Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentele pentru autorizarea contractarii sau garantarii unei finantari rambursabile -modificate (Proiect de Hotarare)

27-Feb-2020
424

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale - publicat in data de 26 februarie 2020.

Prin proiectul de act normativ se propune modificarea si completarea Hotarârii Guvernului nr. 9/2007 in vederea clarificarii si adaptarii continutului documentatiei necesare pentru obtinerea autorizarii contractarii sau garantarii de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale de finantari rambursabile.

Modificari propuse:
-ordonatorul principal de credite raspunde pentru incadrarea cheltuielilor efectuate din finantarile rambursabile contractate/garantate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale in sumele autorizate de CAIL;
- Presedintele Comisiei este secretarul de stat cu atributii de coordonare a datoriei publice din Ministerul Finantelor Publice;
In situatia in care nu este desemnat un secretar de stat cu atributii de coordonare a datoriei publice, ministrul finantelor publice va desemna un secretar de stat care sa exercite atributia de presedinte al Comisiei;
-se va completa lista documentelor necesare a fi prezentate de catre unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala care solicita CAIL autorizarea contractarii/garantarii unui imprumut,cu declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite;
-sunt exceptate de la prevederile alin. (5) lit. j) si k) unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care se afla in procedura de criza financiara sau insolventa si care solicita imprumuturi ori garantii pentru refinantarea datoriei publice locale, potrivit planului de redresare a crizei financiare sau a insolventei, dupa caz, precum si cele care contracteaza/garanteaza finantari rambursabile pentru asigurarea prefinantarii si/sau cofinantarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de preaderare si postaderare de la Uniunea Europeana.

Totodata, prin propunerile de modificare se simplifica continutul documentatiei in cazul solicitarilor pentru autorizarea contractarii/garantarii de finantari rambursabile destinate realizarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeana
In acest caz este eliminata depunerea declaratiei ordonatorului principal de credite prin care se mentioneaza ca unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala nu inregistreaza deficit al sectiunii de functionare la finele anului anterior celui pentru care se solicita autorizarea.

Pentru a vedea actul normativ, click AICI.

Situatia actuala:

Conform dispozitiilor art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile administrativ-teritoriale pot contracta sau garanta finantari rambursabile, interne sau externe, pe termen scurt, mediu si lung, pentru realizarea de investitii publice de interes local, precum si pentru refinantarea datoriei publice locale, in conditiile legii, numai cu avizul comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.

Constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale (CAIL) au fost aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 9/2007, cu modificarile si completarile ulterioare. Actul normativ mentionat cuprinde continutul si forma documentatiei in baza careia unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, solicita CAIL autorizarea contractarii sau garantarii unei finantari rambursabile. 

CAIL autorizeaza finantarile rambursabile care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, reprezentand datorie publica locala, precum si tragerile ce se pot efectua din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate si in limita carora se pot efectua plati, cu incadrarea in limitele anuale, in conditiile legii.
Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede la art. 63 alin. (41) ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au inregistrat plati restante la data de 31 decembrie a anului anterior, neachitate pana la data solicitarii avizului CAIL, sau care au inregistrat deficit al sectiunii de functionare la sfarsitul anului anterior solicitarii nu au dreptul la contractarea sau garantarea de imprumuturi, cu exceptiile prevazute la alin. (42) si (51) ale aceluiasi articol.

Art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale beneficiare ale finantarilor acordate din Fondul de Dezvoltare si Investitii (FDI) nu pot contracta imprumuturi pe o perioada fixa de 20 de ani sau pana cand valoarea contributiei virate in conditiile art. 7 din ordonanta este egala cu valoarea grantului primit, cu exceptia imprumuturilor aferente implementarii proiectelor cu finantare din fonduri europene si refinantarea imprumuturilor contractate anterior datei la care se semneaza contractul de finantare din FDI.

Pentru a consulta nota de fundamentare, click AICI.

Descarcati Declaratia pe proprie raspundere, AICI.

 

Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentele pentru autorizarea contractarii sau garantarii unei finantari rambursabile -modificate (Proiect de Hotarare)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016