Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Digitalizare IMM-uri. Pentru a obtine granturile anumite firme trebuie sa depuna un raport intocmit de un expert contabil CECCAR

10-Mar-2023
2199
Digitalizare IMM-uri. Pentru a obtine granturile anumite firme trebuie sa depuna un raport intocmit de un expert contabil CECCAR

Prin Ordinul 401/2023 a fost aprobata Schema de ajutor de minimis "Digitalizarea IMM-urilor - grant de pana la 100.000 euro pe intreprindere care sa sprijine IMM-urile in adoptarea tehnologiilor digitale". Pentru a obtine granturile anumite firme trebuie insa sa depuna un raport intocmit de un expert contabil CECCAR.

 

Ordinul 401/2023 pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis "Digitalizarea IMM-urilor - grant de pana la 100.000 euro pe intreprindere care sa sprijine IMM-urile in adoptarea tehnologiilor digitale", aferenta Planului national de redresare si rezilienta, pilonul III. Crestere inteligenta, sustenabila si favorabila incluziunii, inclusiv coeziune economica, locuri de munca, productivitate, competitivitate, cercetare, dezvoltare si inovare, precum si o piata interna functionala, cu intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri) puternice, componenta C9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare si inovare, investitia I3. Scheme de ajutor pentru sectorul privat, masura 1. Schema de minimis si schema de ajutor de stat in contextul digitalizarii IMM-urilor a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 191 din 7 martie 2023.

 

 Prezenta schema se aplica intreprinderilor care se incadreaza in categoria IMM si au sediul social in Romania. 

 

Prezenta schema nu se aplica:

a) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura^3;^3 Publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 17 din 21.01.2000.

b) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole;

c) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul prelucrarii si comercializarii produselor agricole, in urmatoarele cazuri:

(i) atunci cand valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor in cauza achizitionate de la producatorii primari sau introduse pe piata de intreprinderile in cauza;

(ii) atunci cand ajutorul este conditionat de transferarea lui partiala sau integrala catre producatorii primari;

d) ajutoarelor destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;

e) ajutoarelor conditionate de utilizarea preferentiala a produselor nationale fata de cele importate;

f) ajutoarelor acordate pentru achizitia de vehicule de transport rutier de marfuri;

g) intreprinderilor pentru care se constata ca au desfasurat in ultimul an fiscal activitati autorizate (asa cum rezulta din situatiile financiare ale anului 2022) in domeniile din urmatoarele clase CAEN:(i) 5829 - Activitati de editare a altor produse software;

(ii) 6201 - Activitati de realizare a software-ului la comanda (software orientat client);

(iii) 6202 - Activitati de consultanta in tehnologia informatiei;

(iv) 6203 - Activitati de management (gestiune si exploatare) al mijloacelor de calcul;

(v) 6209 - Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei;

(vi) 6311 - Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web si activitati conexe;

(vii) 6312 - Activitati ale portalurilor web;

(viii) 6399 - Alte activitati de servicii informationale n.c.a.

 

Un solicitant care isi desfasoara activitatea atat in sectoare/domenii eligibile, cat si in sectoare/domenii neeligibile, asa cum sunt mentionate la alin. (2) -vezi mai sus, precum si la art. 8 alin. (1) lit. l) si q), poate beneficia de finantare pentru domeniul de activitate eligibil, cu conditia prezentarii documentelor contabile care atesta separarea evidentei acestor activitati.

 

Documentele contabile privind separarea activitatilor se vor prezenta atat la cererile de transfer, cat si in fiecare an pe perioada de durabilitate, urmand a fi transmise impreuna cu raportul de durabilitate anual.

Un solicitant care are autorizate coduri CAEN conform alin. (2) lit. g) poate beneficia de finantare pentru alte domenii de activitate eligibile in cadrul apelului de proiecte, cu conditia asumarii printr-o declaratie ca va prezenta un/o raport/adresa intocmit/intocmita de un expert contabil membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR) sau auditor financiar al Camerei Auditorilor Financiari din Romania (CAFR), care va certifica ca firma nu a avut venituri din activitatile specifice codurilor CAEN enumerate la alin. (2) lit. g), conform situatiilor financiare aferente anului 2022, in etapa de contractare a proiectului. Codurile CAEN mentionate la alin. (2) lit. g) sunt considerate coduri CAEN neeligibile la finantare in cadrul prezentei scheme.

