Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele NU pot ramane la statutul de microintreprindere din 2023 daca au doar angajati cu CIM part-time

11-Nov-2022
11777
Firmele NU pot ramane la statutul de microintreprindere din 2023 daca au doar angajati cu CIM part-time

O clarificare privind OG 16/2022, va rog. In prezent societatea noastra este microintreprindere, adica plateste impozit pe venit 3% pentru ca nu are angajati. Daca nu angajeaza pe nimeni in 2023 va plati impozit pe profit. Dar daca la sfarsitul anului 2023 va angaja un salariat, atunci va putea opta pentru regimul de microintreprindere in 2024?

 

• Tip societate: S.R.L.

• Numar de angajati: 1-9 angajati

• Platitoare TVA: Da

• Cod CAEN: 7112


Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu: 

 

Incepand cu anul 2023 prevederile OG nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar-fiscale, dau posibilitatea societatilor care indeplinesc conditiile enumerate de art. 47 sa opteze pentru impozitarea veniturilor realizate.


Printre cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca o companie pentru a aplica regimul optional al impozitului pe veniturile microintreprinderilor se numara, si aceea de a avea cel putin un salariat.

Prin exceptie, o firma fara salariati, nou infiintata dupa data de 1 ianuarie 2023, poate opta pentru aplicarea impozitului respectiv daca in maximum 30 de zile de la inregistrarea la Registrul Comertului, angajeaza o persoana (art. 48 alin. (3) din Codul fiscal).


Pentru respectarea conditiei de a avea cel putin un salariat, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Codului muncii.


In situatia prezentata in care societatea existenta in anul 2022 aplica prevederile titlului III din Codul fiscal (impozit pe veniturile microintreprinderilor) si nu detine angajati pana la 31.12.2022, aceasta devine platitoare de impozit pe profit incepand cu exercitiul 2023, fapt ce trebuie comunicat organului fiscal teritorial.


Avand in vedere ca aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor este optionala, societatea poate solicita obtinerea statutului fiscal de microintreprindere daca la sfarsitul anului 2023 indeplineste conditiile impuse de art. 47 si anume:

 

  • • a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro, din alte activitati decat cele prevazute la art. 47 alin. (1),
  • • are cel putin un salariat,
  • • nu are asociati care detin peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot la cel mult trei persoane juridice romane platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, inclusiv societatea d-voastra.

Optiunea se poate comunica pentru anul 2024 sau pentru exercitiile urmatoare, daca societatea nu a mai aplicat prevederile titlului III cu privire la impunerea veniturilor microintreprinderilor dupa data 1 ianuarie 2023.

 

BLACK FRIDAY a inceput cu reduceri de pana la 87% pentru sute de lucrari de fiscalitate! Transportul este GRATUIT la orice comanda, click AICI<<

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Firmele NU pot ramane la statutul de microintreprindere din 2023 daca au doar angajati cu CIM part-time":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Conditii microintreprinderi 2023: Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere anul acesta

    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2023? Microintreprinderi in 2023 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2023, trebuie sa indeplineasca mai multe conditii. Modificarile sistemului de impozit pe veniturile microintreprinderilor adoptate prin OG 16/2022: - aplicarea optionala a sistemului de impozit pe veniturile microintreprinderilor; - reducerea plafonului veniturilor obtinute in anul precedent, de la 1 000 000 euro la...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat brosura privind compensarea obligatiilor fiscale. Cine efectueaza aceasta operatiune?

    • ANAF a publicat, pe site-ul institutiei, la sectiunea Asistenta contribuabili, o Brosura privind compensarea obligatiilor fiscale. Ce este compensarea? Compensarea este operatiunea prin care se sting creantele statului sau unitatilor administrativ-teritoriale ori subdiviziunilor acestora reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat cu creantele debitorului reprezentand sume de rambursat, de restituit sau de plata de la...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 205 in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie transmis la ANAF formularul

    • Conform legislatiei in vigoare, formularul 205 - "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit"- trebuie depus la fisc pana pe 28 februarie 2023. Prin Ordinul 18/2023 a fost publicat un nou model al formularului 205. Noul formular 205 se utilizeaza pentru declararea, pe fiecare beneficiar de venit, a impozitului aferent veniturilor cu regim de retinere la sursa, precum si a castigurilor/pierderilor din investitii,...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor la final de ianuarie 2023

    • ANAF a publicat buletinul informativ cu nr. 5 din 31 ianuarie 2023 care cuprinde actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 25 ianuarie 2023 – 27 ianuarie 2023. Acte normative: 1. Ordin al ministrului finantelor nr. 626/2023 privind indicele preturilor de consum utilizat pentru actualizarea platilor anticipate in contul impozitului pe profit anual (Monitorul Oficial nr. 62 din 25 Ianuarie 2023) Detalii AICI» 2. Ordin al...» citeste mai departe aici

  • Aspecte fiscale care se aplica din 2023 impozitului pe venit si contributiilor sociale

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un document care cuprinde principalele modificari aduse Codului Fiscal cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2023. Materialul cuprinde si schimbarile survenite in cazul impozitului pe venit si contributiilor sociale. IMPOZITUL PE VENIT SI CONTRIBUTIILE SOCIALE -S-a eliminat scutirea de la plata impozitului pe venit pentru persoanele fizice, in cazul veniturilor realizate din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii pe baza de contract...» citeste mai departe aici

  • AFLA CUM POTI FACE ECONOMII OPTIMIZAND ARHIVAREA DOCUMENTELOR!

    • Cu totii stim ca arhivarea este o activitate extrem de importanta, documentele facand parte din patrimoniul organizatiei insa omitem uneori ca eficientizarea acesteia poate aduce economii considerabile de timp si bani. Experienta ne-a invatat ca exista metode usor de pus in practica cu efect mediat asupra eficientei activitatii de arhivare si profitabilitatii companiei. SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare, firma cu 15 ani de experienta in managementul profesional al arhivei, va pune la...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016