Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Din iulie 2016, ANAF primeste informatii bancare despre contribuabili

06-Iul-2016
4256

Va informam ca, incepand cu data de 1 iulie 2016, ANAF primeste zilnic de la banci o lista cu persoanele care isi deschid sau inchid un cont bancar, indiferent de calitatea acestora: persoane fizice sau juridice. De asemenea, bancile vor trebui sa raporteze datele de identificare ale persoanelor care detin dreptul de semnatura pentru conturile deschise, precum si o lista a celor care inchiriaza casete de valori.

Asa cum anunta ANAF, potrivit reglementarilor in vigoare, institutiile de credit sunt obligate ca, la solicitarea ANAF, sa comunice, pentru fiecare titular care face obiectul solicitarii, toate rulajele si/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum si informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi.

Se mentioneaza ca respectivele prevederi sunt cuprinse in OPANAF 3770/2015, intrat in vigoare la 1 ianuarie 2016. Astfel, potrivit acestui act normativ, prin conturi deschise se intelege toate tipurile de conturi de care poate dispune un client, indiferent de moneda, si daca acestea sunt deschise sau au fost deschise si figureaza inchise la momentul efectuarii solicitarii.

In plus, informeaza ANAF, deoarece in primele trei luni ale anului bancile au transmis doar raportari simplificate catre ANAF, s-a decis sa se amane pana la 1 iulie 2016 termenul de la care bancile vor fi obligate sa raporteze zilnic informatiile despre conturile bancare deschise si inchise.

"Potrivit OPANAF 1106/2016, publicat in Monitorul Oficial pe 31 martie 2016, dar si a informatiilor publicate de ANAF, sistemele informatice ale bancilor nu au fost adaptate noilor reglementari in timp util, astfel incat acestora le-au mai fost alocate trei luni pentru a se pune la punct.

Potrivit OPANAF nr.3.770/2015, completat prin OPANAF nr.1.106/2016, printre informatiile furnizate catre ANAF se vor regasi inclusiv modificarile survenite dupa data deschiderii contului cu privire la cel putin un element de structura din formatul de raportare. De asemenea, bancile vor comunica, la prima transmitere, inclusiv Lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica care detin conturi deschise la data de 30 iunie 2016, conturi inchise in perioada 1 ianuarie 2010 – 30 iunie 2016, indiferent de data deschiderii, precum si datele de identificare ale persoanelor care au detinut/detin dreptul de semnatura pentru acestea. Institutiile de credit vor transmite Lista persoanelor care au inchiriat casete de valori, cu contract valabil la data de 30 iunie 2016", se arata in comunicatul transmis.

Retineti ca atunci cand organul fiscal solicita, bancile au obligatia, potrivit actualului Cod de Procedura Fiscala, sa furnizeze informatii despre conturile bancare ale contribuabililor, respectiv toate rulajele si/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum si informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi.

Potrivit ANAF, aceste informatii se vor transmite in termen de cel mult 5 zile lucratoare pentru solicitarile care vizeaza o perioada de pana la 3 ani si in termen de cel mult 10 zile lucratoare pentru solicitarile care vizeaza o perioada mai mare de 3 ani.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Din iulie 2016, ANAF primeste informatii bancare despre contribuabili":
Rating:

Nota: 4.19 din 8 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Incepand cu data de 29 IUNIE 2021 va fi activ formularul electronic de inscriere in cadrul Schemei HoReCa
    • Ministerul Economiei anunta ca incepand cu data de 29 iunie 2021 va fi activ formularul electronic de inscrier in cadrul Schemei HoReCa. Confom unui comunicat de presa MEAT, va fi lansata etapei de inscriere in cadrul schemei “Horeca” prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1008/2021 privind schema de ajutor HoReCa. Codurile CAEN care pot obtine sprijinul financiar
    • Ordinul nr. 1008/2021 pentru modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului nr. 991/2021 a fost publicat in...» citeste mai departe aici

  • OUG 51/2021 proroga mai multe termene prevazute de Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
    • Ordonanta de urgenta nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevazute la art. II pct. 9 si art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 606 din 17 iunie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 17 iunie 2021, termenele pentru activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordin pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici Conform proiectului, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pâna cel mai târziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din legea contabilitatii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016