Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Facturi arhivate in format electronic. Care sunt obligatiile si cum procedam in cazul unui control ANAF?

15-Mar-2016
1588

In analiza urmatoare, stabilim daca facturile trebuie sa fie pastrate/arhivate in format de hartie sau daca e suficienta arhivarea electronica. De asemenea, in cazul unui control din partea ANAF, vom vedea daca trebuie prezentata factura ca original sau daca este suficient sa fie descarcata dintr-o arhiva electronica.

Factura electronica este reglementata in Codul fiscal la ART. 319 alin. (4) Facturarea . Este necesar sa contina toate elementele obligatorii ale unei facturi si sa fie emisa si transmisa electronic, formatul ramanand alegerea persoanelor juridice.

Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal aprofundeaza acest aspect al facturarii,indicand conditiile pe care trebuie sa le respecte atat furnizorul, cat si clientul pentru utilizarea facturii electronice. Aceastea sunt detaliate, dupa cum urmeaza:

Asigurarea autenticitatii originii facturii (trebuie sa va asigurati ca furnizorul mentionat pe factura este cel care a livrat bunurile/prestat serviciile);

Asigurarea integritatii continutului unei facturi (tehnologii precum EDI sau semnatura electronica avansata);

Asigurarea lizibilitatii unei facturi (continutul sau trebuie sa fie usor de citit, fara a necesita o atentie sau o interpretare excesiva);

si trebuie garantate de la momentul emiterii, pana la sfarsitul perioadei de stocare.

Tot in norme se prevede explicit ca persoanele impozabile pot stoca facturi emise/primite in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, in conditiile mai sus enumerate.

Asadar, fie ca primiti o factura in format electronic, fie ca o transformati intr-o factura electronica prin scanare, o puteti stoca electronic doar impreuna cu datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului ei. "Autenticitatea originii" presupune asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii , in timp ce "Integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus.

Insa, avand in vedere practica organelor fiscale si neincrederea acestora in datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului ei, recomandam ca facturile arhivate electronic sa fie puse la dispozitia organelor fiscale in format hartie (fie listat din arhiva electronica, fie pastrat in arhiva format hartie).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facturi arhivate in format electronic. Care sunt obligatiile si cum procedam in cazul unui control ANAF?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil 2018. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anuale
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost actualizat PDF-ul inteligent – S1014 – S1015 – Situatii financiare la 31 decembrie 2018 in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin OMFP nr. 3103/2017, precum si cu OMFP nr. 10/03.01.2019. Entitati raportoare PJ fara scop patrimonial PJ fara scop patrimonial de utilitate publica Organizatii sindicale si patronale CAR unitati militare CAR salariati...» citeste mai departe aici

  • ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei
    • "Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?" Raspunsul specialistului Potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016