Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Va informam ca, incepand cu data de 1 iulie 2016, ANAF primeste zilnic de la banci o lista cu persoanele care isi deschid sau inchid un cont bancar, indiferent de calitatea acestora: persoane fizice sau juridice. De asemenea, bancile vor trebui sa raporteze datele de identificare ale persoanelor care detin dreptul de semnatura pentru conturile deschise, precum si o lista a celor care inchiriaza casete de valori.
Asa cum anunta ANAF, potrivit reglementarilor in vigoare, institutiile de credit sunt obligate ca, la solicitarea ANAF, sa comunice, pentru fiecare titular care face obiectul solicitarii, toate rulajele si/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum si informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi.
Se mentioneaza ca respectivele prevederi sunt cuprinse in OPANAF 3770/2015, intrat in vigoare la 1 ianuarie 2016. Astfel, potrivit acestui act normativ, prin conturi deschise se intelege toate tipurile de conturi de care poate dispune un client, indiferent de moneda, si daca acestea sunt deschise sau au fost deschise si figureaza inchise la momentul efectuarii solicitarii.
In plus, informeaza ANAF, deoarece in primele trei luni ale anului bancile au transmis doar raportari simplificate catre ANAF, s-a decis sa se amane pana la 1 iulie 2016 termenul de la care bancile vor fi obligate sa raporteze zilnic informatiile despre conturile bancare deschise si inchise.
"Potrivit OPANAF 1106/2016, publicat in Monitorul Oficial pe 31 martie 2016, dar si a informatiilor publicate de ANAF, sistemele informatice ale bancilor nu au fost adaptate noilor reglementari in timp util, astfel incat acestora le-au mai fost alocate trei luni pentru a se pune la punct.
Potrivit OPANAF nr.3.770/2015, completat prin OPANAF nr.1.106/2016, printre informatiile furnizate catre ANAF se vor regasi inclusiv modificarile survenite dupa data deschiderii contului cu privire la cel putin un element de structura din formatul de raportare. De asemenea, bancile vor comunica, la prima transmitere, inclusiv Lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica care detin conturi deschise la data de 30 iunie 2016, conturi inchise in perioada 1 ianuarie 2010 – 30 iunie 2016, indiferent de data deschiderii, precum si datele de identificare ale persoanelor care au detinut/detin dreptul de semnatura pentru acestea. Institutiile de credit vor transmite Lista persoanelor care au inchiriat casete de valori, cu contract valabil la data de 30 iunie 2016", se arata in comunicatul transmis.
Retineti ca atunci cand organul fiscal solicita, bancile au obligatia, potrivit actualului Cod de Procedura Fiscala, sa furnizeze informatii despre conturile bancare ale contribuabililor, respectiv toate rulajele si/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum si informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi.
Potrivit ANAF, aceste informatii se vor transmite in termen de cel mult 5 zile lucratoare pentru solicitarile care vizeaza o perioada de pana la 3 ani si in termen de cel mult 10 zile lucratoare pentru solicitarile care vizeaza o perioada mai mare de 3 ani.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Atentie! Mesaje false in numele ANAF. NU deschideti emailurile provenite de la info@anaf.ro!Titlul I pct. 1 - 41Modificare de ultima ora a Declaratiei 394, privind tranzactiile cu persoanele afiliate! Evitati o amenda de pana la 14.000 de lei!De la 01 martie anumiti CONTRIBUABILI vor aplica obligatoriu Split TVA. Ce obligatii vor avea dupa aceasta data?Reminder ANAF! 25 februarie 2020 este termenul-limita pentru unsprezece declaratii fiscaleUltimele articole
SAF-T in 2024. Cine are obligatia depunerii D406?PFA, II, IF. Micile afaceri sunt in criza, iar anul 2024 nu pare promitator. Care sunt solutiileDeclaratia Unica venituri din chirii 2024. Cand NU mai este obligatorie depunerea formularului de persoanele fiziceModificare Cod Fiscal 2024. Ce schimbari au fost aduse Legii 227/2015 prin Legea 33/2024Inregistrare in SPV. 7 avantaje de care trebuie sa stie persoanele fiziceSfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<