Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Fiscul raspunde: Inchidere punct de lucru. Ce declaratie trebuie depusa pentru a nu fi obligat sa depun F4109 lunar?

30-Oct-2019
3687

In cele ce urmeaza redam o parte dintre intrebarile care si-au gasit explicatii din partea specialistilor de la Fisc, pe tema "Case de marcat: facilitati, obligatii, termene".

Intrebare

Cei mai multi sunt interesati despre declaratii care trebuie depuse de catre unitatile acreditate la fiecare operatiune: la achizitionare de la distribuitor F4103, la livrare catre utilizator final din nou F4103, la instalare AMEF F4102, dar la schimbare adresa instalare trebuie clientul sa depuna F4105 si dupa unitatea de service mai depune odata F4102? In cazul unei societati dotata cu mai multe echipamente care inchide un punct de lucru si nu vrea sa mai foloseasca casa pentru o perioada nedeterminata, ce declaratie poate depune pentru a nu mai fi obligat sa depuna F4109 lunar?

Raspuns ANAF

La schimbarea locului de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal se depune F4105 de catre utilizator, apoi unitatea acreditata dupa instalarea aparatului la noua adresa va depune F4102.

In situatia in care optati pentru pastrarea aparatului de marcat electronic fiscal, desi inchideti punctul de lucru, aveti obligatia de a transmite F4109 - Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobata prin OPANAF 627/2018, pentru fiecare luna in care nu utilizati aparatul de marcat electronic fiscal.

Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind inchiderea punctului de lucru, prin intermediul formularului F4105 .

Intrebare

La schimbarea punctului de lucru se mai intocmesc declaratii de instalare si se depun pentru vizare la Administratia financiara de sector a noului punct de lucru impreuna cu cartea de interventii?

Raspuns ANAF

Cadrul legal in vigoare mentine obligatia depunerii declaratiei de instalare, precum si prezentarea la organul fiscal competent a cartii de interventie si, dupa caz, a registrului special. (art. 104 si 105 din HG nr. 479/2003).
Organul fiscal competent sa primeasca un exemplar al declaratiei de instalare in vederea luarii in evidenta a operatorului economic, este organul fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatul de marcat electronic fiscal.

Toti utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale prezinta registrul special in vederea sigilarii si stampilarii, organului fiscal la care se depun declaratiile fiscale; cu exceptia taximetristilor, toti utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale prezinta registrul, pentru vizare, organului fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatulde marcat electronic fiscal.

Citeste si: 

Atentionare ANAF: Declaratiile pe care trebuie sa le depuna OBLIGATORIU agentii economici care utilizeaza noile case de marcat

Intrebare

Pentru activitatile de transport persoane Uber/Bolt/Yango, etc. pot fi folosite AMEF dotate doar cu afisaj operator, fara afisaj client?

Raspuns ANAF

Potrivit dispozitiilor alin. (2) al ART. 21 din Ordonanta de urgenta Nr. 49/2019 privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator auto, in cazul in care se incaseaza direct de la pasager, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ are obligatia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal, in conformitate cu dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de a emite si inmana bon fiscal pasagerului, precum si de a emite factura la solicitarea acestuia.

Configuratia, precum si caracteristicile tehnice si functionale ale aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 sunt stabilite prin normele metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta (HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare).

Intrebare

Firma productie mobilier CAEN 3109 are obligatia dotarii cu casa de marcat daca incasarile se fac doar prin banca?

Raspuns ANAF

In conformitate cu art. 1, alin (1) din OUG nr. 28/1999, obligatia de a utiliza aparate de marcat electonice fiscale este instituita in sarcina operatorilor economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.

Potrivit art. 1 alin. (2) din HG 479/2003 sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea.
Totodata, operatorii economici care nu intra sub incidenta ordonantei de urgenta pot opta pentru utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, in conditiile legii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fiscul raspunde: Inchidere punct de lucru. Ce declaratie trebuie depusa pentru a nu fi obligat sa depun F4109 lunar?":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cele mai importante obligatii ale contabililor, pana la finalul anului 2019
    • Contabilii mai au la dispozitie doar 8 zile lucratoare, pana pe 20 decembrie - data limita pentru depunerea declaratiilor, timp in care au de indeplinit o multime de obligatii fiscale. Cu ajutorul colegilor nostri, am intocmit o lista cu lucrurile pe care contabilii le au de facut pana la finalul anului 2019. Asadar, acestia trebuie sa: Verifice daca firma este in situatia de a colecta TVA la sponsorizarile in bunuri - daca firma este platitoare de TVA; Reevalueze imobilizarile – daca...» citeste mai departe aici

  • INFORMARE ANOFM privind anularea creantelor fiscale
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza debitorii, fie ca sunt persoane fizice sau juridice, despre posibilitatea de a a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit Ordonantei Guvernului nr.6/2019. Conditia este ca achitarea creantelor principale sa fie facuta pana la data de 15.12.2019. “Avand in vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr.6/2019 si a Ordinului Presedintelui ANOFM nr.728/2019, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor anunta inghetarea salariilor demnitarilor: Acceptam toti!
    • Ministrul Finantelor, Florin Citu, a anuntat ieri, 09 decembrie, ca una dintre masurile pe care le ia in calcul pentru redresarea situatiei economice actuale a Romaniei este inghetarea salariilor demnitarilor. Acesta sustine ca inclusiv presedintele Klaus Iohannis este de acord cu masura asta. Ministrul Florin Citu a vorbit, intr-o conferinta de presa, despre subiectele discutate cu presedintele Klaus Iohannis."Am discutat despre situatia economiei, despre ce s-a discutat la ECOFIN si...» citeste mai departe aici

  • Dubla finantare versus indicatori proiect
    • O societate X s-a obligat sa angajeze doua persoane, pentru a obtine baremul proiectului Start-up Nation. In acelasi timp unul dintre angajati beneficiaza de subventie de la AJOFM, conform art.85 din Legea nr.76/2002 (sau sunt firme care beneficiaza si de subventie conform art.80, Legea 76/2002). Se considera dubla finantare ca firma sa beneficieze de subventia de la AJOFM in conditiile in care beneficiaza si de proiect Start-up Nation? Salariul angajatului respectiv nu este platit din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016