Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Din iulie 2016, ANAF primeste informatii bancare despre contribuabili

06-Iul-2016
3130

Va informam ca, incepand cu data de 1 iulie 2016, ANAF primeste zilnic de la banci o lista cu persoanele care isi deschid sau inchid un cont bancar, indiferent de calitatea acestora: persoane fizice sau juridice. De asemenea, bancile vor trebui sa raporteze datele de identificare ale persoanelor care detin dreptul de semnatura pentru conturile deschise, precum si o lista a celor care inchiriaza casete de valori.

Asa cum anunta ANAF, potrivit reglementarilor in vigoare, institutiile de credit sunt obligate ca, la solicitarea ANAF, sa comunice, pentru fiecare titular care face obiectul solicitarii, toate rulajele si/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum si informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi.

Se mentioneaza ca respectivele prevederi sunt cuprinse in OPANAF 3770/2015, intrat in vigoare la 1 ianuarie 2016. Astfel, potrivit acestui act normativ, prin conturi deschise se intelege toate tipurile de conturi de care poate dispune un client, indiferent de moneda, si daca acestea sunt deschise sau au fost deschise si figureaza inchise la momentul efectuarii solicitarii.

In plus, informeaza ANAF, deoarece in primele trei luni ale anului bancile au transmis doar raportari simplificate catre ANAF, s-a decis sa se amane pana la 1 iulie 2016 termenul de la care bancile vor fi obligate sa raporteze zilnic informatiile despre conturile bancare deschise si inchise.

"Potrivit OPANAF 1106/2016, publicat in Monitorul Oficial pe 31 martie 2016, dar si a informatiilor publicate de ANAF, sistemele informatice ale bancilor nu au fost adaptate noilor reglementari in timp util, astfel incat acestora le-au mai fost alocate trei luni pentru a se pune la punct.

Potrivit OPANAF nr.3.770/2015, completat prin OPANAF nr.1.106/2016, printre informatiile furnizate catre ANAF se vor regasi inclusiv modificarile survenite dupa data deschiderii contului cu privire la cel putin un element de structura din formatul de raportare. De asemenea, bancile vor comunica, la prima transmitere, inclusiv Lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica care detin conturi deschise la data de 30 iunie 2016, conturi inchise in perioada 1 ianuarie 2010 – 30 iunie 2016, indiferent de data deschiderii, precum si datele de identificare ale persoanelor care au detinut/detin dreptul de semnatura pentru acestea. Institutiile de credit vor transmite Lista persoanelor care au inchiriat casete de valori, cu contract valabil la data de 30 iunie 2016", se arata in comunicatul transmis.

Retineti ca atunci cand organul fiscal solicita, bancile au obligatia, potrivit actualului Cod de Procedura Fiscala, sa furnizeze informatii despre conturile bancare ale contribuabililor, respectiv toate rulajele si/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum si informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi.

Potrivit ANAF, aceste informatii se vor transmite in termen de cel mult 5 zile lucratoare pentru solicitarile care vizeaza o perioada de pana la 3 ani si in termen de cel mult 10 zile lucratoare pentru solicitarile care vizeaza o perioada mai mare de 3 ani.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Din iulie 2016, ANAF primeste informatii bancare despre contribuabili":
Rating:

Nota: 4.19 din 8 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016