Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fiscul controleaza averile in doua etape

03-Mar-2011
3923
Verificarile pe care Fiscul le va face pentru a-i depista pe cei cu venituri mari se vor face in doua etape - verificarea prealabila, urmata de verificarea fiscala propriu zisa, a scris Hotnews, dupa o analiza a Normelelor Metodologice publicate de Ministerul Finantelor.

Potrivit sursei citate, prima etapa se face ?la secret?, cei vizati nefiind informati si neputand interveni sau face obiectii cu privire la cercetarile Fiscului. Daca in urma verificarii prealabile se constata ca banuielile sunt confirmate, persoana cercetata in prealabil va fi anuntata ca in 15 zile urmeaza verificarea fiscala propriu-zisa. Controlul nu poate depasi 30 de zile.

"Avizul de verificare se comunica persoanei fizice cu cel putin 15 zile inainte de data inceperii verificarii fiscale. La stabilirea datei de incepere a verificarii fiscale, organul fiscal va avea in vedere perioada necesara pentru comunicarea avizului de verificare, perioada ce urmeaza a fi supusa verificarii (de regula, perioada impozabila definita de Codul fiscal, cu respectarea termenului de prescriptie a dreptului organului fiscal de a stabili obligatii fiscale), dar si posibilitatea de a solicita amanarea datei de incepere a verificarii", se precizeaza in Normele Metodologice.

In termen de 60 de zile de la comunicarea avizului de verificare, persoana fizica verificata trebuie sa prezinte documente justificative pentru clarificarea situatiei fiscale personale. In toate cazurile, organul fiscal solicita extrasele de conturi bancare.

Comunicarea avizului de verificare nu este necesara in cazul controlului incrucisat la persoane fizice sau juridice pentru verificarea documentelor sau operatiunilor, in corelatie cu cele identificate la persoana fizica supusa verificarii fiscale sau in cazul refacerii verificarii ca urmare a unei dispozitii de reverificare.


Amanarea datei de incepere a verificarii fiscale, se poate face o singura data, la solicitarea scrisa a persoanei fizice, pentru motive justificate. In solicitare, persoana fizica prezinta motivele pentru care solicita amanarea si, dupa caz, dovezile in sustinerea acestora. Actiunea de verificare se desfasoara, de regula, la sediul organului fiscal. In acest scop, persoana fizica verificata este instiintata prin avizul de verificare despre locul si persoana de contact la care sa se prezinte. La cererea persoanei fizice verificate, verificarea fiscala se poate desfasura si la domiciliul sau sau al avocatului acestuia, dar numai in cazul in care cel verificat este in imposibilitate fizica de a se deplasa.

Durata efectuarii verificarii fiscale este stabilita de organul fiscal si nu poate fi mai mare de 3 luni. Pe parcursul unei verificari, persoana fizica poate solicita suspendarea acesteia, doar o singura data.

Fiscul poate solicita persoanei verificate, in scris, explicatii sau clarificari punctuale, precum si informatii/inscrisuri necesare stabilirii situatiei sale fiscale, cum ar fi: situatia cheltuielilor personale; situatia bunurilor imobile si mobile detinute, intrarile si iesirile de patrimoniu in cursul perioadei verificate; participatii sau mandate detinute in societati comerciale sau alte entitati; bunuri apartinand unor persoane fizice sau juridice puse la dispozitia persoanei fizice; imprumuturi acordate si/sau contractate; tranzactii cu metale pretioase, obiecte de arta si alte bunuri de valoare; donatii, sponsorizari si/sau succesiuni; alte asemenea precizari.

Potrivit Hotnews, persoana fizica verificata este informata pe parcursul desfasurarii verificarii fiscale asupra constatarilor rezultate din verificare. La finalizarea verificarii fiscale, organul fiscal prezinta persoanei fizice constatarile si consecintele lor fiscale, acordandu-i acesteia posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere, cu exceptia cazului in care bazele de impozitare nu au suferit nicio modificare in urma verificarii fiscale sau a cazului in care persoana fizica renunta la acest drept si notifica, in scris, acest fapt organelor fiscale.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016