Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentele justificative in contabilitate. Tot ce trebuie sa stii despre ele

28-Iul-2023
2561
Documentele justificative in contabilitate. Tot ce trebuie sa stii despre ele

Numeroasele formulare obligatorii folosite de orice departament contabil dintr-o firma sunt o sursa de nesiguranta si exista in permanenta teama de a nu gresi.

  • Mai trebuie sau nu stampila? Dar semnatura e obligatorie? Cand?
  • Care sunt acum cerintele minimale? Nu mai exista?
  • Dar despre elementele principale ce trebuie sa figureze pe documente ce ne puteti spune?
  • Documente pe suport electronic sau pe hartie? Sau… si, si? Cum e corect?
  • Despre noile norme de emitere a documentelor, ce ne puteti spune?
  • Chiar dispare Registrul de incasari si plati?

La toate acestea si la multe altele va raspund specialistii Rentrop & Straton in lucrarea dedicata: Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate

Documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:

denumirea documentului;

denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care intocmeste documentul;

numarul documentului si data intocmirii acestuia;

mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);

continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;

datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;

numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare.

Gandit si realizat pentru a veni in intampinarea neclaritatilor si nevoilor dvs.,lucrarea Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate va pune la dispozitie:

  • Continut editabil: modele de documente financiar-contabile gata de personalizat si tiparit
  • Nomenclatorul documentelor financiar-contabile: contine toate documentele de care aveti nevoie dvs., contabilii, in activitatea dvs. zilnica, grupate pe categorii de activitati:

 productie incasari si plati achizitii vanzari drepturi de personal deplasari interne si externe donatii acordate

  • Regimul intern pentru circuitul documentelor financiar-contabile privind:

mijloacele fixe bunurile de natura stocurilor avizele de insotire mijloacele banesti si decontarile salariile si drepturile de personal

  • Recomandari privind intocmirea si utilizarea acestor documente
  • Noutati privind regimul de pastrare si arhivare a documentelor, arhivarea electronica
  • Sfaturi privind rezolvarea unor situatii sensibile: corectarea si reconstituirea documentelor

Vreti sa scapati de bataia de cap privind orice document justificativ pe care il aveti de intocmit? Comandati acum lucrarea dvs. Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate! Raspunde oricarei intrebari pe care o formulati legat de acestea si va ajuta sa le aveti gata completate si tiparite, click«

Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate lamureste acum toate semnele de intrebare pe care in general, abrogarea unui ordin si introducerea unuia nou le genereaza.

Acesta aduce precizari clare legate de:

 -conditiile privind intocmirea si utilizarea in circuit intern al documentelor justificative si contabile
-corectarea si reconstituirea documentelor
-pastrarea si arhivarea documentelor. Arhivarea electronica a documentelor
-cerintele obligatorii pentru programele informatice folosite
-eliminarea stampilei de pe formulare, dar si a obligativitatii semnaturii
-eliminarea cerintelor minimale obligatorii pentru fiecare formular (fie ele fise, registre sau jurnale)
-reglementarea elementelor principale specifice firmelor
-noile tipuri de documente care se vor pastra timp de 5 sau 10 ani
- eliminarea obligativitatii unor documente
-regimul documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse (conditii de actualizare, termene de reconstituire)
- conformitatea cu legea a ordinelor de deplasare, a chitantelor sau a deconturilor pentru operatiuni de participatie, chiar si in lipsa stampilei.


Sunt doar cateva dintre aspectele abordate, lamurite si exemplificate in aceasta lucrare. Pentru ca tot in CUPRINSUL ACESTEI LUCRARI gasiti si nomenclatorul documentelor financiar-contabile obligatorii. Comandati acum lucrarea dvs.! Va ofera tot ceea ce dvs., contabil, trebuie sa cunoasteti pentru a va desfasura activitatea profesionist, in ritm alert si eficient!  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, salariul minim brut pe tara a crescut de la 1 ianuarie 2025 si a ajuns la suma de 4.050 lei. In acest context ITM Caras Severin aduce mai multe precizari importante pentru firme. Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele In raport de dispozitiile art.1 din HG nr. 1506/2024 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, de la 1 ianuarie 2025, salariul de baza minim brut pe ? ara...» citeste mai departe aici

  • SAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, firmele mici capata si ele obligatia de a depune fisierul SAF-T (Declaratia 406), asa cum s-a stabilit prin Ordinul ANAF nr. 1.783/2021. Practic, vorbim de ultima etapa majora a calendarului de implementare a raportarii SAF-T in Romania, obligatia fiind deja in vigoare pentru contribuabilii mari si cei mijlocii, din 2022, respectiv 2023. Ce amenzi se aplica pentru nerespectarea legii? Reamintim ca SAF-T este un fisier in format electronic, standardizat international,...» citeste mai departe aici

  • NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025 Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. Obligatia vizeaza companiile inregistrate direct, prin reprezentant fiscal sau cele cu sedii fixe in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016