
Raportul Special
realizat de specialisti
Ordonanta 16/2022 a adus mai multe modificari contributiilor sociale obligatorii, care vor fi mai mari in cazul CIM-urilor part-time. Aceste contributii vor fi declarate, asa cum se intampla si pana acum, prin D112.
Pentru ca D112 se depune pana pe data de 25 a lunii urmatoare modificarilor, firmele au ca termen limita pentru declararea noilor contributii sociale obligatorii data de 25 septembrie 2022. Reamintim ca OG 16/2022 se aplica din 1 august.
Contributiile sociale se calculeaza la salariul de baza minim brut pe tara indiferent de cuantumul venitului brut corespunzator numarului de zile in care contractual individual de munca a fost activ.
``Contributia de asigurari sociale datorata de catre persoanele fizice care obtin venituri din salarii sau asimilate salariilor, in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga sau cu timp partial, calculata potrivit alin. (5), nu poate fi mai mica decat nivelul contributiei de asigurari sociale calculate prin aplicarea cotei prevazute la art. 138 lit. a), art. 138^1 alin. (1) si (2), art. 138^2 alin. (1) sau art. 138^3 alin. (1), dupa caz, asupra salariului de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale, corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ``.
Prevederile amintite mai sus NU se aplica in urmatoarele situatii:
a) sunt elevi sau studenti, cu varsta pana la 26 de ani, aflati intr-o forma de scolarizare;
b) sunt ucenici, potrivit legii, in varsta de pana la 18 ani;
c) sunt persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane carora prin lege li se recunoaste posibilitatea de a lucra mai putin de 8 ore pe zi;
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
In aplicarea prevederilor, angajatorul solicita documente justificative persoanelor fizice aflate in situatiile prevazute la literele a-d, iar in cazul situatiei prevazute la litera e, procedura de aplicare se stabileste prin ordin al ministrului finantelor.
Atentie! In cazul in care contributia de asigurari sociale este mai mica decat contributia de asigurari sociale stabilita potrivit noilor prevederi, diferenta se suporta de catre angajator/platitorul de venit in numele angajatului/beneficiarului de venit.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Ordinul 1855/2022: Declaratia pe propria raspundere trebuie depusa LUNAR de angajatii cu CIM PART-TIMETaxe contracte part-time: Ce angajati sunt exceptati de la supraimpozitareCalculare contributii sociale pentru CIM cu timp partial din 1 august 2022Declaratia pentru CIM PART-TIME trebuie depusa lunar de angajati, pana pe data de 5 (Ordinul 1855/2022)In cazul angajatilor care NU cumuleaza CIM de 8 ore/zi, angajatorul va calcula CAS 25% si CASS 10% la valoarea salariului minimUltimele articole
Firmele NU pot ramane la statutul de microintreprindere din 2023 daca au doar angajati cu CIM PART-TIMECIM PART-TIME. Angajatii trebuie sa depuna pana pe 7 noiembrie declaratia din care sa reiasa ca au obtinut venituri de 2.550 leiMicrointreprinderea in 2023. Firmele cu angajati part-time mai pot ramane la acest sistem de impozitare?ANAF a publicat lista Seminariilor Web care vor avea loc in luna SEPTEMBRIE 2022: OG 16/2022, domiciliu fiscal, CIM PART-TIMEPana pe 5 septembrie 2022 trebuia depusa Declaratia pe propria raspundere de angajatii cu mai multe CIM PART-TIMEArticole similare
OG 16/2022, sub lupa specialistilor! Rezolva rapid si legal orice problema legata de impozitul pe venit, microintreprinderi, CAS si CASS in 2023Din 1 ianuarie au OBLIGATIA modificarii vectorului fiscal toate firmele care nu se mai incadreaza la conditiile de aplicare ale impozitului micro sau cele care plateau impozit specificBeneficii extrasalariale in 2023: Pentru un angajat cu salariu minim de 2.550 lei, plafonul lunar de 33% va ajunge la 841,50 leiMicrointreprinderi: Masuri fiscale de ultima ora pentru 2022-2023 si interpretarea modificarilor RADICALE aduse de OG 16/2022Scutirile de taxe acordate pentru abonamentele de fitness in valoare de 400 euro/angajat se vor aplica din februarie 2023Ultimele articole
Proiect: Impozitul majorat pe locuinte se va aplica din 1 ianuarie 2026! Ar putea fi introdusa si e-ProprietateaContractul de inchiriere: conditii, obligatii si modelPana pe 25 octombrie 2023 trebuie depusa la fisc D100 pentru plata impozitului micro si pe profitAnumite firme NU vor trece la plata impozitului pe profit in 2023, chiar daca depasesc plafonul de 500.000 euro pentru microintreprinderiImpozitul pe cladiri: TOT ce trebuie sa stii despre acesta in 2023Articole similare
Cum solutionam cazul in care se acorda in mod eronat deducere suplimentara?Declaratia 112 actualizata. Ultima versiune din mai 2014Declaratia 112 a fost actualizataProiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depunaMFP: Proiect de ordin care stabileste modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a Declaratiei 112Ultimele articole
D112. ANAF actualizeaza formularul in conditile aparitiei OUG 156/2024SAF-T: Ce facem atunci cand primim RECIPISA de transmitere cu erori a D406Decontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileD112 in 2024. Cum se completeaza formularul din punct de vedere al programului de lucruD112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrieSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA