Raportul Special
realizat de specialisti
In analiza urmatoare, stabilim daca facturile trebuie sa fie pastrate/arhivate in format de hartie sau daca e suficienta arhivarea electronica. De asemenea, in cazul unui control din partea ANAF, vom vedea daca trebuie prezentata factura ca original sau daca este suficient sa fie descarcata dintr-o arhiva electronica.
Factura electronica este reglementata in Codul fiscal la ART. 319 alin. (4) Facturarea . Este necesar sa contina toate elementele obligatorii ale unei facturi si sa fie emisa si transmisa electronic, formatul ramanand alegerea persoanelor juridice.
Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal aprofundeaza acest aspect al facturarii,indicand conditiile pe care trebuie sa le respecte atat furnizorul, cat si clientul pentru utilizarea facturii electronice. Aceastea sunt detaliate, dupa cum urmeaza:
Asigurarea autenticitatii originii facturii (trebuie sa va asigurati ca furnizorul mentionat pe factura este cel care a livrat bunurile/prestat serviciile);
Asigurarea integritatii continutului unei facturi (tehnologii precum EDI sau semnatura electronica avansata);
Asigurarea lizibilitatii unei facturi (continutul sau trebuie sa fie usor de citit, fara a necesita o atentie sau o interpretare excesiva);
si trebuie garantate de la momentul emiterii, pana la sfarsitul perioadei de stocare.
Tot in norme se prevede explicit ca persoanele impozabile pot stoca facturi emise/primite in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, in conditiile mai sus enumerate.
Manual de politici contabile - Stick USB
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Asadar, fie ca primiti o factura in format electronic, fie ca o transformati intr-o factura electronica prin scanare, o puteti stoca electronic doar impreuna cu datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului ei. "Autenticitatea originii" presupune asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii , in timp ce "Integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus.
Insa, avand in vedere practica organelor fiscale si neincrederea acestora in datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului ei, recomandam ca facturile arhivate electronic sa fie puse la dispozitia organelor fiscale in format hartie (fie listat din arhiva electronica, fie pastrat in arhiva format hartie).
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Contraventii si sanctiuni prevazute de Legea contabilitatiiOMFP 2482/2017: Procedura autorizare platitori de accizeActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.4)Ordinul 2031/2022: Noua procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere a fost publicata in MonitorEvitati amenzi de pana la 4.000 lei, conform art. 42 din Legea Contabilitatii! 35 de proceduri contabile necesare la orice control ANAFUltimele articole
Ce trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileProcedura inventarierii patrimoniului + alte zeci de proceduri contabile pentru societatiRegistrul inventar PFA. Completare si MODELFormulare de inregistrare fiscala. Cum au fost modificate formularele 010, 015 si 700 prin Ordinul 6580/2024Codul de identificare fiscala (CIF): Ce este si unde il gasestiArticole similare
E-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Articole similare
Text integral: Legea nr. 148 din 23 iulie 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceARHIVARE ELECTRONICA a facturilor. Cum se va proceda in cazul unui control fiscal?Emiterea in forma electronica a documentelor financiareLegea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceArhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaUltimele articole
Utilizarea sistemul RO e-Factura. Firmele sunt obligate sa arhiveze facturile electronice?Sistem automat de facturare. Cum procedam pentru ARHIVARE ELECTRONICA?ANAF sprijina mediul de afaceri: proceduri mai simple si acces facil la dosarul fiscalFactura electronica in 2013 | Conditii obligatorii la emiterea facturilor electroniceAtentie! Se suspenda dispozitiile Legii nr. 148 privind factura electronicaArticole similare
Inregistrare contracte de inchiriere la ANAF. Tutorial VIDEO pentru completarea formularului C168Cheltuieli aferente utilizarii unui autoturism de un PFA. In ce masura sunt aceste cheltuieli deductibile?Produse oferite drept bonus clientilor. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Erori contabile. Cum se face corectarea greselilor cuprinse in situatiile financiare si raportarile anualeOrdin de compensare. Ce modalitate de emitere e corecta?Ultimele articole
Cum te ajuta un fiset metalic sa iti conduci firma in limitele fiscalitatii?Facturi primite cu intarziere de firme. Cum sunt tratate contabil si fiscal?Adaugare cod CAEN. Acte necesare si procedura[MODEL] Contestatie ANAF si ce trebuie sa stii despre contestarea unei decizii impuse de organul fiscalSAF-T: Ce facem atunci cand primim RECIPISA de transmitere cu erori a D406Articole similare
Marfuri constatate minus la inventar. Compensare regim fiscalVanzare mijloc de transport. Cum se scoate din evidenta si cum se inchide TVA?Profit reinvestit. Noi categorii de active pentru care se aplica scutirea profitului investit din 1 ianuarie 2023Compensare obligatii reciproce intre persoana juridica romana si persoana juridica nerezidentaInregistrare furt din cont bancar firma. Falsificare documente. Implicatii fiscaleUltimele articole
10+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitateaCum te ajuta un fiset metalic sa iti conduci firma in limitele fiscalitatii?E-FACTURA si E-TVA, modificate de Finante printr-un nou Proiect de OUG! Care sunt noutatileRegim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciFacturi primite cu intarziere de firme. Cum sunt tratate contabil si fiscal?Sfaturi de la experti
Expropriere teren. Emitere factura
Intrebare: O persoana juridica are in proprietate un teren care a fost expropriat pe motiv de utilitate publica de catre o primarie. Pentru aceasta operatiune, este obligatorie emiterea facturii catre primarie si raportarea acesteia in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Achizitie intracomunitara de bunuri exportate ulterior
Intrebare: O firma din Austria (A) livreaza niste generatoare catre o firma din Romania in luna septembrie. Firma din Romania nu face plata, iar contractul se anuleaza, astfel ca firma din Austria (A) ramane proprietara generatoarelor, care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA