Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Detalii de incasare din bonul fiscal. Corectia erorilor

19-Apr-2019
8879

In situatia emiterii unui bon fiscal pe care valoarea este corecta dar, din greseala, s-a trecut la detalii incasare cu card, desi incasarea a fost cu numerar sau invers - s-a trecut incasare cu numerar in loc de incasare cu card (prin selectarea eronata a optiunii din aparatul de marcat), mai este necesara decizia de corectie sau anulare a bonului respectiv (procedura prevazuta pentru corectarea erorilor din bonurile fiscale), dat fiind ca suma nu este gresita?

La aceste intrebari raspunde unul dintre specialistii nostri in cele ce urmeaza.

Raspunsul specialistului

Conform art. 36 din Normele metodologice date in aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal se va proceda la intocmirea unui dosar care sa cuprinda:

- sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;

- decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;

- copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;

- nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

In cazul prezentat, nu este vorba de o anulare a bonului fiscal deoarece marfa vanduta si suma incasate sunt corecte, fiind vorba de o eroare a mentiunilor referitoare la modalitatea de incasare.

Daca softul casei de marcat permite obtinerea unor rapoarte (nefiscale) prin care suma vanzarilor este centralizata in functie de modalitatea de incasare, iar pe baza lor se intocmesc si notele contabile aferente inregistrarii veniturilor (contul 5311 - pentru incasarile in numerar, contul 5125 - pentru incasarile cu cardul, contul 5328 - pentru incasarile pe baza de tichete etc.), atunci va fi nevoie de sesizarea scrisa si decizia scrisa de aprobare pentru a se putea justifica sumele inregistrate in debit (conturile 5311, 5125, 5328), diferite de cele centralizate prin raportul emis de casa de marcat, in conditiile in care sumele inregistrate in credit nu se modifica (conturile 707 si 4427). 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016