Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Factura electronica - elemente obligatorii care (nu mai) trebuie sa apara pe factura

13-Ian-2020
2544

O societate doreste sa aplice sistemul de facturare electronica. In acest sens, pentru asigurarea autenticitatii/integritatii continutului facturilor, este necesar ca facturile emise in softul contabil si transmise catre clienti prin e-mail, in format PDF, sa poarte semnatura electronica? Care sunt modalitatile concrete pe care le poate aplica societatea pentru a respecta conditiile mentionate la pct. 98 din Normele Metodologice de aplicare a art. 319 din Codul Fiscal ?

In continuare redam raspunsul oferit de unul dintre specialistii nostri:

Potrivit art. 319 alin. (29) din Codul fiscal semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura, astfel ca nici in cazul facturilor electronice nu este neaparata nevoie de semnatura electronica.

Conform pct. 98 alin. (1-2) din Normele metodologice formatul pdf este considerat format electronic al facturilor si daca acestea sunt trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice.

Din cele prezentate reiese ca facturile emise de programul informatic de contabilitate si transmise clientilor prin email, in format pdf pot fi considerate facturi electronice. Doar daca facturile ar fi fost emise prin intermediul programului informatic de contabilitate si ar fi fost trimise clientilor in format hartie s-ar fi considerat ca acestea nu reprezinta facturi electronice.


Referitor la autenticitate/integritate, dupa cum se precizeaza la pct. 98 alin. (4) din norme, asigurarea autenticitatii originii facturii este garantata de furnizor prin inregistrarea facturii in evidentele sale contabile, iar conform pct. 98 alin. (5) din norme integritatea continutului facturii se poate asigura prin intermediul tehnologiei EDI, semnaturii electronice avansate, controlului de gestiune sau alte tehnologii specifice.

Fiecare societate stabileste modalitatile concrete prin care asigura respectarea cerintelor referitoare la emiterea facturilor electronice, in functie de specificul activitatii, de programul de contabilitate folosit si de posibilitatile tehnice de care dispune, neexistand modalitati prestabilite, sens in care chiar pct. 98 alin. (9) din norme precizeaza ca tehnologia EDI sau semnatura electronica avansata sunt doar exemple de tehnologii pentru asigurarea autenticitatii originii si integritatii continutului facturii electronice si nu constituie cerinte obligatorii.

Mai trebuie mentionat ca pentru emiterea facturilor electronice este necesar si acceptul clientilor, care poate fi sub forma unui acord scris, formal sau informal ori sub forma de accept tacit, dupa cum reiese din prevederile art. 319 alin. (24) din Codul fiscal si pct. 98 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Factura electronica - elemente obligatorii care (nu mai) trebuie sa apara pe factura":
Rating:

Nota: 4.29 din 7 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Este OFICIAL - Ordinul nr. 147/2020. NOUL model de Formular 230
    • UPDATE 27.01.2020 ANAF a publicat noul model al Formularului 230 - ca urmare a faptului ca, in Monitorul Oficial nr. 44, partea I, din 22 ianuarie 2020, a fost publicat Ordinul nr. 147/2020 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 112 - versiunea actualizata 2020
    • UPDATE ianuarie 2020. ANAF a actualizat, in data de 16 ianuarie, PDF-ul inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - potrivit Ordinului comun din 01.10.2019 nr. 3063/1376/1430/2019, valabil din 1.07.2019. Cele mai recente modificari ale Declaratiei 112: - corectie de calcul pentru baza contributii CAS si CASS in sectiunea A asigurat (part-time);...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 139/2020: ANAF a modificat Declaratia Unica
    • UPDATE, 27 ianuarie 2020 In Monitorul Oficial, partea I, nr. 47, din 23.01.2020, a fost publicat Ordinul 139/2020 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei Unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice. ORDINUL 139/2020 a intrat in vigoare in data de 23 ianuarie 2020. ANAF publicase , joi – 9 ianuarie 2020, un proiect de Ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Firma de contabilitate: Obligatii privind Legea 129/2019
    • Legat de legea 129/2019, un expert contabil, administrator si asociat al unei societati de contabilitate, care are si angajati, are obligatia desemnarii unei persoane cu responsabilitati in aplicarea legii? La aceasta intrebare veti gasi raspuns in cele ce urmeaza. Analiza este realizata de consultantul fiscal Ionut Jinga. Raspunsul specialistului Potrivit art 5 din Legea 129/2019: "(1) Intra sub incidenta prezentei legi urmatoarele entitati raportoare: a) institutiile de credit persoane...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor va cere acordul CSAT pentru incredintarea directa a informatizarii Fiscului
    • Ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, a anuntat ca va cere acordul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) pentru a incredinta in mod direct, unei companii, proiectul privind informatizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Acesta sustine ca, astfel, procesul ar putea fi gata in martie-aprilie. "In ultimii doi ani, statul a fortat companiile private sa cumpere case de marcat sofisticate si softuri, dar ANAF nu est gata, nici macar nu a inceput licitatia pentru softul...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale: MFP a stabilit fondul anual de premiere pentru 2020 (proiect de Ordin)
    • Ministerul Finantelor Publice a publicat pe data de 23 ianuarie proiectul de Ordin cu privire la stabilirea fondului anual de premiere pentru Loteria bonurilor fiscale, repartizarea acestuia pentru extragerile lunare aferente anului 2020, precum si pentru organizarea unor extrageri ocazionale ale Loteriei bonurilor fiscale. Prin proiectul de ordin se stabileste fondul anual de premiere pentru extragerile Loteriei bonurilor fiscale, aferente anului 2020, la nivelul sumei de 14.000.000 lei si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016