
Raportul Special
realizat de specialisti
Contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, provenind din: cultivarea produselor agricole vegetale, exploatarea plantatiilor viticole, pomicole, arbustilor fructiferi si altele asemenea, cresterea si exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala, au obligatia ca pana la data de 25 octombrie 2016, inclusiv, sa plateasca prima rata a impozitului pe venit.
Normele de venit sunt stabilite pe unitatea de suprafata (ha)/cap de animal/familie de albine pentru categoriile de produse vegetale si animalele prevazute la art. 105 alin. (2) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Normele de venit pentru anul 2016 stabilite la nivelul fiecarui judet pentru impunerea veniturilor din activitati agricole, conform art. 106 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, sunt afisate pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Nu au obligatii de declarare si nu datoreaza impozit pe veniturile din activitati agricole:
- persoanele fizice/membrii asocierilor fara personalitate juridica ce detin cu orice titlu suprafete de teren destinate productiei agricole, pentru cele necultivate, pentru cele cultivate cu plante furajere graminee si leguminoase pentru productia de masa verde, destinate furajarii animalelor detinute de contribuabilii respectivi, pentru care venitul se determina pe baza normelor de venit ?i a celor prevazute la art. 105 alin. (2) din Codul fiscal;
- persoanele fizice/membrii asocierilor fara personalitate juridica care obtin venituri din exploatarea pasunilor si fanetelor naturale, in conformitate cu prevederile art. 105 alin. (3);
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
- contribuabilii arendatori, care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor supuse impunerii potrivit prevederilor cap. IV al titlului IV din Codul fiscal;
- contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole si isi desfasoara activitatea in mod individual, in limitele stabilite potrivit tabelului prevazut la art. 105 alin. (2) din Codul fiscal, inclusiv in cazul in care veniturile sunt obtinute din exploatarea bunurilor detinute in comun sau in devalmasie si sunt atribuite conform pct. 30 alin. (2). Suprafetele de teren/animalele respective sunt considerate din punct de vedere fiscal ca fiind incluse in patrimoniul personal si genereaza venituri neimpozabile conform art. 62 lit. m) din Codul fiscal. Impozitul pe venitul din activitati agricole se calculeaza de organul fiscal competent prin aplicarea unei cote de 16% asupra venitului anual din activitati agricole
stabilit pe baza normei anuale de venit, impozitul fiind final.
Plata impozitului anual stabilit conform deciziei de impunere anuale se efectueaza catre bugetul de stat in doua rate egale, astfel:
- 50% din impozit pana la data de 25 octombrie inclusiv;
- 50% din impozit pana la data de 15 decembrie inclusiv.
Reamintim contribuabililor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit ca, potrivit art. 1 alin. (1) din anexa la Ordinul comun al ministrului finantelor publice si ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 4032/2066/2015, persoanele fizice care datoreaza impozit si contributii sociale aferente veniturilor din activitati agricole, precum si accesorii pentru neachitarea la scadenta a acestora, pot efectua plata acestor obligatii fiscale si la organele fiscale locale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, in numerar, daca in localitatea unde isi au domiciliul fiscal nu exista o unitate teritoriala a ANAF si intre unitatea administrativ-teritoriala si directia generala regionala a finantelor publice in a carei raza se afla localitatea sa fi fost incheiat un protocol in acest sens.
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?Marti, 25 iunie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteCesiune parti sociale. 3 studii de caz utile contribuabililorDeducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitCalendar ANAF: 9 declaratii importante au scadenta in 25 septembrie 2024Ultimele articole
Crazy Days pentru contabili: ce ghiduri practice poti cumpara acum cu reduceri de pana la 80%Compania ta lucreaza cu Booking sau Airbnb? Afla cate obligatii fiscale ascunde un simplu comision de platformaCum iti deschizi PFA pentru Bolt: ghid rapid, fara batai de capExamenul de Consultant Fiscal , pe 31 octombrie 2026. Ce mai poti face in aceste cateva saptamani ca sa-l treci cu brioDatorii la ANAF? Solutia esalonarii la plata si noile reguli din 2026Articole similare
Modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilorModificari aduse Codului fiscal de Legile 262/2020 si 258/2020. Tabel comparativAmenda pe hectarul de pamant nelucrat poate ajunge la 400 de leiPFA in 2022. Cum se raporteaza in Declaratia Unica pierderile fiscale din anii precedentiANAF modifica trei formulare pentru declararea venitului estimat si pentru stabilirea platilor anticipateUltimele articole
25 Mai 2026: Termenul pentru 9 declaratii fiscale - Ce trebuie sa stii inainte de a le depune la ANAFOFICIAL. E-Factura nu mai este obligatorie pentru persoanele fizice. Legea a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 308/2026Declaratia 204. Termen depunere 2026 si reglementari cheieDeclaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriDeclaratia Unica in 2025. Ce modificari sunt aduse de ANAF si cum arata noul model de formularArticole similare
Cum ne organizam mai avantajos cand ne extindem societatea?Inspectii fiscale 2023: Au fost aprobate modelul Notificarii de conformare si procedura aferenta (Ordinul 420/2023)Depune Declaratia 200 pana la 25 maiEvidenta operatiunilor din sfera TVAFormularistica in vederea evitarii dublei impuneriUltimele articole
30 iunie 2026: termenul pentru notificarea sediului secundar desemnat. CE trebuie sa stii ca sa NU platesti sanctiuni de mii de euroInregistrare punct de lucru in 2026. Reguli diferite pentru angajatii care lucreaza de acasaCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFDeschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareAmnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024Articole similare
Obligatii privind veniturile platite lectorilor. Ce contributii se retin pentru activitati independente?GDPR: Pastrarea datelor cu caracter personalANAF cere inca 1,3 miliarde lei de la companiile de statInspectorii ANAF au demarat un numar ridicat de controale pe teme de TVA, de la inceputul lui 2024. Cum sa eviti amenzile232 de firme suspendate dintr-un milion. Ce spune premierul Victor PontaUltimele articole
Pot fi incadrate serviciile gratuite ca sponsorizare? Ce prevede legeaBilete de odihna si servicii turistice pentru salariati: ai nevoie de factura din SPV pentru justificarea cheltuielii?Achizitia unui apartament pe firma. Conditii, TVA, contabilitate si deductibilitatea cheltuielilorDoua domenii cu risc fiscal in atentia ANAF. Cine intra in vizorul inspectorilorSalon de estetica controlat de Antifrauda. Nereguli fiscale descoperite pornind de la analize de riscSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA