Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila

13-Aug-2018
6082

Atunci cand o companie isi caseaza bunurile, trebuie sa se tina cont de faptul ca scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic si este nevoie de o serie de documente.

Iata ce spun specialistii nostri despre documentele care trebuie sa stea la baza casarii unor mijloace fixe integral amortizate si iesite din uz.

Raspunsul specialistului

Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic.

Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.

Pentru casare unui mijloc fix trebuie efectuate urmatoarele formalitati:
• incheierea unui proces verbal de constatare a deprecierii activului si formularea propunerii de casare cu motivarea acesteia. De regula, o astfel de constatare se efectueaza in cadrul inventarierii anuale a patrimoniului.
• aprobarea propunerii de casare de catre conducatorul firmei;


• desemnarea unei comisii de casare pe baza deciziei emise de catre conducatorul firmei;
• casarea efectiva si incheierea unui Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe.

Un model de proces-verbal regasiti in OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile la Nomenclatorul documentelor financiar-contabile intitulat "Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri si materiale, cod 14-2-3/aA.

In Contabilitate, casarea mijloacelor fixe se inregistreaza:
28xx = 2xxx
6583 = 2xxx (daca nu a fost complet amortizat)

Potrivit art. 25 alin (4) lit. c) punctul 3 din Codul fiscal, cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, (daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII) nu sunt deductibile la calculul rezultatului fiscal. Acestea sunt deductibile pentru cazul in care stocurile/mijloacele fixe amortizabile,au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii. 

Potrivit art.305 alin.(4) lit. d) punctul 4 din Codul fiscal, ajustarea taxei deductibile se efectueaza in situatia in care bunul de capital isi inceteaza existenta,cu exceptia cazului in care bunul de capital este casat. Casarea activelor corporale fixe care sunt bunuri de capital in conformitate cu prevederile art. 305 alin.(1) lit. a) din Codul fiscal nu implica efectuarea de ajustari ale taxei deduse.Prin casare, in sensul TVA, se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia, indiferent daca partile componente rezultate sunt sau nu sunt valorificate, conform punctului 79 alin. (17) din Norme.

In urma casarii mijloacelor fixe, rezulta deseuri.

Procesul-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe (Cod 14-2-3/aA) serveste ca:
-document de constatare a indeplinirii conditiilor necesare scoaterii din functiune a
mijloacelor fixe, potrivit dispozitiilor legale;
- document de consemnare a scoaterii efective din functiune a mijloacelor fixe;
- document de predare la magazie a ansamblelor, subansamblelor, pieselor
componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe.

Aceste bunuri exista inca in societate,chiar daca nu mai sunt mijloace fixe,au rezultat produse reziduale.
Cu ajutorul contului 346 "Produse reziduale" se tine evidenta existentei si miscarii stocurilor de produse reziduale (rebuturi, materiale recuperabile sau deseuri). In debitul contului 346 "Produse reziduale" se inregistreaza valoarea la pret de inregistrare a produselor reziduale intrate in gestiune din productie proprie (711):
346 = 711 valoarea deseurilor

Predarea deseurilor catre REMAT se supune taxelor de mediu.

Vanzarea deseurilor catre unitatea colectoare/valorificatoare, prin emiterea unei facturi fara tva (pentru vanzarea deseurilor se aplica taxare inversa, conform art.331 din Codul fiscal), cu evidentierea distincta in factura a cotei de 3% reprezentand fondul de mediu:
461/4111 = 703

si
711 = 346

Incasarea facturii, mai putin a cotei din veniturile realizate de unitatea detinatoare reprezentand suma necesara constituirii fondului pentru mediu, potrivit legii. Diferenta dintre valoarea totala a facturii si cota retinuta prin stopaj la sursa de catre unitatea colectoare/valorificatoare se inregistreaza la cheltuieli, utilizand formula contabila:
% = 461/4111
5121
635/652

In concluzie, pentru casare unui mijloc fix trebuie efectuate urmatoarele formalitati:
• incheierea unui proces verbal de constatare a deprecierii activului si formularea propunerii de casare cu motivarea acesteia. De regula, o astfel de constatare se efectueaza in cadrul inventarierii anuale a patrimoniului.
• aprobarea propunerii de casare de catre conducatorul firmei;
• desemnarea unei comisii de casare pe baza deciziei emise de catre conducatorul firmei;
• casarea efectiva si incheierea unui Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe.

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • NOUA sesiune de asistenta online de la ANAF: Completarea si depunerea Declaratiei Unice in 2019
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat miercuri, 20 martie 2019, o noua sesiune de asistenta online pe tema "Completarea si depunerea declaratiei unice pentru declararea impozitului pe veniturile estimate/ norma de venit a se realiza in Romania si contributiile sociale datorate in anul 2019". Foarte multi contribuabili au fost interesati de aceasta sesiune, insa, deocamdata, ANAF nu a oferit prea multe raspunsuri. Cu toate astea, exista promisiunea ca toate intrebarile care...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre amnistia fiscala: Pana in aprilie, vreau sa o avem in Guvern
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat, marti, 19 martie, ca pana in luna aprilie este posibil sa “avem” amnistia fiscala in Guvern, aceasta vizand atat mediul privat, cat si pe cel de stat. „Amnistia fiscala vine curand. Cei care ne urmaresc sa nu creada ca pot sa nu plateasca la stat. Este pentru trecut. Aceasta propunere va fi foarte bine primita de mediul de afaceri. Va fi valabila si pentru cei care sunt in esalonari. In aprilie, vreau sa o avem in...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri 0 in anumite luni. Cum se acorda scutirile prevazute de OUG 114
    • "O societate din domeniul constructiilor (arhitectura) nu a realizat in luna ianuarie 2019 venituri, a avut CA pe luna ianuarie 0. In luna anterioara, decembrie 2018, a realizat CA aferenta codului CAEN 7111. Pentru luna ianuarie se aplica scutirea/facilitatea din domeniul constructiilor valabila incepand cu luna ianuarie 2019. Dar daca in luna februarie aceeasi societate realizeaza CA exclusiva in domeniul constructiilor, apoi in luna martie are CA=0, se aplica scutirea/facilitatea din domeniul...» citeste mai departe aici

  • Modele de documente utile pentru asociatiile de proprietari
    • Va ocupati de o asociatie de proprietari? Atunci trebuie sa aveti toate aceste documente completate corect. Sunt nici mai mult nici mai putin de 37. Dar vestea buna este ca le puteti avea pe toate cele 37 de documente gata redactate, in concordanta perfecta cu prevederile Legii 196/2018! Folositi lucrarea pe stick 37 documente utile in asociatiile de proprietari ...detalii complete gasiti aici >>click» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016