Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Determinarea baza de calcul pentru impozitul pe venitul microintreprinderilor. Cum procedam in cazul anularii codului de TVA din oficiu?

19-Oct-2016
2089

Cum se intocmeste factura de o microintreprindere care are TVA anulat din oficiu si care valoare se impoziteaza?

Dam ca exemplu situatia in care se inchiriaza un utilaj:
- cantitatea 10 ore
- pret unitar 120 lei
- valoarea 1200
- TVA 240 lei
Total de plata 1440


Se mentioneaza pe factura art.316 alin.11 lit.h)
Inregistrarea contabila:
411= 708 1440
635 =446 240
5121 =411 1440
446=5121 240
Sau fara a evidentia TVA si inregistrarea contabila ca cea de mai sus
Cantitatea 10 ore
Pret unitar 144 lei
Valoarea 1440
Total de plata 1440
Vom vedea daca impozitul platit va fi 3% din 1440 sau 3% din 1200 lei.


Din informatiile prezentate in intrebare retinem ca, potrivit dispozitiilor art. 316, alin. (11), lit. h), din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, societatii i-a fost anulata din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA deoarece nu a putut justifica "intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica".

In aceasta situatie au fost avute in vedere si dispozitiile Opanaf nr. 3846/2015 privind aprobarea procedurilor de aplicare a art. 92 din Codul de procedura fiscala, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Ca urmare a modificarii cu aceasta ocazie si a vectorului fiscal se depune formularul cod 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica". Dupa anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, societatea nu trebuie sa mai depuna lunar/trimestrial decontul de TVA cod 300.

In perioada in care societatea figureaza cu codul de TVA anulat din oficiu si aceasta emite facturi ca urmare a faptului ca mai realizeaza prestarii de servicii, daca operatiunile sunt taxabile trebuie sa colecteze TVA. In acest caz, se poate considera ca pentru determinarea sumei TVA colectate se aplica suta marita (1.440 x20/120). Potrivit prevederilor art. 11 alin. (6) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, suma TVA colectata nu se inscrie distinct in factura emisa, dar este recomandabil sa se faca mentiunea "TVA inclusa, cota 20%". Obligatia colectarii TVA, fara exercitarea dreptului de deducere reprezinta o consecinta fiscala negativa a anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA prevazuta de textul aceluiasi art. 11 din Lege.

Suma TVA colectata se raporteaza prin formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal", aprobat prin Opanaf nr. 795/2016 si se plateste la bugetul de stat pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care a avut loc prestarea serviciilor.
Pe factura respectiva codul aferent nu se inscris cu simbolul RO.

In ceea ce priveste modul de calcul al impozitului pe venit, mentionam ca potrivit prevederilor art. 53 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, baza la care se aplica procentul de 3% pentru microintreprinderile care nu au salariati o reprezinta veniturile din orice sursa din care se scad sumele expres prevazute in articol.

Din punct de vedere al reglementarilor contabile aprobate prin Omfp nr. 1802/2014, privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile ulterioare, pct. 431 si urmatoarele, in categoria veniturilor se includ sumele/valorile incasate sau de incasat in nume propriu din activitatile desfasurate.

Ca urmare inregistrarea in evidenta proprie a serviciului facturat se contabilizeaza astfel:
4111 = 704 1.440 lei
"Clienti" "Venituri din servicii prestate"

Obligatia de plata a sumei TVA colectate se inregistreaza:
635 = 446 240 lei
"Cheltuieli cu alte "Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate"
impozite taxe si (analitic distinct)
varsaminte asimilate"
(analitic distinct)

Desi este inscrisa distinct pe factura, suma privind TVA colectata nu se inregistreaza in evidenta contabila prin creditul contului 4427.

Incasarea valorii facturii de la client se inregistreaza:
5121 = 4111 1.440 lei
"Conturi la banci in lei" "Clienti"

Plata sumei reprezentand TVA colectata la bugetul de stat se inscrie:
446 = 5121 240 lei
"Alte impozite, taxe "Conturi la banci in lei"
si varsaminte asimilate"

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Determinarea baza de calcul pentru impozitul pe venitul microintreprinderilor. Cum procedam in cazul anularii codului de TVA din oficiu?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016