
Raportul Special
realizat de specialisti
Locul facturii pe hartie ramane doar in arhive! Este promisiunea facuta de Ministerul Finantelor, institutie care pune la dispozitie sistemul de facturare electronica RO e-Factura, sistem ce permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor. Iar in acest articol iti vom prezenta cele mai importante informatii despre factura electronica.
Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip xml, pdf. Facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice.
Aveti obligatii noi in relatia cu ANAF! Va oferim informatii complete despre sistemele e-Factura si e-Transport! Aflati ce obligatii aveti, ce erori puteti comite, cum sa evitati amenzi de pana la 100.000 de lei, AICI»
Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice!!!
Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice.
Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.
a) identificatorii de proces si de factura;
b) data facturii;
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
c) informatii privind identificarea operatorului economic care a livrat bunurile/produsele, a prestat serviciile sau a executat lucrarile;
d) informatii privind destinatarul facturii electronice;
e) informatii privind beneficiarul platii;
f) informatii privind reprezentantul fiscal al emitentului;
g) identificarea tipului de bunuri/produse livrate, servicii prestate sau lucrari executate;
h) referirea la contractul de achizitii publice/sectoriale, de concesiune de lucrari si servicii, precum si, dupa caz, la contractul de achizitii publice in domeniile apararii si securitatii;
i) detalii privind executarea lucrarilor, livrarea bunurilor/produselor sau prestarea serviciilor;
j) instructiuni de plata;
k) informatii privind creditari sau debitari;
l) informatii privind pozitiile de pe factura;
m) defalcarea TVA;
n) totalul facturii.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Sistemul E-Factura, OBLIGATORIU din ianuarie 2024 numai pentru contribuabilii stabiliti pe teritoriul RomanieiPrestari servicii. Cum procedam cu factura emisa?In sistemul RO e-Factura se transmit facturile in totalitate, indiferent daca acesta sunt raportate si in SAF-TAtentie! Se suspenda dispozitiile Legii nr. 148 privind FACTURA ELECTRONICAModificari aduse E-Factura prin OUG 69/2024, cu aplicabilitate de la 1 iulie 2024Ultimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaE-Factura, OBLIGATORIE din 1 ianuarie 2025 pentru relatia B2C. Ce trebuie sa stie firmelePersoanele fizice NU au obligatia de a descarca facturi sau de a accesa SPV in cadrul E-FacturaSfaturi de la experti
Contestatie rezultat inspectie fiscala
Intrebare: Perioada inspectiei fiscale este anul 2023, 2024 si lunile ianuarie, februarie, martie 2025. Suma respinsa pentru anul 2025 este de 22.480 lei. Cum pot contesta aceasta suma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: 1. Pentru actionarul cu domiciliul in Scotia, care primeste dividende din Romania, ce declaratie trebuie sa depuna societatea noastra: D205 sau D207? Daca am depus deja D205 pentru 2024, ce se mai poate face? 2. Ce documente...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA