Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentar fiscal: Formular 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat

07-Ian-2013
5663
Va aducem la cunostinta ca prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.950/2012, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 887/27.12.201, a fost aprobat un nou model al formularului 100 si instructiunile de completare ale acestuia, pe care le prezentam in rezumat prin cele ce urmeaza.

Utilizarea formularului

Formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" va fi folosit pentru:


- declararea impozitelor si taxelor datorate incepand cu 1 ianuarie 2013;

- definitivarea impozitului pe profit anual datorat pentru anul 2012 de contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. c) si e) Cod Fiscal, respectiv de catre persoanele juridice straine si persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania intr-o asociere cu sau fara personalitate juridica si de catre persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate din asocieri fara personalitate juridica;


- declararea redeventelor rezultate din contractele de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola datorate incepand cu trimestrul IV 2012.

Termen de depunere

Formularul 100 se depune dupa cum urmeaza.

1. Lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare pentru obligatiile de plata reprezentand:

- impozit retinut la sursa conform legislatiei specifice privind impozitul pe venitul persoanelor fizice pentru veniturile din:arenda, dividende distribuite persoanelor fizice, dobanzi, castigul din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract precum si din orice alte operatiuni de acest gen, altele decit cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, premii, jocuri de noroc, transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, alte surse.

- accize;

- impozit la titeiul din productia interna;

- impozit pe dividende distribuite persoanelor juridice;

- impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti, persoane fizice/juridice, conform Titlului V Cod Fiscal sau conform conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state;

- varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate, conform legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata cu modificarile si completarile ulterioare;

- taxa anuala de autorizare a jocurilor de noroc, regularizata periodic, in functie de realizari:taxa de acces pentru jocurile de noroc;

- contributii pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate, prevazute de Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare;

2. Trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru obligatiile de plata reprezentand:

- plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual, datorate de societati comerciale bancare, persoane juridice romane si de sucursalele din Romania ale bancilor persoane juridice straine(trim.1-4);

- impozitul pe profit datorat de persoane juridice romane precum si de catre persoanele juridice cu sediul social in Romania, infiintate potrivit legislatiei europene (trim. I - III);

- plati anticipate, in contul impozitului pe profit, datorate conform Legii nr. 571/2003 efectuate de catre persoanele juridice, altele decat cele prevazute mai sus, precum si de catre persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene, care au optat pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial (trim. I - IV);

- impozitul pe profit din asociere datorat de persoane fizice rezidente si nerezidente;

- impozitul pe profit datorat de persoane juridice straine, altele decit cele de mai sus astfel:

- persoane juridice straine care desfasoara activitatea prin intermediul unui sediu permanent in Romania, care vand/cesioneaza proprietati imobiliare situate in Romania sau titluri de participare detinute la o persoana juridica romana, conform art. 13 lit. b) - d) Cod Fiscal - (trim. I - III) sau (trim. I - IV), dupa caz;

- plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual datorate de catre persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania si care au optat pentru declararea impozitului pe profit anual cu plati anticipate, efectuate trimestrial (trim. I - IV);

- impozit pe veniturile microintreprinderilor;

- redevente miniere si petroliere;

- redevente rezultate din contractele de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola.

- facilitatile fiscale prevazute la art. 38 alin. (1) Cod Fiscal.

Alte termene

De asemenea, formularul 100, pentru anumite obligatii bugetare, dupa caz, se depune astfel:

- pana la 25 decembrie inclusiv a anului in curs pentru anul urmator, pentru taxa privind activitatea de prospectiune, explorare si exploatare a resurselor minerale;

- pana la data de 25 a lunii urmatoare aprobarii repartitiei profitului, pentru obligatiile de plata reprezentand varsamintele din profitul net al regiilor autonome si dividendele de virat de catre societatile si companiile nationale si societatile cu capital majoritar de stat;

- pana la termenul de plata prevazut de lege, pentru urmatoarele obligatii de plata:impozit pe veniturile din dobanzi in cazul imprumuturilor acordate pe baza contractelor civile; impozit pe castigul din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, in cazul societatilor inchise si din transferul partilor sociale; impozit pe veniturile din lichidarea unei persoane juridice; taxe pentru organizarea si exploatarea jocurilor de noroc;

- pana la data de 25 a celei de-a doua luni urmatoare incheierii trimestrului pentru care se datoreaza contributia reprezentand contributia trimestriala datorata pentru medicamentele suportate din Fondului National Unic al Asigurarilor Sociale de Sanatate datorata de persoanele prevazute la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, cu completarile ulterioare;

- pina la data de 25 martie inclusiv a anului urmator, in cazul definitivarii impozitului pe profit anual datorat de catre contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. c) si e) Cod Fiscal din activitatile desfasurate in asociere. Formularul 100 va fi insotit si de formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor".

- pana la termenul de plata prevazut la art. 206^52 alin. (4) si (5) Cod Fiscal, pentru accizele datorate de operatorii economici, in situatiile prevazute la art. 206^7 alin. (1) lit. b) si c), alin. (7), ( 8) si (9).


Modalitatea de depunere

Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta care poate fi descarcat de pe websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice/Descarcare declaratii.

Formularul 100 se depune la unitatea fiscala competenta pentru administrarea creantelor fiscale datorate de catre contribuabili in format .pdf, cu fisier .xml atasat, pe suport CD, insotit de formatul hirtie, semnat si stampilat conform legii sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta.


Alte precizari

Pentru declararea obligatiilor de plata pentru aceeasi perioada de raportare, nu se utilizeaza simultan mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale, iar in cazul in care s-au folosit mai multe metode pentru aceeasi obligatie de plata si aceeasi perioada se va inregistra prima declaratie depusa.

In cazul in care in formularul 100 depus pentru o perioada de raportare nu au fost cuprinse toate impozitele si taxele pentru care exista obligatia declararii acestora, contribuabilul depune un formular referitor la aceeasi perioada de raportare pentru impozitele sau taxele nedeclarate initial.

Sursa: DGFP Valcea

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatie

    • Un nou sistem de calcul al impozitului pe constructii, care se aplica asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor inca din data de 31 decembrie a anului anterior, este un vigoare incepand cu 1 ianuarie 2025. Cum se va stabili impozitul, pana cand se va plati acesta, si cine are aceasta obligatie, vedem in randurile care urmeaza. Mentionam insa ca pentru a putea aplica aceste reglementari Ministerul Finantelor trebuie sa emita normele metodologice corespunzatoare. Din...» citeste mai departe aici

  • Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare

    • Angajatii sau administratorii firmelor care se deplaseaza in afara tarii in interes de serviciu sau pentru diverse misiuni sunt remunerati de angajatori cu diurna externa. Este extrem de important ca acesta sa fie calculata corespunzator, nu doar pentru respectarea reglementarilor fiscale, dar si pentru a evita posibile erori care ar putea afecta atat drepturile salariatului, cat si contabilitatea companiei. Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare In acest...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an

    • Inca din data de 1 ianuarie 2025 se aplica mai multe modificari in privinta impozitului pe veniturile microintreprinderii, pe care le vom enunta in continuarea articolului. Printre cele mai importante apare schimbarea cu privire la plafon, care a scazut de la 500.000 euro la 250.000 euro. Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an 1. Scade plafonul de venituri pentru a aplica pentru acest sistem de impozitare Astfel, o microintreprindere este o persoana juridica...» citeste mai departe aici

  • Actualizarea codului CAEN: Ce trebuie sa stie contribuabilii in 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, noua Clasificare a activitatilor din economia nationala - CAEN Rev.3 devine obligatorie pentru toti contribuabilii. In acext context, fiindca au aparut aceste actualizari prin Ordinul nr. 377/2024 al Institutului National de Statistica, persoanele fizice si juridice vor trebui sa actualizeze codul CAEN al obiectului de activitate, conform prevederilor legale. Actualizarea codului CAEN: Ce trebuie sa stie contribuabilii in 2025 Avand in vedere ca prin Ordinul...» citeste mai departe aici

  • Norme de venit 2025. LISTELE pe judete

    • Normele de venit reprezinta plafoane anuale stabilite de stat pentru determinarea impozitului pe venit la persoanele care desfasoara activitati independente. Exista anumite conditii ce trebuie indeplinite de contribuabili pentru aplicarea normelor de venit, vom analiza in acest articol principalele reglementari legislative si vom prezenta listele cu normele de venit stabilite in 2025 pentru fiecare judet. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016