Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Executare silita a creantelor. Cum poate fi ridicata poprirea?

28-Aug-2017
43018

In cazul in care s-a instituit de catre organele fiscale proprire la terti pentru obligatii neachitate, vom vedea in ce conditii poate fi ridicata aceasta in contextul in care mai sunt obligatii de achitat.

Mentionam ca procedura de executare silita a creantelor fiscale este reglementata, in principal, de Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala:

Suspendarea si incetarea executarii silite sunt prevazute la art. 233-234 din Codul de Procedura Fiscala.

Nu se intelege exact, din expunerea dvs., daca sunteti debitorul sau tertul poprit.
In cazul in care dvs. sunteti debitorul si vi s-a instituit poprire asupra conturilor bancare atunci, pentru achitarea sumei datorate, atat disponibilitatile existente (in conturi), precum si cele viitoare provenite din incasarile zilnice in conturile in lei si in valuta sunt indisponibilizate in limita sumei ce se executa silit (precizata in adresa de infiintare a popririi transmisa bancii/bancilor de catre autoritatea fiscala).

De la data si ora primirii adresei de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, bancile nu procedeaza la decontarea documentelor de plata primate si nu accepta alte plati din conturile acestora pana la achitarea integrala a obligatiilor fiscale inscrise in adresa de infiintare a popririi, cu cateva exceptii (de exemplu: sumele necesare platii drepturilor salariale)

Executarea silita inceteaza daca:



a) s-au stins integral obligatiile fiscale prevazute in titlul executoriu, inclusiv obligatiile de plata accesorii, cheltuielile de executare si orice alte sume stabilite in sarcina debitorului, potrivit legii;
b)a fost desfiintat titlul executoriu;

c)in alte cazuri prevazute de lege.

Masurile de executare silita aplicate in conditiile Codului de Procedura Fiscala se ridica prin decizie intocmita in cel mult doua zile de la data la care a incetat executarea silita, de catre organul de executare.

In cazul in care sunteti tertul poprit si, la data comunicarii adresei de infiintare a popririi, nu datorati vreo suma de bani debitorului urmarit sau nu veti datora in viitor asemenea sume in temeiul unor raporturi juridice existente, veti instiinta despre acest fapt organul de executare in termen de 5 zile de la primirea adresei de infiintare a popririi.(art. 236 alin 10 din Codul de procedura fiscala).

In consecinta, daca sunteti debitorul si nu ati achitat toate sumele reprezentand impozite, taxe, contributii, inclusiv accesorii, nu veti putea ridica poprirea pana la plata integrala a debitului.

Art. 148 din acelasi act normative prezinta si cateva situatii in care executarea silita poate fi suspendata sau intrerupta.

Astfel, executarea silita se suspenda:
a) cand suspendarea a fost dispusa de instanta sau de creditor, in conditiile legii;
b) la data comunicarii aprobarii inlesnirii la plata, in conditiile legii;
c) in cazul prevazut la art. 244 din cod (procedura fiscala) cu privire la suspendarea executarii silite a bunurilor imobile;
d) pe o perioada de cel mult 6 luni, in cazuri exceptionale, si doar o singura data pentru acelasi debitor, prin hotarare a Guvernului;
e) in alte cazuri prevazute de lege.

Executarea silita se suspenda si in cazul in care, ulterior inceperii executarii silite, se depune o cerere de restituire/rambursare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decat creanta fiscala pentru care s-a inceput executarea silita. In acest caz, executarea silita se suspenda la data depunerii cererii.

Pe perioada suspendarii executarii silite, actele de executare efectuate anterior, precum si orice alte masuri de executare, inclusiv cele de indisponibilizare a bunurilor, veniturilor ori sumelor din conturile bancare, raman in fiinta.

Suspendarea executarii silite prin poprire bancara are ca efect incetarea indisponibilizarii sumelor viitoare provenite din incasarile zilnice in conturile in lei si in valuta, incepand cu data si ora comunicarii catre institutiile de credit a adresei de suspendare a executarii silite prin poprire.

Executarea silita se intrerupe in cazurile prevazute expres de lege. Executarea silita nu se intrerupe pe perioada in care un contribuabil este declarat insolvabil.

Totodata, in conformitate cu art. 235 alin 1 din Codul de procedura fiscala, in cazul contestatiilor formulate impotriva actelor administrative fiscale prin care se stabilesc creante fiscale, executarea silita se suspenda sau nu incepe pentru obligatiile fiscale contestate daca contribuabilul depune la organul fiscal competent o scrisoare de garantie bancara la nivelul obligatiilor fiscale contestate. Valabilitatea scrisorii de garantie bancara trebuie sa fie de minimum 6 luni de la data emiterii.

In situatia in care pe perioada de valabilitate a scrisorii de garantie bancara contestatia este respinsa, in totalitate sau in parte, organul fiscal executa garantia in ultima zi de valabilitate a acesteia daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) contribuabilul nu plateste obligatiile fiscale pentru care s-a respins contestatia;
b) contribuabilul nu depune o noua scrisoare de garantie bancara;
c) instanta judecatoreasca nu a dispus, prin hotarare executorie, suspendarea executarii actului administrativ fiscal potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Scrisoarea de garantie bancara ramane fara obiect in urmatoarele situatii:

a) contestatia a fost admisa, in totalitate, de organul de solutionare a contestatiei;

b) actul administrativ fiscal contestat a fost desfiintat, in totalitate, de catre organul de solutionare a contestatiei;

c) actiunea in contencios administrativ a fost admisa in totalitate;

d) instanta judecatoreasca admite, prin hotarare executorie, cererea contribuabilului/platitorului de suspendare a executarii actului administrativ fiscal potrivit Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;

e) daca pe perioada solutionarii contestatiei, in procedura administrativa sau in procedura de contencios administrativ, contribuabilul/platitorul achita in totalitate obligatiile fiscale contestate.

Cititi si: 


Cand se prescrie dreptul de a cere executarea silita

Executare silita. Care vor fi obligatiile tertului poprit si ce calcule face societatea?

Scutiri de la executarea silita! Pe cine va proteja ANAF de poprire?

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Executare silita a creantelor. Cum poate fi ridicata poprirea?":
Rating:

Nota: 4.43 din 54 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica 2019 - ANAF a publicat PDF-ul inteligent
    • Incepand din 2019, Declaratia Unica - privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - nu va mai putea fi depusa decat in format PDF inteligent, potrivit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Fisierul poate fi descarcat de pe portalul ANAF. Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice se depune doar in format PDF inteligent (fisierul descarcat de pe portalul ANAF), completat si...» citeste mai departe aici

  • Completare si depunere D107 pentru sponsorizarea altor entitati
    • Unul dintre specialistii nostri va raspunde in materialul propus astazi intrebarilor formulate de o societate platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care a efectuat sponsorizari in cursul anului 2018, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru susinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Totusi, entitatile sponsorizate nu au facut dovada ca sunt furnizori de servicii sociale acreditate cu cel putin un serviciu...» citeste mai departe aici

  • Derogari de la prevederile Codului fiscal - analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Prin Legea nr. 21/2019 publicata in M.Of. nr. 29 din 10 ianuarie 2019 s-au adus modificari si completari Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004. Pe langa alte modificari privind organizarea si functionarea cooperatiei in sectorul agroalimentar, prin aceasta lege se aduc modificari reglementarilor privind masurile de sprijin pentru cooperativele agricole - care constituie derogari de la prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Astfel, activitatea cooperativelor agricole va beneficia...» citeste mai departe aici

  • Sondaj CNIPMMR: Majoritatea IMM-urilor nu sustin
    • Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat, in perioada 10-17.01.2019, un sondaj online -Testul IMM privind masurile recent adoptate prin OUG 114/2018, din care reiese ca majoritatea IMM-urilor nu sustin “taxa pe lacomie”, fiind de parere ca aceasta masura va ingreuna accesul la creditele bancare. 61,3% din respondenti au raspuns negativ la intrebarea “Sustineti suprataxarea bancilor”, in timp ce doar 38,7% spun ca...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni de sponsorizare, mecenat sau donatii efectuate. Tratament fiscal
    • In analiza de astazi, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre tratamentul fiscal al unor drepturi de alocatie trimisa de un ONG din Germania pentru copii proveniti din familii defavorizate. Aceste sume de bani sunt trimise pe numele unor persoane mandatate de catre fundatia din Germania, care impart alocatiile copiilor pe baza unui regulament intern propriu. Aceste persoane mandatate primesc si un onorariu pentru munca prestata, care sunt facturate catre ONG (cu totii factureaza ca PFA,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016