Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Efectele noului impozit pe cifra de afaceri in functie de tipul firmei. In plus, val masiv de concedieri daca salariul minim creste la 1.900 lei

30-Oct-2017
956

Firmele din Romania cu venituri sub un milion de euro ar putea plati din 2018 un impozit pe cifra de afaceri de 1%, alaturi de obligatia de a majora, din prima zi a anului, salariul minim pe economie de la 1.450 lei cat este in prezent pana la 1.900 lei. La polul opus, o majorare care ar fi putut fi sustinuta de la bugetul de stat este una infima: indemnizatia minima pentru cresterea copilului ar urma sa se majoreze de la 1.233 la 1.250 de lei., cu doar 17 lei. 

Iancu Guda, presedintele Asociatiei Analistilor Financiar-Bancari din Romania (AAFBR) si lector la Institutul Bancar Roman (IBR), considera ca firmele cu venituri sub 1 milion de euro vor anula majoritatea contractelor de munca, dupa masurile anuntate de Guvern si daca acestea vor intra in vigoare. Se estimeaza ca schimbarile vor avea un impact direct asupra a 90% dintre companiile active in Romania.

"Firmele cu venituri intre 0-500.000 euro, care inregistreaza zero angajati, vor fi influentate pozitiv, deoarece acestea platesc astazi un impozit de 3% din cifra de afaceri, care urmeaza sa fie redus la 1% prin noile reglementari. 104.097 de firme se regasesc in aceasta situatie. Considerand noile reglementari fiscale propuse, aceste companii vor plati un impozit pe cifra de afaceri de trei ori mai mic, scaderea estimata (bazata pe veniturile inregistrate in anul 2016) fiind de la 342 milioane lei (aferent impozitului actual) la 114 milioane lei (estimarile privind impozitul nou)", arata Guda, citat de Agerpres.

Nu vor fi afectate nici firmele cu cel putin un angajat, deoarece acestea au si in prezent un impozit de 1% pe cifra de afaceri (291.937 de firme sunt in aceasta situatie).


Iata insa si efectele negative ale aplicarii unui impozit de 1% pe cifra de afaceri pentru companiile cu venituri sub 1 milion de euro:

Presedintele AAFBR a explicat, citat de aceeasi sursa, ca firmele cu venituri intre 500.000 si 1.000.000 de euro platesc in conditiile actuale un impozit de 16% aplicat profitului brut.

"Astfel, trecerea la impozitul de 1% pe cifra de afaceri va avea un impact diferentiat in functie de profitabilitatea acestora. Firmele care inregistreaza pierderi vor inregistra costuri fiscale mai mari, deoarece in momentul de fata acestea nu platesc impozit pe profit. Un numar de 2.177 de companii se regasesc in aceasta situatie si vor plati un impozit suplimentar de 68 milioane lei incepand cu anul 2018.

Firmele care inregistreaza o margine a profitului brut intre 0% - 6,25% vor inregistra costuri fiscale mai mari, deoarece impozitul de 16% aplicat profitului brut este inferior impozitului de 1% aplicat cifrei de afaceri. Un numar de 8.239 de companii se regasesc in aceasta situatie, acestea inregistrand costuri fiscale in crestere de la 110 milioane lei (aferente activitatii desfasurate in anul 2016) la 260 milioane lei (aferente estimarilor pe acelasi venit si profit brut, dar considerand noul nivel de impozit)".

Totodata, acesta atrage atentia ca firmele care inregistreaza o margine a profitului brut peste 6,25% vor inregistra costuri fiscale mai mici, deoarece impozitul de 16% aplicat profitului brut este superior impozitului de 1% aplicat cifrei de afaceri. Un numar total de 9.247 companii se regasesc in aceasta situatie (4.853 inregistrand un profit brut intre 6,25% - 15% si 4.394 un profit brut peste 15%). Aceste companii vor plati un impozit estimat de 292 milioane lei, comparativ cu 915 milioane lei in momentul de fata.

"Astfel, din totalul celor 415.698 companii cu venituri sub 1 milion de euro, aproximativ 70% vor plati un impozit identic cu cel actual, 27% vor inregistra un impozit inferior si doar 3% vor plati un impozit mai mare. Mai exact, impozitul total platit de toate companiile care inregistreaza o cifra de afaceri sub 1 milion euro urmeaza sa scada de la 2,476 miliarde lei (aferent activitatii desfasurate in anul 2016) la 1,845 miliarde lei (conform estimarilor realizate in baza noului impozit), impactul bugetar negativ asupra incasarilor impozitului asupra acestor companii fiind de 631 milioane lei", a explicat presedintele AAFBR, pentru Agerpres.

In plus, Iancu Guda atrage atentia ca respectiva cota unica de impozitare a cifrei de afaceri cu 1% pentru toate companiile care inregistreaza venituri sub pragul de 1 milion euro poate reprezenta o pierdere a motivarii fiscale privind politica de angajare pentru companiile care inregistrau un singur angajat.

"Astfel, in baza Codului fiscal valabil in momentul de fata, companiile cu venituri sub 500.000 de euro platesc impozit pe cifra de afaceri in valoare de 1% daca au cel putin un angajat. Exista 112.153 de companii in aceasta situatie, care prefera sa inregistreze un angajat (probabil, de cele mai multe ori, acesta fiind actionarul companiei platit la nivelul salariului minim pe economie), deoarece costurile suplimentare cu cei 112.153 angajati (211 milioane lei estimate la nivelul salariului minim pe economie actual) sunt acoperite de impozitul inferior de 1% comparativ cu 3% daca nu ar avea nici un angajat (optimizarea fiscala fiind de la 481 milioane lei la 160 milioane lei, deci 321 milioane lei taxe mai mici). In noul context, in care impozitul pe cifra de afaceri este de 1% pentru toate companiile cu venituri sub 1 milioane euro (indiferent de numarul de angajati) si salariul minim brut pe economie creste la 1.900 lei, probabil aceste companii vor anula majoritatea contractelor de munca cu personalul respectiv", se arata in studiul intocmit de Iancu Guda si citat de aceeasi sursa.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Efectele noului impozit pe cifra de afaceri in functie de tipul firmei. In plus, val masiv de concedieri daca salariul minim creste la 1.900 lei":
Rating:

Nota: 2.25 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016