 

Valoarea ajutorului de minimis este cuprinsa intre:

a) 20.000 si 30.000 euro pentru microintreprindere;

b) 20.000 si 50.000 euro pentru intreprindere mica;

c) 20.000 si 100.000 euro pentru intreprindere mijlocie.

Valoarea ajutorului de minimis in euro se calculeaza in lei la cursul de schimb InforEuro valabil la data semnarii contractului de finantare. 

Intensitatea ajutorului, care reprezinta valoarea bruta a ajutorului exprimata ca procent din costurile eligibile, inainte de deducerea impozitelor sau a altor taxe, este de 90% pentru toate tipurile de beneficiari.

Beneficiari si conditii de eligibilitate

In cadrul prezentei scheme sunt eligibile pentru acordarea ajutorului de minimis activitatile care au ca scop digitalizarea IMM-urilor prin utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor si respecta conditiile de eligibilitate din prezenta schema. 

Pot beneficia de facilitatile prevazute in prezenta schema intreprinderile, societatile reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, respectiv Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, care au sediul social in Romania si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) se angajeaza sa atinga, pana la finalul implementarii proiectului, minimum 6 dintre criteriile de intensitate digitala, conform Indicelui economiei si societatii digitale (DESI), respectiv sa devina o intreprindere:

(i) in care mai mult de 50% dintre persoanele angajate folosesc computere cu acces la internet in scopuri de afaceri (cate un user diferit pentru fiecare angajat care utilizeaza computerul);

(ii) care utilizeaza un pachet software ERP pentru a partaja informatii intre diferite zone functionale comerciale;

(iii) care detine viteza maxima de download contractata a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixa de cel putin 30 Mb/s, valoare mentinuta pe toata durata de durabilitate a proiectului;

(iv) in care vanzarile online au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totala si vanzarile web catre consumatori privati (B2C) mai mult de 10% din vanzarile web (raportat la data de depunere a proiectului);

(v) utilizeaza IoT;

(vi) utilizeaza cel putin o retea sociala (intreprinderile care folosesc retelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licenta de utilizator in functie de cerintele si tipul de social media; intreprinderile care platesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunturi banner) fie direct catre proprietarul retelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul intreprinderilor care ofera servicii online pentru postarea automata a mesajelor publicitare pe retelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu;(vii) utilizeaza CRM;

(viii) cumpara servicii cloud computing sofisticate sau intermediare [Este un model care permite oricand, convenabil si/sau la cerere acces prin retea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile - de exemplu retele, servere, stocare, aplicatii si servicii - care pot fi rapid furnizate si lansate cu un efort minim de management sau cu o interactiune minima de la un furnizor de servicii. Exista trei modele de servicii de cloud computing: software ca serviciu (SaaS), platforma ca serviciu (PaaS) si infrastructura ca serviciu (IaaS).];

(ix) utilizeaza tehnologia de AI;

(x) cumpara servicii de cloud computing utilizate pe internet;

(xi) realizeaza vanzari prin comert electronic de cel putin 1% din total vanzari (in vanzarile de bunuri sau servicii prin comert electronic, comanda este plasata prin site-uri web, aplicatii sau mesaje de tip EDI^4 prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comertul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail.);^4 EDI (Electronic Data Interchange) se refera la transmiterea structurata a datelor sau documentelor intre organizatii sau intreprinderi prin mijloace electronice.

(xii) utilizeaza doua sau mai multe retele sociale;

 

b) au calitatea de IMM-uri. Calitatea trebuie sa existe atat la data depunerii aplicatiei de proiect, cat si la data semnarii contractului de finantare;

c) sunt infiintate cel tarziu la data de 31 decembrie 2021;

d) nu au avut activitatea intrerupta/suspendata in anul 2022;

e) au inregistrat profit din exploatare (> 0 lei) in anul fiscal 2022; 

f) se angajeaza sa suporte din resurse proprii cofinantarea prevazuta in conditiile prezentei scheme;

g) nu desfasoara activitati cu produse cu caracter erotic sau obscen, activitati din domeniul jocurilor de noroc si nici activitati care contravin ordinii publice si/sau prevederilor legale in vigoare; 

h) nu detin pagini web care contin acte sau materiale cu caracter obscen, definite conform Legii nr. 196/2003 privind prevenirea si combaterea pornografiei, republicata;

i) nu intra in categoria de „intreprinderi aflate in dificultate“ in anul 2022, asa cum acestea sunt definite in cuprinsul prezentei scheme; 

j) nu se afla in stare de insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, lichidare sau suspendare temporara a activitatii sau nu se afla in situatii similare in urma unei proceduri de aceeasi natura prevazute de legislatia sau de reglementarile nationale;

k) nu fac obiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau de minimis sau, in cazul in care solicitantul a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie sa fi fost deja executata si ajutorul integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;

l) nu au legatura cu industria de tutun (productie, distributie, prelucrare si comert);

m) nu prevad clonarea in scopuri reproductive; nu desfasoara activitati destinate modificarii patrimoniului genetic al fiintei umane care ar putea face astfel de schimbari ereditare, activitati de creare a embrionilor umani exclusiv in scopul cercetarii sau in scopul obtinerii de celule stem, inclusiv mijloace de transfer nuclear de celule somatice;

n) nu desfasoara activitati de jocuri de noroc (productie, constructie, distributie, prelucrare, comert sau software conex);

o) nu desfasoara comert sexual;

p) nu implica animale vii in scopuri experimentale si stiintifice in masura in care respectarea Conventiei Consiliului Europei pentru protectia animalelor vertebrate utilizate in scopuri experimentale si in alte scopuri stiintifice nu poate fi garantata;

q) nu desfasoara activitati de dezvoltare imobiliara, financiare, cum ar fi achizitionarea sau tranzactionarea cu instrumente financiare;

r) nu desfasoara activitati legate de exploatarea/extractia, prelucrarea, distributia, depozitarea sau arderea combustibililor fosili solizi si a petrolului si nu fac investitii legate de extractia gazelor;

s) solicita ajutor de minimis a carui valoare se incadreaza in limitele prevazute la art. 6 alin. (1);

t) la data semnarii contractului de finantare solicitantul de finantare nu are obligatii de plata nete neachitate in termen catre bugetul de stat si, respectiv, bugetul local in ultimul an calendaristic si nu are fapte inscrise in cazierul fiscal.

Nu pot beneficia de facilitatile prevazute in prezenta schema intreprinderile al caror reprezentant legal, la data depunerii aplicatiei de proiect si pe intreaga perioada de evaluare, selectie si contractare, se afla in urmatoarele situatii: 

a) a fost condamnat printr-o hotarare cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita sa profesionala, pentru frauda, coruptie, participare la o organizatie criminala sau la orice alte activitati ilegale in detrimentul intereselor financiare ale Uniunii Europene;

b) este subiectul unui conflict de interese, definit in conformitate cu prevederile nationale/unionale in vigoare, sau se afla intr-o situatie care are sau poate avea ca efect compromiterea obiectivitatii si impartialitatii procesului de evaluare, selectie, contractare si implementare a proiectului;

c) a indus in eroare cu intentie o autoritate de management, un organism intermediar sau o comisie de evaluare si selectie, prin furnizarea de informatii incorecte/false in cadrul prezentului apel de proiecte sau al altor apeluri de proiecte derulate pentru finantare din programele operationale in oricare dintre perioadele de programare; 

d) a incercat sa obtina informatii confidentiale sau sa influenteze comisiile de evaluare si selectie sau furnizorul/administratorul schemei de ajutor de minimis pe parcursul procesului de evaluare si selectie a apelului de proiecte aferent acestei scheme sau a altor apeluri de proiecte derulate pentru finantare din programele operationale in oricare dintre perioadele de programare. 

Intreprinderile care beneficiaza de finantare in cadrul acestei scheme trebuie sa demonstreze respectarea principiului de a nu prejudicia in mod semnificativ obiectivele de mediu in intelesul art. 17 din Regulamentul (UE) 2020/852 (principiul de „a nu prejudicia in mod semnificativ“).

 

In vederea respectarii principiului de la alin. (1), echipamentele hardware TIC, alte dispozitive si echipamente trebuie sa respecte prevederile anexei care face parte integranta din prezenta schema.

 

Intreprinderea care aplica in cadrul acestei scheme va declara ca este beneficiar real al investitiei conform Regulamentului (UE) nr. 241/2021, art. 22 alin. (2) lit. (d), corelat cu art. 6 din Regulamentul (UE) nr. 1.046/2018 al Parlamentului European si al Consiliului.

 

MIPE are dreptul sa ia masurile legale adecvate pentru prevenirea, depistarea, constatarea si corectarea efectelor fraudei, coruptiei si conflictelor de interese, care afecteaza interesele financiare ale Uniunii Europene, si sa intreprinda orice actiune legala pentru recuperarea fondurilor care au fost deturnate, inclusiv in legatura cu orice masura de punere in aplicare a reformelor si a proiectelor incluse in cadrul PNRR, iar in acest sens solicitantul va depune Declaratia privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, coruptiei si dublei finantari.

 

Pentru a putea beneficia de ajutor de minimis in temeiul prezentei scheme, solicitantii trebuie sa depuna/incarce in platforma https://proiecte.pnrr.gov.ro, anterior implementarii proiectului pentru care solicita finantare, o cerere de finantare insotita de urmatoarele: 

a) plan de afaceri [Pentru a asigura conformitatea cu Orientarile tehnice DNSH^5 (2021/C58/01), solicitantii vor prezenta in planul de afaceri inclusiv riscuri potentiale pentru mediu care decurg din activitatile lor si metodele de atenuare a acestora.];^5 Principiul DNSH „Do No Significant Harm“ (de „a nu prejudicia in mod semnificativ“) trebuie interpretat in sensul articolului 17 din Regulamentul privind taxonomia. Respectivul articol defineste notiunea de „prejudiciere in mod semnificativ“ pentru cele sase obiective de mediu vizate de Regulamentul privind taxonomia:

1. se considera ca o activitate prejudiciaza in mod semnificativ atenuarea schimbarilor climatice in cazul in care activitatea respectiva genereaza emisii semnificative de gaze cu efect de sera (GES);

2. se considera ca o activitate prejudiciaza in mod semnificativ adaptarea la schimbarile climatice in cazul in care activitatea respectiva duce la cresterea efectului negativ al climatului actual si al climatului preconizat in viitor asupra activitatii in sine sau asupra persoanelor, asupra naturii sau asupra activelor;

3. se considera ca o activitate prejudiciaza in mod semnificativ utilizarea durabila si protejarea resurselor de apa si a celor marine in cazul in care activitatea respectiva este nociva pentru starea buna sau pentru potentialul ecologic bun al corpurilor de apa, inclusiv al apelor de suprafata si subterane, sau starea ecologica buna a apelor marine;

4. se considera ca o activitate prejudiciaza in mod semnificativ economia circulara, inclusiv prevenirea generarii de deseuri si reciclarea acestora, in cazul in care activitatea respectiva duce la ineficiente semnificative in utilizarea materialelor sau in utilizarea directa sau indirecta a resurselor naturale, la o crestere semnificativa a generarii, a incinerarii sau a eliminarii deseurilor sau in cazul in care eliminarea pe termen lung a deseurilor poate cauza prejudicii semnificative si pe termen lung mediului;

5. se considera ca o activitate prejudiciaza in mod semnificativ prevenirea si controlul poluarii in cazul in care activitatea respectiva duce la o crestere semnificativa a emisiilor de poluanti in aer, apa sau sol;

6. se considera ca o activitate economica prejudiciaza in mod semnificativ protectia si refacerea biodiversitatii si a ecosistemelor in cazul in care activitatea respectiva este nociva in mod semnificativ pentru conditia buna si rezilienta ecosistemelor sau nociva pentru stadiul de conservare a habitatelor si a speciilor, inclusiv a celor de interes pentru Uniune. 

 

b) declaratie de angajament pentru solicitant;

 

c) declaratia de eligibilitate (privind indeplinirea criteriilor de la art. 8 alin. (1) lit. b)-s), inclusiv eligibilitatea TVA aferente cheltuielilor ce vor fi efectuate in cadrul proiectului propus spre finantare;

d) declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii si calculul pentru intreprinderile partenere sau legate;

e) declaratie pe propria raspundere cu privire la respectarea regulii cumulului ajutoarelor de stat/ajutor de minimis;

f) consimtamant privind prelucrarea datelor cu caracter personal;

g) declaratia privind respectarea aplicarii principiului DNSH in implementarea proiectului;

h) declaratia privind respectarea atingerii a minimum 6 dintre criteriile de intensitate digitala, conform Indicelui economiei si societatii digitale (DESI);

i) declaratia ca la sfarsitul duratei de viata a echipamentelor achizitionate acestea se vor recicla.

 

Toate modelele de declaratii vor fi anexate ghidului specific - „Conditii de accesare a fondurilor europene aferente apelului digitalizarea IMM-urilor - grant de pana la 100.000 euro pe intreprindere care sa sprijine IMM-urile in adoptarea tehnologiilor digitale“.Capitolul VIII Calcularea plafonului de minimis si intreprinderea unica

 

Respectarea plafonului de minimis are in vedere o intreprindere unica, asa cum este aceasta definita in cuprinsul prezentei scheme.

 

Valoarea maxima totala a ajutoarelor de minimis de care poate beneficia intreprinderea unica pe o perioada de 3 ani consecutivi (ultimii 2 ani fiscali inainte de data acordarii ajutorului de minimis si anul acordarii ajutorului de minimis), cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu va depasi echivalentul in lei a 200.000 euro (100.000 euro in cazul intreprinderilor unice care efectueaza transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost).

 

Aceste plafoane se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este finantat din surse nationale sau europene.

 

In cazul in care prin acordarea unor noi ajutoare de minimis s-ar depasi plafonul maxim mentionat mai sus, intreprinderea poate beneficia, daca solicita acest lucru, de prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis doar pentru acea fractiune din ajutor care, cumulata cu restul ajutoarelor de minimis primite anterior, nu depaseste acest plafon.

 

Atunci cand o intreprindere care efectueaza transport rutier de marfuri in numele unor terti sau contra cost pentru care se aplica plafonul de 100.000 euro desfasoara si alte activitati, in cazul intreprinderii respective se poate aplica plafonul de 200.000 euro, echivalent in lei, cu conditia prezentarii documentelor contabile care atesta separarea evidentei acestor activitati sau distinctia intre costuri, pentru a dovedi ca suma de care beneficiaza activitatea de transport rutier de marfuri nu depaseste echivalentul in lei a 100.000 euro.

 

In cazul fuziunilor sau al achizitiilor, atunci cand se stabileste daca un nou ajutor de minimis acordat intreprinderii rezultate ca urmare a procesului de fuziune/achizitie sau intreprinderii care face achizitia depaseste plafonul relevant, se iau in considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor intreprinderilor care fuzioneaza. Ajutoarele de minimis acordate legal inainte de fuziune sau achizitie raman legal acordate. 

 

In cazul in care o intreprindere se imparte in doua sau mai multe intreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate inainte de separare se aloca intreprinderii care a beneficiat de acestea, si anume, in principiu, intreprinderii care preia activitatile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. In cazul in care o astfel de alocare nu este posibila, ajutoarele de minimis se aloca proportional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor intreprinderi la data la care separarea produce efecte.

 

Valoarea ajutorului va fi exprimata ca suma bruta inainte de deducerea taxelor sau a altor obligatii fiscale.

 

Din perspectiva monitorizarii cumulului ajutoarelor de minimis de care poate beneficia o intreprindere unica pe parcursul a 3 ani fiscali consecutivi (ultimii 2 ani fiscali inainte de data acordarii ajutorului de minimis si anul curent acordarii ajutorului de minimis), in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013, momentul acordarii ajutorului de minimis se considera data semnarii contractului de finantare, indiferent de data la care ajutoarele de minimis se platesc intreprinderii respective.

 

Pentru respectarea regulilor de cumul, solicitantul ajutorului de minimis va prezenta o declaratie de eligibilitate, al carei model va fi inclus in Ghidul solicitantului, pe propria raspundere, in care va mentiona informatiile referitoare la orice alt ajutor de minimis primit de acesta si de intreprinderile impreuna cu care formeaza o intreprindere unica, in ultimii 2 ani fiscali anteriori datei de depunere a aplicatiei de proiect, precum si in anul fiscal curent, pana la depunerea aplicatiei de proiect. in cazul in care anul depunerii aplicatiei de proiect nu coincide cu anul acordarii ajutorului, respectiva declaratie va fi actualizata de catre solicitantul ajutorului de minimis inainte de incheierea actului de acordare a ajutorului de minimis.

 

Ajutoarele de minimis acordate in cadrul prezentei scheme pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis acordate in conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei^7 in limita plafonului stabilit in regulamentul respectiv. Ajutoarele de minimis acordate in conditiile prezentei scheme pot fi cumulate cu ajutoare de minimis acordate in conformitate cu alte regulamente de minimis in limita plafonului relevant prevazut la alin. (2).^7 Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei din 25 aprilie 2012 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene in cazul ajutoarelor de minimis acordate intreprinderilor care presteaza servicii de interes economic general.

Durata si bugetul schemei

 

Prezenta schema de ajutor de minimis se aplica de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la epuizarea bugetului alocat, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2025. 

 

Plata ajutorului se efectueaza pana la data de 31 decembrie 2025, in limita bugetului alocat schemei de ajutor de minimis.

Avand in vedere ca prevederile in vigoare ale Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 sunt valabile pana la data de 31 decembrie 2023, Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene, in calitatea sa de initiator si furnizor al schemei de ajutor de minimis, se obliga sa actualizeze prezenta schema conform reglementarilor europene privind ajutorul de minimis in vigoare dupa data de 31 decembrie 2023 si sa solicite in prealabil avizul Consiliului Concurentei asupra respectivelor modificari.

Toate ajutoarele de minimis acordate, incepand cu data de 1 ianuarie 2024, in baza prezentei scheme vor respecta conditiile stabilite de reglementarile europene privind ajutorul de minimis aplicabile la acel moment. Aceste obligatii apar si in cazul modificarii Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 inainte de data de 1 ianuarie 2024.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 anumite persoane care obtin venituri din chirii vor avea o noua obligatie catre ANAF: depunerea unei cereri de inregistrare pentru contractele de locatiune. Este vorba despre contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun, pentru a se desemna proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care sa indeplineasca obligatia inregistrarii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAF

    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.128/2024 s-a stabilit ca pentru contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun,...» citeste mai departe aici

  • Exemplu calcul recuperare pierdere fiscala

    • Atunci cand firmele inregistreaza pierderi fiscale intr-un an pot, printr-un mecanism legislativ, sa beneficieze de recuperarea lor prin reducerea anumitor impozite si obligatii fiscale viitoare. Important este de mentionat ca acestea trebuie sa fie raportate de contribuabili pentru a putea fi compensate. In acest articol vom vedea exact ce sunt pierderile fiscale, cum pot fi recuperate, dar si un exemplu util de calcul recuperare pierdere fiscala, explicat pe indelete de specialistul...» citeste mai departe aici

  • Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscale

    • Prescrierea datoriilor fiscale este un subiect de interes major pentru contribuabili, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Aceasta procedura reglementata de legislatia fiscala defineste termenul in care ANAF poate recupera obligatiile fiscale restante si conditiile in care acestea devin nule din punct de vedere juridic. In acest articol, vom analiza ce inseamna prescrierea datoriilor fiscale, in cat timp se prescriu datoriile fiscale.» citeste mai departe aici

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025

    • Toti contabilii trebuie sa aiba pe birou singura Agenda care contine toate obligatiile fiscale ale anului! Aceasta va este de folos pentru a va asigura ca nu ratati termene limita la depunerea declaratiilor obligatorii catre ANAF sau pentru a stii cu exactitate cand trebuie sa respectati noutatile fiscale aparute in anul precedent. TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025 Nu aveti inca Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025? Atunci este cazul sa o comandati chiar acum! Mai ales ca...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024

    • In ceea ce priveste sistemul RO e-Factura, incepand cu data de 1 ianuarie 2025 se aplica modificarile aduse prin OUG 138/2024 mai multor legi care vizeaza sistemul: OUG nr. 120/2021, OUG nr. 70/2024, OUG nr. 8/2009. E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024 I. OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania a fost modificat prin OUG 138/2024....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016