
Raportul Special
realizat de specialisti
Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat.
Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.
In ceea ce priveste arhivarea electronica, incepand cu 01.01.2016, stabilim daca se pot pastra doar in format electronic urmatoarele documentele financiar-contabile: facturi, chitante, bonuri de consum, note de receptie si constatare diferente.
Potrivit punctului 36 din Ordinul 2634/2015, entitatile au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate a operatiunilor economico-financiare.
Pastrarea documentelor justificative, a registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile se face, dupa caz, la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare, pe hartie sau pe suport electronic.
In cazul pastrarii pe suport electronic a documentelor financiar-contabile, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata.
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Legea contabilitatii 82/1991 va fi modificata. Firmele NU mai sunt obligate sa arhiveze documentele financiar-contabile timp de 10 aniGHID ANAF privind inspectia fiscala: Verificarea evidentelor fiscale si contabileDeducerea cheltuielilor cu combustibilul. Care sunt implicatiile fiscale?Documentele justificative in contabilitate. Tot ce trebuie sa stii despre eleAm pierdut facturile si chitantele inaintea inspectiei fiscale. Ce mai pot face?Ultimele articole
Decontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileSunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Arhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaControl ANAF. Ce verifica ANAF cand vine in control si la ce sa fii atent in cazul unei inspectii fiscale inopinateRegistrul inventar: Cum se completeaza documentul pentru PFA-uri si care este modelul utilizat in 2023?Articole similare
Prima voluntara de sanatate. In ce consta angajamentul de plata pentru salariati?Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de cazAchizitionarea de bunuri second hand de la persoane fizice. Documente de intocmit si obligatiile societatiiNIR si bon de consum. Ce implicatii fiscale apar?Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesareUltimele articole
E-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Sunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazieCum se deconteaza cheltuielile cu combustibilul in cazul microintreprinderilor? Documente necesareII in 2022 cu cod CAEN de comert cu amanuntul. Evidenta contabila se realizeaza prin metoda cantitativ-valorica sau global-valorica?Articole similare
ARHIVARE DOCUMENTE: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaRegistrele contabile si documentele justificative NU vor mai fi arhivate 10 ani. Perioada a fost redusa la jumatateKit de urgenta DGPR: Top 14 formulare de interes pentru orice firma cu angajatiARHIVARE DOCUMENTE: 3 intrebari esentiale la care trebuie sa stii raspunsulScoaterea din arhiva societatii a documentelor. Cum procedam?Ultimele articole
Documente care vor fi pastrate in arhiva timp de 5 ani de contribuabili, conform Legii 36/2023Legea contabilitatii 82/1991 va fi modificata. Firmele NU mai sunt obligate sa arhiveze documentele financiar-contabile timp de 10 aniArhivare si eliminare documente financiar-contabileSfaturi de la experti
Refacturare cheltuieli. Regim TVA
Intrebare: Am achizitionat un serviciu intracomunitar, reprezentand cheltuieli cu comisioane si onorarii agent. Am aplicat taxare inversa. Prin contractul de mandat incheiat cu o filiala a noastra, refacturam acest comision. Intrebare:...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Stabilire rezultat din lichidare
Intrebare: O societate comerciala doreste dizolvarea si lichidarea voluntara. In vederea inchiderii, efectueaza la ONRC demersurile pentru prima etapa si primeste incheierea cu data de 24.04.2025. La aceasta data, soldurile din contabilitate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Achizitie si amortizare licente. Monografie, aspecte fiscale si contabile
Creditare asociatie non profit (ONG). Monografie si reglementari legislative
Masuri fiscale. 4 masuri importante, cu aplicabilitate din 1 AUGUST 2025
Cedare mijloace fixe catre asociat. Cum tratam TVA-ul si impozitul pe venit
Distribuire dividende. Cum sa le distribui in 2025 daca profitul este in contul 1068 - alte rezerve
Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA