Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Eroare inregistrare impozite la fisc

12-Nov-2010
3554
Autor: Mihaela Benta, valabil la 12-Nov-2010

Intrebare:

Dintr-o eroare a fiscului, impozitul pe dividende declarat prin declaratia 100, a fost inregistrat ca obligatie de plata de 2 ori, lucru ce a determinat majorari de intarziere. Inregistrarea este din anul 2004, dar societatea abia acum a aflat de acest lucru, din cauza popririi puse de fisc pe contul bancar. In fisa platitorului, de la finante, societatea apare cu majorari de intarziere la impozitul pe salarii si impozitul pe profit, pentru ca platile care se faceau pentru aceste impozite se compensau cu impozitul si majorarile de la impozitul pe dividende, ele fiind achitate la scadenta. Am facut adresa la finante prin care am cerut corectarea acelui impozit pe dividende si recalcularea majorarilor de intarziere, iar ei au facut calculul numai pentru impozitul pe dividende si majorarile, atatea cate s-au calculat, pentru acesta.

Raspunsul lor pentru corectarea majorarilor de intarziere aferente impozitului pe salarii si impozitului pe profit, care de fapt au fost platite la termen, este ca perioada este prea veche si ca ei nu pot face corectie. Este corect raspunsul lor? Acele majorari se datoreaza lor. Va rog sa-mi spuneti baza legala pentru care eu ar trebui sa renunt imi a recupera sume pe care de fapt nu le datorez.


Raspuns:

Din nefericire, sumele achitate sau constatate eronat pot fi corectate in evidenta pe contribuabil in termen de un an, conform art. 116 alin. (6) din Codul de procedura fiscala, sub sanctiunea decaderii cererii, daca aceasta este depunsa ulterior acestei perioade. Consideram aplicabila aceasta situatie si intrebarii dvs., deoarece sunt efectuate distribuiri (plati) de impozit.

In situatia descrisa de dvs. sunt mai multi factori ce au condus la aceasta cauza, la imposibilitatea corectarii din initiativa autoritatii fiscale, unul dintre acestea fiind termenul mai sus amintit, si faptul ca s-a inceput procedura executorie.

Avand in vedere descrierea completa a situatiei prin care platile la unele impozite au fost redistribuite catre alte impozite ce nu se datorau, consideram ca singura solutie valabila este contestarea in instanta a titlurilor executorii, conform art. 198 din Codul de procedura fiscala, privind contestarea creantei sau a titlului executoriu.

Avand in vedere perioada anului 2004 si prevederea stabilita de art. 91 din Codul de procedura fiscala ce stabileste ca dreptul autoritatii fiscale de a solicita achitarea obligatiilor bugetare se prescrie in 5 ani incepand cu anul urmator nasterii obligatiei de plata, consideram ca trebuie analizata punctiform si aceasta situatie, avand in vedere data la care s-au modificat destinatiile platilor.

Din punctul de vedere tehnic al reglarii in fisa pe contribuabil, consideram ca singurul document ce justifica radierea sumelor eronate este decizia irevocabila a instantei competente de judecata.

De asemenea, consideram ca in cazul demararii unei proceduri in instanta, autoritatea fiscala are obligatia sa parcurga toate etapele de judecata (apel, fond, recurs), pana la o decizie finala si irevocabila.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016