Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazie

01-Sep-2023
2676
Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazie

In acest articol discutam despre fisa de magazie, document utilizat de multe firme, mai ales de cele care trebuie sa stocheze diverse bunuri materiale pentru a le vinde ulterior, etc. Ce este aceasta, un model necesar contribuabililor, dar si care este rolul ei, vom prezenta in randurile care urmeaza.

Am pregatit pentru dvs. colectia completa a documentelor contabile obligatorii conforme cu Ordinul nr. 1.447 din 2 mai 2023! Modele in format editabil, cu indicatii pentru completare, utilizare in circuit intern, livrare sau arhivare corecta, AICI»

Ce este fisa de magazie

Fisa de magazie este un document de evidenta a intrarilor, iesirilor si stocurilor de bunuri materiale. Fisele de magazie se tin pe fiecare loc de depozitare a valorilor materiale, pe feluri de materiale, ordonate pe conturi, grupe, eventual subgrupe, sau in ordine alfabetica.

In cate exemplare se intocmeste fisa de magazie si care este circuitul ei

Fisa de magazie se intocmeste intr-un exemplar pentru fiecare fel de material. ATENTIE! Pentru valori materiale primite spre prelucrare de la terti sau in custodie se intocmesc fise distincte, care se tin separat de cele aferente propriilor valori materiale. Inregistrarile in fisele de magazie se fac document cu document.

Circuitul fisei de magazie

Aceasta ajunge prima data la compartimentul financiar-contabil, la deschiderea fisei, si mai apoi la gestionar sau persoana desemnata, care completeaza coloanele privitoare la intrari, iesiri si stoc.

Fisa de magazie se tine, dupa ce a fost completata, la fiecare loc de depozitare a valorilor materiale.

Aceste documente se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.

Care este rolul unei fise de magazie si ce trebuie sa contina

Rolul fisei de magazie este de a tine evidenta cantitativa a stocurilor pe care o firma le primeste. Aceasta trebuie sa contina cel putin urmatoarele:

-denumirea formularului si numarul paginii;

-denumirea unitatii; magazia; materialul (produsul), sortimentul, calitatea, marca, profilul, dimensiunea;

Am pregatit pentru dvs. colectia completa a documentelor contabile obligatorii conforme cu Ordinul nr. 1.447 din 2 mai 2023! Modele in format editabil, cu indicatii pentru completare, utilizare in circuit intern, livrare sau arhivare corecta, AICI» -U/M; pretul unitar;

-data (ziua, luna, anul), numarul si felul documentului; intrari; iesiri; stoc; data si semnatura de control;

Model fisa de magazie

Pentru a vedea varianta WORD a documentului, click AICI>>

Fisa de magazie - spete utile

In continuare vom prezenta cateva spete utile despre fisa de magazie, asa cum au fost explicate de specialistii portalcontabilitate.ro si portalcodulfiscal.ro. Si tu poti pune intrebari si afla raspunsuri pentru problemele fiscal-contabile cu care se confrunta firma ta, AICI>>

Speta 1. Reconstituire fise de magazie pierdute

Gestionarul magaziei a pierdut, dupa efectuarea inventarierii anuale, un numar de 30 de fise de magazie., din care o parte cu stoc fara miscare. Avand in vedere ca sunt fise de magazie, acestea intra sub incidenta prevederilor Ordinului 2634/2015? Daca nu, cum se procedeaza?

Raspuns: Fisa de magazie (Cod 14-3-8), este document financiar contabil prevazut de OMFP 2634/2015, iar procedura de reconstituire este prevazuta la pct. 29 si urmatoarele din acest ordin, respectiv:

Orice persoana care constata pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligatia sa aduca la cunostinta, in scris, in termen de 24 de ore de la constatare, conducatorului entitatii (administratorului entitatii, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective) situatia constatata.

In termen de cel mult 3 zile lucratoare de la primirea sesizarii, conducatorul entitatii dispune incheierea unui proces-verbal care sa cuprinda:
- datele de identificare a documentelor disparute;
- numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentelor;
- data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentelor respective.

Procesul-verbal se semneaza de catre:
- conducatorul entitatii;
- conducatorul compartimentului financiar-contabil al entitatii sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie;
- persoana responsabila cu pastrarea documentelor;
- seful ierarhic al persoanei responsabile cu pastrarea documentelor, dupa caz.

Am pregatit pentru dvs. colectia completa a documentelor contabile obligatorii conforme cu Ordinul nr. 1.447 din 2 mai 2023! Modele in format editabil, cu indicatii pentru completare, utilizare in circuit intern, livrare sau arhivare corecta, AICI»

In conditiile in care documentul pierdut, sustras sau distrus a fost intocmit de catre entitate intr-un singur exemplar, reconstituirea acestuia se face urmand aceleasi proceduri prin care a fost intocmit documentul original, mentionandu-se in antetul documentului ca este reconstituit, si sta la baza inregistrarilor in contabilitate.
Reconstituirea documentelor se face pe baza unui "dosar de reconstituire".

Dosarul de reconstituire trebuie sa contina elementele care au legatura cu constatarea si reconstituirea documentelor disparute, si anume:
- sesizarea scrisa a persoanei care a constatat disparitia documentelor;
- procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii;
- dovada sesizarii organelor de urmarire penala sau dovada sanctionarii disciplinare a persoanei vinovate, dupa caz;
- dispozitia scrisa a conducatorului entitatii pentru reconstituirea documentelor;
- o copie a documentelor reconstituite.

Speta 2. Marfuri trimise la terti. Se intocmesc fise de magazie?

Societate X achizitioneaza cereale de la furnizori cu taxare inversa, urmand a fi vandute catre clienti, dar marfa achizitionata pleca de la furnizor catre clienti, neintrand in depozitul societatii X (societatea X nu detine depozit de cereale). Care este monografia contabila in aceasta situatie? Se intocmesc fise de magazie?

Raspuns: 

Monografia contabila, marfuri la terti:
Achizitie marfuri: 357
Marfuri aflate la terti = 401
Furnizor 4426 = 4427 - taxarea inversa
Vanzare marfuri: 4111
Clienti = 707 Venituri din vanzarea marfurilor

Am pregatit pentru dvs. colectia completa a documentelor contabile obligatorii conforme cu Ordinul nr. 1.447 din 2 mai 2023! Modele in format editabil, cu indicatii pentru completare, utilizare in circuit intern, livrare sau arhivare corecta, AICI»
Descarcarea din gestiune a marfii vandute: 607
Cheltuieli privind marfurile = 357
Marfuri aflate la terti

Conform prevederilor din OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile: FISA DE MAGAZIE (Cod 14-3-8) Fisa de magazie serveste ca document de evidenta a intrarilor, iesirilor si stocurilor de bunuri materiale. Fisele de magazie se tin pe fiecare loc de depozitare a valorilor materiale, pe feluri de materiale, ordonate pe conturi, grupe, eventual subgrupe, sau in ordine alfabetica.

Pentru valori materiale primite spre prelucrare de la terti sau in custodie se intocmesc fise distincte, care se tin separat de cele aferente propriilor valori materiale. Inregistrarile in fisele de magazie se fac document cu document.

Prin urmare, pentru marfurile trimise la terti veti intocmi fise de magazine distincte.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazie":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016