Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Expirare sediu social si anulare cod TVA. Ce obligatii fiscale apar?

27-Iul-2017
2107

In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care pierde codul de TVA pentru 3 luni (expirare sediul social). Vom vedea ce obligatii sunt avand in vedere ca are stoc de marfa si imobilizari neamortizate.

In cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e) si h) din Codul fiscal, nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor i activelor corporale fixe in curs de executie (adica a bunurilor care nu reprezinta bunuri de capital), cf art 304 alin.1 lit c si normele metodologice de aplicare de la pct.78 alin. 6 lit c. Se efectueaza ajustare de TVA numai pentru bunurile de capital.

Suma TVA ajustata, inclusiv baza de impozitare a TVA pentru bunuri de capital se evidentiaza in jurnalul pentru cumparari cu semnul minus si se raporteaza prin decontul de TVA, cu semnul minus la randul 33 denumit Ajustari conform pro-rata/ajustari pentru bunurile de capital, daca ajustarea se efectueaza conform prevederilor art. 305 din Codul fiscal.

Din punct de vedere contabil, suma TVA ajustata se inregistreaza prin formula 6588 Alte cheltuieli din activitatea de exploatare = 4426 TVA deductibila in ultima luna in care persoana impozabila figureaza ca platitoare de TVA.

In situatia in care se omite raportarea sumei TVA ajustate prin ultimul decont de TVA cod 300 depus in calitate de platitor de TVA , suma TVA ajustata se raporteaza prin formularul cod 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata

Persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c)-e) si lit. h) din Codul fiscal NU beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a TVA aferenta achizitiilor efectuate, dar sunt obligate la plata TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.

In cazul inregistrarii in scopuri de TVA dupa anularea de catre organul fiscal, persoana impozabila are dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea in primul decont de taxa depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, chiar daca factura nu cuprinde codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile. Dupa inregistrarea in scopuri de taxa in aceasta situatie, pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate in perioada in care au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, persoanele impozabile emit facturi in care inscriu distinct TVA colectata in perioada respectiva, care nu se inregistreaza in decontul de taxa.

Dupa inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit Codului fiscal, persoanele impozabile pot ajusta in favoarea lor taxa aferenta bunurilor de capital proportional cu intervalul ramas din perioada de ajustare. Ajustarea se reflecta in primul decont de taxa depus dupa inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Expirare sediu social si anulare cod TVA. Ce obligatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inregistrarea cu intarziere a unor facturi. Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA?
    • In urma punctarii fisei cu un furnizor, s-a constatat omiterea inregistrarii unei facturi de la furnizor in valoare de 332.51 lei (cu TVA), factura emisa in anul 2016, cota de TVA fiind de 20%. Avand in vedere ca nu este o valoare foarte mare, poate fi inregistrata in luna curenta? Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA? In cazul mentionat, specialistul nostru spune ca se poate asimila cu o eroare contabila, avand in vedere prevederile de la pct. 66 din Reglementarile contabile,...» citeste mai departe aici

  • GHID ANAF privind inspectia fiscala: Verificarea evidentelor fiscale si contabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor un ghid complet privind inspectia fiscala, iar astazi ne vom opri asupra unor aspecte precizate in aceasta lucrare stufoasa. Asadar, vom vorbi despre verificarea evidentelor fiscale si contabile, despre obligatia contribuabilului de a conduce evidentele fiscale si regulile privind conducerea evidentelor contabile si fiscale, dar si despre prezentarea de inscrisuri. VERIFICAREA EVIDENTELOR FISCALE SI CONTABILE...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare pentru trimestrul IV. Intocmirea situatiilor financiare
    • In cursul anului 2019 o societate a distribuit dividende trimestrial catre asociatul unic. Cum se procedeaza pentru ultimul trimestru daca dividendele se distribuie in ianuarie 2020? Se intocmesc situatii financiare interimare pentru trimestrul IV sau se intocmesc direct situatii financiare anuale? Specialistul Irina Dumitrescu arata ca, potrivit art. 19 alin. (31) din Legea contabilitatii 82/1991, astfel cum a fost modificat prin Legea 163/2018 prevede: ”Repartizarea...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala
    • Prin O.A.N.A.F. nr. 3.008/2019 publicat in M.Of. nr. 945 din data de 26.11.2019 au fost aduse modificari si completari procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, precum si modelului acestui formular si al cererii de eliberare. Noile prevederi vor intra in vigoare la data de 26 decembrie 2019 si se va aplica si cererilor de eliberare a certificatului de atestare fiscala, aflate in curs de solutionare la aceasta data. Principalele modificari si completari vizeaza: Modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Declararea veniturilor de natura salariala
    • O societate are un contract cu o persoana fizica romana care a pus la dispozitie A1 de rezidenta in NL. Lunar pentru serviciile prestate (venituri de natura salariala de la un platitor de venituri din Romania) se face oprire la sursa 10% impozit pe venitul nerezidentilor si se declara suma in D100. Tinand cont de noile prevederi legat de D112 din MO 794 din 01.10.2019 trebuie sa schimbata modalitatea de declarare din D100 in D112? Daca da, incepand cu ce luna trebuie facuta...» citeste mai departe aici

  • Dubla finantare versus indicatori proiect
    • O societate X s-a obligat sa angajeze doua persoane, pentru a obtine baremul proiectului Start-up Nation. In acelasi timp unul dintre angajati beneficiaza de subventie de la AJOFM, conform art.85 din Legea nr.76/2002 (sau sunt firme care beneficiaza si de subventie conform art.80, Legea 76/2002). Se considera dubla finantare ca firma sa beneficieze de subventia de la AJOFM in conditiile in care beneficiaza si de proiect Start-up Nation? Salariul angajatului respectiv nu este platit din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016