Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
In cazul urmator, avem o societate inactiva din data de 06.05.2016 care are codul de TVA anulat din oficiu datorita expirarii sediului social. Vom vedea cum face facturile de vanzare cu mentiunea ca, in mod normal, ar fi avut total = baza + TVA adica 100 lei = 83,33 lei + 16,67 lei, stabilind daca in prezent in Declaratia 311 TVA aplica la 100 lei sau la 83,33 lei si daca va avea TVA de plata 20 lei sau 16,67 lei.
De asemenea, stabilim daca in cazul impozitului pe venitul microintreprinderilor firma are 3% x 100 lei (total) sau 3% x 83,33 lei (baza) si daca fiind anulat din oficiu TVA mai trebuie facuta ajustare TVA si cand se va face.
La momentul anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA, persoana impozabila trebuie sa ajusteze suma TVA dedusa la data achizitiei bunului mobil sau imobil existent in patrimoniu la data anularii codului de TVA. Ajustarea se efectueaza dupa cum urmeaza:
- in cazul marfurilor, ajustarea se efectueaza conform prevederilor art. 304 "Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital" si pct. 78 din normele de aplicare, la valoarea stocului.
- in cazul mijloacelor fixe care nu sunt de natura bunurilor de capital ajustarea se efectueaza conform prevederilor art. 304 "Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital" si pct. 78 din normele de aplicare. Ajustarea se efectueaza la valoarea ramasa de amortizat la data anularii codului de TVA;
- in cazul mijloacelor fixe care sunt de natura bunurilor de capital, altele decat bunurile imobile, ajustare se efectueaza pentru o perioada de 5 ani conform prevederilor art. 305 " Ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital" si pct. 79 din normele de aplicare;
- in cazul bunurilor de capital de natura bunurilor imobile, ajustarea se efectueaza pentru o perioada de 20 ani, conform prevederilor art. 305 si pct. 79 din normele de aplicare. Deci, ajustarea se efectueaza in cadrul perioadei de ajustare de 20 de ani, calculata incepand cu data de 1 ianuarie a anului in care bunurile sunt construite si receptionate si se efectueaza direct proportional cu perioada de neutilizare a constructiei in regim de taxare.
Astfel, daca mijloacele fixe sunt de natura bunurilor de capital, ajustarea se efectueaza pentru fiecare an din cadrul perioadei de ajustare ramase in care bunurile nu sunt utilizate pentru realizarea de operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Contractul individual de munca. 10 ALTERNATIVE complet legale pe timp de crizaRo e-Factura. Se pot acorda amenzi pentru facturile inregistrate care NU sunt in format XML?Divizare partiala - EFECTE FISCALE si contabileRevista Romana de Fiscalitate nr. 37, Martie 2010Articole similare
Reduceri comerciale la vanzare bunuri in sistemul buy back. Ce implicatii fiscale apar?Factura de penalitati emisa. Putem inregistra veniturile din penalitati? Cum procedam corect, fara a incalca legea?Peste 30 de noutati cu implicatii fiscale majore au fost aduse de OG 8/2021 si OG 11/2021. Explicatii + spete practiceEvenimente ulterioare datei bilantului. Care sunt implicatiile fiscale?Care este baza legala pentru trecerea la venituri a subventiei nerambursabile?Ultimele articole
Prosumator. Studii de caz utile si monografii contabile pentru specialistiImpozitul minim, modificat prin Legea nr. 296/2023! Solutii pentru cele 14 neclaritati majore care apar in practicaSolutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in actvitati de transport si logisticaObligatii fiscale si contabile privind beneficiile acordate salariatilorLeasingul operational - tot ce trebuie sa stiiArticole similare
Furnizor cu cod TVA anulat. Ce consecinte fiscale apar pentru cumparator?Facturi emise inainte de ANULAREA CODULUI DE TVA. Cum gestionam TVA-ul?Reintregistrarea in scopuri de TVA dupa anulare. Care e procedura?7 situatii in care codul de TVA se poate anulaNoutati Registrul de evidenta fiscala si alte modificari aduse de OUG nr. 80/2014Ultimele articole
BLACK FRIDAY a inceput cu reduceri de pana la 87% pentru sute de lucrari de fiscalitate! Transportul este GRATUIT la orice comandaOferte de PASTE: REDUCERI de pana la 80% si transport GRATUIT la toate produsele fiscal-contabileNoutati privind TVA la incasare. Legislatia aferenta a fost modificata in luna MARTIE 2021Controale TVA in 2021. Care sunt situatiile in care codul de TVA se poate anula?Cine are obligatia depunerii declaratiilor 307 si 311 si care este termenul limita? Precizari ANAFSfaturi de la experti
Primire sponsorizare in valuta
Intrebare: Un ONG primeste o sponsorizare din partea unei persoane fizice cu domiciliul in Romania. Este corect ca plata sponsorizarii sa se faca in valuta, prin virament bancar, din contul persoanei fizice deschis in valuta in contul ONG,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O firma platitoare de impozit pe profit are vanzare catre un tert care in decursul lunii septembrie devine inactiv. Cum tratez din punct de vedere fiscal vanzarea catre acel tert dupa ce a adevenit inactiv, intrucat factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA