Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Facturi arhivate in format electronic. Care sunt obligatiile si cum procedam in cazul unui control ANAF?

15-Mar-2016
1474

In analiza urmatoare, stabilim daca facturile trebuie sa fie pastrate/arhivate in format de hartie sau daca e suficienta arhivarea electronica. De asemenea, in cazul unui control din partea ANAF, vom vedea daca trebuie prezentata factura ca original sau daca este suficient sa fie descarcata dintr-o arhiva electronica.

Factura electronica este reglementata in Codul fiscal la ART. 319 alin. (4) Facturarea . Este necesar sa contina toate elementele obligatorii ale unei facturi si sa fie emisa si transmisa electronic, formatul ramanand alegerea persoanelor juridice.

Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal aprofundeaza acest aspect al facturarii,indicand conditiile pe care trebuie sa le respecte atat furnizorul, cat si clientul pentru utilizarea facturii electronice. Aceastea sunt detaliate, dupa cum urmeaza:

Asigurarea autenticitatii originii facturii (trebuie sa va asigurati ca furnizorul mentionat pe factura este cel care a livrat bunurile/prestat serviciile);

Asigurarea integritatii continutului unei facturi (tehnologii precum EDI sau semnatura electronica avansata);

Asigurarea lizibilitatii unei facturi (continutul sau trebuie sa fie usor de citit, fara a necesita o atentie sau o interpretare excesiva);

si trebuie garantate de la momentul emiterii, pana la sfarsitul perioadei de stocare.

Tot in norme se prevede explicit ca persoanele impozabile pot stoca facturi emise/primite in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, in conditiile mai sus enumerate.

Asadar, fie ca primiti o factura in format electronic, fie ca o transformati intr-o factura electronica prin scanare, o puteti stoca electronic doar impreuna cu datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului ei. "Autenticitatea originii" presupune asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii , in timp ce "Integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus.

Insa, avand in vedere practica organelor fiscale si neincrederea acestora in datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului ei, recomandam ca facturile arhivate electronic sa fie puse la dispozitia organelor fiscale in format hartie (fie listat din arhiva electronica, fie pastrat in arhiva format hartie).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facturi arhivate in format electronic. Care sunt obligatiile si cum procedam in cazul unui control ANAF?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016