Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturare in transe a prestarilor de servicii finalizate. Care vor fi implicatiile fiscale?

05-Sep-2016
5247

In randurile de mai jos, avem situatia in care, in cadrul unui contract de prestari servicii, la terminarea lucrarilor se intocmeste un proces-verbal de receptie a lucrarilor semnat de ambele parti. Furnizorul de servicii emite factura de prestari servicii la data receptie lucrarilor doar partial din procesul-verbal de receptie a lucrarilor, prevalandu-se de faptul ca plata se poate face si in transe pentru diferenta factura intocmindu-se la un interval de 30 zile. Care pot fi consecintele pentru beneficiar in aceasta situatie?

In cazul prezentat, o societate presteaza servicii in baza contractului incheiat cu o alta societate.
La finalizarea lucrarilor, in mod corect, se semneaza proces-verbal de receptie a lucrarilor de catre partile contractuale.

Avand in vedere finalizarea lucrarilor si acceptarea lor de catre beneficiar, furnizorul serviciilor prestate are obligatia emiterii facturii cu valoarea totala a acestora si inregistrarea in evidentele contabile proprii ale venitului obtinut si a TVA colectata in momentul semnarii procesului verbal de receptie a lucrarilor.

Conform art.280 coroborat cu art.281 alin.(1) Cod fiscal, faptul generator si exigibilitatea taxei intervine la data livrarii bunurilor si prestarii serviciilor, in cazul de fata acesta fiind momentul in care se semneaza procesul verbal de receptie a serviciilor prestate.

In concluzie, societatea prestatoare de servicii nu respecta prevederile fiscale cu privire la emiterea facturii si inregistrarea in evidentele contabile a venitului si TVA-ului colectat prin faptul ca emite factura partial in functie de suma pe care urmeaza a o incasa de la beneficiarul sau.

Atentionam ca, in acest mod, societatea prestatoare isi diminueaza baza impozabila pentru veniturile luate in calculul impozitului pe profit, precum si pentru TVA de plata in perioada fiscala aferenta, prin neinregistrarea lor in evidentele contabile, riscand ca aceasta fapta sa fie incadrata de catre organele in drept ca si sustragere de la plata obligatiilor la bugetul de stat, respectiv evaziune fiscala, conform prevederilor art. 9 alin.(1) lit.b) din Legea 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale.

Referitor la societatea beneficiara, aceasta nu poate inregistra in evidentele contabile valoarea serviciului prestat de catre furnizor la valoarea corecta (totala) ce reiese din contractul incheiat si justificata prin procesul-verbal de receptie semnat, avand in vedere ca facturarea este efectuata in transe. In acest mod, beneficiarul nu-si poate deduce cheltuiala totala cu serviciile prestate de furnizor si nici TVA aferenta ci numai in transe, in functie de facturile primite de la furnizorul sau.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016