Raportul Special
realizat de specialisti
Numeroasele formulare obligatorii folosite de orice departament contabil dintr-o firma sunt o sursa de nesiguranta si exista in permanenta teama de a nu gresi.
La toate acestea si la multe altele va raspund specialistii Rentrop & Straton in lucrarea dedicata: Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate
Documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
denumirea documentului;
denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care intocmeste documentul;
numarul documentului si data intocmirii acestuia;
mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
SAF-T Ghid de raportare corecta
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare.
Gandit si realizat pentru a veni in intampinarea neclaritatilor si nevoilor dvs.,lucrarea Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate va pune la dispozitie:
productie incasari si plati achizitii vanzari drepturi de personal deplasari interne si externe donatii acordate
mijloacele fixe bunurile de natura stocurilor avizele de insotire mijloacele banesti si decontarile salariile si drepturile de personal
Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate lamureste acum toate semnele de intrebare pe care in general, abrogarea unui ordin si introducerea unuia nou le genereaza.
Acesta aduce precizari clare legate de:
-conditiile privind intocmirea si utilizarea in circuit intern al documentelor justificative si contabile
-corectarea si reconstituirea documentelor
-pastrarea si arhivarea documentelor. Arhivarea electronica a documentelor
-cerintele obligatorii pentru programele informatice folosite
-eliminarea stampilei de pe formulare, dar si a obligativitatii semnaturii
-eliminarea cerintelor minimale obligatorii pentru fiecare formular (fie ele fise, registre sau jurnale)
-reglementarea elementelor principale specifice firmelor
-noile tipuri de documente care se vor pastra timp de 5 sau 10 ani
- eliminarea obligativitatii unor documente
-regimul documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse (conditii de actualizare, termene de reconstituire)
- conformitatea cu legea a ordinelor de deplasare, a chitantelor sau a deconturilor pentru operatiuni de participatie, chiar si in lipsa stampilei.
Sunt doar cateva dintre aspectele abordate, lamurite si exemplificate in aceasta lucrare. Pentru ca tot in CUPRINSUL ACESTEI LUCRARI gasiti si nomenclatorul documentelor financiar-contabile obligatorii. Comandati acum lucrarea dvs.! Va ofera tot ceea ce dvs., contabil, trebuie sa cunoasteti pentru a va desfasura activitatea profesionist, in ritm alert si eficient!
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Transfer cladire intre societatea mama si sucursala. Document justificativMonografie contabila indemnizatie somaj tehnic, zile libere, decontare 41.5% din salariu. Corectare bilantNoutati Legislatie Fiscala 17 - 21 august 2009 - parta a II-aOUG 110/2021 prevede zile libere si INDEMNIZATII pentru parintii care stau acasa. Ce conditii trebuie sa fie indepliniteLivrare intracomunitara. Corectie in cazul unui cod invalid de TVAUltimele articole
Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Plafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legiiDecontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileMODEL contract creditare societateDeductibilitate cheltuieli cu combustibilul. Monografie contabilaArticole similare
Comunicat MFP: Discutii la Atena privind situatia economica si ajustarea fiscalaObligatiile operatorilor economici cu privire la intocmirea raportarilor anualeNoile beneficii de care se bucura firmele dupa reducerea impozitului pe dividendeNoile masuri fiscale ale Guvernului, promulgate de Presedinte. Care sunt cele mai importante modificariNoutati fiscal-contabile in 2014: Cazuri practice lamuritoareUltimele articole
Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscalDeclaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriImpozit pe profit: D101 si D101 Grup Fiscal, MODIFICATE de ANAF. Noi instructiuni de completareAccize mai mari din 2025! Ultimele reglementari si noutati pentru anul acestaBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareSfaturi de la experti
Achizitie intracomunitara de bunuri
Intrebare: In declaratia 390 ce fel de bunuri se declara? Am cumparat un acumulator de 150 lei. Il consideram bun cumparat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am o sucursala a unei asociatii care, incepand cu 01.01.2025, nu va mai avea 5 angajati. Sucursala este in Brasov, iar societatea mama este in Bucuresti. In mod normal, ar trebui completata declaratia 010 (700) si ar trebui retras...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA