Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentar fiscal: Formular 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat

07-Ian-2013
3286
Va aducem la cunostinta ca prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.950/2012, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 887/27.12.201, a fost aprobat un nou model al formularului 100 si instructiunile de completare ale acestuia, pe care le prezentam in rezumat prin cele ce urmeaza.

Utilizarea formularului

Formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" va fi folosit pentru:


- declararea impozitelor si taxelor datorate incepand cu 1 ianuarie 2013;

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

- definitivarea impozitului pe profit anual datorat pentru anul 2012 de contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. c) si e) Cod Fiscal, respectiv de catre persoanele juridice straine si persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania intr-o asociere cu sau fara personalitate juridica si de catre persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate din asocieri fara personalitate juridica;

- declararea redeventelor rezultate din contractele de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola datorate incepand cu trimestrul IV 2012.

Termen de depunere

Formularul 100 se depune dupa cum urmeaza.

1. Lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare pentru obligatiile de plata reprezentand:

- impozit retinut la sursa conform legislatiei specifice privind impozitul pe venitul persoanelor fizice pentru veniturile din:arenda, dividende distribuite persoanelor fizice, dobanzi, castigul din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract precum si din orice alte operatiuni de acest gen, altele decit cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, premii, jocuri de noroc, transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, alte surse.

- accize;

- impozit la titeiul din productia interna;

- impozit pe dividende distribuite persoanelor juridice;

- impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti, persoane fizice/juridice, conform Titlului V Cod Fiscal sau conform conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state;

- varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate, conform legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata cu modificarile si completarile ulterioare;

- taxa anuala de autorizare a jocurilor de noroc, regularizata periodic, in functie de realizari:taxa de acces pentru jocurile de noroc;

- contributii pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate, prevazute de Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare;

2. Trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru obligatiile de plata reprezentand:

- plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual, datorate de societati comerciale bancare, persoane juridice romane si de sucursalele din Romania ale bancilor persoane juridice straine(trim.1-4);

- impozitul pe profit datorat de persoane juridice romane precum si de catre persoanele juridice cu sediul social in Romania, infiintate potrivit legislatiei europene (trim. I - III);

- plati anticipate, in contul impozitului pe profit, datorate conform Legii nr. 571/2003 efectuate de catre persoanele juridice, altele decat cele prevazute mai sus, precum si de catre persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene, care au optat pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial (trim. I - IV);

- impozitul pe profit din asociere datorat de persoane fizice rezidente si nerezidente;

- impozitul pe profit datorat de persoane juridice straine, altele decit cele de mai sus astfel:

- persoane juridice straine care desfasoara activitatea prin intermediul unui sediu permanent in Romania, care vand/cesioneaza proprietati imobiliare situate in Romania sau titluri de participare detinute la o persoana juridica romana, conform art. 13 lit. b) - d) Cod Fiscal - (trim. I - III) sau (trim. I - IV), dupa caz;

- plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual datorate de catre persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania si care au optat pentru declararea impozitului pe profit anual cu plati anticipate, efectuate trimestrial (trim. I - IV);

- impozit pe veniturile microintreprinderilor;

- redevente miniere si petroliere;

- redevente rezultate din contractele de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola.

- facilitatile fiscale prevazute la art. 38 alin. (1) Cod Fiscal.

Alte termene

De asemenea, formularul 100, pentru anumite obligatii bugetare, dupa caz, se depune astfel:

- pana la 25 decembrie inclusiv a anului in curs pentru anul urmator, pentru taxa privind activitatea de prospectiune, explorare si exploatare a resurselor minerale;

- pana la data de 25 a lunii urmatoare aprobarii repartitiei profitului, pentru obligatiile de plata reprezentand varsamintele din profitul net al regiilor autonome si dividendele de virat de catre societatile si companiile nationale si societatile cu capital majoritar de stat;

- pana la termenul de plata prevazut de lege, pentru urmatoarele obligatii de plata:impozit pe veniturile din dobanzi in cazul imprumuturilor acordate pe baza contractelor civile; impozit pe castigul din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, in cazul societatilor inchise si din transferul partilor sociale; impozit pe veniturile din lichidarea unei persoane juridice; taxe pentru organizarea si exploatarea jocurilor de noroc;

- pana la data de 25 a celei de-a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care se datoreaza contributia reprezentand contributia trimestriala datorata pentru medicamentele suportate din Fondului National Unic al Asigurarilor Sociale de Sanatate datorata de persoanele prevazute la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, cu completarile ulterioare;

- pina la data de 25 martie inclusiv a anului urmator, in cazul definitivarii impozitului pe profit anual datorat de catre contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. c) si e) Cod Fiscal din activitatile desfasurate in asociere. Formularul 100 va fi insotit si de formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor".

- pana la termenul de plata prevazut la art. 206^52 alin. (4) si (5) Cod Fiscal, pentru accizele datorate de operatorii economici, in situatiile prevazute la art. 206^7 alin. (1) lit. b) si c), alin. (7), ( 8) si (9).


Modalitatea de depunere

Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta care poate fi descarcat de pe websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice/Descarcare declaratii.

Formularul 100 se depune la unitatea fiscala competenta pentru administrarea creantelor fiscale datorate de catre contribuabili in format .pdf, cu fisier .xml atasat, pe suport CD, insotit de formatul hirtie, semnat si stampilat conform legii sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta.


Alte precizari

Pentru declararea obligatiilor de plata pentru aceeasi perioada de raportare, nu se utilizeaza simultan mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale, iar in cazul in care s-au folosit mai multe metode pentru aceeasi obligatie de plata si aceeasi perioada se va inregistra prima declaratie depusa.

In cazul in care in formularul 100 depus pentru o perioada de raportare nu au fost cuprinse toate impozitele si taxele pentru care exista obligatia declararii acestora, contribuabilul depune un formular referitor la aceeasi perioada de raportare pentru impozitele sau taxele nedeclarate initial.

Sursa: DGFP Valcea
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentar fiscal: Formular 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

11-Feb-2013

3RAOl5 vwspwwtzgkdi

11-Feb-2013

Yeah, about this guide, I came out something like 90% ovlreal conservative, which makes me think that if Mr and Mrs Duck and the Sexy Nurse and I ever meet, we may need to ban political discussions.





Subiectele saptamanii

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016