Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dispozitii tranzitorii privind raportarea datelor in registrul public de evidenta a salariatilor. O noua declaratie trebuie depusa

12-Dec-2016
3602

Incepand cu 28.11.2016, conform modificarilor aduse prin HG 877/2016 registrul general de evidenta a salariatilor se compune din doua parti:

a) registrul privat, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre angajatori, persoane fizice sau persoane juridice de drept privat;
b) registrul public, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre institutiile/autoritatile publice carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ca dispozitii tranzitorii art. III din HG 877/2016 prevede ca, pana la data realizarii noului sistem informatic pentru registrul privat/public gestionat de Inspectia Muncii:

a) prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice se stabileste procedura de transmitere a datelor in registrul public;
b) atat pentru angajatorii persoane fizice sau juridice de drept privat, cat si pentru institutiile/autoritatile publice se aplica in continuare prevederile legale cu privire la obligatia de completare si transmitere catre inspectoratele teritoriale de munca datele in Revisal, conform ordinului nr. 1.918/2011.


La data realizarii noului sistem informatic gestionat de Inspectia Muncii pentru transmiterea datelor in registrul privat/public de catre angajatori va fi emis un nou ordin privind procedura de transmitere a datelor in registrul privat/public, comuna pentru toti angajatorii persoane fizice si juridice de drept privat, precum si institutii/autoritati publice care au obligatia transmiterii.

Prin Ordinul 2263/2016 s-a reglementat procedura de transmitere a datelor in registrul public. Astfel, incepand cu luna decembrie 2016 institutiile/autoritatile publice au obligatia sa transmita datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice prin intermediul formularului M500 - Raportare personal institutii publice.

Obligatia de raportare le revine institutiilor/autoritatilor publice care au personal platit din fonduri publice, personal care exercita o functie in baza unui contract individual de munca si/sau de serviciu, a unui act administrativ de numire ori a unui altfel de act emis in conditiile legii.

Nu au obligatia depunerii formularului institutiile/autoritatile de invatamant preuniversitar care completeaza in prezent informatiile de salarizare in baza de date EDUSAL.

Formularul M500 se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin utilizarea serviciului de depunere a declaratiilor online, existent pe portalul e-guvernare.ro. Fisierul PDF se descaraca de pe site-ul ANAF de la sectiunea declaratii electronice.

In mod exceptional, in situatia in care nu se poate realiza depunerea in mediul electronic, formularul M500 se depune la sediul organului fiscal, atat pe suport hartie, semnat de reprezentantul legal al institutiei/autoritatii publice, cat si pe suport CD sau USB.

Transmiterea datelor se realizeaza lunar, pana la data de 25 (inclusiv) a lunii urmatoare pentru luna anterioara.
Pentru luna noiembrie 2016, termenul pentru transmiterea datelor 18 decembrie 2016.

Pentru depunerile lunare se vor raporta in cuprinsul formularului M500:

- numai modificarile care au intervenit pe parcursul lunii calendaristice aferente depunerii formularului, in cadrul raportului de munca si/sau de serviciu al personalului platit din fonduri publice aferent, respectiv incetarii rapoartelor de munca si/sau de serviciu, acordarea sau modificarea de sporuri, modificari ale salariului, ale incadrarii sau orice alte asemenea situatii.
situatiile referitoare la incheierea unor noi raporturi de munca si/sau de serviciu.

Rectificarea datelor deja transmise se face la nivel de persoana, prin retransmiterea tuturor informatiilor referitoare la aceasta.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala va transmite datele colectate la Inspectia Muncii.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dispozitii tranzitorii privind raportarea datelor in registrul public de evidenta a salariatilor. O noua declaratie trebuie depusa":
Rating:

Nota: 4.17 din 6 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • REMINDER ANAF: Cand trebuie depusa Declaratia 101 si care sunt exceptiile de la termen
    • Data de 25 martie 2021 inclusiv reprezinta termenul limita pentru completarea si depunerea impozitului pe profit pentru anul 2020, potrivit informatiilor publicate de Administratia Nationala de Administrare Fiscala. Impozitul datorat se va declara in Declaratia privind impozitul pe profit - formular 101. Platitorii de impozit pe profit mai au la dispozitie mai mult de doua luni pentru a completa formularul 101. Pentru mai multe informatii referitoare la conditiile declaratiei 101 pentru...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100. Pentru impozitul pe venitul microintreprinderii trim. IV 2020 se completeaza formularul?
    • Intrebare: Pentru trimestrul IV 2020, in cazul microintreprinderilor, se depune declaratia 100? Daca da, se mai aplica bonificatia de 10%? Raspunsul specialistului: Termenul de declarare si plata pentru trimestrul IV 2020 - impozit pe venit microintreprindere este data de 25.01.2021. Nu se mai acorda bonificatie, pentru trimestrul IV an 2020. »»In atentia contribuabililor! Depunerea formularului 094 pentru anul 2021 se face pana pe data de 25 ianuarie«« Raspuns oferit de...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna FEBRUARIE 2021
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna februarie 2021. Primul termen limita este luni, 1 februarie, cand contribuabilii trebuie sa depuna doua formulare: 394 si 012. Declaratii fiscale pentru luna februarie 2021: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in...» citeste mai departe aici

  • Normele anuale de venit in 2021 pentru activitati independente. Vezi lista publicata de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent, pe site-ul oficial, lista cu normele anuale de venit in anul 2021 pentru activitati independente. Lista cu normele anuale de venit pentru activitati independente in 2021: Alba Caras-Severin Harghita Salaj Arad Calarasi Hunedoara Satu Mare Arges Cluj Ialomita Sibiu Bacau Constanta Iasi Suceava Bihor Covasna Maramures Teleorman Bistrita-Nasaud Dambovita Mehedinti Timis Botosani Dolj Mures Tulcea Braila Galati Neamt Vaslui Sursa: ANAF» citeste mai departe aici

  • Cum s-a schimbat industria de retail si ce trebuie sa stii pentru a te adapta noilor cerinte
    • Retailul traditional nu dispare, se schimba. Pandemia de coronavirus a modificat comportamentul de cumparare al oamenilor, insa acest lucru nu a afectat toata industria cu amanuntul, unele magazine fizice inregistrand cresteri la nivelul vanzarilor. Selectarea unei structuri de business corecte, elaborarea unui plan de lucru detaliat, alegerea mobilierului si dispozitivelor potrivite si identificarea celor mai bune instrumente de promovare sunt doar cateva dintre aspectele de care este bine sa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016