Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Evidenta fiscala a operatiunilor intracomunitare cu bunuri. Regim TVA

28-Mai-2020
2348
O societate care efectueaza achizitii / livrari intracomunitare trebuie sa evidentieze aceste tranzactii intr-un registru (registrul achizitiilor UE)? Este obligatoriu acest registru? Daca da cum se evidentiaza in registru tranzactiile?
 
Raspunsul consultantului fiscal Amelia Dumitras:
 
Pentru operatiunile intracomunitare cu bunuri efectuate in sistemul normal de livrare/achizitie nu este obligatorie organizarea unei evidente fiscale distincte, cu exceptia jurnalelor pentru TVA, necesare pentru completarea decontului de TVA cod 300 aferent fiecarei perioade fiscale de raportare. De exemplu, in situatia in care se efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri impozabila in Romania, baza de impozitare a TVA si TVA datorata prin aplicarea regimului de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427 se evidentiaza in: 
• jurnalul pentru cumparari, corespunzator rulajului debitor al contului 4426;
• jurnalul pentru vanzari, corespunzator rulajului creditor al contului 4427.
 
Totusi, incepand cu anul 2020, organizarea evidentei fiscale este obligatorie pentru operatiuni intracomunitare cu bunuri, constand in achizitii si livrari de bunuri, dar cele efectuate in sistemul "stocuri la dispozitia clientului" pentru care sunt aplicabile regulile reglementate prin O.G. nr. 6/2020 la art. 270 1 "Stocuri la dispozitia clientului". 
 
Obligatia este reglementata prin O.G. nr. 6 din 28 ianuarie 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, publicata in M. Of. nr. 72 din 31 ianuarie 2020. Astfel, pentru stocurile de bunuri expediate si primite in Romania, persoana impozabila din Romania trebuie sa organizeze evidenta acestora cu ajutorul unui registru special, asa cum se reglementeaza prin art. 321 alin. (6) si (7) din Codul fiscal: 
• alin. (6): Fiecare persoana impozabila care transfera bunuri in cadrul regimului de stocuri la dispozitia clientului prevazut la art. 270 1 pastreaza un registru care permite autoritatilor fiscale sa verifice aplicarea corecta a articolului respectiv. Acest registru contine informatiile prevazute la articolul 54a alin. (1) din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 282/2011, cu modificarile si completarile ulterioare. "
• alin. (7): " Fiecare persoana impozabila careia ii sunt livrate bunurile in cadrul regimului de stocuri la dispozitia clientului prevazut la art. 270 1 tine un registru al bunurilor respective. Acest registru contine informatiile prevazute la articolul 54a alineatul (2) din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 282/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.”
 
Aceste completari in Codul fiscal din Romania s-au efectuat ca urmare a adoptarii Regulamentului CEE nr. 1912 din 4 decembrie 2018 de modificare a Regulamentului CEE nr. 282/2011 de aplicare a Directivei CEE nr. 112/2006 privind sistemul TVA la incasare prin care s-a introdus articolul 54a denumita "Obligatii generale”. Cele doua registre care trebuie organizate de catre un vanzator sau cumparator in regim de stocuri la dispozitia clientului trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii: 
• registrul tinut de fiecare persoana impozabila care transfera bunuri in cadrul regimului de stoc la dispozitia clientului trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
1. statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile si data expeditiei sau transportului bunurilor;
2. numarul de identificare in scopuri de TVA al persoanei impozabile careia ii sunt destinate bunurile, eliberat de statul membru in care sunt expediate sau transportate bunurile;
3. statul membru in care sunt expediate sau transportate bunurile, numarul de identificare in scopuri de TVA al antrepozitarului, adresa antrepozitului in care sunt depozitate bunurile la sosire si data sosirii bunurilor in antrepozit;
4. valoarea, descrierea si cantitatea bunurilor care au sosit in antrepozit;
5. numarul de identificare in scopuri de TVA al persoanei impozabile care inlocuieste persoana mentionata la litera (b) in conditiile mentionate la articolul 17a alineatul (6) din Directiva 2006/112/CE;
6. suma impozabila, descrierea si cantitatea bunurilor livrate si data la care se efectueaza livrarea bunurilor mentionate la articolul 17a alineatul (3) litera (a) din Directiva 2006/112/CE si numarul de identificare in scopuri de TVA al cumparatorului;
7. suma impozabila, descrierea si cantitatea bunurilor si data aparitiei oricareia dintre situatii si temeiul corespunzator in conformitate cu articolul 17a alineatul (7) din Directiva 2006/112/CE;
8. valoarea, descrierea si cantitatea bunurilor returnate si data returnarii bunurilor mentionate la articolul 17a alineatul (5) din Directiva 2006/112/CE.
 
• registrul organizat de persoana impozabila careia i se livreaza bunuri in cadrul regimului de stocuri la dispozitia clientului trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
1. numarul de identificare in scopuri de TVA al persoanei impozabile care transfera bunurile in cadrul regimului de stocuri la dispozitia clientului;
2. descrierea si cantitatea bunurilor care ii sunt destinate;
3. data la care bunurile care ii sunt destinate sosesc in antrepozit;
4. suma impozabila, descrierea si cantitatea bunurilor care ii sunt livrate si data la care se efectueaza achizitia intracomunitara de bunuri mentionata la articolul 17a alineatul (3) litera (b) din Directiva 2006/112/CE;
5. descrierea si cantitatea bunurilor si data la care bunurile sunt scoase din antrepozit din ordinul persoanei impozabile mentionate la litera (a);
6. descrierea si cantitatea bunurilor distruse sau care lipsesc si data distrugerii, pierderii sau furtului bunurilor care au sosit anterior in antrepozit sau data la care s-a descoperit lipsa sau distrugerea bunurilor.
 
 
 
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Evidenta fiscala a operatiunilor intracomunitare cu bunuri. Regim TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat

    • UPDATE septembrie 2022: Declaratia 100 trebuie depusa pentru obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.64/18.01.2022 si OPANAF nr.237/18.02.2022 OPANAF nr.449/23.03.2022, OPANAF nr.1150/ 2022, OPANAF nr.1341/2022, OPANAF nr.1542/23.08.2022, valabil incepand cu 12/2021 - publicat in data de 24.02.202 Declaratia 100 – ultima versiune Pentru a descarca Soft A, click AICI» Pentru a descarca Soft J, click AICI» Reamintim...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016