea justifica sumele inregistrate in debit (conturile 5311, 5125, 5328), diferite de cele centralizate prin raportul emis de casa de marcat, in conditiile in care sumele inregistrate in credit nu se modifica (conturile 707 si 4427).
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Top 5 programe de facturare si contabilitate si avantajele pe care le includLoteria bonurilor fiscale - ianuarie 2019Declaratia Unica 2024. 3 studii de caz utile contribuabililorActivitate societate comerciala: Utilizarea bonurilor fiscale in locul facturilorTitlul III, Capitolul VIII pct. 150 - 15111Ultimele articole
Este OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalFacturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareDecontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileSAF-T in 2024: Tu stii cum sa completezi CORECT declaratia 406? Iata cele mai frecvente dificultatiArticole similare
Obligatia PFA de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale in desfasurarea activitatiiStudiu de caz: Prestari servicii in agricultura catre persoane fiziceIncasarea cu cardul bancar de la PFA. Ce tratament fiscal se aplica?Prestari servicii coaching catre populatie. Cand exista obligatia de a utiliza casa de marcat electronica fiscala?Bonuri fiscale neinsotite de factura. Cum se aplica deductibilitatea?Ultimele articole
Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareReminder! Decontul precompletat RO e-TVA se utilizeaza incepand cu data de 1 august 2024Emitere bon fiscal. 7 schimbari importante introduse prin OUG 69/2024Incasare facturi. Exista posibilitatea de a achizitiona POS fara a avea casa de marcat?Sfaturi de la experti
Sediu fix.Sediu permanent in Bulgaria
Intrebare: Daca se folosesc resursele societatii din Romania (codul de TVA RO), adica: - programul de gestiune; - programul de facturare; - angajatii care vor emite NIR-urile pentru achizitia din Spania catre depozitul din BG (folosindu-se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa imi spuneti cum procedez in situatia in care: Eu - firma ABC am contract cu aceasta persoana, pictorita, iar valoarea contractului este mai mica de 12 salarii. In luna in care s-a executat lucrarea (lucrarea se intinde...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA