Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Eroare inregistrare impozite la fisc

12-Nov-2010
3148
Autor: Mihaela Benta, valabil la 12-Nov-2010

Intrebare:

Dintr-o eroare a fiscului, impozitul pe dividende declarat prin declaratia 100, a fost inregistrat ca obligatie de plata de 2 ori, lucru ce a determinat majorari de intarziere. Inregistrarea este din anul 2004, dar societatea abia acum a aflat de acest lucru, din cauza popririi puse de fisc pe contul bancar. In fisa platitorului, de la finante, societatea apare cu majorari de intarziere la impozitul pe salarii si impozitul pe profit, pentru ca platile care se faceau pentru aceste impozite se compensau cu impozitul si majorarile de la impozitul pe dividende, ele fiind achitate la scadenta. Am facut adresa la finante prin care am cerut corectarea acelui impozit pe dividende si recalcularea majorarilor de intarziere, iar ei au facut calculul numai pentru impozitul pe dividende si majorarile, atatea cate s-au calculat, pentru acesta.

Raspunsul lor pentru corectarea majorarilor de intarziere aferente impozitului pe salarii si impozitului pe profit, care de fapt au fost platite la termen, este ca perioada este prea veche si ca ei nu pot face corectie. Este corect raspunsul lor? Acele majorari se datoreaza lor. Va rog sa-mi spuneti baza legala pentru care eu ar trebui sa renunt imi a recupera sume pe care de fapt nu le datorez.


Raspuns:

Din nefericire, sumele achitate sau constatate eronat pot fi corectate in evidenta pe contribuabil in termen de un an, conform art. 116 alin. (6) din Codul de procedura fiscala, sub sanctiunea decaderii cererii, daca aceasta este depunsa ulterior acestei perioade. Consideram aplicabila aceasta situatie si intrebarii dvs., deoarece sunt efectuate distribuiri (plati) de impozit.

In situatia descrisa de dvs. sunt mai multi factori ce au condus la aceasta cauza, la imposibilitatea corectarii din initiativa autoritatii fiscale, unul dintre acestea fiind termenul mai sus amintit, si faptul ca s-a inceput procedura executorie.

Avand in vedere descrierea completa a situatiei prin care platile la unele impozite au fost redistribuite catre alte impozite ce nu se datorau, consideram ca singura solutie valabila este contestarea in instanta a titlurilor executorii, conform art. 198 din Codul de procedura fiscala, privind contestarea creantei sau a titlului executoriu.

Avand in vedere perioada anului 2004 si prevederea stabilita de art. 91 din Codul de procedura fiscala ce stabileste ca dreptul autoritatii fiscale de a solicita achitarea obligatiilor bugetare se prescrie in 5 ani incepand cu anul urmator nasterii obligatiei de plata, consideram ca trebuie analizata punctiform si aceasta situatie, avand in vedere data la care s-au modificat destinatiile platilor.

Din punctul de vedere tehnic al reglarii in fisa pe contribuabil, consideram ca singurul document ce justifica radierea sumelor eronate este decizia irevocabila a instantei competente de judecata.

De asemenea, consideram ca in cazul demararii unei proceduri in instanta, autoritatea fiscala are obligatia sa parcurga toate etapele de judecata (apel, fond, recurs), pana la o decizie finala si irevocabila.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Eroare inregistrare impozite la fisc":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016