Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Determinarea beneficiarului real in functie de tipul de entitate

27-Mai-2021
763

Fara a fi exhaustiva enumerarea prevazuta de lege pentru definirea beneficiarului real se realizeaza pe tipuri de entitati:

a) in cazul societatilor prevazute in Legea societatilor nr. 31/1990 si entitatilor corporative straine:

1. persoana sau persoanele fizice care detin ori controleaza in cele din urma o persoana juridica prin exercitarea dreptului de proprietate, in mod direct sau indirect, asupra unui numar de actiuni sau de drepturi de vot suficient de mare pentru a-i asigura controlul ori prin participatia in capitalurile proprii ale persoanei juridice sau prin exercitarea controlului prin alte mijloace, persoana juridica detinuta sau controlata nefiind o persoana juridica inregistrata la Registrul comertului ale carei actiuni sunt tranzactionate pe o piata reglementata si care este supusa unor cerinte de publicitate in acord cu cele reglementate de legislatia Uniunii Europene ori cu standarde fixate la nivel international. 

Atentie! Legea privind combaterea spalarii banilor a fost modificata! Au fost introduse obligatii noi, care va privesc in mod direct! Va oferim un ghid complet cu procedurile si sanctiunile impuse de Legea nr. 129/2019, cu toate modificarile operate ulterior si care trebuie aplicate in 2021!Detalii AICI««

Acest criteriu este considerat a fi indeplinit in cazul detinerii a cel putin 25% din actiuni plus o actiune sau participatia in capitalurile proprii ale persoanei juridice intr-un procent de peste 25%;

2. persoana sau persoanele fizice ce asigura conducerea persoanei juridice, in cazul in care dupa epuizarea tuturor mijloacelor posibile si cu conditia sa nu existe motive de suspiciune, nu se identifica nicio persoana fizica in conformitate cu pct. 1 ori in cazul in care exista orice indoiala ca persoana identificata este beneficiarul real, caz in care entitatea raportoare este obligata sa pastreze si evidenta masurilor aplicate in scopul identificarii beneficiarului real in conformitate cu pct. 1 si prezentul punct;
Prin OUG nr. 111/2020 au fost incluse in aceasta categorie si entitatile corporative staine dat fiind faptul ca in redactarea anterioara abigatiile vizau doar persoanele juridice ramâne in timp ca calitatea de client o poate avea si o entitate straina. Modificarea se inscrie in categoria celor care reprezinta deficiente in redactarea actului normativ initial, respectiv in implementarea Directivei 2015/849.

b) in cazul fiduciilor si a altor entitati juridice similare, reprezinta beneficiar real toate persoanele de mai jos: 

1. constituitorul/constituitorii;
2. fiduciarul/fiduciarii;
3. beneficiarii sau, in cazul in care persoanele care beneficiaza de constructia juridica sau entitatea juridica nu au fost inca identificate, categoria de persoane in al caror interes principal se constituie sau functioneaza constructia juridica sau entitatea juridica;
4. oricare alta persoana fizica ce exercita controlul in ultima instanta asupra fiduciei prin exercitarea directa sau indirecta a dreptului de proprietate sau prin alte mijloace;

Atentie! Legea privind combaterea spalarii banilor a fost modificata! Au fost introduse obligatii noi, care va privesc in mod direct! Va oferim un ghid complet cu procedurile si sanctiunile impuse de Legea nr. 129/2019, cu toate modificarile operate ulterior si care trebuie aplicate in 2021!Detalii AICI««

c) in cazul persoanelor juridice fara scop lucrativ, sunt beneficiari reali:

1.asociatii sau fondatorii;
2.membrii in consiliul director;
3.persoanele cu functii executive imputernicite de consiliul director sa exercite atributii ale acestuia;
4.in cazul asociatiilor, categoria de persoane fizice ori, dupa caz, persoanele fizice in al caror interes principal acestea au fost constituite, respectiv, in cazul fundatiilor, categoria de persoane fizice in al caror interes principal acestea au fost constituite;
5.oricare alta persoana fizica ce exercita controlul in ultima instanta, prin orice mijloace, asupra persoanei juridice fara scop lucrativ;

Identificarea beneficiarilor pe baza enumerarii de mai sus se realizeaza in baza O.G. nr. 26/2000 privind asociatiile si fundatiile. Pentru clarificari, este important de subliniat faptul ca potrivit art. 59 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a legii, autoritatile de supraveghere si organismele de autoreglementare aveau obligatia de a emite reglementari sectoriale in vederea aplicarii dispozitiilor legii. in cazul in care acestea nu asigura clarificarea necesara prin reglementarile emise, avand in vedere rolul Oficiului, acesta urmeaza sa clarifice la sesizarea entitatilor raportoare modul de determinare a beneficiarului/beneficiarilor reali. 

d) in cazul persoanelor juridice, altele decat societatile constituite in baza Legii nr. 31/1990, fiducii sau fundatii asa cum au fost analizate mai sus, dar si in cazul entitatilor care administreaza si distribuie fonduri, persoana desemnata este:

1. persoana fizica beneficiara a cel putin 25% din bunurile, respectiv partile sociale sau actiunile unei persoane juridice sau ale unei entitati fara personalitate juridica, in cazul in care viitorii beneficiari au fost deja identificati;
2. grupul de persoane in al caror interes principal se constituie ori functioneaza o persoana juridica sau entitate fara personalitate juridica, in cazul in care persoanele fizice care beneficiaza de persoana juridica sau de entitatea juridica nu au fost inca identificate;
3. persoana sau persoanele fizice care exercita controlul asupra a cel putin 25% din bunurile unei persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica, inclusiv prin exercitarea puterii de a numi sau de a revoca majoritatea membrilor organelor de administratie, conducere sau supraveghere a respectivei entitati.
4. persoana sau persoanele fizice ce asigura conducerea persoanei juridice, in cazul in care, dupa depunerea tuturor diligentelor si cu conditia sa nu existe motive de suspiciune, nu se identifica nicio persoana fizica in conformitate cu pct. 1-3 ori in cazul in care exista orice indoiala ca persoana identificata este beneficiarul real, caz in care entitatea raportoare este obligata sa pastreze si evidenta masurilor aplicate in scopul identificarii beneficiarului real in conformitate cu pct. 1-3 si pct. 4.

Atentie! Legea privind combaterea spalarii banilor a fost modificata! Au fost introduse obligatii noi, care va privesc in mod direct! Va oferim un ghid complet cu procedurile si sanctiunile impuse de Legea nr. 129/2019, cu toate modificarile operate ulterior si care trebuie aplicate in 2021!Detalii AICI««

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Determinarea beneficiarului real in functie de tipul de entitate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OUG 51/2021 proroga mai multe termene prevazute de Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
    • Ordonanta de urgenta nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevazute la art. II pct. 9 si art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 606 din 17 iunie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 17 iunie 2021, termenele pentru activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1008/2021 privind schema de ajutor HoReCa. Codurile CAEN care pot obtine sprijinul financiar
    • Ordinul nr. 1008/2021 pentru modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului nr. 991/2021 a fost publicat in...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordin pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici Conform proiectului, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pâna cel mai târziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din legea contabilitatii....» citeste mai departe aici

  • Foloseste un calculator leasing si inregistreaza profit pentru Startup-ul tau
    • Independenta profesionala si dorinta de implementare a propriilor idei a determinat tot mai multi tineri din Romania sa se indrepte spre antreprenoriat. Pentru ca numarul startup-urilor este in crestere, nevoia gasirii unor solutii de finantare ideale este si ea tot mai mare. Insa in primii trei ani de activitate, multe startup-uri se lovesc de cheltuieli neprevazute si probleme cu cash flow-ul care, de cele mai multe sunt cauzate de investitii neanticipate, care depasesc puterea financiara...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016