
Raportul Special
realizat de specialisti
"Administratorul unei societati comerciale (SRL) ridica dividende peste plafon in luna aprilie. Ce suma va plati la sanatate, avand in vedere ca a ridicat dividendele in luna aprilie: o suma fixa de 12 luni x 2080 x 10 % = 2.496 lei sau se calculeaza in functie de numarul de luni ramase pana la sfarsitul anului? 8 luni x 2080 x 10% = 1664 lei?". De la acest caz a plecat specialistul nostru in formularea raspunsului de mai jos.
Conform art. 174 al (10) din Codul fiscal:
Persoanele fizice care incep in cursul anului fiscal sa desfasoare activitate si/sau sa realizeze venituri, din cele prevazute la art. 155 lit. b)-h), iar venitul net anual cumulat din una sau mai multe surse si/sau categorii de venituri, cu exceptia veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala, din arenda sau din asocieri cu persoane juridice, contribuabili potrivit prevederilor titlului II, titlului III sau Legii nr. 170/2016, pentru care impozitul se retine la sursa, estimat a se realiza pentru anul curent este cel putin egal cu nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, recalculat corespunzator numarului de luni ramase pana la sfarsitul anului fiscal, sunt obligate sa depuna declaratia prevazuta la alin. (3) in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului. Salariul minim brut pe tara garantat in plata este cel in vigoare la data depunerii declaratiei.
Prin urmare, administratorul societatii,in cazul in care detine si calitatea de asociat in baza careia poate fi si beneficiarul dividendelor distribuite si proportional cu cota de parti sociale detinuta,va tine cont de urmatoarele repere pentru determinarea corecta a contributiei pentru sanatate 10% :
Pentru anul 2019 se recalculeaza plafonul de 24.960 lei (2.080 x 12 luni) corespunzator numarului de luni ramase pana la sfarsitul anului, inclusiv luna distribuirii acestora, considerata luna de debut a realizarii venitului din dividende.
Astfel:
- daca, incepand din Ianuarie 2019,a incasat dividende nete peste 24.960 lei (2.080 x 12 luni), datoreaza CASS 208 lei x 12 luni = 2.496 lei.
- daca, incepand din Februarie 2019, a incasat dividende nete peste 22.880 lei (2.080 x 11 luni), datoreaza CASS 208 lei x 11 luni = 2.280 lei.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
In concluzie, pentru dividendele nete platite asociatului in luna aprilie 2019 peste plafonul de 18.720 lei (2.080 lei x 9 luni), se datoreaza CASS 208 lei x 9 luni = 1.872 lei.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Subcriteriile de risc in baza carora se va stabili situatia contribuabililor au fost aprobate prin Ordinul 2017/20227 situatii in care codul de TVA se poate anulaNoi prevederi privind compensarea datoriilor reciproceSe modifica termenul de radiere a faptelor din cazierul fiscalSchimbare metoda de amortizare. Aspecte fiscal-contabileUltimele articole
Doua domenii cu risc fiscal in atentia ANAF. Cine intra in vizorul inspectorilorSalon de estetica controlat de Antifrauda. Nereguli fiscale descoperite pornind de la analize de riscCum iti protejezi cazierul fiscal cand vrei sa inchizi o firma suspendataFiscalitatea service-urilor auto si comertului cu autoturisme: 5 zone unde o incadrare gresita poate costa scumpContabilitatea organizarii de evenimente: unde gresesc cel mai des firmele din domeniuArticole similare
Agenda obligatiilor fiscale ANAF: MAI 2019D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareImpozit DIVIDENDE. 3 intrebari si explicatiile specialistului daca incasati DIVIDENDE in UEDIVIDENDE distribuite DUPA 1 ianuarie 2025. Ce cota de impozitare se aplica?Capitalul social se schimba: Cum vor fi afectate firmele din 2026Ultimele articole
Impozit pe profit: 5 situatii cu impact semnificativ asupra rezultatului fiscal si al impozitului datoratDIVIDENDE nete neachitate lasate la dispozitia societatii: cum se inregistreaza corectCum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaRegularizarea impozitului pe DIVIDENDEle platite nerezidentilor. Cum se recupereaza diferenta daca certificatul de rezidenta fiscala este depus ulteriorCum evita expertii contabili erorile de interpretare in situatiile fiscale atipiceArticole similare
DECLARATIA UNICA in 2022: TOT ce trebuie sa stii despre depunerea si completarea Formularului 212Venituri din YouTube si platforme online. Cum se impoziteaza corect- [GHID] complet pentru persoane fizice si firmePrincipalele modificari pe Codul de procedura fiscala in 2020 (MFP)Verificarea si depunerea Declaratiei Unice. La ce sa fie atenti contribuabilii in 2025DECLARATIA UNICA: Precizari privind plata obligatiilor fiscale la bugetul de stat (oficial ANAF)Ultimele articole
Retragerea unui asociat din SRL cu preluare de active: procedura legala, implicatii fiscale si monografie contabilaPFA, II sau IF in 2026: ce sa faci pentru maximizarea profitului si minimizarea impozituluiCrazy Days pentru contabili: ce ghiduri practice poti cumpara acum cu reduceri de pana la 80%Inchiriezi pe Airbnb sau Booking? ANAF te controleaza-ce risti daca nu declari veniturileAi suspendat activitatea SRL-ului sau PFA-ului? Iata ce greseli trebuie sa eviti in aceasta perioadaSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA