Raportul Special
realizat de specialisti
O societate doreste sa aplice sistemul de facturare electronica. In acest sens, pentru asigurarea autenticitatii/integritatii continutului facturilor, este necesar ca facturile emise in softul contabil si transmise catre clienti prin e-mail, in format PDF, sa poarte semnatura electronica? Care sunt modalitatile concrete pe care le poate aplica societatea pentru a respecta conditiile mentionate la pct. 98 din Normele Metodologice de aplicare a art. 319 din Codul Fiscal ?
In continuare redam raspunsul oferit de unul dintre specialistii nostri:
Potrivit art. 319 alin. (29) din Codul fiscal semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura, astfel ca nici in cazul facturilor electronice nu este neaparata nevoie de semnatura electronica.
Conform pct. 98 alin. (1-2) din Normele metodologice formatul pdf este considerat format electronic al facturilor si daca acestea sunt trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice.
Din cele prezentate reiese ca facturile emise de programul informatic de contabilitate si transmise clientilor prin email, in format pdf pot fi considerate facturi electronice. Doar daca facturile ar fi fost emise prin intermediul programului informatic de contabilitate si ar fi fost trimise clientilor in format hartie s-ar fi considerat ca acestea nu reprezinta facturi electronice.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
ONRC reaminteste ca prin depunerea Declaratiei privind beneficiarii reali pot fi indeplinite doua obligatii fiscaleDepunerea declaratiei 112 in conditiile prevazute de legeSchimbarea furnizorului de SEMNATURA ELECTRONICA. Procedura pas cu pasPeste 30 de noutati cu implicatii fiscale majore au fost aduse de OG 8/2021 si OG 11/2021. Explicatii + spete practiceSesiune online ANAF: Depunerea declaratiilor 392A si 392B in anul 2016Ultimele articole
Legea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteSAF-T in 2024: Ce trebuie sa stiti despre semnarea electronica a D406Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEDeclaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareD112 in 2024. A fost aprobat un nou model de formular prin Ordinul 3796/2024Articole similare
TVA la facturare servicii pentru o firma din Marea BritanieInregistrarea facturilor aferente perioadei anterioare. Ce implicatii fiscale apar?ANAF precizeaza: Formularul 394e-TVA. Studii de caz utile cu privire la decontul precompletat e-TVADeductibilitatea cheltuielilor cu tichetele cadouUltimele articole
Din ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatieDiurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesareDoua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscalMicrointreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditiiFactura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?Articole similare
Atentie! Se suspenda dispozitiile Legii nr. 148 privind factura electronicaMFP propune utilizarea SPV, SAF-T, PatrimVen si E-factura pentru digitalizarea administratiei publiceEste OFICIAL! Din 1 iulie 2022 va fi obligatorie utilizarea E-Factura in relatia dintre firme si institutiile statuluiSondaj: Firmele se asteapta la simplificarea controalelor fiscale dupa implementarea E-factura, obligatorie din 2024 in relatiile B2BEmiterea in forma electronica a documentelor financiareUltimele articole
E-Factura, OBLIGATORIE din 1 ianuarie 2025 pentru relatia B2C. Ce trebuie sa stie firmeleAmenzile pentru e-TVA, PROROGATE pana pe 30 iunie 2025E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?E-Factura: Ce riscuri are o firma daca furnizorii NU incarca facturile in 5 zile calendaristiceFacturarea electronica pentru operatorii economici stabiliti in RomaniaSfaturi de la experti
Achizitie intracomunitara de bunuri
Intrebare: In declaratia 390 ce fel de bunuri se declara? Am cumparat un acumulator de 150 lei. Il consideram bun cumparat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am o sucursala a unei asociatii care, incepand cu 01.01.2025, nu va mai avea 5 angajati. Sucursala este in Brasov, iar societatea mama este in Bucuresti. In mod normal, ar trebui completata declaratia 010 (700) si ar trebui retras...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
SAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025
Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele
Din ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatie
Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare
NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025
Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA