Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele mici si mijlocii pot obtine ajutor financiar pentru a asigura cursuri de perfectionare angajatilor. Ce domenii sunt vizate

05-Aug-2022
1805
Firmele mici si mijlocii pot obtine ajutor financiar pentru a asigura cursuri de perfectionare angajatilor. Ce domenii sunt vizate

In Monitorul Oficial a fost recent publicat Ordinul 20953/2022 care aproba Schema de ajutor de minimis pentru "Perfectionarea/recalificarea angajatilor din societati". Acest lucru inseamna ca IMM-urile vor putea accesa o schema de ajutor financiar pentru imbunatatirea competentelor angajatilor privind inteligenta artificiala, blockchain, invatarea automatizata, etc. Cursurile/instruirile realizate trebuie sa fie direct legate de domeniile tehnice mentionate.

Schema de ajutor de minimis pentru „Perfectionarea/recalificarea angajatilor din societati“, asociata Planului national de redresare si rezilienta al Romaniei 2021-2026, pilonul II, componenta C7, investitia 19 este finantata prin Planul national de redresare si rezilienta (PNRR), indicativ I19.

Obiectivul principal il reprezinta sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), prin acordarea de fonduri nerambursabile pentru imbunatatirea competentelor in randul angajatilor, cu aplicabilitate in tehnologiile emergente.

In cadrul prezentei scheme de ajutor, prin tehnologie emergenta se intelege o tehnologie radicala si relativ rapida, caracterizata de un anumit grad de coerenta persistent in timp si cu potentialul de a avea un impact considerabil asupra domeniului (domeniilor) socioeconomic care este observat in ceea ce priveste compozitia actorilor, institutiilor si modelelor de interactiune dintre acestea, impreuna cu procesele de productie a cunostintelor asociate.

In cadrul schemei de ajutor de minimis sunt finantate activitatile de instruire in urmatoarele tehnologii emergente:

– internet of things;
– big data;
– cloud technologies;


– invatarea automata;
– inteligenta artificiala;
– automatizarea proceselor robotice;
– blockchain;
– cyber-physical systems;
– additive manufacturing.

Cursurile/Instruirile realizate trebuie sa fie direct legate de domeniile tehnice in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis.

Prezenta schema de ajutor de minimis se aplica IMM-urilor, prin acordarea de sprijin financiar pentru perfectionare/recalificare in domeniile mentionate mai sus.

Masura de ajutor de minimis se aplica in toate regiunile de dezvoltare ale Romaniei.

In cadrul acestei scheme se acorda sprijin financiar sub forma de grant IMM-urilor care activeaza in toate sectoarele, atat timp cat indeplinesc si respecta conditiile de eligibilitate ale prezentei scheme de ajutor de minimis.

Nu se acorda sprijin in urmatoarele cazuri:
a) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul (CE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 si (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 354/28.12.2013;
b) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole;
c) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul prelucrarii si comercializarii produselor agricole, in urmatoarele cazuri:
(i) atunci cand valoarea ajutoarelor este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii unor astfel de produse achizitionate de la producatori primari sau introduse pe piata de intreprinderile respective;
(ii) atunci cand ajutoarele sunt conditionate de transferarea lor partiala sau integrala catre producatorii primari.
d) ajutoarelor conditionate de utilizarea preferentiala a produselor nationale fata de produsele importate;
e) ajutoarelor destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export.

In cazul in care o intreprindere isi desfasoara activitatea atat in sectoarele excluse de la finantare prin prezenta schema, cat si in unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse in domeniul de aplicare al prezentei scheme, prezenta schema de minimis se aplica ajutoarelor acordate pentru aceste din urma sectoare sau activitati, cu conditia ca beneficiarul ajutorului sa se asigure, prin mijloace corespunzatoare, precum separarea activitatilor sau o distinctie intre costuri, ca activitatile desfasurate in sectoarele excluse din domeniul de aplicare al schemei de minimis nu beneficiaza de ajutoare de minimis acordate in conformitate cu aceasta.

Pot beneficia de ajutor de minimis in temeiul prezentei scheme de ajutor IMM-urile care isi desfasoara activitatea in Romania si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate:

1. sunt inregistrate potrivit Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
2. nu inregistreaza obligatii bugetare nete (diferenta dintre obligatiile de plata restante la buget si sumele de recuperat de la buget):
a) mai mari de 1/12 din obligatiile datorate in ultimele 12 luni - in cazul certificatului de atestare fiscala emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
b) mai mari de 1/6 din totalul obligatiilor datorate in ultimul semestru - in cazul certificatului de atestare fiscala emis de catre autoritatile publice locale;
3. nu se afla in una din situatiile incompatibile cu acordarea finantarii din fonduri publice;
4. nu au mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, pentru aceleasi activitati pentru care solicita finantare in temeiul prezentei scheme de ajutor;
5. nu intra in categoria de „intreprindere aflata in dificultate“;
6. nu se afla in stare de insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, lichidare sau suspendare temporara a activitatii sau nu se afla in situatii similare in urma unei proceduri de aceeasi natura prevazute de legislatia sau de reglementarile nationale;
7. nu fac obiectul unui ordin de recuperare in urma unei decizii anterioare, privind declararea unui ajutor de stat/de minimis ca fiind ilegal si/sau incompatibil cu piata comuna, sau, in cazul in care solicitantul a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie sa fi fost deja executata si ajutorul integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;
8. reprezentantul legal nu a fost condamnat printr-o hotarare cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita sa profesionala, pentru frauda, coruptie, participare la o organizatie criminala sau la orice alte activitati ilegale in detrimentul intereselor financiare ale Uniunii Europene;
9. reprezentantul legal nu a comis in conduita sa profesionala greseli grave, demonstrate prin orice mijloace pe care autoritatea contractanta le poate justifica;
10. reprezentantul legal nu este subiectul unui conflict de interese;
11. reprezentantul legal nu este vinovat de inducerea grava in eroare prin furnizarea de informatii incorecte in cursul participarii la apelul de proiecte derulat de subadministrator;
12. la momentul acordarii ajutorului se incadreaza in una dintre urmatoarele categorii de intreprinderi: microintreprindere, intreprindere mica, intreprindere mijlocie;
13. depune urmatoarele documente (anexe la ghidul solicitantului ce va avea ca baza prezenta schema) in cadrul apelului derulat de subadministrator:
– solicitare de sprijin pentru imbunatatirea nivelului de cunostinte/competente/aptitudini sau recalificarea angajatilor proprii;
– declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii;
– declaratie privind eligibilitatea societatii in vederea acordarii ajutorului de minimis;
– declaratie cu privire la evitarea dublei finantari;
– declaratie privind ajutoarele de minimis primite de intreprinderea unica in cursul anului fiscal in care i se acorda ajutorul de minimis in temeiul prezentei scheme, precum si al celor 2 ani fiscali anteriori (fie din fonduri nationale, fie din fonduri europene);
– declaratie privind alte ajutoare primite de solicitant pentru aceleasi costuri eligibile pentru care solicita finantare in temeiul prezentei scheme.

Prezenta schema de ajutor de minimis se aproba prin ordin al ministrului cercetarii, inovarii si digitalizarii si se aplica de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la epuizarea bugetului alocat, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2023. Plata ajutorului se efectueaza pana la data de 31 decembrie 2025, in limita bugetului alocat schemei de ajutor de minimis.

Bugetul schemei de ajutor de minimis este de 34.000.000 de euro, echivalent in lei.

Pentru conversia in euro, in cadrul acestei scheme de ajutor se va utiliza cursul de schimb InforEuro.

Numarul maxim estimat al intreprinderilor in cadrul schemei de ajutor de minimis este de 2.200.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codurile NC. Ce sunt si lista coduri NC pentru 2025

    • Codurile NC (Nomenclatura Combinata) reprezinta un sistem standardizat de clasificare a produselor utilizat la nivel european pentru identificarea si gestionarea diferitelor categorii de marfuri. In Romania, aceste coduri sunt esentiale pentru conformarea cu reglementarile fiscale si vamale, mai ales in cazul produselor considerate cu risc fiscal ridicat. In acest articol vom explica ce sunt codurile NC, de ce sunt importante si vom prezenta lista actualizata, oferind detalii utile pentru...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile

    • Firmele trebuie sa stie ca unele cheltuieli pentru desfasurarea afacerii sunt deductibile sau nedeductibile la calculul rezultatului fiscal, insa exista si categoria cheltuielilor care sunt deductibile limitat. In acest articol vom vedea care sunt cheltuielile deductibile limitat, dar si o speta cu privire la reparatiile suportate prin CASCO. Sunt sau nu deductibile? Specialistul ne va pferi raspunsul, dar si o monografie contabila utila in acest caz.» citeste mai departe aici

  • Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor

    • ANAF a publicat recent un material informativ prin care raspunde anumitor curiozitati ale contribuabililor, cu privire la veniturile din surse neidentificate. Reamintim ca aceste clarificari ale ANAF vin in urma informatiilor din presa conform carora tranzactiile de bani intre rude vor fi controlate de organele fiscale si impozitate cu 70% acolo unde NU exista documente. Detalii in ACEST articol»» citeste mai departe aici

  • Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit

    • ANAF a publicat Ghidul contribuabililor care opteaza in anul 2025 pentru redirectionarea unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii sau a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private.» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016