
Raportul Special
realizat de specialisti
Recent, Ministerul Finantelor Publice a lansat in dezbatere publica un Proiect de ordonanta privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative. Una dintre modificarile fiscale propuse este eliminarea obligativitatii aplicarii stampilei declaratiilor, cererilor si altor documentele depuse de catre persoane fizice, persoane juridice de drept privat asa cum sunt definite in Codul civil, precum si de catre entitatile fara personalitate juridica la institutii sau autoritati publice.
De asemenea, proiectul prevede eliminarea obligativitatii aplicarii stampilei documentelor sau altor inscrisuri emise intre persoane fizice, persoane juridice de drept privat si entitati fara personalitate juridica.
Aceste propuneri vor intra in vigoare dupa publicarea actului normativ in Monitorul Oficial.
In prezent, desi nu au fost identificate prevederi legale de nivelul legislatiei primare care sa instituie obligatia pentru persoane fizice autorizate, liber profesionisti, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica de a utiliza stampila in relatia cu autoritatile sau institutiile publice sau in relatiile dintre acestea, exista totusi legislatie fiscala care impune aplicarea stampilei pe documentele ce se depun la diverse autoritati publice.
De la data la care va intra in vigoare actul normativ prin care vor fi adoptate aceste propuneri se vor abroga toate prevederile legale referitoare la obligatia aplicarii stampilei de catre persoane fizice, persoane juridice de drept privat asa cum sunt definite in Codul civil, precum si de catre entitatile fara personalitate juridica.
Proiectul nu prevede insa eliminarea acestei obligatii si pentru persoanele juridice de drept public.
Aceasta masura vine in sprijinul mediului de afaceri ca o masura de simplificare a procedurilor in relatia cu autoritatile publice, Romania fiind printre putinele tari din Uniunea Europeana care mentine aceasta obligatie. De altfel, de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana a fost eliminata obligativitatea semnarii si stampilarii facturilor.
Cartea neagra a controlului fiscal
Manual de politici contabile - Stick USB
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Comisia Europeana va reduce considerabil birocratia in statele membreDocumentele justificative in contabilitate. Tot ce trebuie sa stii despre eleArticole similare
Inregistrarea facturilor emise in contul societatii de un tert. Ce tratament contabil se aplica?E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?Activele brute ale gospodariilor private, cu doar 8 la suta pe plus, in 2012Istoria brokerului eToro si cele mai importante descopeririDiurna angajati: Plata in euro prin virament bancarUltimele articole
Decontare servicii turistice in 2025. Conditii, documente si implicatii fiscale[MODEL] Contract imprumut salariat, reglementari cheie si monografie contabilaCe taxe plateste un SRL in 2025 si reglementari cheieContabilitate pentru performanta: Strategii fiscale pentru antreprenori si profesionistiPoti avea PFA si SRL in acelasi timp? Ce spun specialistiiArticole similare
TVA la transferul mijloacelor fixe catre asociatiCare este monografia contabila pentru un contract de factoring?In atentia firmelor: Cand au salariatii dreptul la diurna?D200: Termen de depunereCum obtinem acces la componentele Sistemului informatic integrat vamal (SIIV)?Ultimele articole
OG 16/2022, sub lupa specialistilor! Rezolva rapid si legal orice problema legata de impozitul pe venit, microintreprinderi, CAS si CASS in 2023Vanzare locuinte cu TVA de 5%. Firmele trebuie sa transmita facturile prin sistemul RO e-Factura?Din 1 ianuarie 2023 toate microintreprinderile care NU au salariati vor trece la plata impozitului pe profitMONOGRAFIE contabila pentru clienti neincasati mai vechi de 1 an in cazul microintreprinderilorCasa de marcat neutilizata. Mai este necesara depunerea F4109 dupa conectarea la ANAF?Articole similare
Cine ia contabilii peste picior?Model notificare pentru acordarea scutirii directe de la plata accizelor pentru gaz natural si energie electricaStudiu de caz: Documentele obligatorii in cazul facturii de transport si regimul impozitului pe profitDescarca Declaratia 390 actualizata in aprilie 2013Nou de la ANAF: Completare si depunere fise fiscale 2012Ultimele articole
Colectarea creantelor fiscale: ANAF propune introducerea a 23 de formulare noi si elimina 5 existenteBon fiscal de combustibil NU trebuie sa fie STAMPILAt pentru a fi inregistrat in contabilitateDocumente semnate cu certificat calificat. NU mai este necesara prezentarea la organul fiscal pentru STAMPILAGuvernul a reintrodus, prin OUG 70/2023, obligativitatea semnaturii olografe si a stampilei pentru angajatorii care elibereaza unele documenteDocumentele justificative in contabilitate. Tot ce trebuie sa stii despre eleArticole similare
Studiu de caz: Plata impozitului in alta taraE-Factura in 2024. Termenul limita pentru transmiterea FACTURIlor va fi de 5 zile. Ce SANCTIUNI se aplica in caz contrarFACTURI emise inainte de anularea codului de TVA. Cum gestionam TVA-ul?Cum corectam FACTURIle?Plati efectuate fara inregistrarea FACTURIlor. Care este MONOGRAFIA contabila?Ultimele articole
SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-TSanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea FACTURIi [VIDEO]Declaratia 394. Bonurile fiscale SUB 100 euro vor fi trecute in D394?E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate FACTURIle daca NU au fost primite la timpSAF-T si depunerea D406. Firmele fara activitate economica mai transmit D406?Sfaturi de la experti
Refacere instalatie electrica. Inregistrare cheltuieli
Intrebare: Suntem o firma de comert cu amanuntul (codul CAEN 4711) si am avut un incendiu in locatie, cauzat de un cablu electric defect. Va rugam sa ne precizati care sunt inregistrarile contabile ocazionate de refacerea instalatiei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Deductibilitate ajustari pentru deprecierea creantelor
Intrebare: Societatea noastra a avut un contract cu un furnizor de prestari servicii (constructor) caruia i s-au platit facturi de avans in suma de 800.000 lei. Totodata, i s-a retinut pentru fiecare factura emisa (serviciu prestat) garantia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie
Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie
[INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?
D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025
SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA