
Raportul Special
realizat de specialisti
In analiza urmatoare, stabilim daca facturile trebuie sa fie pastrate/arhivate in format de hartie sau daca e suficienta arhivarea electronica. De asemenea, in cazul unui control din partea ANAF, vom vedea daca trebuie prezentata factura ca original sau daca este suficient sa fie descarcata dintr-o arhiva electronica.
Factura electronica este reglementata in Codul fiscal la ART. 319 alin. (4) Facturarea . Este necesar sa contina toate elementele obligatorii ale unei facturi si sa fie emisa si transmisa electronic, formatul ramanand alegerea persoanelor juridice.
Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal aprofundeaza acest aspect al facturarii,indicand conditiile pe care trebuie sa le respecte atat furnizorul, cat si clientul pentru utilizarea facturii electronice. Aceastea sunt detaliate, dupa cum urmeaza:
Asigurarea autenticitatii originii facturii (trebuie sa va asigurati ca furnizorul mentionat pe factura este cel care a livrat bunurile/prestat serviciile);
Asigurarea integritatii continutului unei facturi (tehnologii precum EDI sau semnatura electronica avansata);
Asigurarea lizibilitatii unei facturi (continutul sau trebuie sa fie usor de citit, fara a necesita o atentie sau o interpretare excesiva);
si trebuie garantate de la momentul emiterii, pana la sfarsitul perioadei de stocare.
Tot in norme se prevede explicit ca persoanele impozabile pot stoca facturi emise/primite in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, in conditiile mai sus enumerate.
Cartea Verde a Contabilitatii
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Asadar, fie ca primiti o factura in format electronic, fie ca o transformati intr-o factura electronica prin scanare, o puteti stoca electronic doar impreuna cu datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului ei. "Autenticitatea originii" presupune asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii , in timp ce "Integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus.
Insa, avand in vedere practica organelor fiscale si neincrederea acestora in datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului ei, recomandam ca facturile arhivate electronic sa fie puse la dispozitia organelor fiscale in format hartie (fie listat din arhiva electronica, fie pastrat in arhiva format hartie).
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Obligatiile particulare ale utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale. Info CECCARe-Factura: ce trebuie sa stii daca esti antreprenorModificari in domeniul TVA aduse de Ordinul 1559/2016Revista Romana de TVA nr. 29, August 2009E-Transport: A fost pusa in debatere publica Procedura de aplicare a OUG 41/2022 si categoriile de vehicule utilizate pentru transportul bunurilor cu riscUltimele articole
ARHIVArea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la ARHIVArea electronica + un studiu de cazARHIVAre documente: 3 intrebari esentiale la care trebuie sa stii raspunsulRegistrul de evidenta fiscala. Trebuie tinut obligatoriu si in format FIZIC de catre firme?iFlow eFactura: Automatizare completa!Ce trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileArticole similare
E-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Articole similare
Factura electronica in 2013 | Conditii obligatorii la emiterea facturilor electroniceSinteza modificari aduse de Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceArhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de cazEmiterea in forma electronica a documentelor financiareSistem automat de facturare. Cum procedam pentru ARHIVARE ELECTRONICA?Ultimele articole
Arhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaUtilizarea sistemul RO e-Factura. Firmele sunt obligate sa arhiveze facturile electronice?ARHIVARE ELECTRONICA a facturilor. Cum se va proceda in cazul unui control fiscal?ANAF sprijina mediul de afaceri: proceduri mai simple si acces facil la dosarul fiscalAtentie! Se suspenda dispozitiile Legii nr. 148 privind factura electronicaArticole similare
Sistemul national de raportare - Forexebug: Ce trebuie sa stie contabilii din institutiile publiceCodul fiscal 2011 - Titlul III (partea a V-a)Obligatia PFA de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale in desfasurarea activitatiiVenituri din expropriere | Cifra de afaceri a societatii va cuprinde aceste venituri?Nu se incalca legea din empatie!Ultimele articole
Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legalArhivarea DOCUMENTElor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de cazMijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventarControale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoareCe greseli fiscale frecvente apar in perioade de crestere accelerataArticole similare
7 titluri modificate in Codul fiscal! Iata noile prevederi!Consultantul fiscal raspunde: Declaratia 394 si obligatiile privind plaja de facturiActualizare Declaratia 394 incepand cu operatiunile din ianuarie 2012Impozit pe veniturile microintreprinderilor in trimestrul I 2017. Diferente de curs valutar. Cum determinam impozitul?Facturi cu TVA de la neplatitor de TVA. Ce inregistrari contabile se fac?Ultimele articole
SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscalE-FACTURA: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitatiCe greseli fiscale frecvente apar in perioade de crestere accelerataE-FACTURA in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar[E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la expertiSfaturi de la experti
Intrebare: In momentul in care produsele sunt scoase din antrepozit, valoarea accizei nu intra in costul marfii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Recuperare TVA pentru achizitie intracomunitara taxabila in statul membru al furnizorului
Intrebare: TVA platita in Germania poate fi recuperata in cazul in care mai platesc inca o data TVA in Romania prin D301?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA