Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Este OFICIAL! Inregistrarea bacsisului, reglementata prin lege! Obligatia depunerii Declaratiei Unice (proiect MFP)

15-Aug-2019
500
Dupa nenumarate discutii privind inregistrarea bacsisului, iata ca masura este la un pas de a deveni realitate! Ministerul Finantelor Publice, la solicitarea industriei de profil, legifereaza continutul economic al bacsisului in domeniul restaurantelor si al barurilor si stabileste regulile fiscale si contabile de inregistrare a acestuia.
 
“Este o masura care a fost ceruta de industria HoReCa si nu numai. Asa cum am obisnuit reprezentantii patronatelor, eu sunt un partener onest, deschis si de buna credinta fata de propunerile venite din partea celor care activeaza in economia reala. Obiectivul nu este de a suprataxa ceva, ci doar de a avea un cadru legal simplu si clar, asa cum exista in numeroase alte tari. Este, totodata, si o promisiune indeplinita, o promisiune pe care nu am facut-o de ieri, de azi, ci de mult timp. Vom continua sa cream cadrul legal care sa ne permita sa-i ajutam pe cei care activeaza in economia reala”, a declarat ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, citat intr-un comunicat remis presei.
Proiectul de act normativ, pus in Transparenta decizionala miercuri, 14 august, cuprinde urmatoarele reglementari:
 
» definirea bacsisului in vederea evidentierii acestor sume pe bonul fiscal, cu scopul delimitarii clare a acestora de veniturile incasate de operatorii economici pentru livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor direct catre populatie si asigurarii fiscalizarii bacsisului potrivit Codului fiscal;
» instituirea obligatiei de evidentiere pe bonul fiscal a bacsisului incasat de la clienti, in cazul serviciilor de restaurant, baruri si alte activitati de servire a bauturilor, indiferent de modalitatea de plata a acestuia (card/numerar/substitute de numerar);
» evidentierea bacsisului pe bonul fiscal nu este obligatorie pentru livrarile la domiciliu;
» se interzice conditionarea, sub orice forma, a livrarilor de bunuri sau a prestarilor de servicii de acordarea bacsisului;
» se instituie obligatia operatorului economic de a inmana clientului o nota de plata, in prealabil emiterii bonului fiscal. Nota de plata va contine rubrici destinate alegerii de catre client, a nivelului bacsisului pe care acesta doreste sa il ofere. Nivelul bacsisului oferit de client poate varia intre 0% si 15%;
» se instituie obligatia operatorului economic de a distribui sumele provenite din incasarea bacsisului, integral salariatilor, potrivit unui regulament intern si de a le inregistra in contabilitate pe seama conturilor de datorii/analitic distinct;
» in situatia in care plata contravalorii consumatiei se face prin ordin de plata si se emite factura, bacsisul se evidentiaza distinct pe aceasta;
» se lasa la optiunea operatorului economic, posibilitatea marcarii bacsisului pe acelasi bon fiscal cu bunurile livrate/serviciile prestate sau pe un bon fiscal distinct, in functie de situatia de fapt, respectiv de momentul in care valoarea bacsisului este cunoscuta de catre emitentul bonului fiscal;
» bacsisul se introduce in baza de date a aparatelor de marcat electronice fiscale sub forma de articol, cu denumirea „bacsis”.
 
Pentru salariat, sumele provenite din bacsis sunt calificate ca venituri din alte surse, fiind supuse impunerii prin retinere la sursa la momentul acordarii veniturilor de catre platitorii de venituri.
 
Astfel, veniturile nu se cuprind in baza de calcul a contributiei de asigurari sociale.
 
Proiectul de act normativ este publicat de site-ul MFP la rubrica Transparenta decizionala.
Pentru contributiile sociale obligatorii sunt aplicabile prevederile referitoare la veniturile din alte surse din Titlul V – Contributii sociale obligatorii, din Codul fiscal:
 
– nu se cuprind in baza de calcul a contributiei de asigurari sociale, 
 
– din punct de vedere al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS), veniturile se iau in considerare la calculul plafonului de 12 salarii minime brute pe tara, peste care se datoreaza CASS. Astfel, se datoreaza CASS pentru veniturile realizate sub forma bacsisului, doar daca impreuna cu celelalte categorii de venituri cum ar fi cele din activitati independente, agricultura, silvicultura, piscicultura, cedarea folosintei bunurilor, investitii sau alte surse, insumeaza mai mult de 12 salarii minime brute pe tara pe an. In aceasta situatie, beneficiarul veniturilor depune „Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice”, pana la data de 15 martie a anului urmator celui in care au fost realizate veniturile, in care se declara depasirea plafonului anual, se calculeaza si se declara CASS. Contributia se calculeaza ca procent de 10% din 12 salarii minime brute pe tara in vigoare in anul pentru care se datoreaza,
 
– sumele provenite din bacsis nu se cuprind in sfera TVA, intrucat acesta nu reprezinta si nu este asimilat unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii. 
 
Pentru alte activitati economice decat cele expres prevazute (cod CAEN: 5610 si cod CAEN 5630), aplicarea acestor prevederi este optionala, dar in cazul in care operatorul economic opteaza pentru aplicare, aceste prevederi se aplica in integralitatea lor. 
 
Consulta AICI Proiectul de ordonanta COMPLET >>
 
In prezent, in Romania, cifra de afaceri a sectorului economic vizat este semnificativa la nivelul economiei nationale, circa 15 miliarde lei, ceea ce inseamna ca si valoarea bacsisului incasat in acest sector este semnificativ, MFP estimand ca valoarea acestuia este cuprinsa intre 750 milioane lei si 1,5 miliarde lei. Aceste venituri ale angajatilor din sector sunt nefiscalizate. 
 
Principalele caracteristici ale situatiei actuale, asa cum sunt ele amintite in Nota de fundamentare, sunt urmatoarele:
• pe bonul fiscal nu sunt evidentiate sumele incasate de la clienti, in plus, cu titlu de bacsis, 
• beneficiarii veniturilor incasate sub forma de bacsis nu pot face dovada unei bonitati corespunzatoare pentru obtinerea de credite bancare, cu toate ca veniturilor lor reale le-ar asigura aceasta bonitate,
• aceste sume de bani incasate, de natura veniturilor, nu sunt fiscalizate, 
• sumele de bani incasate sub forma bacsisului, nu se inregistreaza contabil nici de catre client, nici de catre furnizor/prestator, 
• in cazul platii contravalorii consumatiei si implicit a bacsisului de catre o persoana juridica, PFA sau alte forme de organizare, sumele platite drept bacsis nu pot fi decontate legal pentru ca nu este emis niciun document justificativ pentru incasare a acestuia,
• plata cu cardul a cunoscut o evolutie semnificativa in ultimii ani, clientul neavand insa posibilitatea de a plati bacsis prin aceasta modalitate,
• au existat solicitari din partea reprezentantilor din domeniul HORECA, privind reglementarea bacsisul in acest domeniu, 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Este OFICIAL! Inregistrarea bacsisului, reglementata prin lege! Obligatia depunerii Declaratiei Unice (proiect MFP)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • Salariati part time, in concediu medical. Cifra de afaceri. Facilitati aplicabile in constructii
    • A) O societate cu activitate de lucrari de tamplarie si dulgherie are urmatoarea activitate: - achizitioneaza geamuri termopan, suruburi, spuma si alte materiale de la diversi furnizori, pe care le monteaza diferitilor clienti(persoane fizice si juridice). Pe factura se mentioneaza lucrari conform deviz nr. din data de.... Pe deviz apar detaliate astfel: - geam termopan 2000 lei, suruburi 10 lei, spuma - 30 lei, manopera 50 lei (manopera reprezinta maxim 10%, din valoarea lucrarilor,nu se...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016