Elemente pe care trebuie sa le contina in mod OBLIGATORIU factura
Mai este nevoie sa trecem pe factura datele angajatului care intocmeste factura? Intreb si din perspectiva aplicarii normelor GDPR.
Raspunsul consultantului fiscal Ionut Jinga:
Potrivit art 319 alin 20 din Codul fiscal:
,,Factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
a) numarul de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, in masura in care aceasta data este anterioara datei emiterii facturii;
d) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
e) denumirea/numele furnizorului/prestatorului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 316, ale reprezentantului fiscal;
f) denumirea/numele si adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al beneficiarului, daca acesta este o persoana impozabila ori o persoana juridica neimpozabila;
g) denumirea/numele beneficiarului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 316 ale reprezentantului fiscal;
h) denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile prevazute la art. 266 alin. (3) in definirea bunurilor, in cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;
i) baza de impozitare a bunurilor si serviciilor ori, dupa caz, avansurile facturate, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret, in cazul in care acestea nu sunt incluse in pretul unitar;
j) indicarea cotei de taxa aplicate si a sumei taxei colectate, exprimate in lei, in functie de cotele taxei;
k) In cazul in care factura este emisa de beneficiar in numele si in contul furnizorului, mentiunea "autofactura;"
l) In cazul in care este aplicabila o scutire de taxa, trimiterea la dispozitiile aplicabile din prezentul titlu ori din Directiva 112 sau orice alta mentiune din care sa rezulte ca livrarea de bunuri ori prestarea de servicii face obiectul unei scutiri;
m) In cazul in care clientul este persoana obligata la plata TVA, mentiunea "taxare inversa";
n) In cazul in care se aplica regimul special pentru agentiile de turism, mentiunea "regimul marjei - agentii de turism";
o) daca se aplica unul dintre regimurile speciale pentru bunuri second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati, una dintre mentiunile "regimul marjei - bunuri second-hand", "regimul marjei - opere de arta" sau "regimul marjei - obiecte de colectie si antichitati", dupa caz;
p) In cazul in care exigibilitatea TVA intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, mentiunea "TVA la incasare";
r) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi ori documente pentru aceeasi operatiune’’.
Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta ca nu este obligatoriu sa inscrieti in factura datele angajatului care o intocmeste, in schimb trebuie sa mentionati continutul minim de elemente precizate mai sus.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sucursale ONG
Intrebare: Am o sucursala a unei asociatii care, incepand cu 01.01.2025, nu va mai avea 5 angajati. Sucursala este in Brasov, iar societatea mama este in Bucuresti. In mod normal, ar trebui completata declaratia 010 (700) si ar trebui retras codul fiscal. Codul fiscal a fost atribuit de ANAF Brasov, iar acum nu stiu cum sa procedez, pentru ca asociatia nu trebuie sa depuna aceleasi formulare ca o SRL pentru punct de lucru (respectiv 060 si 061 pentru inregistrare sau radiere CUI), asa cum mi se recomanda....
vezi AICI raspunsul specialistilor << Control ITM. Majorare salarii in constructii
Intrebare: O societate de constructii are doi angajati cu salariul minim brut in constructii de 4.528 lei pe luna. In urma unui control de la ITM, i s-a impus masura de a se respecta prevederile art. 164 alin. (8) din Legea 53/2003, deoarece salariatii aveau peste doi ani vechime si nu li s-au marit salariile peste salariul minim. Este corect ca societatea sa depuna o contestatie la PVC?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Facilitati salariati IT. Sectorul constructii si agroalimentar
Intrebare: Societate IT, cod CAEN 6201, incepand cu 01.01.2025, avand in vedere ca s-au eliminat facilitatile, mai intai la CASS si, din 2025, la impozit, pentru salariatii care sunt absolventi de facultate de profil sau ajutor programator (Ordinul nr. 21.813/6.421/2.246/4.433/2022), daca societatea indeplineste cumulat toate conditiile de creare de programe pe proiecte si indeplinesc conditia de venit de 10.000 de euro in anul anterior, pentru fiecare salariat, se mai poate acorda scutirea de impozit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratamentul contabil al garantiilor pentru ambalaje returnabile. Alegerea conturilor
Intrebare: Societatea a achizitionat un automat de preluare a ambalajelor cu garantie-RVM. Inregistrarile contabile de mai jos sunt corecte? 1. Colectare ambalaje si restituire garantie ca urmare a returnarii sub forma de vouchere: 461 = 462 1000 lei 2. Voucherele sunt utilizate la efectuarea cumparaturilor - garantia este folosita pentru acoperirea contravalorii cumparaturilor: 5328 = 411 800 lei 462 = 5328 800 lei 3. Predare ambalaje catre Returo: 411 = 461 1000 lei 4. Taxa de gestionare: 411 = 7588 411...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<