Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Firmei nu i se aproba rambursarea de TVA. Ce solutie are?

12-Feb-2015
1178
Firma a cerut rambusare de TVA aferenta lunii decembrie 2014. Printre facturile primite de la furnizori se afla si aceea primita de la firma X de la care se achizitioneaza marfa (materie prima cu destinatie tehnologica).

Furnizorii au colectat si platit TVA, insa firmei nu i se aproba rambursarea si i se impun prevederile art. 160, unde la alin. 2, lit.c), se precizeaza ca pentru livrarea de cereale si plante tehnice se aplica taxarea inversa. Cum ar trebui sa procedeze?

Potrivit prevederilor art. 160 din Codul fiscal in cadrul operatiunilor pentru care se aplica taxarea inversa este cuprinsa livrarea de cereale si plante tehnice mentionate la acest articol cu codurile din Regulamentul (CEE) nr. 2.658/87 al Consiliului din 23 iulie 1987 privind Nomenclatura tarifara si statistica si Tariful vamal comun inclusiv Porumb cu codul 1005

Pe facturile emise pentru livrarile de bunuri prevazute, furnizorii/prestatorii nu vor inscrie taxa colectata aferenta. Beneficiarii vor determina taxa aferenta, care se va evidentia in decont, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila.

De aplicarea acestor prevederi sunt responsabili atat furnizorii, cat si beneficiarii.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Potrivit normelor date in aplicarea acestui articol, in cazul neaplicarii taxarii inverse prevazute de lege, organele de inspectie fiscala vor dispune masuri pentru obligarea furnizorilor/prestatorilor si a beneficiarilor la corectarea operatiunilor si aplicarea taxarii inverse.

In cadrul inspectiei fiscale la beneficiarii operatiunilor, organele de inspectie fiscala vor avea in vedere ca beneficiarul avea obligatia sa colecteze TVA la momentul exigibilitatii operatiunii, concomitent cu exercitarea dreptului de deducere.

In cazul in care in cadrul inspectiei fiscale la beneficiarii operatiunilor, organele de inspectie fiscala stabilesc ca beneficiarul nu a colectat TVA la momentul exigibilitatii operatiunii, concomitent cu exercitarea dreptului de deducere, obligand beneficiarul la plata acestei sume in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta, furnizorii pot emite facturi de corectie cu semnul minus in vederea regularizarii taxei si restituirii acesteia catre beneficiari.

Facturile de corectie cu semnul minus emise de catre furnizor nu se evidentiaza in decontul de taxa al beneficiarului.

in concluzie, daca porumbul achizitionat are codul din nomenclator 1005, indiferent de scopul achizitiei acestuia, se aplica taxarea inversa.

Pentru luna in care s-a efectuat achizitia trebuia inregistrata taxarea inversa prin articolul
4426 = 4427

Ca urmare in primul decont de TVA se va inregistra la rubrica de regularizari taxa colectata suma aferenta acesteia.

Pentru suma platita in plus furnizorului reprezentand TVA-ul acesta va fi instiintat de concluziile controlului fiscal si se va solicita emiterea unei facturi de corectie si restituirea sumei platita in plus ca TVA. Sau daca se efectueaza achizitii in continuare de la acel furnizor, pentru a nu rambursa diferenta se va efectua compensarea contravalorii TVA, cu datoriile aferente noilor facturi.

Inregistrarea facturii de corectie a operatiunii anterioare
% = 401 - minus suma initiala
301 - cu minus suma initiala
4426 - cu minus TVA aferenta

Inregistrarea facturii corectata
301 = 401 - valoarea fara TVA

sau se poate corecta direct doar valoarea TVA
4426 = 401 - cu minus valoarea corectiei TVA

si
4426 = 4427 - TVA aferenta

Contul 401 ramane cu sold negativ.

Stingerea soldului se face prin:

- incasarea diferentei

5121 = 401

- compensarea cu alte facturi emise

Se inregistreaza o noua achizitie
301 = 401

Se achita suma din factura, minus suma de incasat aferenta TVA-ului anterior
401 = 5121 factura 2 - TVA anterior de recuperat de la acest furnizor


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Firmei nu i se aproba rambursarea de TVA. Ce solutie are?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.