Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?

21-Iun-2017
893

Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat.

Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.

In ceea ce priveste arhivarea electronica, incepand cu 01.01.2016, stabilim daca se pot pastra doar in format electronic urmatoarele documentele financiar-contabile: facturi, chitante, bonuri de consum, note de receptie si constatare diferente.

Potrivit punctului 36 din Ordinul 2634/2015, entitatile au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate a operatiunilor economico-financiare.

Pastrarea documentelor justificative, a registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile se face, dupa caz, la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare, pe hartie sau pe suport electronic.


In cazul pastrarii pe suport electronic a documentelor financiar-contabile, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata.

In cazul in care evidenta contabila este tinuta cu ajutorul programelor informatice, documentele financiar-contabile se pot pastra pe suporturi tehnice, pe durata termenelor prevazute de legislatia in vigoare, cu conditia sa poata fi listate in orice moment, in functie de necesitatile entitatii sau la cererea organelor de control.

Conform punctului 38 din acelasi ordin, termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia celor prevazute la pct. 39 (cele prevazute in anexa 4 care se pastreaza 5 ani) si la pct. 40 (cele care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada corespunzatoare duratei de viata utila a acestora).

Se pastreaza 5 ani:
1. Nota de receptie si constatare de diferente 14-3-1A
2. Bon de predare, transfer, restituire 14-3-3A
3. Bon de consum 14-3-4A
4. - Bon de consum (colectiv) 14-3-4/aA
5. Lista zilnica de alimente 14-3-4/dA
6. Dispozitie de livrare 14-3-5A
7. Fisa de magazie 14-3-8
8. Lista de inventariere 14-3-12
9. - Lista de inventariere 14-3-12/b
10. - Lista de inventariere (pentru gestiuni global-valorice) 14-3-12/a
11. Chitanta 14-4-1
12. - Chitanta pentru operatiuni in valuta 14-4-1/a
13. Dispozitie de plata/incasare catre casierie 14-4-4
14. Borderou de achizitie 14-4-13
15. - Borderou de achizitie (de la producatori individuali) 14-4-13/b
16. Decont pentru operatiuni in participatie 14-4-14
17. Ordin de deplasare (delegatie) 14-5-4
18. - Ordin de deplasare (delegatie) in strainatate (transporturi internationale) 14-5-4/a
19. Decont de cheltuieli (pentru deplasari externe) 14-5-5
20. - Decont de cheltuieli valutare (transporturi internationale) 14-5-5/a
21. Nota de debitare-creditare 14-6-1A
22. Fisa de cont pentru operatiuni diverse 14-6-22
23. - Fisa de cont pentru operatiuni diverse (in valuta si in lei) 14-6-22/a
24. Decizie de imputare 14-8-2
25. - Angajament de plata 14-8-2/a

Eliminarea din arhiva entitatii a documentelor financiarcontabile, al caror termen de pastrare a expirat, se face de catre o comisie constituita potrivit procedurilor proprii ale entitatii. In aceasta situatie se intocmeste un proces-verbal si se consemneaza scaderea documentelor eliminate din Registrul de evidenta al arhivei.

In concluzie, modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar contabile al caror termen de pastrare este cea prevazuta in procedurile proprii ale entitatii. In principiu, se intocmeste un proces-verbal si se consemneaza scaderea documentelor eliminate.

Pastrarea documentelor justificative, a registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile se face, dupa caz, la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare, pe hartie sau pe suport electronic. Deci alegerea modalitatii de arhivare va apartine.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • APAPR: Din cauza nerespectarii legii, romanii au in conturile pentru Pilonul II sume mai mici cu 17,8%
    • Din cauza nerespectarii Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, romanii au sume cu 17,8% mai mici in contul lor personal de Pilon II. De altfel, impactul la nivelul Pilonului II, tradus prin contributii nevirate, este de 1,9 miliarde de euro, dupa cum arata directorul general al fondului BCR Pensii si presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), Radu Craciun. Prezent la o conferinta de specialitate, presedintele APAPR a subliniat ca...» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016