Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila

14-Iun-2023
83532
Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila

Atunci cand o companie isi caseaza bunurile, trebuie sa tina cont de faptul ca scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se poate face prin propria procedura de casare/declasare a mijloacelor fixe si ca are nevoie si de o serie de documente.

Cum se face casarea mijloacelor fixe

Fiecare entitate isi stabileste propria procedura de casare/declasare a mijloacelor fixe.

Operatiunea de declasare a mijloacelor fixe se poate initia ca urmare:

- fie a operatiunii de inventariere efectuata in conformitate cu prevederile O.M.F.P. nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii,

- fie in baza unei documentatii care poate sa contina, dupa caz: nota privind starea tehnica a mijlocului fix propus a fi scos din functiune, deviz estimativ al reparatiei capitale, act constatator al avariei, avize, nota justificativa privind descrierea degradarii bunurilor materiale, specificatia bunurilor materiale propuse pentru declasare etc.

Documente necesare casare mijloace fixe

Pentru casare se intocmeste Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasarea unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA) prevazut de O.M.F.P. nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.

Acest document serveste ca:

  • document de constatare a indeplinirii conditiilor necesare scoaterii din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta si de declasare a unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, potrivit dispozitiilor legale;

Cum sa fiscalizati corect si profitabil mijloacele fixe de care dispuneti? Vedeti lucrarea MANUALUL MIJLOACELOR FIXE pentru 2023, AICI»

  • document de consemnare a scoaterii efective din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta sau de declasare a altor bunuri materiale;
  • document de predare la magazie a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe;
  • document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate.

Distrugerea bunului se poate realiza:

  •  fie de catre entitate, cu mijloace proprii, printr-o comisie stabilita in acest sens, care va intocmi un proces verbal in consecinta si in care se va stabili, printre altele, modalitatea de distrugere.

Atentie! In cazul in care distrugerea se face cu mijloace proprii se vor avea in vedere prevederile legislatiei privind regimul deseurilor si protectia mediului, in functie de natura bunurilor. Spre exemplu, aceasta optiune nu se poate aplica in cazul aparaturii electrice si electronice. Aceasta deoarece, conform art. 39 alin. (2) din O.U.G. nr. 5/2015 persoanele fizice si juridice care detin DEEE, inclusiv cele provenite de la EEE importate pentru folosinta proprie, au obligatia de a preda DEEE catre sistemele de colectare prevazute de aceasta ordonanta de urgenta. Pentru incalcarea acestor prevederi persoanele juridice se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei.

  • fie prin predarea bunurilor catre centre specializate, caz in care se va intocmi un Aviz de insotire a marfii in care se va face mentiunea “Fara factura – Bunuri predate pentru distrugere".
Cum sa fiscalizati corect si profitabil mijloacele fixe de care dispuneti? Vedeti lucrarea MANUALUL MIJLOACELOR FIXE pentru 2023, AICI»

Monografie contabila casare mijloace fixe

Casare mijloc fix cu valorificarea componentelor rezultate din dezmembrare

Scoaterea din evidenta a mijlocului fix:

% = 21xx

Imobilizari corprale

281x - valoarea amortizata

Amortizari privind imobilizarile corporale

6583 - valoarea neamortizata

Cheltuieli privind activele cedate si alte operatii de capita

Inregistrarea cheltuielilor ocazionate de casare:

6588 = 302

Alte cheltuieli de exploatare Materiale consumabile”

Deseuri si piese de schimb recuperate din dezmembrari - la valoare justa:

346 = 7588

Produse reziduale Alte venituri din exploatare

3024 = 7588

Piese de schimb Alte venituri din exploatare

Valorificarea deseurilor prin vanzare, la pretul de vanzare:

4111 = 703

Clienti Venituri din vanzareamproduselor reziduale”

Descarcarea gestiunii de produsele vandute, la valoarea contabila:

658 = 346

Alte cheltuieli de exploatare Produse reziduale”

Incasarea facturii

5121 = 4111

Casa in lei Clienti

Contributia de 2% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor datorata Fondului pentru mediu conform O.U.G. nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, astfel cum a fost modificata prin O.U.G. nr. 50/2019.

Sunt obligati la plata contributiei de 2% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor detinatorii deseurilor, persoane fizice sau juridice.

De la plata acestei contributii sunt exceptati operatorii economici din industria nationala de aparare inscrisi, in conditiile legii, in registrul operatorilor economici si al capacitatilor de productie si/sau servicii pentru aparare.

Contributia de 2% nu se datoreaza pentru veniturile realizate de catre operatorii economici cu capital integral sau majoritar de stat din vanzarea deseurilor provenite din sistemul de aparare.

Continuarea, in lucrarea MANUALUL MIJLOACELOR FIXE, click AICI>>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 anumite persoane care obtin venituri din chirii vor avea o noua obligatie catre ANAF: depunerea unei cereri de inregistrare pentru contractele de locatiune. Este vorba despre contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun, pentru a se desemna proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care sa indeplineasca obligatia inregistrarii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAF

    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.128/2024 s-a stabilit ca pentru contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun,...» citeste mai departe aici

  • Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscale

    • Prescrierea datoriilor fiscale este un subiect de interes major pentru contribuabili, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Aceasta procedura reglementata de legislatia fiscala defineste termenul in care ANAF poate recupera obligatiile fiscale restante si conditiile in care acestea devin nule din punct de vedere juridic. In acest articol, vom analiza ce inseamna prescrierea datoriilor fiscale, in cat timp se prescriu datoriile fiscale.» citeste mai departe aici

  • Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)

    • Legea 299/2024 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990 a introdus si reglementarea conform careia actionarii unor societati pot vota online sau prin corespondenta la Adunarile Generale. Legea nr. 299/2024 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 1212 din 3 decembrie 2024. Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016